The Grand Tree
The Grand Tree, największe osiedle małych gnomów umiera. Czy jest to robota ludzi, czy może jakiś problem wewnętrzny? Pomóż King Shareen'owi odkryć prawdę i ocal miasto gnomów przed niespodziewanym przeciwnikiem.
Start: King Narnode Shareen, Grand Tree
Poziom trudności: Zaawansowany (Experienced)
Czas Wykoania: Długi
Ukończenie questa jest konieczne, aby rozpocząć:
- The Eyes of Glouphrie
- Monkey Madness
Wymagane Questy:
- Brak
Wymagane Umiejętności:
- 25 Agillity
Wymagane przedmioty:
- 30gp (lub teleport do Ardougne),
- Zbroja i jedzenie na walkę z Demonem (172 lvl)
Zalecane przedmioty:
- Teleport do Ardougne
Inne: Umiejętność pokonania demona lvl 172.
1. Porozmawiaj z King Narnode Shareen w Grand Tree, znajdującym się w Tree Gnome Stronghold. Gdy zgodzisz się mu pomóc, podaruje ci Bark Sample oraz Translation Book.
2. Następnie idź do Hazelmere, który znajduje się na wyspie na wschód od Yanille (dostaniesz się tam, przechodząc przez 2 mosty). Gdy przekażesz mu Bark Sample, ofiaruje ci pergamin z notką (ilustracja powyżej). Niestety musisz ją przetłumaczyć za pomocą Translation Book, gdy to zrobisz powinieneś otrzymać następujący tekst:
A man came to me with the king seal
I gave human Daconia rock
And Daconia rocks will kill Tress
3. Teraz wróć do King Narnode Shareen i przekaż przetłumaczoną wiadomość, zaznaczając odpowiednie odpowiedzi (czyli takie jak w punkcie 3, jeżeli jakaś nie pasuje, wybierz ostatnią opcję).
4. Po rozmowie z królem udaj się do Glough, znajdziesz go w domu na prawo od wejścia do Grand Tree (musisz wejść po drabinie). Gdy z nim porozmawiasz, udaj się z powrotem do króla.
5. Król powie ci, abyś porozmawiał z jego więźniem, znajdującym się w celi na samej górze drzewa (wejdź na nie drabiną znajdującą się w tym samym pomieszczeniu co król).
6. Więzień powie ci, byś przeszukał dom Glougha. Gdy już do niego dojdziesz, otwórz i przeszukaj szafkę stojącą obok wejścia, powinieneś znaleźć dziennik (Glough's journal).
7. Idź z dziennikiem do króla i powiedz mu o swoich przypuszczeniach, niestety on w nie nie uwierzy i odeśle cię z powrotem do Glougha.
8. Porozmawiaj z Gloughem, który zaraz po przeproszeniu go, aresztuje cię, znajdziesz się w jednej celi z Charlie'm. Powie ci, on o budowaniu statków wojennych na Karamji oraz poda hasło.
9. Obok celi znajduje się gnom, porozmawiaj z nim, a on przetransportuje cię na Karamja'ę. W miejscu, w którym się pojawisz znajduje się sporo Jogrów ( 53 level ).
10. Skieruj się na wschód do bramy, spróbuj ja otworzyć. Zatrzyma cię Shipyard Worker, aby wejść, będziesz musiał mu podać hasło w takiej kolejności: Ka – Lu – Min.
11. Na końcu mostu po prawej stronie znajduje się Freman, teraz masz 2 możliwości na wydobycie od niego notatki, jeden to rozmowa z nim, a drugi to zabicie go i podniesienie notatki (osobiście polecam ten drugi). Gdy już zdobędziesz notatkę, udaj się do portu, skąd przepłyniesz do Ardougne za 30gp lub po protu użyj teleportu, jeżeli go posiadasz.
12. Znowu masz 2 możliwości, jeżeli masz ukończony Tree Gnome Village quest, udaj się do Tree Gnome Village i przetransportuj się do Tree Gnome Stronghold za pomocą Spirit tree.
Jeżeli jednak nie ukończyłeś tego questu, przy bramie wejściowej do Tree Gnome Stronghold pogadaj z Femi, jeżeli jesteś jego przyjacielem, przetransportuje cię do środka za darmo, jeżeli nie, będziesz musiał zapłacić mu 1000gp za transport.
13. Gdy już dostałes się na teren Gnome Stronghold, udaj się do króla i porozmawiaj z nim, gdy już to zrobisz idź ponownie na szczyt drzewa i porozmawiaj z Charlie'm, powie ci on, abyś porozmawiał z dziewczyną Glougha, Anitą. Znajduje się ona w domu niedaleko bagien.
14. Po rozmowie Anita da ci klucz do skrzyni Glougha, pójdź do jego domku i otwórz ja, gdy to zrobisz powinieneś otrzymać notatkę.
15. Udaj się do króla i pokaż mu najnowszy dowód, tym razem też ci nie uwierzy, powie ci jednak, że po przeszukaniu jego domu znalazł 4 patyczki, da ci je. Ułożysz je w cztery litery T-U-Z-O (po przetłumaczeniu oznacza open).
16 Ponownie udaj się do domku Glougha, gdy już tam dojdziesz, wejdź po drzewie na wyższy poziom domku. Znajdziesz tam 4 pieńki, ułóż, zaczynając od lewej, patyczki w takiej kolejności: T-U-Z-O, jeżeli poprawnie ułożyłeś słowo, właz zostanie odblokowany. Przed zejściem upewnij się, że masz food gdyż na dole czeka cię walka z demonem (172 level).
17 Gdy zejdziesz na dół, czeka cie rozmowa z Gloughem, zaraz po niej zaatakuje cię demon, oczywiście go zabijamy (albo zwyczajną walką, albo za pomocą magii lub łucznictwa w safe spocie, miejscu, w którym demon nie będzie nas atakował), po czym gnom zwiewa z przerażenia. Gdy to nastąpi, idź wzdłuż korytarza, aż zobaczysz króla.
18 Gdy już go znajdziemy, mówimy mu o wszystkim, on niedowierzając (co nas nie powinno dziwić), wysyła straż, aby to sprawdzili. Kiedy nasza opowieść zostaje potwierdzona, prosi nas, abyśmy odnaleźli ostatni Daconia Stone, w tym celu musimy przeszukać wszystkie korzenie w korytarzach, aż trafi nam się niebieski kamyczek. Wracamy z nim do króla i w celu ukończenia questa i rozmawiamy z nim.
Nagroda: 5QP, 7900 Agility XP, 18400 Attack XP, 2150 Magic XP.
Aby przejść do tabeli z doświadczeniem z wszystkich questów, kliknij tutaj.