+++

While Guthix Sleeps


While Guthix Sleeps

Zabliźnioną, bogato zdobioną brodą twarz druida, ogarnął szał wściekłości, gdy podczas zgromadzenia druidów musiał odpowiedzieć na poprzednią wypowiedź tymi słowami : "Jak naprawdę się czujesz bezpieczny? I czy jesteś szczęśliwy, nie robiąc nic, podczas gdy "ON" wdraża swoje plany do zawładnięcia całym Gielinor?"

Nastąpiła chwila milczenia, być może nawet zrozumienia.

Druid kontynuował: "Ja, mówię za wszystkich, nie możemy żyć ciągle w strachu, musimy zacząć działać!"

Nastąpiło zamieszanie na zewnątrz i wkrótce przybiegł młodzieniec, z twarzą pokrytą krwią, "Kolejne morderstwo... szpieg... znaleźliśmy GO!"

***

Potęga rośnie na północy, a bardzo efektywny, tajny agent składa raport do swojego pana. Silna obawa przed siłami ciemności znajduje się wciąż w każdym mózgu i powoli zaczyna się odradzać. Czy te znaki stały się na tyle poważne aby po prostu przestać je ignorować?

Jaki mają cel dziwni szpiedzy odwiedzający Draynor?
Czego dokładnie Movario szukał w jaskiniach na bagnach Lumbridge?
Co stanowi starożytną potęgę Mahjarrat'ów i innych spokrewnionych ze smokami? Może coś zostało pominięte?
Starożytne moce bogów - skąd one pochodzą i co może się stać, kiedy śmiertelnik spróbuje całą moc przechwycić?

Wszelcy zasłużeni bohaterowie mogą skontaktować się z Radimus Erkle'm i pomóc druidom, a szybko będą musieli udowodnić czy są gotowi do najbardziej wymagającego wyzwania ich całej kariery.

Start: Radimus Erkle, Legends Guild, na wschód od Ardougne.

Poziom trudności: Ekstremalny (Grandmaster)
Czas wykonania: Bardzo, bardzo długi

Ukończenie questa jest konieczne, aby rozpocząć:
- Ritual of the Majharrat

Wymagane Questy:
- Defender of Varrock
- Dream Mentor
- Hand in the Sand
- King's Ransom
- Legend's Quest
- Mourning's Ends Part II (The Temple of Light)
- Path of Glouphrie
- Recipe for Disaster
- Summer's End
- Swan Song
- Tears Of Guthix
- Zogre Flesh Eaters

Wymagane Umiejętności:
- 23 summoning Summoning
- 55 hunter Hunter
- 60 thieving Thieving
- 65 defence Defence
- 65 farming Farming
- 65 herblore Herblore
- 75 magic Magic

Inne Wymagania:
- Dostęp do Warriors' Guild
- Pokonanie Borka w Chaos Tunnels'ach
- 270 Quest Point

Wymagane przedmioty:
- Knife
- Axe
- 5,000gp (lub Ring of Charos (a) )
- 31 Earth Rune
- 31 Water Rune
- 33 Air Rune
- 1 Mind Rune
- 31 Fire Rune
- Snapdragon Seed (lub pieniądze na zakup)
- Pink Dye
- Lantern Lens
- Seed Dibler
- Papyrus
- Charcoal
- 1 Astral Rune
- 5 Cosmic Rune
- Iron Chainmal Body
- Bronze Medium Helm
- Uncharged Orb
- 1 Law Rune
- 1 Death Rune
- Saphire Lantern
- Chisel

Zalecane przedmioty:
- Games Necklace (szybszy dostęp do Taverley i Warrior Guild)
- Teleport to Varrock
- Ring of Dueling (szybszy dostęp na Feldip Hills)
- 3-4 Antipoison
- Teleport to Falador
- Karamja Gloves 3 (Shilo Village)
- Dramen/Lunar Staff
- Teleport do Canifis
- Enchanted Lyre lub Fremennik Boots
- Dobra Zbroja
- broń (przynajmniej 2 style walki)
- dobry Food
- Potion'y

Inne: Możliwość pokonania Balanced Elemental lvl 454, dwóch Tormented Demons lvl 450, możliwość przeżycia, będąc atakowanym przez legiony przeciwników poziomu 40 - 140.


