Lunar Diplomacy


Lunar Diplomacy

Czy jesteś gotowy wziąć udział w dyplomatycznej misji pomiędzy ludem Fremmenik, a tajemniczymi ludźmi z Moon Clan, aby załagodzić istniejący między nimi konflikt? Wyrusz wielkim galeonem na tajemniczą wyspę Lunar Isle, badając ją i przeżywając wiele przygód, o których inni mogą tylko pomarzyć. 

Start: Doki w Rellekka rozmowa z Local Searunner

Poziom trudności: Doświadczony (experienced)
Czas wykonania: Bardzo długi

Ukończenie questa jest konieczne, aby rozpocząć:
- Dream Mentor

Wymagane Questy:
- Fremmenik Trials
- Lost City
- Rune Mysteries
- Shillo Village

Wymagane Umiejętności:
- 61 Crafting
- 40 Defence
- 49 Firemaking
- 5 Herblore
- 65 Magic
- 60 Minning
- 55 Woodcutting
 

Zalecane Umiejętności:
- 43 Prayer

Wymagane przedmioty:
- Pestle and mortar
- Dramen Staff (różdżka z questa Lost City umożliwiająca wejście do Zanaris)
- 400 coins
- needle
- thread
- pickaxe
- hatchet
- hammer
- spade
- tinderbox
- air, water, fire i earth talismans (mogą być tiary albo elemental talisman)

Zalecane przedmioty:
- Teleporty do: Varrock, Lumbridge i Al-Kharid
lub
- teletaby z Runecrafting Guild teleportujące w pobliże air, water, fire, earth altar
- dobra broń i zbroja
- jedzenie
- 2 lyre (umożliwiają teleport do Rellekki)

Inne: Umiejętność pokonania kilku przeciwników 111 lvl oraz swojej kopii z 79 lvl.


1. Porozmawiaj z Lokar Searunner w dokach w Rellekkce, wybierając środkową opcję, a opowie ci, że miał dość życia jako Fremenik i został piratem. Podczas jednej podróży odkrył wraz z załogą tajemniczą wyspę Lunar Isle, zamieszkałą przez czarodziejskie istoty. Niestety Fremenikowie i ludzie z Moon Clan, zbytnio za sobą nie przepadają, dlatego Lokar prosi cię, abyś przed podróżą zdobył znak pokojowy zwany Seal of Passage, żebyś mógł dostać się do miasta Moon Clanu, odsyła więc cię do Brundt'a The Cheftian.

2. Udaj się do wielkiej sali na środku miasta i porozmawiaj Brundt The Cheftian na temat Seal of Passage. Jednocześnie poprosi on cię, abyś zaprowadził pokój między Fremenikami, a Moon Clan'em, po czym da ci wspomniany znak w postaci naszyjnika. Naszyjnik powinieneś nosić przez cały czas questa, bo jeśli go nie będziesz miał na szyi, to na Lunar Isle wyrzucą cię z miasta i znajdziesz się z powrotem w Rellekk'ce.

3. Porozmawiaj znowu z Lokarem, po czym powiedz mu, że jesteś gotowy do podróży, a on zabierze ciebie do miejsca, w którym znajduje się piracki statek.

4. Kiedy będziesz na miejscu zagadnij jeszcze raz Lokara, a on ci powie, kto jest kapitanem statku i jak się na niego dostać.

5. Wejdź teraz po drabinie do góry, potem po kolejnej drabinie, a następnie po trapie - znajdziesz się na statku.

6. W pobliżu trapu kręci się Capitan Bentley - porozmawiaj z nim na wszystkie możliwe tematy, a on powie ci więcej o tajemniczym Moon Clanie. Dowiesz się, że są bardzo gościnnym ludem i że nawet na cześć jego załogi urządzili przyjęcie.

7. Porozmawiaj z kapitanem jeszcze raz, po czym powiedz mu, że jesteś gotów płynąć na Lunar Isle. Zobaczysz wtedy, jak statek wypływa z przystani, po czym zakreśla wielkie koło i wraca z powrotem tam, skąd wypłynął.

8. Porozmawiaj znowu z kapitanem na temat tego, co się stało i dlaczego statek zrobił wielkie koło. Kapitan zacznie oskarżać swojego nawigatora Bird Eye Jacka o złe obliczenia i każe ci z nim porozmawiać.

