Contact
High Priest Icthlarin znowu ma problemy - tym razem z mieszkańcami Menaphos. W Sophanem następuje poprawa sytuacji z plagą, ale większość jej mieszkańców nadal przebywa w Menaphos. Dyplomacja nic nie pomaga. Czy znajdzie się jakiś odważny poszukiwacz przygód, aby podołać temu zadaniu?
Start: Rozmowa z High Priest w świątyni w Sophanem
Poziom Trudności: Trudny (master)
Czas wykonania: Długi
Ukończenie questa jest konieczne, aby rozpocząć:
- Dealing with Scarabas
Wymagane questy:
- Icthlarin’s Little Helper
- Gertrude Cat
- Prince Ali Rescue
Zalecane questy:
Underground pass (zrobienie tego questa nie jest konieczne, ale Iban staff i zaklęcie Iban Blast może bardzo ułatwić walkę z potężnym skarabeuszem).
Wymagane umiejętności:
- Brak
Zalecane umiejętności:
- Bardzo wysoki combat
- 43+ prayer
Wymagane przedmioty:
- tinderbox
- źródło światła (canndle, bullseye lantern, lit torch)
- 2 shantay pass
- 500 coins (na podróże)
Zalecane przedmioty:
- Zbroja, broń
- bardzo dobre jedzenie (sharki, rocktaile)
- super set
- antipoison lub super antipoison
- ring of life
- ring of duelling
- Pharaoh Sceptre
Jeśli chcesz sobie ułatwić ostatnią walkę, to weź dobre szaty zapewniające dobry bonus do ataku magicznego, iban staff i runy do zaklęcia iban blast.
Inne: Możliwość pokonania przeciwnika 191 lvl i jego sług w strefie multiway.
1. Porozmawiaj z High Priest, który powie ci, że zamierza zakończyć długotrwałą kwarantannę w mieście, żeby ludzie, którzy uciekli do Menaphos mogli wrócić do domów. Opowie ci również, że pokojowa delegacja została wysłana, ale nie otrzymała pozwolenia i została wypędzona salwą strzał skierowaną w ich stronę.
2. Obiecaj pomóc najwyższemu kapłanowi, opowie ci o sekcie skarabeuszy, którzy zbudowali tajne podziemne przejście pod rzeką Elid. Powie ci również, że wejście do podziemi znajdziesz w zniszczonej kaplicy, pilnuje go zaufany strażnik Jex, który powinien ci powiedzieć więcej o podziemiach.
3. Udaj się do zniszczonej kaplicy w północno-wschodniej części miasta i porozmawiaj ze strażnikiem Jex. Powie ci, że widział ostatnio jak coś poruszało się w podziemiach, dlatego ustawił ludzi na straży.
4. Wejdź do świątyni, a następnie po zapadni w dół. Znajdziesz się pod świątynia. Jeśli zapomniałeś źródła światła i tinderboxa, możesz kupić je od 2 osób znajdujących się pod świątynią.
5. Zapal swoją latarnie, świece, czy co tam masz i zejdź na dół po klapie znajdującą się obok drabiny, którą wszedłeś.
6. Uwaga w labiryncie jest pełno pułapek i pełna ilość przeciwników, niektórzy mogą gasić twoje źródło światła. Również jest tu strefa multiway!
Labirynt można przejść na 2 sposoby:
Droga dłuższa bezpieczna:
Bardziej bezpieczna droga, lecz trzeba uważać na pułapki i Scarab mage, które mogą gasić twoje światło. Z pułapek najbardziej trzeba uważać na zapadnie, ponieważ jeśli na nią natrafisz, możesz wpaść na dół i wtedy będziesz miał bardzo małe szanse na przeżycie.
Pułapki:
1) Kolce:
Kolce wysuwane z podłogi, jeśli na nie wpadniesz, stracisz 150 punktów życia, możesz je ominąć, używając swoich umiejętności złodziejskich.
2) Ruchome ściany:
Ruchome ściany, nie są zbyt trudne do pokonania, wystarczy iść po skosie. Jeśli wpadniesz w ścianę, zostaniesz odepchnięty, tracąc 80 punktów życia.
3) Zapadnie
Bardzo trudne do zauważenia, natknięcie się na nią spowoduje, że spadniesz do katakumb, a tam jest pełno scarab warrior, ranger i mage w strefie multiway, dodatkowo może się zdarzyć, że jeśli spadniesz twoja latarnia zgaśnie. Na mapie są rozmieszczenia wszystkich zapadni w labiryncie.
4) Scarab Swarms
Przycisk ukryty w piasku, jeśli w niego wdepniesz, pojawią się Scarab Swarms i zaczną cię atakować. Uwaga, mogą cię zatruć!
5) Strzały w ścianach
Po prostu znajdują się tutaj strzały, które mogą ciebie poranić, jeśli nie rozbroisz pułapki. Ważny tu jest duży poziom thieving.