1. Porozmawiaj z Radimus Erkle'm w Legends Guild. Powie ci, ze druidzi szukają pomocnika do misji na Karamji, która ma na celu budowę miejsca kultu Guthixa. Dowiesz się, że przewodniczącą wyprawy jest druidka Ivy Sophista i musisz się z nią spotkać w Taverley. Radimus poda ci hasło, które jest niezbędne do tego, aby Ivy zaczęła ci ufać, gdyż misja jest delikatna i należy spodziewać się szpiegów. Brzmi ono: "Our friend in common places great faith in totems".

2. Udaj się do Taverley i porozmawiaj z Ivy w domku, w którym znajduje się Crystal Chest. Podaj jej hasło, a ona powie ci, że musisz wejść do góry porozmawiać z Thaeriskiem o tej misji, gdyż szpiedzy Lucien'a są wszędzie.

3. Wejdź po drabinie do góry i porozmawiaj z druidem. Powie ci, że misja na Karamja'i to przykrywka i tak naprawdę druidzi stworzyli tajną organizację, mająca na celu tropienie i szpiegowanie Mahjarrat'ów, a w szczególności Lucien'a, który dzięki Staff of Armadyl stał się bardzo potężny. Najprawdopodniej Lucien wskrzesza teraz poległych bohaterów na Wilderness i tworzy armię. Wówczas, podczas rozmowy zaatakują was dwaj Assasins lvl 38. Zabij obu i ponownie porozmawiaj z Thaeriskiem.

4. Dowiesz się, że trzeba się dowiedzieć czego szuka Lucien. Szpiedzy druidów donieśli o ogromnej liczbie dziwnych postaci pracujących dla Lucien'a w Draynor, szukających czegoś. Szpiedzy dowiedzieli się również o Movario, dawnym poszukiwaczu skarbów, który pracował dla Luciena jakiś czas temu i szukał dla niego czegoś, w jaskiniach na bagnach w Lumbridge. Movario przepadł jednak bez śladu i należy zebrać informacje, czego szukał. Druidzi podejrzewają dwa artefakty: Pięść Guthixa i Oko Saradomina.

5. Czas zacząć poszukiwania informacji na temat Movario'a. Udaj się do pałacowej biblioteki do Varrock i porozmawiaj z Reldo. Powie ci, że Movario bywał kilka razy w bibliotece, w szczególności czytał i zabierał starożytne notatki. Interesował się również pułapkami, ponieważ jeden ze złodzieji próbował go okraść w jego siedzibie, gdzieś wśród Khazard'ów. Jeśli zapytasz Reldo o tropienie śladów po Movario, powie ci, że słyszał o pewnych zwierzętach z dżungli, które potrafią to robić. Aby uzyskać więcej informacji, musisz porozmawiać z jednym z tamtejszych ekspertów łowiectwa.

6. Weź ze sobą Knife i Axe. Porozmawiaj z Hunter Expert'em w dżungli na Feldip Hills. Powie ci, że idealnym zwierzęciem do szukania śladów jest dzik. Możesz go złapać na zachód od obecnego miejsca, przy użyciu przynęty - Mort Myre Fungi. Hunter Expert da ci jeden.

7. Idź kawałek na zachód. Jest tam przygotowana specjalna pułapka na dzika. Zetnij jedno z drzew rosnących opodal i użyj na pułapce. Następnie połóż na to grzybek i patrz jak dzik wpada w dziurę

8. Weź ze sobą dzika i wróć do Hunter Expert'a. Pomoże ci on go wyszkolić do szukania odpowiednich tropów. Dzik będzie gotowy do poszukiwania śladów po Movario.

9. Idź do banku i weź Ring of Charos (a) lub 5,000gp oraz dzika. Udaj się na Fight Arena na północ od Yanille. Porozmawiaj jednym z tamtejszych Khazard Guard'ów i zapytaj o Movario'a. Strażnik odpowie, że widywał czasami Movario'a w pralni, na północno-zachodniej części miasteczka.