9. Otwórz drzwi znajdujące się blisko kapitana i zejdź na dół, po lewej stronie w swojej kabinie powinien znajdować się Bird Eye Jack.

10. Porozmawiaj z nim, a on oznajmi ci, że na pewno nie popełnił żadnego błędu w obliczeniach i poleci ci z powrotem udać się do kapitana Bentleya.

11. Wróć do kapitana i powiedz mu, że nawigator nie pomylił się w obliczeniach. Wskutek tego odeśle on cię z powrotem do nawigatora, abyś razem z nim zastanowił się, co mogło być przyczyną tego, że statek, zamiast popłynąć na wyspę, zrobił wielkie koło.

12. Wróć do kabiny Bird Eye Jacka i porozmawiaj z nim ponownie. Podczas rozmowy nawigator wyjawi, iż uważa, że na statku znajduje się klątwa zwana "Jinx," przez to statek nie może znaleźć kursu i załogę prześladuje pech. Poleci ci też, abyś odszukał osobę, która spowodowała tą klątwę i odeśle cię w związku z tym do marynarza Eagle-eye Shultz.

13. Wejdź z powrotem na górę, udaj się na dziób statku i porozmawiaj tem z Eagle-eye Shultz.

14. Marynarz opowie ci conieco o klątwie oraz powie, że za bardzo nie pamięta, co działo się podczas uczty, ale kucharz pokładowy Beefy Burns pewnie będzie w stanie powiedzieć więcej.

15. Beefy Burns znajduje się na samy dnie statku. Żeby się tam dostać, zejdź na dół (tam, gdzie znajduje się Bird Eye Jack), przejdź w miejsce, w którym znajdują się armaty i zejdź na dół po drabinie. Udaj się do południowej części pokładu.

16. Porozmawiaj z kucharzem, który najwidoczniej jest pijany, ale powie ci, że podczas uczty Lecharous’ Lee zachowywał się podejrzanie.

17. Wróć z powrotem na górną część pokładu, po czym wejdź wyżej po drabinie i porozmawiaj z Lecharous’ Lee, a dowiesz się, że pierwszy oficer Davey boy wyszedł wcześniej z przyjęcia.

18. Wróć na dół (na poziom, na którym znajduje się kapitan), odszukaj przy drabince pierwszego oficera Davey boy i porozmawiaj z nim, a ten oznajmi, że za wszystko jest odpowiedzialny Cabin Boy, bo gdy wyszedł z przyjęcia, to widział go kręcącego się na statku.

19. Wróć do miejsca, w ktorym znajdował się Lecharous’ Lee i porozmawiaj z Cabin Boy kręcącym się obok armat. Chłopiec przyzna się do winy i powie ci, że gdy wszyscy się bawili na przyjęciu, sprowadził na statek dziewczynkę z Moon Clanu, która zaczęła malować na pokładzie dziwne symbole.

20. Po rozmowie chłopiec da ci emerald lens i bulls eye lantern. Powie także, gdzie znajdują się namalowane symbole.

21. Połącz emerald lens z bulls eye lantern, zapal ją i rozpocznij poszukiwanie symboli. Każdy z nich odkryjesz, używając Emerald Lantern na danym obiekcie, a usuniesz go, używając opcji "rub away".

Pierwszy symbol: jedna z armat obok Cabin Boy'a

Drugi symbol: pomieszczenie obok oficera Darvey Boy, na jednym z planów (wallchart).

Trzeci symbol: dolny pokład, jedna ze skrzyń

Czwarty symbol: kolumna obok kucharza

Piąty symbol: dwie skrzynie, z których jedna stoi na drugiej

22. Po pozbyciu się symboli wróć do kapitana, powiedz mu o tym, że klątwa została zdjęta i można wypływać. Po rozmowie statek wreszcie dopłynie na wyspę.

23. Kiedy statek dopłynie na wyspę, zejdź na ląd po dwóch drabinach i udaj się do bram miasta, a zobaczysz krótki przerywnik, ukazujący miasto.

24. Udaj się na północny-zachód, odszukaj kobietę imieniem Meteora i porozmawiaj z nią (pamiętaj, aby mieć założony Seal of Passage!). Powie ci ona, że Oneiromacer znajdująca się na południowym-wschodzie wyspy pomoże ci poznać głębiej wyspę i pomóc w rokowaniach pokojowych.

