+++

Icthlarin's Little Helper


Icthlarin's Little Helper

Na dalekim południu pustyni wzrasta niepokój. Mieszkańcy Menaphos zamknęli bramy swego miasta przed obcymi. Niespokojny wędrowiec pustynny może znać sekret wejścia do Sophanem - miasta ogarniętego zarazą, miasta śmierci).

Czy udzielisz niewielkiej pomocy Ichtlarin'owi poprzez przyłączenie się do niego? Przyłącz się do gigantycznej walki o duszę Najwyższego Kapłana Icthlarina w miejscu, w którym kot zwycieża.

Start: Namiot wędrowca niedaleko wejścia do Sophanem.

000

Poziom trudności: Wtajemniczony
Czas wykonaia: Długi 

Ukończenie questa jest konieczne, aby rozpocząć:
- Contact!
- Missing My Mummy
- Rat Catchers
- Smoking Kills
- A Tail of Two Cats

Wymagane Questy:
- Gertrude Cat

Wymagane Umiejętności:
- Brak

Zalecane Umiejętności:
- 25+ agility lvl Agility
- 43+ prayer lvl Prayer
 

Wymagane przedmioty:
- Kot (nie musi być dorosły)
- Shanty Pass
- ok. 300 gp
- 3-4 Waterskin'y
- 2 Anti-Poison'y
- Tinderbox
- Willow log
- Bucket of sap (użyj knife na Evergreen Tree, mając bucket w ekwipunku)
- Bag of salt
- Zbroja, broń, jedzenie

Zalecane przedmioty:
- Amulet of Ghost-Speak (do rozmowy z duchem w mieście)
- Desert robe
- Desert Shirt
- Desert boots

Przeciwnicy:
- Possessed Priest (91 level)
- w zależności od podniesionej urny: Apmeken, Het, Crondis lub Scabaras (75-81 level)


1. Zadanie zaczynasz u wędrowniczki, która rozbiła namiot na zachód od Agility Pyramid. Najszybciej możesz się do niej dostać, lecąc dywanem do Pollnivineach, co znacznie skróci twoją drogę. Gdy dolecisz, przejdź przez miasto i kieruj się na południe. Omiń most przecinający rzekę oraz niewielką kopalnie, chwilę potem powinieneś zobaczyć namiot wędrowniczki.

001

2. W trakcie rozmowy twój kot wyjdzie z plecaka, a przerażona kobieta poprosi cię, abyś go schował. Gdy to zrobisz, opowie ci o tajemniczym mieście zwanym Sophanem. Za informację, w jaki sposób się do niego przedostać, będzie chciała Waterskin (4). Gdy wręczysz jej wodę, pokaże ci grotę za namiotem, która przeniesie cię do miasta. Przechodząc przez nią, znajdziesz Canopic jar, która będzie ci potrzebna w dalszej części zadania.

002

3. Pójdź teraz do domu Emblarem'a ulokowanego w południowej części miasta. Wejdź na piętro i podnieś z stolika książkę (Emblareming manual). Przeczytaj ją do końca i zachowaj, gdyż będzie ci jeszcze potrzebna.

003

4. Wróć teraz do miejsca, w którym się pojawiłeś, wejdź do piramidy z ilustracją kota na wejściu. W piramidzie będziesz miał przeczucie, jakbyś poruszał się we śnie, wszystko wiruje i jest inne …

004

5. Pierwszą przeszkodą na twojej drodze są wysuwające się z ściany kamienne bloki. Aby nie zostać przez nie uderzonym, omiń je, idąc zygzakiem (jeśli cię trafią, zostaniesz przesunięty oraz otrzymasz obrażenia o wartości 80).

005

6. Tuż za blokami kolejną przeszkodą są piaskowe zapadnie, niewidoczne gołym okiem. Przejść przez nie musisz takim zygzakiem, jaki został przedstawiony na screenie poniżej (jeżeli pomylisz się choć o jedną kratkę, wrócisz na początek mapy, otrzymując obrażenie o wartości 50).

006

7. Idź dalej, uważając na Mmumy (84 lvl) oraz Scarab swarm (98 lvl), które mogą cię zatruć, aż dobiegniesz do dołu. Musisz go przeskoczyć (100% energii znacznie zwiększy twoje szanse), jeśli ci się nie uda, spadniesz do korytarza tuż za zapadniami, otrzymując obrażenia o wartości 50.