10. Udaj się do pralni, znajduje się ona obok labiryntu gnomów i porozmawiaj z Khazard Launderer'em. Powie ci, że Movario czasem przynosi swoje koszule do prania. Spytaj go o jego miejsce zamieszkania, a oznajmii, że jest to gdzieś niedaleko. Mając założony Ring of Charos (a) porozmawiaj jeszcze raz o Movario, a dowiesz się, że została jeszcze jedna koszula po nim, która nadaje się tylko do wyrzucenia. Poproś o nią, a pracz wręczy ci ją.

11. Wypuść dzika poza budynkiem (drop) i użyj na nim koszuli. Dzik zacznie podążać na północny-zachód. Idź za nim, co jakiś czas dając mu ponownie koszulę do odświeżenia tropu. Prowadzi on do rozwalającego się budynku Khazard'ów na Battlefield. Wejdź przez niski mur i daj zwierzęciu powąchać koszule, po czym zacznie się on kręcić wokół zniszczonego stołu.

12. Przeszukaj stół, a znajdziesz ukryte podziemia. Warto przed zejściem wstąpić do banku po jedzenie, dobrą zbroję, broń i antipoison oraz należy wziąć runy Water, Fire, Earth, Mind i Air.

13. Gdy jesteś gotowy, wejdź do podziemi. Przejdź przez drzwi i omijając Khazard Guards lvl 95, udaj się na północ i potem łukiem na zachód a powinieneś dojść do schodów. Zejdź po nich.

14. Znajdziesz się w pomieszczeniu z Old Battered Door. NIE OTWIERAJ ICH. Najpierw je obejrz. Napisane na nich jest 5 symboli, a poniżej napis: "Further Access Prohibited". Musisz spokojnie obejrzeć każdą literę w napisie i znaleźć symbol, po czym użyć odpowiedniej do tego runy. Jeśli się pomylisz stracisz do 35hp. Gdy uda ci się wybrać odpowiednią runę, NIE WCHODŹ JESZCZE, tylko przeszukaj drzwi. Znajdziesz pułapkę, którą wyłącz, aby przejście przez drzwi stało się bezpieczne.

15. Znajdziesz się w pomieszczeniu, które śmiało można nazwać biblioteką. Spójrz na kable znajdujące się na podłodze. łatwo rozpoznasz kabel, w którym płynie prąd, przeszukaj zatem biblioteczkę do której on prowadzi, a znajdziesz dźwignie. Dobry wybór będzie skutkował komunikatem w mini-chat'cie (CLICK!). Zły, będzie kosztem dużej ilości życia. Powtórz czynność kilka razy, a odblokujesz drzwi. Przed wejściem do góry, przeszukaj schody. Jest tam pułapka.

16. Przeszukaj biurko, a znajdziesz notatki. Następnie weź kosz na śmieci i przeszukaj go. Znajdziesz klucz, którym otworzysz tajemną bibloteczkę po zachodniej stronie pomieszczenia. Otworzenie spowoduje opuszczenie schodów. Wejdź po nich na górę. Nie otwieraj drzwi na zachodzie, ani nie bierz skarbu - to pułapka.

17. Znajdziesz sie w sypialni Movario'a. Przeszukaj łóżko, a okaże się składa się ono ze skrzyni. Zanim je otworzysz, sprawdź je - posiada pułapkę, którą delikatnie należy wyłączyć. Gdy to zrobisz, otwórz Ruby Key'em zabranym z niższego poziomu skrzynie, a powinieneś dostać drugą część notatek.

18. Czas na ewakuację z bazy Movario'a. Udaj się do biblioteki i przeszukaj obraz na ścianie, a znajdziesz za nim przejście. Spójrz na termometr tam się znajdujący, wskaże ci liczbę "tickets",które potrzebujesz, aby opuścić bazę. Jest to zagadka, musisz dobrać tak ciężarki, aby Twoja obecna waga minus liczba na termometrze równała się ciężarkom (Przykład: Jeśli ważysz 40kg, a na termometrze jest 28, musisz zabrać 12kg odważników). Połóż je na statule, piętro wyżej i przejdź przez wschodnie drzwi. Możesz teraz się steleportować lub opuścić bazę, idąc na wschód.

