The Giant Dwarf
Pięćset lat minęło odkąd King Alvis, zbawca Keldagrim i ofiara własnego pomysłu, panował nad miastem krasnoludów.
Założył Consortium: zgromadzenie spółek wydobywczych, które powinny służyć monarchii. Stopniowo rozwinął ją, ale w przeciwnym kierunku, tak że monarchia podporządkowała sie Consortium.
W chwili śmierci króla monarchia została więc zniesiona. Obecnie królowie Keldagrim są tylko wspomnieniem... i tylko pomnik King Alvis przypomina mieszkańcom o dawnych czasach.
Tak zaczyna rosnąć znaczenie Red Axe, jest to opisane w serii questów poświęconej krasnoludom i ich stolicy Keldagrim. W pierwszej przygodzie, "The Giant Dwarf," jest prezentowane miasto i reguły panujące w potężnym przemyśle wydobywczym, który dominuje wśród krasnoludów. Odkryj prawdziwe afery, klimat miasta a także przejedź się po okolicy za pomocą wagoników... i upewnij się, żeby nie wpaść w drodze do miasta na niewłaściwe osoby.
Start: Porozmawiaj z boatman, zgódź się na przejażdżkę łodzią, u bram Keldagrim.
Poziom trudności: Średni (Intermediate)
Czas wykonania: Średni
Ukończenie questa jest konieczne, aby rozpocząć:
- Another Slice of H.A.M.
- Forgetable Tale of a Drunken Dwarf
Wymagane questy:
-brak
Wymagane umiejętności:
- 12 Crafting
- 16 Firemaking
- 33 Magic
- 20+ Mining (rekomendowany)
- 20+ Smithing (rekomendowany)
- 14 Thieving
- umiejętność dyplomatycznego rozwiązywania sporów
Potrzebne przedmioty:
- 200gp
- runy do zaklęcia Telekinetic grab
- redberry pie (jeśli nie ukończyłeś Knight's Sword)
- 1 coal ore
- 1 iron bar
- 1 logs
- 3 sapphires
- tinderbox
- w zależności od otrzymanych zadań ok. 20 coal, 20 gold ore, 20 mithril ore, 20 tin ore, 20 copper ore, 20 iron ore, 20 silver ore, 20 clay, 10 bronze bars, 10 iron bars, 10 steel bars, 10 gold bars (przygotowanie tych przedmiotów nie jest koniecznie, można je kupić w trakcie questa i spokojnie wykonać zadanie, jednak może skrócić czas wykonywania samego questa).
Przydatne przedmioty:
- runy do zaklęcia Superheat Item, jeśli chcesz wypalać bar'y na miejscu
1. Na wschód od Rellekki i na północ od kopalni udaj się do wejścia do podziemi, znajdziesz się w korytarzu. Udaj się wprost do kolejnego przejścia.
2. W tym momencie rozpoczynasz questa. Porozmawiaj boatman, który znajduje się zaraz przy wejściu do miasta. Zgódź się popłynąć z nim.
3. Obejrzysz krótką animację, podczas której zostanie zniszczony pomnik King Alvis, a ty zostaniesz pojmany. Następnie porozmawiaj z Commandor Valdeban, który na początku nie będzie do ciebie przychylnie nastawiony. Jednak gdy zgodzisz się pomóc w odbudowie pomnika, zmieni swoje nastawienie i poleci ci udać się do lokalnego rzeźbiarza, Blasidara.
4. Blasidar także nie będzie przychylnie nastawiony, zaproponuj mu pomoc w zdobyciu przedmiotów potrzebnych do odbudowania pomnika. Będą do tego potrzebne: buty, szaty i battle axe (przedmioty możesz zdobywać w kolejności innej niż przedstawiona poniżej).
5. Udaj się do domu Saro (patrz mapka wyżej) i zapytaj się go o specjalne buty. Nie będzie miał dobrych wieści, ponieważ niedawno sprzedał takie niejakiemu Dromund'owi, który jest bogaty i dość... ekscentryczny. Dowiesz się także, gdzie mieszka Dromund (patrz mapka wyżej).
6. Na początku zapytaj Dromund'a, czy nie chciałby sprzedać ci tych butów - będzie oburzony. Gdy spróbujesz podnieść prawy but, zamiauczy jego kot, więc trzeba znaleźć inny sposób. Udaj się na tył jego domu i użyj na bucie zaklęcia Telekinetic grab. Zdobycie lewego buta jest dużo prostsze, wystarczy go zabrać, gdy właściciel się odwróci (Dromund krąży po pokoju w dość regularny sposób).