Droga krótka i bardzo niebezpieczna:
Gdy znajdziesz się w labiryncie, biegnij cały czas prosto, omiń kolce i zejdź na dół po drabinie (na 1 mapie zielona linia). Teraz bardzo szybko biegnij, włącz przy okazji modlitwę, w zależności jaką zbroje posiadasz. Jeżeli to zbroja co ma ujemy współczynnik, do obrony magicznej włącz protect from magic, jeśli posiadasz na sobie strój łucznika - protect from melle, a jak masz założona szatę dla maga - protect from missiles. Uważaj, bo będziesz otrzymywał 100+ obrażeń co kilka sekund, ponieważ jest tu wielu przeciwników w strefie multiway, atakujących każdym stylem walki. Ja tej metody nie polecam, bo ryzyko śmierci jest tutaj ekstremalnie wysokie.
7. Kiedy uda ci się przejść labirynt, zejdź na dół, nic już tutaj nie będzie ci grozić. Idź cały czas wzdłuż jaskini, aż natrafisz na bardzo dużą przestrzeń. Przeszukaj ciało leżącego Kalefa, a znajdziesz pergamin.
8. Z pergaminu dowiesz się, że Kalef był szpiegem z Al-Kharid i miał skontaktować się z tajnym agentem z Menaphos. Podejdź teraz na skraj przepaści, porozmawiaj z Maisa, który powie ci, że miał spotkać się Kalefem i wydostać się z zamkniętego miasta. Pomóc mu może tylko Osman znajdujący się w Al-Kharid.
9. Zaproponuj mu, że pogadasz z Osmanem w zamian za to, że powie mieszkańcom Sophanem, którzy znajdują się Menaphos, że mogą wracać już do domów. Nie będzie ci za bardzo ufał, dlatego zada ci 2 pytania świadczące o tym, czy znasz Osmana.
1 Pytanie:
„If you are who say, tell me where the prince was being kept”
Odpowiedź: Draynor Village
2 Pytanie:
„Fair eanough. Who helped you find the prince?”
Odpowiedź: Leela
10. Maisa zgodzi się teraz spełnić twoją prośbę, teraz teleportuj się do Al-Kharid i porozmawiaj z Osmanem.
11. W rozmowie z Osmanem powiedz mu, że chcesz pogadać z nim na temat Sophanem (I want to talk to you about Sophanem). Podczas rozmowy zapyta ciebie, dlaczego ci tak zależy na jego pomocy, wtedy wybierz "It would drive a wedge between the Menaphite cities". Osman zgodzi się tobie pomóc, powie ci, że będzie czekał na ciebie przed wejściem do Sophanem.
12. Teraz weź ze sobą swój sprzęt do walki z banku i wróć z powrotem do Sophanem. Przed wejściem do miasta będzie na ciebie czekał Osman. Niestety, nie może się on dostać do miasta. Powiedz mu o tajnym przejściu do miasta. Powie ci, że powinieneś poczekać jakiś tam czas, obejrzysz również filmik, jak Osman przechytrza strażników.
13. Udaj się śladami Osmana, czyli jeszcze raz przez labirynt tą samą drogą, aż nie ujrzysz zapadni do miejsca gdzie rozmawiałeś z Maisą.
14. Gdy przejdziesz labirynt, przygotuj się na ostateczną walkę. Ujrzysz scenkę jak Osman przekazuje Maisa'y jakąś walizkę, po czym zostanie zaatakowany przez Giant Scarab. Teraz czas na ciebie, przygotuj się na walkę.
15. Kilka słów o walce. Walka stylem ranged jest tu najmniej skuteczna ze wszystkich stylów. Stwór przyzywa również sługi, których można szybko zabić ponieważ mają 200hp. Najlepiej posiadać dobrą zbroje przed atakami melee oraz ranged, kiedy Giant scarab przyzwie Scarab Mage, włącz protect from magic oraz wypij super seta. Jeśli chcesz szybko pokonać Giant Scarab, możesz walczyć, używając zaklęcia Iban Blast lub Slayer Dart. Zaklęcia są bardzo skuteczne w starciu z przeciwnikiem i umożliwiają bardzo szybkie pokonanie go.
Również nie zapomnij wziąźć jedzenia i prayer potionów!
16. Po pokonaniu skarabeusza Osman podziękuje ci za pomoc, po czym zniknie. Podnieś również sztylet Keris, który wypadł ze Skarabeusza.
17. Teraz wróć do High Priest i opowiedz mu, co się wydarzyło. Podziękuje ci za pomoc oraz wręczy ci lampę z dwoma życzeniami.
Gratulacje quest skończony!
Nagroda: 7000 doświadczenia w thieving, Lampa dająca 2x7000 doświadczenia w umiejętnościach walki, Keris, możliwość używania banku w Sophanem.
Aby przejść do tabeli z doświadczeniem z wszystkich questów, kliknij tutaj.
Informacje dodatkowe
Keris jest to sztylet, który bardzo przydaje się w walce z Kalpithe, zadając im bardzo często max hity. Również posiada +2 bonusu do Prayer.