19. Udaj się do Taverley i ponownie porozmawiaj z Thaerisk'iem. Powie ci, że Movario jest na drodze do najpotężniejszego artefaktu w całym Gielinor. Musisz donieść o tym strażnikom Armadyla. Znajdują się oni przy wejściu do Mc'Grubor Woods. Czas na najniebezpieczniejszą dotychczas misję - znaleźć kryjówkę Lucien'a.

20. Gdy dojdziesz na miejsce, zobaczysz jak trzech najemników (lvl 48 i 88) atakuje Guardian of Armadyl'ów. Pomóż zlikwidować sługusów Lucien'a i porozmawiaj z umierającym żołnierzem. Powie ci, że należy jak najszybciej chronić Idria'ę, która wie o położeniu Luciena. Jest ona w "In the arms of a forester"

21. Jest to bar w Seers Village. Wejdź na górę, a znajdziesz Idria'ę. Porozmawiaj z nią. Jeśli byłeś po stronie Luciena w Temple of Ikov będziesz musiał przyrzec, że nie pomagasz mu ponownie. Idria powie ci, że Lucien znajduje się gdzieś na północy Wilderness i zbiera armię poległych, starożytnych wojowników aby móc zapanować nad całym RuneScape. Można dowiedzieć się bardziej szczegółowej lokalizacji, próbując wyciągnąć to z szpiegów Lucien'a kręcących się w Draynor. Czas spotkać sie z Sir Triffy w Falador Park'u. On będzie wiedział jak to zrobić.

22. Udaj się do Falador i porozmawiaj z Sir Triffy. Powie ci, że do zamku przybył Akrisae i to z nim powinieneś porozmawiać.

23. Akrisae znajduje się we wschodniej części zamku. Porozmawiaj z nim, a do rozmowy przyłączy się Thaerisk oraz Idria, która dopiero przybyła. Jest szansa poznać coś więcej dzięki teleorbowi, który trzeba podrzucić jednemu ze szpiegów w Draynor do kieszeni. Nikt wtedy nie wykryje waszych działań wobec znalezienia kryjówki Luciena. Porozmawiaj z Akrisae, a pomoże ci się dostać do Draynor.

24. Znajdź szpiega kręcącego się w białej szacie i użyj na niego teleportu. Jeśli ci się nie uda, szpieg zacznie cię bić, a później się steleportuje. Gdy w końcu niezauważalnie podrzucisz jednemu z nich Teleorb, wróć do Falador.

25. Akrisae przywoła szpiega do więzienia w zamku Falador. Niestety, podczas podawania eliksiru prawdy, szpieg zaatakuje druida i fiolka ulegnie zniszczeniu. Spytaj Thaerisk'a, jak możesz pomóc, a dowiesz się, że należy zrobić inny Truth Potion.

26. Weź z banku Snapdragon Seed (lub pieniądze na niego), Lantern Lens, 20gp i Teleport do Falador. Porozmawiaj z Thaerisk'iem i kup od niego Snapdragon Seed (jeśli nie masz) i pozwól na darmową teleportację do Port Sarim. Udaj się do wiedźmy Betty w sklepie magicznym i zapytaj o Enrich Snapdragon Seed. Wiedźma powie ci, że trzeba na nasionko zadziałać różowym światłem słonecznym. Betty położy na stole seed, a ty kup od niej różową farbę, użyj na Lantern Lens i stojąc w drzwiach (muszą być otwarte), użyj na stół z nasionem. Światło słoneczne zaczaruje nasiono, zmieniając je w Enriched Spanpdragon Seed. Przy okazji Betty wręczy ci fiolkę z normalnym Truth Serum.

27. Wróć do Falador i porozmawiaj z Thaerisk'iem. Powie ci, że w tym czasie przygotowano specjalne miejsce na wieży zamkowej do zasadzenia nasionka. Idź na zachodnią wieżę, wejdź na samą górę i zasadź nasionko. Wróć do trojga przyjaciół.

