+++

Summer's End


Summer's End

Bestia z zaświatów zagraża wejściem do realnego świata RuneScape, więc Summer i jej rodzina potrzebują twojej pomocy w zatrzymaniu jej raz na zawsze. Musisz jeszcze jeden raz, zagłębić się w tereny opanowane przez potężną bestię i razem z rodziną Summer, zgładzić ją by uratować ich dusze (i prawdopodnie wszystkich w całym RuneScape).

Start: Summer, na północ od Varrock

Poziom trudności: Trudny (Experienced)
Czas wykonania: Krótki

Ukończenie questa jest konieczne, aby rozpocząć:
- While Guthis Sleeps

Wymagane Questy:
- Spirit of Summer

Wymagane Umiejętności:
- 23 summoning Summoning
- 23 woodcutting Woodcuting
- 35 hunter Hunter
- 45 mining Minning
- 47 firemaking Firemaking
- 55 prayer Prayer

Zalecane Umiejętności:
- bardzo wysoki Constitution
- bardzo wysoki Woodcuting

Wymagane przedmioty:
- 5 Blue Charm Pouch
- Ghostspeak Amulet
- Jennica's Ring

Zalecane przedmioty:
- dobry Food (minimum Sharki),
- duża ilość Super Energy Potion,
- Spotted/Spottier Cape,
- Boots of Lightness,
- Games Necklace,
- minimum Rune Hatchet
- Szczególnie zalecany dostęp do basenów SPA w Oo'Glog

Inne: Musisz przeżyć, będąc atakowanym przez bestię 752lvl, potrafiącą zabić cię jednym uderzeniem, ABSOLUTNIE nie bierz żadnych zbroji i ciężkich przedmiotów, gdyż bestia niweluje współczynniki obrony i jedyną szansą przeżycia jest ucieczka.


1. Udaj się na farmę, mając założony Jennica's Ring i Ghostspeak Amulet. Porozmawiaj z Summer, znajdującą się koło portalu do innego świata. Opowie ci, że bestia łamie swoją potęgą naturalną obronę zawartą pomiędzy światami i jedyna szansa aby ocalić świat to zabić bestię. Summer powie ci, że jej rodzina ma jakiś plan i proszą cię ostatni raz o przysługę.

2. Wejdź na portal i użyj Jennica's Ring (operate), aby przenieść się do świata duchów. Znajdziesz się w bezdennej białej masie, wraz z czterema duchami - rodziną Summer. Powiedzą ci, że podróżowanie przez portale staje się coraz niebezpieczniejsze, gdyż bestia próbuje przebić się do świata realnego. Planem zabicia jej zapędzenie do starego grobowca na północy, miejsca pochówku rodziny Summer i pokonanie siłą dobra.

3. Wróć do do prawdziwego świata i udaj się na północ od farmy. Znajduje się tam jaskinia, wejdź do niej a znajdziesz zwłoki. Przeszukaj je a dostaniesz, Bronze Pickaxe, Mithril Hatchet, Tinderbox i  Spade (nie wyrzucaj ich, sa przydatne do dalszej części zadania, jeśli wziąłeś lepszy Hatchet, pozbądź się Mithril). Wyjdź z jaskini i postaraj się zawalić wejście (Collapse), aby otworzyć je w świecie dusz.

4. Udaj się spowrotem do świata duchów i znajdź bestię, krążącą na północ od farmy. Bestia całkowicie się tobą nie będzie interesowała, więc przyzwij potężniejsze źródło duszy (Blue Charm Pouch), aby zapędzić ją do jaskini. Gdy wraz z bestią i summonem, znajdujesz się obok jaskini, po prostu do niej wejdź a bestia podąży za tobą. Uważaj, aby summon nie stał zbyt blisko bestii, gdyż bestia wtedy wchłonie go.

5. Wróć do realnego świata i steleportuj się na Wilderness Volcano. Zaopatrz się w kilka Super Energy, Hatchet, Tinderbox, Spade, przedmioty zmniejszające wagę oraz jedzenie. Jeśli istnieje taka możliwość, najlepiej udaj się do SPA w Oo'Glog i weź kąpiel w basenie dającym podwyższenie regenerowania energii do biegu. Zdejmij całą zbroję i ciężkie przedmioty zostaw w banku. (Zostaw na sobie amulet i pierścień).

