Specjalne metody (m)
Magic Portals (m)
Na drugim piętrze Magic Guild w Yanille (musisz posiadać 66 Magic lvl, by tam wejść) znajdują się trzy portale, które teleportują do różnych miejsc:
- Wschodni portal teleportuje cię do Wizard Tower, na południe od Draynor Village.
- Południowy portal teleportuje cię do Dark Wizard Tower, na północ od Crafting Guild
- Zachodni portal teleportuje cię do Thormac'a w Sorceror's tower, na zachód od Catherby.
Mort Myre Swamps (m)
Kiedy ukończysz obie przygody (Priest in Peril, In search Myreque), możesz korzystać ze skrótu prowadzącego z Morytanii do Mort Myre Swamp.
Pierwszy raz musisz zejść za pomocą małej klapy w podłodze, znajduje się ona pod barem Hair of the Dog w Canifis, znajdziesz tam kryjówkę Myreque. Za ścianą w następnym pokoju po przeszukaniu i wejściu tam, znajdziesz podziemne przejście, które prowadzi do dużych drewnianych drzwi. Przejdź przez nie i znajdziesz się na Mort Myre Swamp.
Z tego miejsca należy przemieszczać się na południe (ghasty mogą cię straszyć i uczynić twoje zapasy żywności niezdatnymi do użycia) aż do zerwanego mostu. Wejdź na drzewo, aby przejść przez most, a następnie kliknij prawym przyciskiem myszy na nie, aby wybrać opcję "zejść." Idź dalej na południe, tam powinna się znajdować łódź.
Za pomocą łodzi możesz bezpłatnie podróżować do wschodniej części Mort'ton. Za możliwość powrotu musisz zapłacić Cyreg Paddlehorn dokładnie 10gp.
Z Ardougne do Desert Keep (m)
W chacie na zachód od Zamku w Ardougne znajduje się dźwignia. Kiedy ją pociągniesz, zostaniesz teleportowany do opuszczonych ruin głęboko na Wildzie. Musisz posiadać ze sobą jakiś ostry przedmiot, na przykład nóż, który będzie przydatny podczas pokonywania sieci pajęczych powstałych w ruinach. Jeśli chcesz się z powrotem znaleźć w Ardougne, pociągnij dźwignie ponownie.
Taka sama dźwignia znajduje się w Edgeville na południe od banku.
The Abyss (m)
Przed wejściem do Abyss musisz oddać przysługę Mage of Zamorak (Abyss mini-quest).
Wejście do Abyss znajduje się na Wilderness, bezpośrednio na północ od Egdevile. Jest to niebezpieczna okolica, są tam Skeletons lub Revenanty, które będą cię atakować. Ponadto po wejściu do otchłani zostaniesz oznaczony czaszką, a twoje punkty Prayer będą obniżone do 0. Dlatego też wchodząc do Abyss, ruzykujesz utratę wszystkich swoich przedmiotów.
Gdy jesteś wewnątrz Abyss, jesteś chroniony przed niebezpieczeństwami związanymi z pustkowiem. Następnie możesz zdecydować, którym portalem chcesz przejść do innego wymiaru. Każde wejście jest oznaczone runą i będzie przenosić cię do odpowiednie ołtarza. Zwróć uwagę na to, że przeszkody nie zawsze są w tym samym miejscu!
*Znajduję się tam także szczelina, która jest obecnie niedostępna dla graczy (odpowiada soul rune).
Uważaj, bo znajduje się się tutaj strefa multi-combat, która zapełniona jest potworami, w związku z czym jest to bardzo niebezpieczna metoda, by się przemieszczać.
Wilderness Teleport Portals (m)
Na Wilderness znajduje się sześć Portali. Te Portale mają zdolność teleportowania graczy w obrębie Wilderness. Portale są dość duże, więc trudno je pominąć. Jeśli znalazłeś portal, musisz dotknąć jednego z jego czterech filarów, by go aktywować. Należy szybko wejść w środek portalu, przeniesie cię to do jednego z pozostałych portali na Wilderness. Uwaga: Może to oznaczać, że niespodziewanie znajdziesz się w dalszych częściach pustkowia, może się tam znajdować więcej nieumarłych i innych agresywnych wobec ciebie potworów. Należy także pamiętać, że za pomocą portali możesz teleportować revenanty. |
Śmierć
Jeśli umrzesz podczas gry, na szczęście nie umierasz na zawsze, odrodzisz się ponownie (to miejsce to respawn point). Domyślnie jest to dziedziniec przed zamkiem w Lumbridge, ale może być zmieniony po wykonaniu odpowiednich zadań na Falador (po ukończeniu Recruitment drive), na Camelot (po ukończeniu King's Ransom) lub Soul Wars Island (po ukończeniu Nomad's Requiem).
Po odrodzeniu się odnowisz swoje wszystkie statystyki umiejętności, a także zatrzymasz swoje trzy najcenniejsze przedmioty (które nie są w postaci noted). Jednak jeśli przed śmiercią posiadałeś czaszkę nad swoją głową, nie pozostanie przy tobie ani jeden przedmiot.
Jedynym wyjątkiem jest modlitwa "protect item," która pozwala na zachowanie dodatkowego przedmiotu (niezależnie od tego, czy posiadałeś przed śmiercią czaszkę nad głową).
By zasięgnąć większej ilości informacji na ten temat, przeczytaj poradnik Podstawy gry- Śmierć.