28. Porozmawiaj z nimi. Idria przestawi swój plan pokonania Lucien'a dzięki pomocy najlepszych herosów z całego świata RuneScape. Twoim zadaniem jest ich zachęcić do walki z Lucienem. Tymi herosami są Turael, Hazelmere, Duradel i Mazchna.

29. Użyj Games Necklace i steleportuj się do Burthrope. Udaj się do tamtejszego Slayer Master'a (Turael) i poproś go o wstąpienie do grupy herosów mających pokonać Luciena. Heros zgodzi się.

30. Użyj Karamja Gloves 3 i przenieś się do Shilo Village. Idź porozmawiaj z Duradelem, aby wyraził chęć wstąpienia do grupy Herosów. Slayer Master zgodzi się.

31. Steleportuj się do Canifis poprzez dom lub Ancient Spellbook i zachęć Mazchna'ę do wstąpienia do grupy Herosów. Mazchna zgodzi się.

32. Pobiegnij kawałek na wschód do Haunted Wood i użyj Fairy Ring'a do spotkania z Hazeelmer'em (kod CLS). Zaproś go do grupy herosów.

33. Gdy wszyscy herosi zgłosili się do pomocy, wróć do Falador, weź z banku Truth Serum od Betty, Charcoal oraz Papyrus i porozmawiaj z Idria'ą. Powie ci, że Snapdragon powinien juz urosnąć, więc należy go zerwać i dodać do Truth Potion w celu zrobienia Super Truth Potion. Idź na szczyt wieży zachodniej, zerwij Herb i użyj na eliksirze.

34. Czas rozwiązać więźniowi język, wejdź do celi i porozmawiaj z Shady Stranger'em. Wybierz drugą opcję, a szpieg wypije napój. Powie ci, że pracuje dla "Dark Squall'a" i opisze ci jego wygląd. Niestety nic więcej z niego nie da się wyciągnąć, lecz to co podał jest bardzo użyteczną informacją.

35. Porozmawiaj z Idria'ą. Powie ci, że rozwiesi portret "Dark Squall'a" w mieście, a ty w tym czasie udaj się zachęcić do boju czterech innych herosów.

36. Weź z banku Games Necklace i Enchanted Lyre lub Fremennik Boots 3. Przy pomocy Games Necklace dostań się do Warriors Guild i zaproś do kompanii Herosów Ghommal'a, Harrallak'a oraz Sloane'a. Warto również kupić tutaj Iron Chainmal Body oraz Bronze Medium Helm.

37. Użyj Enchanted Lyre, by dostać się do Relleka. Popłyń na Lunar Isle (nawet jeśli nie masz Seals Passage) i biorąc z banku 1 Astral, 1 Cosmic i 2 Air Rune udaj się do Astral Altar na południu wyspy. Zmień czary na Lunar, użyj czaru NPC CONTACT i skontaktuj się z Cyrisusem. Zachęć go do udziału w zabiciu Lucien'a po czym zmień ponownie księgę czarów na standardową.

38. Wróć do zamku w Falador i porozmawiaj z Akrisae, informując go, że grupa jest już gotowa do boju z Lucien'em. Akrisae powie ci, że wysłał swojego sługę Silif'a do śledzenia Dark Squall'a, ponieważ widziano go w pobliżu Black Knight Fortess. Ostatni raport Silif'a wyraźnie zaznaczał, że wpadł w tarapaty. Akrisae poprosi cię o sprawdzenie tego.

39. Weź Iron Chainbody, Bronze Medium Helm, Unpowered Orb, runy do rzucenia czaru Charge Air Orb, Dobrą Zbroję, broń (najlepiej melee i range) i jedzenie. Udaj się do Fortecy, przebierz się za strażnika i wejdź do środka. Przejdź przez ścianę naprzeciwko drzwi wejściowych i zejdź na dół. Przyjrzyj się kawałkowi podłogi na wschodzie, a zobaczysz kształt Orb'a. Użyj na tym czar Charge Air Orb, a przejście otworzy się.

40. Zejdź na dół. Niżej po schodach znajduje się spora grupa Dark Knightów, magów i łuczników. Znajdź w tłumie Elite Black knight (lvl 138) i zabij ich trzech, aby uzyskać pełen strój Elite Black. Gdy już to zrobisz, wyjdź z podziemi, włóż go na siebie i wejdź ponownie. Przeciwnicy nie będą cię atakować.

