Death to the Dorgeshuun


Death to the Dorgeshuun

Start: Dorgeshuun Mine (Podziemia Zamku Lumbridge znane nam z Questa Lost Tribe)

Poziom trudności: Pośredni (Intermediate)
Czas wykonania: Długi

Ukończenie questa jest konieczne, aby rozpocząć:
- Another Slice of H.A.M.

Wymagane Questy: Lost Tribe

Wymagane Umiejętności:
- 23 agility Agility
- 23 thieving Thieving

Potrzebne Przedmioty:
- źródło światła (Bullseye Lantern lub Mining Lamp)
- pickaxe
- 2 full sety H.A.M (shirt, robe, hood, gloves, boots)
- broń i jedzenie


1. Zapalamy candle (lub lamp). Następnie przechodzimy przez dziurę w piwnicy zamku Lumbridge, rozmawiamy z Kazgarem i prosimy, aby przeprowadził nas do Dorgeshuun

2. Po drugiej stronie rozmawiamy z Mistagiem, który powie, że musimy zdobyć dwa zestawy stroju H.A.M. dla siebie i Zanik.

3. Wracamy do piwnicy zamku Lumbridge i rozmawiamy z Zanik. Od teraz Zanik będzie chodzić za nami (pamiętamy, by nie używać teleportu, bo inaczej za każdym razem będziemy musieli wracać do piwnicy po Zanik)

4. Wychodzimy z zamku i odbywamy krótki dialog z Zanik. Następnie musimy odwiedzić osoby zaznaczone na poniższej mapie.

Żółty - Idziemy do Duka Horaco
Czerwony - Rozmawiamy z Father Arecek w kościele
Różowy - Rozmawiamy z 2 osobami przed zamkiem mogą być te, które są zaznaczone na mapie
Niebieski - idziemy do goblinów i pokazujemy je Zanik, kiedy je zobaczy będzie krotka rozmowa z jednym.
Zielony - idziemy do General Store i rozmawiamy ze sprzedawcą
Na Koniec - rozmawiamy z Zanik.

5.Po rozmowie z Zanik zakładamy ubranie H.A.M, po czym idziemy do kryjówki H.A.M i rozmawiamy tam z H.A.M member.

6. Teraz idziemy porozmawiać z Johanhus'em Ulsbrecht'em. Znajduje się on w pomieszczeniu z celą.

7.Po zakończeniu rozmowy wracamy do głównej sali. Tam Zanik zauważy tajemne przejście. Używamy na nim opcji "picklock" i schodzimy na dół.

8.Teraz trzeba zastosować taki plan:

a. Idziemy w stronę szczeliny. Wtedy strażnik będzie na nas patrzył, a w tym czasie Zanik go zabije.

     b. Przechodzimy przez szczelinę. Kiedy trzeci strażnik będzie za niebieska linią, zachodzimy 2 strażnika od tyłu, a wtedy Zanik go zabije.

c. Teraz musimy zabić trzeciego strażnika. Kiedy będzie odwrócony, naciskamy opcję NOW!

d. Idziemy środkiem do czwartego strażnika. Mówimy przy rogu, żeby Zanik tu poczekała, a my wracamy do wejścia. Teraz idziemy w stronę strażnika, aby nas zobaczył po czym czekamy, aż Zanik go wykończy.

e. Ostatniego strażnika załatwiamy podobnie. Zostawiamy Zanik. Pokazujemy się strażnikowi, a Zanik go zabija.

f. Po zabiciu wszystkich strażników podchodzimy do drzwi i klikamy na nie, aby podsłuchać o czym rozmawiają po drugiej stronie. Pojawi się tu krótki filmik.

10. Po scence budzimy sie w celi, rozmawiamy z Jimmym the Chisel i pytamy o Zanik.

11. Po rozmowie wychodzimy z H.A.M i obok wyjścia widzimy ciało Zanik. Zabieramy je.

12. kierujemy sie teraz do Juny. Są dwie możliwości. Przez bagna w Lumbridge albo przez piwnice w zamku. Jeżeli wybieramy tą drugą opcję, to przechodzimy przez dziurę i wpadamy w pułapkę. Dzięki czemu znajdziemy się wtedy niedaleko Juny.

A.

B.

13. Rozmawiamy z nią. Mówi nam, iż można ożywić Zanik i wystarczy zebrać 20 tears (krople) do tears bowl. Zdejmujemy broń i pancerz, zaczynamy je zbierać. Po wykonaniu tej czynności, pojawi się nam scenka zmartwychwstania Zanik. Na koniec rozmawiamy z nią.

14.Teraz kierujemy sie na farmę w Lumbridge. Przebieramy się w strój H.A.M i zakładamy broń, gdyż czeka nas walka.

15. Na miejscu rozmawiamy z dwarfem stojącym obok skrzyń, następnie z Zaniki(ściągamy broń i tarcze). Opowie nam swój plan, że wskoczy do skrzyni, a my ją wtedy zaniesiemy do H.A.M.

16. Gdy jesteśmy na dole, idziemy do Sigmunda. Zakładamy zbroje i broń, gdyż czeka nas walka. Zabijamy strażników, a następnie Sigmunda

17. Po walce rozmawiamy z Zanik, która następnie zniszczy maszynę.

18. Teraz kierujemy się do południowego tunelu, w którym znajduję się dziura. Używamy na niej pickaxe i idziemy do Dorgeshuun Mine.

19. Pojawi się krótka scenka i misja ukończona!


Nagroda: 1QP, 2000 Theiving XP, 2000 Ranged XP, wejście do H.A.M. storerooms, Dorgesh-Kaan (miasta goblinów), Dorgesh-Kaan South Dungeon, podziemi młynu, możliwość używania special attacks Dorgeshuun crossbow i dagger, lit torch (pochodnia).

Aby przejść do tabeli z doświadczeniem z wszystkich questów, kliknij tutaj.


© 2004-2011 Wygląd zaprojektowany przez Bartosz Bociek
Runescape jest znakiem towarowym Jagex Software 1999 - 2011 Andrew Gower and Jagex Ltd.
My nie jesteśmy Jagex Ltd. Teksty kursywą są tłumaczeniem i wraz z obrazkami należą w całości do Jagex Ltd