7. Zdobyte przedmioty możesz zanosić pojedynczo lub wszystkie na końcu do pracowni Blasidara, który będzie w nie ubierał modela.
8. Czas na zdobycie szat. Udaj się do Vermundi (patrz mapka wyżej) i zapytaj ją o specjalne szaty, wytłumacz dokładnie, o jaki rodzaj ci chodzi. Poprosi cię, abyś udał się do biblioteki (patrz mapka wyżej - library), dlatego że niestety nie wie, jak ona mają wyglądać.
9. W bibliotece poproś o pomoc fachowca, poradzi ci szukać konkretnej książki, którą znajdziesz na regale przedstawionym poniżej (nie możesz mieć przy sobie zbroi, gdyż za dużo waży. Jeśli nie zrobiłeś tego wcześniej odnieś ją do pobliskiego banku). Po przeczytaniu książki odnieś ja do Vermundi.
10. Vermundi poprosi cię o naprawę swojego kołowrotka. Powinineś posiadać w plecaku: logs, iron bar i tinderbox. Użyj na kołowrotku logs, a następnie tinderbox. Vermundi podziękuje ci za pomoc, poprosi także o zapłatę za materiały potrzebne do uszycia szat. Zapłać jej, po czym dostaniesz szaty potrzebne dla Blasidara.
11. Kolejnym i ostatnim przedmiotem jest battle axe. Udaj się do Santiri (patrz mapka wyżej), który nie będzie miał dla ciebie dobrych wieści. Battle axe został doszczętnie zniszczony, na dodatek ktoś skradł zdobiące go szafiry. Gdy zaoferujesz mu pomoc w naprawieniu, powie ci, że tylko krasnoludy plemienia Imcando potrafią tego dokonać, a według niego to plemię już dawno wymarło. Znasz jednak Thurgo, który chętnie ci pomoże (w zamian za redberry pie). Santiri zgodzi się, abyś udał się do Thurgo. Możesz do tego celu użyć kolejki, nie zostanie od ciebie pobrana żadna opłata.
12. Porozmawiaj z Thurgo i poproś go o naprawienie battle-axe. Krasnolud szybko uwinie się z pracą i będziesz mógł wrócić do Keldagrim. Pamietaj też że zanim oddasz topur musisz doczepić do niego 3 szmaragdy.
13. Teraz pozostał jeszcze tylko jeden problem do rozwiązania. Mianowicie Blasidar nie wie, czyja twarz ma być przedstawiona na pomniku. Poprosi cie o pomoc w tej kwestii.
14. w tej części questa będziesz miał za zadanie spełniać prośby sekretarki (5-7), a następnie dyrektora (3-4). Ważne jest to, żebyś ciągle przychodził do tej samej sekretarki i jej dyrektora. Obojętne jest to, za która frakcją się opowiesz. Sekretarki będą prosiły o rudy (ores, też clay), a dyrektorzy o sztaby (bars). Jeśli zamierzasz kupować wymagane przedmioty na GE, najlepiej udawać się tam kolejką, która znajduje się na południowy-wschód od pałacu.
Po spełnieniu próśb sekretarki będziesz mógł podjąć się zadań u dyrektora. Gdy wykonasz te zadania, dyrektor zaproponuje ci wejście do spółki, na co się zgodzisz. W drodze rewanżu zaproponuj więc, aby twarz twojego dyrektora ozdobiła odbudowywany pomnik.
15. Idź do Commander Valdeban i opowiedz mu o dotychczasowych postępach, a także o wybranej przez siebie frakcji. Zaproponuje ci wizytę na posiedzeniu Consortium. Zgódź się, następnie zobaczysz krótką animację, podczas której dyrektorzy w końcu zgodzą się na zaproponowane przez ciebie rozwiązanie problemu, poza dyrektorem frakcji Red Axe.
16. Gratulacje. Quest ukończony.
Nagroda: 2QP, 2500 Crafting XP, 2500 Mining XP, 2500 Smithing XP, 1500 Magic XP, dostęp do Keldagrim, możliwość podróżowania za pomocą minecarts, dostęp do Blast Furnace, możliwość zmiany nagrobka u Blasidara.
Aby przejść do tabeli z doświadczeniem z wszystkich questów, kliknij tutaj.