41. Przeskocz przez zniszczony most i udaj się korytarzem na wschód. Pokonaj napotkaną tam przeszkodę, omiń barykady od północy i skręć za nimi na północny-zachód. Dojdziesz do pomieszczenia, z którego odchodza trzy korytarze zakończone czarnymi, solidnymi drzwiami. Wejdź przez środkowe.

42. Przeszukaj wszystkie biurka w celu pozyskania Strange Teleorb, Lobster i Restore Potion, a następnie udaj się kawałek na wschód. Znajdziesz Dark Squall'a, dokładnie takiego jak opisywał złapany szpieg. Podsłuchaj rozmowę między nim, a pewnym rycerzem, dowiesz się że złapano szpiega White Knight'ów, który niedługo wszystko wyśpiewa, co planują siły dobra.

43. Wróć do pomieszczenia z biurkami i z południowej szafy wyjmij szaty maga Dagon'Hai. Przejdź do szafy przy północnej ścianie i wyjmij dodatkową Elite Black Armour. Gdy posiadasz oba komplety zbroi oraz szatę, kawałek na wschód od północnej szafy znajduje się klucz do celi. Weź go.

44. Wróć przez czarne drzwi spowrotem do korytarzy. Przejdź kawałek na wschód, a powinieneś ujrzeć cele. W jednej siedzi Silif, wejdź do niego. Szpieg okaże się na tyle słaby, że potrzebuje jedzenia i wzmacniającego napoju, więc daj mu znalezione wcześniej Restore Potion i Lobster. Gdy już będzie w pełni sił, zapytaj o plan. Powie ci, że może zapamiętać mapę dostępu do siedziby Luciena, ale musi się tam jeszcze raz dostać. Daj mu cały komplet Black Elite Armour, a Silif zacznie za tobą podążać.

45. Wejdź do pomieszczenia Dark Squall'a i podejdź do mapy na południu pokoju. Silif zacznie czytać mapę, a tobie zleci porwanie Dark Squall'a poprzez Teleorb, tak jak szpiega w Draynor. Zadanie ma szanse powodzenia, jeśli nikt tego nie zauważy.

46. Podejdź do Dark Squall'a i wsuń mu Teleorb'a do kieszeni. Mag nic nie zauważy, ale po chwili odezwie się do ciebie, że skądś cię zna. Okaże się, że Dark Squall'em jest... Surok, który teraz wysyła na ciebie swoich sługusów. Steleportuj się stamtąd, będąc w świadomości, że Surok nie wie o Teleorb'ie.

47. Wróć do Falador Castle i poinformuj o niebywałym sukcesie uwolnienia Silif'a i zamieszczeniu Telorb'a u Suroka. Akrisae wyśle cię do niezwykle niebezpiecznego zadania. Dzięki pomocy Teleorba, podmieni cię miejscami z Surokiem. Dzięki temu będziesz mógł poznać, gdzie jest Lucien i co robi oraz wysłać herosów do zgładzenia go. Idź do banku, ubierz się w Dagon'hai Robes oraz weź ze sobą Strange Teleport, 1 Law Rune i 1 Death Rune. Gdy będziesz gotowy, wejdź do celi.

48. Gdy podmiana z Surok'iem zakończy się sukcesem, znajdziesz się spowrotem w jego pomieszczeniu. Udaj się na wschód i wejdź po drabinie do góry.

49. Mając Death Rune oraz Law Rune, zaktywuj Strange Teleorb stojąc w kręgu. Zostaniesz steleportowany do bazy Lucien'a.

50. Znajdziesz się w dziwnej, śnieżnej arenie na Wilderness. Porozmawiaj z Black Knightem, powie ci, że Lucien "rekrutuje" i możesz go zobaczyć, wchodząc na kaplicę Zamoraka. Udaj się kawałek na północny-wschód i wypatrz na ścianie miejsce, w którym można się wspiąć. Wejdź do góry, następnie przeskocz na kościół.