25. Udaj się na południowy-wschód wyspy i porozmawiaj z Oneiromancer znajdującą się blisko Astral Altaru. Powie ci, że jej lud posługuje się czarami, a Fremenikowie nie wierzą w magię, bo są zbyt prostymi ludźmi. Dowiesz się też, że aby móc zaprowadzić pokój między tymi dwoma ludami, musisz najpierw przejść rytuał pozwalający zyskać szacunek członków Moon Clanu.

26. Oneiromancer powie ci, co będzie potrzebne do rytuału: Lunar Staff, Walking sleep potion oraz 8 części stroju ceremonialnego Lunar. Po więcej informacji na temat mikstury odeśle cię do Baby Yagi.

27. Wróć z powrotem do osady i udaj się do chodzącego domu (tego z kurzą nogą) za bankiem, po czym wejdź do środka.

28. Pogadaj z Babą Yagą na temat mikstury, a powie ci ona, że do jej zrobienia będzie potrzebne Clean Guam, Marrentil, ground Tooth Squash i specjalna fiolka, którą ci da.

29. Napełnij fiolkę wodą, po czym dodaj guam i marentill.

30. Aby zdobyć ground Tooth Suqash, wyjdź z miasta i zacznij zabijać Suqahe (111 lvl), aż uzyskasz Suqah Tooth, który następnie musisz rozkruszyć przy pomocy pestle and mortar. Uzyskany proszek dodaj do mikstury.

31. Kiedy uda ci się zrobić miksturę, zanieś ją Oneiromacer, która weźmie ją na przechowanie, a następnie wytłumaczy, ci jak zrobić Lunar Staff.

32. Aby zrobić Lunar Staff, należy użyć Dramen Staff na czterech altarach elementarnych żywiołów w odpowiedniej kolejności (air, fire, water, earth).

33. Teleportuj się do Varrock i udaj się Air Altar, wejdź do niego i użyj Dramen Staff na altarze.

Postąp tak samo z pozostałymi altar'ami:
- Fire Altar znajdziesz w Al-Kharid niedaleko Duel Areny

- Water Altar na Lumbridge Swamp

- Earth Altar na północny wschód od Varrock, niedaleko Lumber Yard.

Po naładowaniu na wszystkich altarach twój Dramen Staff zamieni się w Lunar Staff.

34. Wróć z powrotem na Lunar Isle i oddaj Oneiromacer Lunar Staff na przechowanie. Teraz powie ci, że potrzebujesz 8 części stroju ceremonialnego Lunar.

35. Znów zacznij zabijać Suqah, tym razem aż uzyskasz 4 Suqah hide. Potem weź z banku 400 coins, needle i thread, udaj się do sklepu z ubraniami na tejże wyspie.

36. Porozmawiaj z Rinae Sirsalis i zapytaj ją o strój ceremonialny. Powie ci, że torso, legs, boots i gloves, można samemu uszyć, ale trzeba posiadać Suqah hide. Jeśli taką skórę już posiadasz, to Rinae wygarbuje ci ją za 100 coins/sztuka.

37. Kiedy skóra zostanie wygarbowana, użyj na niej needle i zacznij po kolei robić poszczególne część stroju.

38. Czas zdobyć pierścień - w tym celu porozmawiaj z Selene, znajdującą się w domu niedaleko banku. Zapytaj ją o pierścień, a powie ci, że znajduje się on gdzieś na południowym zachodzie wyspy i że można go znaleźć, idąc po śladach niebieskich kwiatów. Weź z banku spade, udaj się na południowy-zachód wyspy, a następnie zacznij kopać w kępkach niebieskich kwiatów, aż znajdziesz pierścień.

39. Pora na amulet. Porozmawiaj w tym celu ponownie z Meteorą, która jest zdenerwowana, bo Suqahe ukradły jej szczęśliwą tiarę. Zawrzecie umową - jeśli ją odzyskasz, ona podaruje ci amulet.

40. Znów czas na zabijanie Suqahy. Gdy w końcu z któregoś wypadnie tiara, wróć do Meteory i oddaj jej ją, a w zamian otrzymasz amulet.

41. Teraz czas zdobyć pelerynę. W tym celu porozmawiaj z Pauliną Polaris, która da ci pelerynę, jeśli odgadniesz jej prawdziwe imię. Najpierw wybierz "Pauline", a gdy dowiesz się, że to tylko przydomek i otrzymasz kilka wskazówek, to wybierz "Jane Blud Hagic Maid".