6. Czas na powrót do świata duchów i zmierzenie się z bestią. Wejdź do jaskini i porozmawiaj z Meranek'iem. Powie ci, że istnieje szansa zniszczenia pancerza betii pod wpływem przeklętego ognia, rozpalonego z przeklętego drewna, pobranego z korzeni wierzby. Gdy skończy się rozmowa i bestia ujawni się, zacznij biegać wokół niej, unikając jej ataków. Zetnij 15 Cursed Willow Logs, z korzeni przy ścianach pomieszczenia, ułóz po 5 kawałków drewna w Pyre'sach na środku sali i podpal je. Bestia połknie ogień i pojawi się Meranek, który ugodzi bestię. Musisz powtórzyć tą czynność trzykrotnie, a bestia ucieknie do drugiego pomieszczenia jaskinii.

UWAGA! 
- Ataki bestii to pociski o zasięgu kilku kratek nie atakujące ciebie, lecz zmierzające do ściśle określonego punktu w pokoju. Jeden malutki pocisk potrafi zadać do 300 obrażeń.
- Możesz opuścić jaskinię, gdy zapaliłeś stos, zawsze zostanie ci tyle, ile zostało przed opuszczeniem. Możesz również wynieść Cursed Willow Logs z jaskinii. Ułożone i niepodpalone Pyre, po wyjściu z jaskini znikną.
- Gdy zapalisz jeden Pyre, bestia podwaja siłę swoich ataków, gdy zapalisz drugi stos - potraja.
PORADA:
- Podczas scenek, połykania przez bestię ognia, możesz swobodnie się poruszać, bez wyłączenia jej.

7. Jeśli czujesz się na siłach, możesz przejść dalej. Jeśli nie, idź do banku, weź nowy zestaw jedzenia i potionów lub ponownie weź kąpiel w Oo'Glog i wróć do świata duchów.

8. Przejdź do następnego pomieszczenia jaskinii i porozmawiaj z Jallek'iem. Powie ci, że starcie z bestią w pierwszym pomieszczeniu przyniosło całkowity sukces i pancerz bestii został zniszczony. Chce ona się teraz zregenerować przy pomocy Dark Core, czarnych duszków zawierających kradzione dusze. Nie można za wszelką cenę do tego dopuścić i trzeba wyłapać wszystkie Dark Core, zanim bestia się uleczy. Zacznij biegać w kółko, uważając na pociski bestii, do czasu gdy wypuści ona z siebie Dark Core (komunikat na chacie). Udaj się wtedy do jednej z dziur, znajdujących się w pokoju i użyj łopaty, a Dark Core, które skoczy do ciebie wyssać ci duszę, zostanie uwięzione. Bestia będzie próbowała je wydobyć, lecz Jallek skutecznie to jej utrudni. Musisz powtórzyć tą sytuację trzykrotnie, a bestia pójdzie głębiej do jaskinii.

UWAGA!
- Nie stój zbyt długo koło Dark Core, gdyż będzie cie to kosztowało utratę dużej ilości życia.
- Tak jak w pierwszym pomieszczeniu, bestia podwaja i potraja swoje ataki, po złapaniu jednego i dwóch Dark Core.
PORADA:
- Staraj się biegać w kółko bardzo blisko dziur. Jest wtedy duża szansa, że złapiesz Dark Core zmierzająca do ciebie.
- Tak jak w pierwszym pomieszczeniu, możesz wykorzystać scenki, do przemieszczania się.

9. Jeśli czujesz się na siłach, możesz przejść dalej. Jeśli nie, idź do banku, weź nowy zestaw jedzenia i potionów lub ponownie weź kąpiel w Oo'Glog i wróć do świata duchów. Przygotuj się bardzo dobrze, gdyż w ostatnim pomieszczeniu najłatwiej jest dostać potężne ciosy i zginąć.

10. Przejdź do ostatniego pomieszczenia i porozmawiaj z rodziną Summer, znajdująca się w komplecie. Powiedzą ci, że jest realna szansa pokonania bestii potężną siłą świętych pocisków i twoim zadaniem jest pomóc w tym. Postacie zamienią się w kolorowe światła i pomkną do swoich grobów. Bestia będzie nabierała mocy, aby uderzyć kolorowym pociskiem w groby, a twoim zadaniem jest znaleźć przyjaciela, o odpowiednim kolorze i pobłogosławić jego grób zanim pocisk w niego uderzy, aby skierować go spowrotem w bestię. Co dwa pociski, Summer'owie muszą się przemieszczać. Gdy nie masz już punktów Prayer, użyj ołtarzu znajdującego się pomieszczeniu. Gdy uda ci się wywołać święte pociski od każdego koloru, bestia zostanie ostatecznie pokonana.