51. Przejdź na wschodni skraj koscioła, a zobaczysz scenkę, jak Lucien przyzywa nieumarłych, po czym dostrzega ciebie, próbuje cię zabić bo wie, ze nie jesteś Surok'iem. Wtem pojawi się 8 bohaterów i zaczną walczyć z Lucien'em. Lucien zabije 6 z nich. Dwóch przeżyje i się steleportuje, gdy Lucien w trymufie opuści miejsce spod kościoła. Walka okazała się kompletną porażką.

52. Wróć na śnieżne korytarze bazy Lucien'a i natychmiast steleportuj się do Fallador donieść o wszystkim Akrisae.

53. Poinformuj Akrisae, Idra'ę i Thearisk'a o tym, co się stało w siedzibie Lucien'a. Mimo, że nie zdawali sobie sprawy z siły Lucien'a i sześciu twoich przyjaciół straciło życie, czas wykonywać kolejne, niezwykle ważne zadanie. Movario, zagłębił się w jaskinie Lumbridge i nie wiadomo co planuje. Idria podejrzewa, że jest na tropie potężnego artefaktu - Pięści Guthixa (Fist of Guthix). Przebrany jako Surok musisz do niego dotrzeć, pomóc mu w działaniach i dowiedzieć się, czego tam szuka.

54. Weź z banku zapaloną Sapphire Bulseye Lantern oraz Chisel i udaj do jaskiń pod Lumbridge w kierunku Juna'y. Przy krawędzi wielkiej przepaści spotkasz Movario'a. Powiedz mu, że jesteś Surokiem i przysyła cię Lucien. Powie ci, że jego badania doprowadziły do tego, że Fist of Guthix i Eye of Saradomin podjerzewa jako jedno i to samo, według starożytnych ksiąg mógłby być to Stone of Jas. Movario podejrzewa, że na dole tej przepaści mogłaby być wskazówka lub rozwiązanie tej odwiecznej zagadki, ale nie ma pojęcia jak się tam dostać.

55. Zaproponuj pomoc, przez Light Creature, powiedz, że zejdziesz pierwszy. Movario zgodzi się i powie, że pomoże ci się dostać na dół magicznym zaklęciem, gdy już przywołasz Light Creature. Użyj na niej Sapphire Bullseye Lantern i wybierz opcję Into the Chasm. Znajdziesz się na dole ogromnej przepaści.

56. Przeszukaj wszystkie szkielety w obrębie wzroku. Powinieneś dostać Spade, Hammer, 6 Druid Pouch oraz Silver Sickle. Przeszukaj skałę nieopodal szczątek ludzkich, a zorientujesz się, że coś tam się znajduje. Użyj na to Spade i Chisel a wydobędziesz Fire Orb. Przejdź kawałek na zachód, zobaczysz kolejny kamień. Powtórz czynność, a otrzymasz Earth Orb.

57. Udaj się na południe, po zachodniej i wschodniej stronie znajdują się Brazier'y. Użyj na nich Chisel, a powinieneś otrzymać Air Orb i Water Orb.

58. Przejdź na południe, a powinieneś znaleźć cztery czaski wykute w skale (jedna znajduje się wyżej). Musisz przypatrzec się sybolom umieszczonym obok Reccessed Blocks i włożyć odpowiedni Orb. Gdy ci się uda, powinieneś mieć 4 klucze (Water, Air, Earth, Fire).

59. Wejdź w jaskinie odchodzące od nosów czaszek na pierwszym poziomie. Przeczołgaj się do końca, a powinieneś ujrzeć małe wgłębienie. Przeszukaj dokładnie wzrokiem wszystko dookoła, a powinieneś zobaczyć symbol runy. Włóż odpowiedni klucz. Ostatni klucz należy wpasować do czaszy znajdującej się wyżej. Gdy klucze są na swoich miejscach, przeszukaj Stone Cube, a otworzy się przejście przez czaszkę umieszczoną wyżej. Przejdź przez nią.