007

8. Gdy przeskoczysz dół, spróbuj wejść do pomieszczenia na zachód. Pokaże ci się układanka z ilustracją ptaka. Naciśnij na ilustrację przedstawiającą ptaka, aż zobaczysz taki układ jak poniżej. Wtedy za pomocą trzech ruchów rozwiążesz układankę.

UWAGA! W skrzyni na wschodzie, w ślepym zaułku znajdziesz tylko 50GP, więc nie warto omijać pułapek.

008

9. Gdy ułożysz puzzle zostaniesz przeniesiony przed piramidę. Musisz teraz porozmawiać z Sphinx’em. Poproś go o pomoc, odpowie na twoje pytanie, jeśli ty rozwiążesz jego zagadkę. Brzmi ona:

A husband and wife have six sons and each son has one sister. How many people are in the family?
Tłumaczenie: Mąż I żona mają sześciu synów, a każdy syn ma jedną siostrę. Ile członków liczy ta rodzina?

Odpowiedz: 9 (Każdy syn ma jedną siostrę, czyli sześciu synów ma jedną siostrę + mąż i żona = 9)

Sphinx skieruje cię do najwyższego kapłana, przebywającego w świątyni obok piramidy.

009

10. Porozmawiaj z kapłanem. Po uzyskaniu odpowiedzi wróć do piramidy (przed wejściem musisz ją otworzyć), przejdź tą samą drogę i ponownie spróbuj wejść do pomieszczenia (możliwe, że będziesz musiał na nowo ułożyć puzzle).

010

11. Spróbuj podnieść urnę, pojawi się jej strażnik (75-81 lvl), którego musisz pokonać. Gdy polegnie, podnieś pierwszą urnę od południowej strony (pokazane na screenie poniżej). Ponownie przeskocz przepaść. Coś jednak będzie nie tak, wróć do komnaty i odłóż urnę w to samo miejsce.

011

012

12. Wróć do kapłana i powiedz, że odłożyłeś urnę. Poprosi cię, abyś pomógł w przygotowaniu uroczystości pogrzebowej. Oczywiście zgódź się.

13. Udaj się teraz do budynku ulokowanego we wschodniej części miasta (naprzeciw piramidy) i porozmawiaj ze stolarzem (Carpenter), po czym daj mu Willow log, aby ten mógł zrobić dla ciebie nowy holy symbol.

013

14. Stworzenie symbolu chwilę potrwa, dlatego w międzyczasie, idź do domu na północ i kup od Retaul’a jedną tkaninę (Linen).

15. Idź teraz ponownie do Embalmera (dom, z którego masz książkę). Porozmawiaj z nim, poprosi cię, abyś przyniósł mu wiadro żywicy, worek soli i płótno. Porozmawiaj z nim ponownie i daj mu to.

014

16. Idź ponownie do kapłana, powie ci, abyś odebrał symbol od stolarza. Gdy już go weźmiesz, idź do pomieszczenia wewnątrz piramidy (teraz tym po wschodniej stronie). Użyj symbolu na byle jakim sarkofagu i wróć, skacząc przez przepaść.

015

17. Dalej jednak będzie coś nie pasowało, zobaczysz, że holy symbol zmienił się w unholy symbol. Wróć do pomieszczenia, zastaniesz tam kapłanów, a po chwili pojawi się wędrowniczka, u której zaczynałeś zadanie. Okazało się że zostałeś przez nią zahipnotyzowany, po chwili przyzwie Possessed Priest (91 lvl). Włącz Protect from Magic i zabij go.

016

18. Po zgładzeniu przeciwnika porozmawiaj z kapłanem. Kaplan odeśle cię na rozmowę z Icthlarin'em. Po rozmowie, idź ponownie do kapłana (teraz jest już w świątyni), kończąc tymsamym zadanie. 

017

018


Nagroda: 2QP, Amulet of Catspeak, 4,5k Thieving XP, 4k Agility XP, 4k Woodcutting XP, możliwość rozmowy ze swoim kotem, dostęp do mini-gry Piramid Plunder.

Aby przejść do tabeli z doświadczeniem z wszystkich questów, kliknij tutaj.


© 2004-2011 Wygląd zaprojektowany przez Bartosz Bociek
Runescape jest znakiem towarowym Jagex Software 1999 - 2011 Andrew Gower and Jagex Ltd.
My nie jesteśmy Jagex Ltd. Teksty kursywą są tłumaczeniem i wraz z obrazkami należą w całości do Jagex Ltd