42. Pora na ostatnią część stroju, którą jest hełm. W tym celu udaj się do kopalni na północny-wschód od osady i zejdź pod ziemię po drabinie.

43. W kopalni poszukaj stalagmitów (zachodnia część), wykop ich trochę, a otrzymasz Lunar Ore.

44. Teleportuj się do Relekki, udaj się do pieca i wytop lunar ore, a otrzymasz lunar bar. Podejdź do kowadła (anvil) i zrób Lunar Helm.

45. Wróć na Lunar Isle i oddaj wszystkie części stroju Oneiromacer, która powie ci następnie, jak przejść do rytuału - trzeba rozpalić ogień w Ceremonial Brazier w centrum miasta.

46. Oneiromacer da ci kindling i resztę twoich rzeczy, które zdobyłeś i które są potrzebne do rytuału. Użyj swój Waking-Sleep Potion na kindlings, a otrzymasz Soaked Kidding. Idź także do banku i weź trochę jedzenia, ewentualnie prayer potions oraz hatchet.

47. Udaj się do centrum miasta, tam, gdzie znajduje się Ceremonial Brazier, użyj na nim tinderbox, a następnie soaked kindling, a przeniesiesz się w inny wymiar.

48. Kiedy znajdziesz się w krainie snów, porozmawiaj z Ehthereal Man/Lady, który/a opowie ci o księdze "My life" i o próbach, z jakimi będziesz musiał się zmierzyć.

Oto opisy poszczególnych prób (możesz je robić w dowolnej kolejności):

- A game of chance

Wejdź na jasnozieloną platformę, a zostaniesz przeniesiony do miejsca, w którym znajduje się Ethereal Fluke i 6 kości do gier. Porozmawiaj z nim, a wytłumaczy ci on zasady tego wyzwania.

Chodzi tu o to, że musimy tak ustawić kostki, aby w sumie pokazywały liczbę, którą on poda. Trzeba to będzie powtórzyć pięć razy. Kostki możesz obracać, klikając na nie.

Należy także pamiętać, że każda kostka ma taki sam układ kropek:
6-1
5-2
4-3
Tak samo jest po drugiej stronie, tylko odwrotnie.

Kiedy skończysz wyzwanie, wróć do Ehthereal Man/Lady i powiedz, czego się nauczyłeś w tym wyzwaniu. Otóż dowiedziałeś się, że aby zmienić swoje położenie wystarczy trochę szczęścia i dostępnych środków.

- Anything you can do...
Wejdź na ciemnozieloną platformę, a potem porozmawiaj z Ethereal Mimic. Zasady tego wyzwania są proste: masz pokazywać te same emoty co Ethereal Mimic, biegając za nim po całej platformie. Gdy skończysz, zostaniesz przeteleportowany z powrotem.

Wróć do Ehthereal Man/Lady i powiedz, że nauczyłeś się, że trzeba uważnie obserwować ludzi, aby dowiedzieć się o nich więcej.

- Communicating in numbers
Stań na jasno różowej platformie, a zostaniesz przeniesiony do miejsca, w którym znajduje się Ethereal Numerator, a niedaleko niego liczby od 0 do 9. Wyzwanie polega na odgadywaniu liczb jakie znajdują się w ciągu matematycznym, które on poda. W sumie trzeba odgadnąć ich 5.

Każdy gracz dostaje inne ciągi matematyczne, ale dla ułatwienie podam swoje:
1, 2, 3- ciąg liczb od 1 do 5 w tym przypadku odpowiedź to 4 lub 5 (jeśli jest 1234)

8, 6, 4- ciąg matematyczny licz parzystych malejący czyli w tym przypadku to 2 lub 0 (jeśli jest 8, 6, 4, 2)
1, 3, 5- ciąg liczb nieparzystych czyli w tym przypadku odpowiedź to 7 lub 9 (jeśli jest 1, 3, 5, 7)
2, 6, 3, 7- ciąg malejący i rosnący czyli tutaj odpowiedzią będzie 8 lub 9

7, 3, 6, 2- dwa ciągi malejące czyli tutaj prawidłową odpowiedzią będzie 5 lub 1.