UWAGA!
- Bestia wypuszcza dużo wiecej pocisków niż w poprzednich pomieszczeniach, także miej się na baczności. Kolorowe pociski niczym nie różnią się od normalnych i potrafią zadać do 300 obrażeń.
- Bestia, tak jak w poprzednich częściach jaskinii mnoży swoje pociski, po odpowiednim otrzymaniu jednego i dwu świętych uderzeń.
- Altar nie jest safe spotem!
PORADY:
- Możesz zobaczyć, czy pocisk był skuteczny po odpowiednim komunikacie w Chacie (kolorem zielonym)
- Biegaj ciągle obok jednego grobu. Gdy zauważysz że bestia zaatakuje odpowiednim kolorem postać znajdującą się w grobie obok ciebie wykorzystaj to i pobłogosław go.
- Gdy zostaną do pobłogosławienia dwa kolory, podążaj ciągle za jednym i czekaj na odpowiedni atak bestii.
- Możesz zjeść szybko, próbując wchodzić pod bestię.

11. Rodzina Summer bardzo ucieszy się, że bestia została ostatecznie pokonana i poprosi o rozmowę na zewnątrz grobowca. Udaj się przed jaskinię, a podziękują ci za twoją pomoc i wręczą ci nagrodę, po czym raz na zawsze będa mieli zasłużony wieczny odpoczynek.


Nagroda: 1QP, Spirit Shield, 1,500 Summoning XP, 5,000 Hunter XP, 5,000 Minning XP, 5,000 Woodcuting XP, 10,000 Prayer XP, 15,000 Firemaking XP, możliwość założenia, zdobywania i ulepszania Spirit Shieldów, Ulepszona wersja Jennica's Ring'u, dostęp i możliwość walki z Corporeal Beast. Dostęp do różnych portali w świecie duchów.

Aby przejść do tabeli z doświadczeniem z wszystkich questów, kliknij tutaj.

Informacje dodatkowe

ŚWIAT DUCHÓW
Posiadając ulepszoną wersję Jennica's Ring, możesz uzyskać wiedzę na temat róznych umiejętności. Jeśli jesteś gotowy posiąść tą wiedzę, weź Jennica's Ring i udaj się po Wilderness w poszukiwaniu portali! Portale znajdują się:

- Na farmie, w miejscu rozpoczęcia Quest'a. 7,500exp Farming (wym. 50 Farming)
- W opuszczonym zamku, 47lvl Wilderness, na wschód od Demonic Ruins, 7,500exp Smithing (wym. 50 Smithing)
- Chaos Altar, 16lvl Wilderness, na południe od Castle War, 7,500exp Prayer (wym. 50 Prayer)
- Niewidzialny portal w Rogue's Castle, 50lvl Wilderness znajduje się 3 kroki na wschód od miotły opartej na tyłach zamku, 15,000exp Thieving (wym. 60 Thieving). Jeśli pozamykasz drzwi do więzienia w świecie duchów, otworzą się w prawdziwym świecie, uwalniając więźnia. Rogue, będąc wdzięczny, kupi od ciebie całą niezaczarowaną biżuterię za cenę High Alchemy. Znajdować się on będzie w Varrock, na południe od sklepu łuczniczego Love'a
- Niewidzialny portal w samym środku podwórka Dark Warriors' Fortess 18lvl Wilderness, 15,000exp Defence (wym. 80 Defence). Znajduje się tu Tormented Wraith, które może być zabijane tylko, gdy posiadasz czarną zbroję i bron. Tormenter Wraith wypuszcza Holy Elixir i Spirit Shield'y.

CORPOREAL BEAST
Po zakończeniu Quest'a możesz zmierzyć się z najpotężniejszym potworem w RuneScape. Corporeal Beast, przybyły z zaświatów, ma 2000HP (!) i wyrzuca Sigil'e, z których możesz ulepszyć swoją Spirit Shield to potężnej tarczy. Na wolnym rynku Sigil'e są jednymi z najdroższych przedmiotów w RuneScape.
Jednak najpierw trzeba tą bestię pokonać. Odważysz się to zrobić?...


© 2004-2011 Wygląd zaprojektowany przez Bartosz Bociek
Runescape jest znakiem towarowym Jagex Software 1999 - 2011 Andrew Gower and Jagex Ltd.
My nie jesteśmy Jagex Ltd. Teksty kursywą są tłumaczeniem i wraz z obrazkami należą w całości do Jagex Ltd