Between a Rock...
Z dala od groźnych trolli i od miasta Fremennik, krasnoludy wniknęły w głąb góry w poszukiwaniu złóż, których potrzebują, aby wspierać swój dom, Keldagrim. Jeden krasnolud, w szczególności, przeniknął przez twardą skałę, która z pozoru wygląda na odporną na wszystkie narzędzia, których na niej próbował. Przekonani o tym, że gdy przenikną przez ścianę, będą bogaci. Krasnolud poświęcił połowę swojego życia na ten kawałek ściany.
Start: Dondakan w kopalniach Keldagrim
Poziom trudności: Średni (Medium)
Czas wykonania: Długi
Ukończenie questa jest konieczne, aby rozpocząć:
- Forgiveness of a Chaos Dwarf
Wymagane Questy:
- Fishing Contest
- Dwarf Cannon
Zalecane Questy:
- The Giant Dwarf
Wymagane Umiejętności:
- 30 Defence
- 40 Mining (wyższy ułatwi zadanie)
- 50 Smithing
Zalecane Umiejętności:
- 80+ Combat
- 43+ Prayer
Wymagane przedmioty:
- Pickaxe
- Około 5k gp
- 4 gold bars
- Hammer
- Ammo mould (może być kupiona za 5gp podczas wykonywania questa)
Zalecane przedmioty:
- teleporty do Verrock i Falador.
Przeciwnicy:
- Skorpiony
- Arzinian Avatar (125 lvl)
Inne: Umiejętność pokonania Avatara (124 lvl), atakującym jednym z trzech styli walki (każdy gracz ma inny).
1. Wejdź do tunelu na wschód od Rellekki. Gdy znajdziesz się w środku, przejdź przez szczelinę pomiędzy dwoma pomnikami krasnoludów. Jeśli jesteś tutaj pierwszy raz, porozmawiaj z Dwarf Boatman, którego do razu zauważysz. Opowie ci on o mieście (zobaczysz je na krótkim filmiku). Porozmawiaj następnie z Dwarf Ferryman, który pomoże ci przedostać się na drugi brzeg rzeki. Gdy już się przedostaniesz przez rzekę pobiegnij do Dondakana (miejsce na mapie oznaczone niebieską gwiazdką) i porozmawiaj z nim.
2. Dwarf Dondakan powie ci o próbę rozbicia skały, gdyż za nią prawdopodobnie znajduje się kopalnia złota. Poprosi cię o pomoc, a gdy się zgodzisz, powie, że Dwarven Engineer może mieć przydatne informacje. Aby się do niego dostać, przedostań się znów na drugą stronę rzeki i poproś Dwarf Boatmana, aby zabrał cię do miasta. W zależności od tego, który raz tam płyniesz, wylądujesz, albo w siedzibie Dwarf Black Guards, albo dopłyniesz do przystani. Idź do centralnego budynku po zachodniej stronie rzeki. W pomieszczeniu kuźniczym porozmawiaj z Dwarven Engineer.
Spytaj go o skałę, ten niestety nie będzie umiał ci pomóc i wyśle cię do Roalda, przebywającego w Dwarven Mine (Najlepiej dojść z Falador, lub skorzystać z sieci wagoników - wymagany Giant Dwarf). Rolad opowie ci o książce z informacjami o skale. Niestety, niedawno zgubił jej 3 strony w kopalni, więc będziesz musiał je odnaleźć. Jeśli nie posiadasz Ammo Mould, możesz ją kupić u Nulodiona, przebywającym w domku naprzeciwko.
4. Zejdź do kopalni i idź do wschodniej części. Gdy zobaczysz skorpiona, zabij go, aby odzyskać pierwszą stronę. Następnie wykop dowolną skałę niedaleko miejsca, w którym zabiłeś skorpiona, aby odzyskać drugą stronę. Trzecią stronę odzyskasz, przeszukując wózki przy wejściu do kopalni. Gdy zdobędziesz już wszystkie strony, wróć na powierzchnię i oddaj je Roaldowi. Gdy to zrobisz, otrzymasz od niego książkę. Przeczytaj ją i zachowaj, będzie ci jeszcze potrzebna.
5. Idź z powrotem do Dondakana i opowiedz mu o wszystkim, czego się dowiedziałeś. Gdy powiesz, że aby otworzyć skałę trzeba wystrzelić w nią coś żółtego, Dondakan zdziwi się i nie będzie umiał powiedzieć, czego można by użyć. Po rozmowie użyj na nim gold bar, powie, że nie wierzy, że to się uda oraz nie chce marnować czasu, ani złota. Tak więc to ty masz przerobić gold bar na gold cannonball.
Teleportuj się do Varrock, gdyż z stamtąd łatwo dojdziesz do Edgeville, gdzie jest piec hutniczy. Użyj na piecu gold bar mając w plecaku ammo mould i stwórz jedną cannonball. Gdy to zrobisz wróć do Dondakana. Do powrotu możesz skorzystać z nieopodal położonego Fairy Ringu lub wagonika (klapa przy Północnej-zachodniej części muru GE, wymagany Giant Dwarf).
6. Użyj złotego cannonballa na Dondakanie, a ten wystrzeli kulę w ścianę. Kula przejdzie przez ścianę, nie uszkadzając jej. Skoro tylko złoto przenika przez ścianę, Dondakan postanowi zmodyfikować działo tak, aby wystrzelić z niego bezpośrednio w ścianę ścianę człowieka. Powie ci, że musisz znaleźć odpowiednie schematy do zmodyfikowania działa i wyrobienia złotego hełmu.
7. Pierwszy schemat otrzymasz od niego. Udaj się do Dwarven Engineera po następną część. Gdy Engineer da ci ją, otwórz książkę od Rolada, a pozyskasz z niej trzeci schemat. Czwartą cześć zdobędziesz od Khorvaka. Krasnolud pije piwo w barze pod White Wolf Mountain.
Gdy już zdobędziesz wszystkie schematy, kliknij na pierwszy. Musisz teraz ułożyć 3 części schematu tak, aby zgadzały się z wzorem. Ja kierowałem się małym ludkiem w górnej części i do niego dopasowywałem po kolei części schematu. Najpierw był tułów, potem głowa i na końcu nogi. Dodam jeszcze, że każdą część musiałem obrócić, aby pasowała.
8. Gdy ułożysz już schemat idź do najbliższego kowadła i wykuj Gold Helmet. Załóż hełm i wróć do Dondakana. Powiedz mu że jesteś gotowy, a wsadzi cię do działa i wystrzeli w skałę.
9. W jaskini możesz przebywać tylko 8 minut, a wiec nie trać ani chwili! Wykop 6 gold ores, aby przybrudzić demona. Od razu po tym idź korytarzem do ognistej bramy i przeskocz ją.
10. Biegnij do środka pomieszczenia i porozmawiaj z ognistym kręgiem. Gdy skończysz rozmowę, pojawi się avatar demona, którego musisz pokonać. W zależności od stylu, którym atakuje należy włączyć odpowiednią religię obronną (Protect form Melee/Missiles/Magic). Gdy pokonasz demona, zostaniesz przeniesiony do Dondakana. Opowiedz mu, co się zdarzyło w jaskini, kończąc tym samym zadanie.
Nagroda: 2QP, 5k Minning, Smithing i Defence XP, Rune Pickaxe, Gold Helmet.
Aby przejść do tabeli z doświadczeniem z wszystkich questów, kliknij tutaj.