Wróć do Ehthereal Man/Lady i powiedz, że nauczyłeś się, że trzeba szukać różnych sposobów zrozumienia innego człowieka.

- The race is on!
Wejdź na żółtą platformę, a zostaniesz przeniesiony do miejsca, w którym znajdują się dwie drogi - jedna prosta, a druga trudna, kręta i z przeszkodami. Porozmawiaj z Ethereal Expert - zaproponuje ci on wyścig, w którym sam wybiera trasę (oczywiście wybierze łatwą). Kiedy jesteś gotowy, rozpocznie się wyścig. Zacznij biec jak najszybciej (Ethereal man będzie szedł, więc masz dużą szansę wygrać), omijając przeszkody (jeśli nie uda ci się którejś przeskoczyć, to stracisz 80hp). Wyzwanie zakończysz, jeśli wygrasz wyścig, a jeśli ci się nie uda, możesz spróbować ponownie.

Wróć do Ehthereal Man/Lady i powiedz, czego dowiedziałeś się w tym wyzwaniu - że tylko dobra wola i mocny upór zapewniają zwycięstwo.

- Chop, chop, chop away
Stań na niebieską platformę, a zostaniesz przeniesiony w pobliże Ethereal Perceptive, który zaproponuje ci zawody polegające na jak najszybszym ścinaniu drzew. Zgódź się. W tym wyzwaniu musisz ściąć 20 dream logs i ułożyć je w stosie na środku. Jeśli ci się uda wygrasz wyzwanie, a jeśli nie musisz spróbować jeszcze raz.

Wróć do Ehthereal Man/Lady i powiedz, czego nauczyłeś się tym razem - niezależnie od tego jakie znaczenie ma dana rzecz, musisz stawić jej czoła.

- Where am I
Ostatnie wyzwanie. Stań na szarą platformę, a zostaniesz przeniesiony do miejsca, w którym znajduje się pełno okrągłych platform. Porozmawiaj z Ethereal Guide, który wyjaśni ci zasady tego wyzwania. Chodzi tu o to, że trzeba dojść na drugą stronę, skacząc po platformach. Każdy gracz ma inne ułożenie, ale mogę tylko dodać, że jeśli spadniesz, to nie tracisz punktów życia, a ułożenie drogi również się nie zmienia.

Po ukończonym wyzwaniu, wróć do Ehthereal Man/Lady i zdradź czego się nauczyłeś - żeby dojść do celu trzeba korzystać z wcześniejszych doświadczeń, czyli chodzi tu metodę prób i błędów.

49. Po ukończeniu wszystkich prób czas na ostateczne, siódme wyzwanie. Ethereal Man/Lady powie ci, że musisz zmierzyć się z własną twarzą i przyszłością. Jeśli jesteś gotowy, zostaniesz teleportowany na arenę.

50. Teraz musisz pokonać kopię samego siebie (79 lvl). Walka nie jest trudna - wystarczy, że będziesz bił kopię przy pomocy lunar staffa i się leczył.

51. Po walce porozmawiaj znowu z Ehthereal Man/Lady. Powie ci, że aby wrócić do realnego świata, należy dotknąć księgi znajdującej obok niego. Zrób to.

52. Wrócisz do świata realnego, udaj się Oneiromancer i powiedz jej o swoim pomyślnym zdaniu testu. Wynagrodzi cię za to, pozwalając ci używać altaru obok niej, w celu tworzenia astral runes potrzebnych do nowych zaklęć (z księgi lunar), których też cię nauczy.

Gratulacje Quest Skończony! 


Nagroda: 2QP, 5000 Magic i Runecrafting XP, możliwość tworzenia Astral runes, dostęp do księgi zakleć lunar. 

Aby przejść do tabeli z doświadczeniem z wszystkich questów, kliknij tutaj.

Informacje dodatkowe

Aby uzyskać dostęp do księgi, wystarczy pomodlić się przy Astral Altar. To samo należy uczynić, chcąc wrócić do standardowej księgi czarów.


© 2004-2011 Wygląd zaprojektowany przez Bartosz Bociek
Runescape jest znakiem towarowym Jagex Software 1999 - 2011 Andrew Gower and Jagex Ltd.
My nie jesteśmy Jagex Ltd. Teksty kursywą są tłumaczeniem i wraz z obrazkami należą w całości do Jagex Ltd