60. Przejdź dalej korytarzem, a znajdziesz się przy Ołtarzu, z ogromną bramą po drugiej stronie. Aby dostac się do świątyni, musisz otworzyć tę bramę, a jedynym na to sposobem jest zebranie 8 Dolmen'ów. Musisz zagłębić się w każdą boczną, jaskinię, sprawdzić jaki ołtarzyk się tam znajduje i przyrządzić miksturę zgodnie z rodzajem statuy. Po prawidłowym doborze eliksiru, ołtarz wytworzy jeden Dolmen. Musisz rozpoznać i zrobić mikstury do wszystkich 8 ołtarzyków. Składniki do eliksirów dostaniesz, używając Druid Pouch'e na duchy druidów. Jeśli Pouch ci się skończy, użyj Silver Sickle (Cast Bloom) na Dead Vines, by uzyskać kwiatki. Pomniki przedstawiają się następująco:
Tarcza - Cadantine + White Berry (Super Defence Potion)
Waga - Harralander + Red Spider's Egg + Garlic + Silver Dust (Guthix Balance Potion)
Postać ze zwieszoną głową - Snapdragon + Red Spider's Egg (Super Restore)
Pięść - Kwuarm + Limpwurt Root (Super Strenght Potion)
Biegnąca postać - Toadflax + Toad Legs (Agillity Potion)
Dwa miecze - Harralander + Goat Horn Dust (Combat Potion)
Runy - Lantadyme + Potato Cactus (Magic Potion)
łuk i cel - Dwarf Weed + Zamorak Wine (ranging Potion)
Jeżeli jest jakiś inny pomnik, użyj na nim examine i dokładnie mu się przyjrzyj, być może należy zrobić inny eliksir

61. Gdy posiadasz już wszystkie 8 Dolmen'ów, wróć na hall główny i ułóż je na kamiennym stole. Zaczną wysuwać się spod ziemii duże Dolmen'y. Gdy będzie ich osiem, otworzą ogromne wrota prowadzące do światyni.

62. NIE WCHODŹ JESZCZE DALEJ! NAJWYżSZY CZAS, BY ZABANKOWAĆ! Przed soba masz do pokonania bardzo potężnych przeciwników, musisz wziąć przynajmniej 2 style walki. Weź dobrą zbroję, dobre jedzenie i najlepsze potiony.

63. Gdy jesteś uzbrojony odpowiednio, wróć do świątyni i sprawdź magiczny kamień stojący na środku. Z kamienia ulotni się kawałek mocy, który przemieni się w Balanced Elemental lvl 454. Po krótkiej konwersacji rozpoczniesz walkę. Używa on wszystkich trzech stylów, potrafi zadać do 30 dmg. Najlepszą metodą jest użyć skałki jako Safe Spota lub po prostu pokonać melee. Miej oko na staty, często obniża umiejętności combatowe. Po walce okaże się, że ten kamień to Stone of Jas.

64. Gdy Balanced Elemental zostanie pokonany, przybędzie Movario, fascynując się odkryciem. Gdy ty meczyłeś się z zagadkami świątyni, Movario sprawdził twoją tożsamość, także wie, kim jesteś. Po rozmowie na temat kamienia przybędzie Lucien, który powie, że jego przeznaczeniem jest być niewyobrażalnie potężniejszym od innych bogów i nikt nie jest w stanie mu przeszkodzić. Po rozmowie, zabierze Stone of Jas i zostawi po sobie dwa Tormented Demons (440 lvl).

65. Walka z demonami przy twoich aktualnych statystykach będzie naprawdę świetnym widowiskiem. Do pomocy przybędą strażnicy Armadyl'a z Idra'ą na czele, by ci pomóc, ale twoje umiejętności dzięki magicznej mocy kamienia wzrosną niewyobrażalne wysoko. Po pokonaniu demonów, porozmawiaj z Idra'ą, a przeniesie cię do Falador.

66. Nastąpi rozmowa, w której zostanie wytłumaczony dziwny stan kamienia. Okaże się, że Guthix ci sprzyjał, i dał ci niewyobrażalną moc, dzięki której uratowałeś Guardian of Armadyl'ów. Niestety, Lucien zabrał Stone of Jas, więc jest niezwykle potężny i należy go kiedyś powstrzymać. Po krótkiej scence z Dragonkin'ami ostatecznie ukończysz zadanie.


Nagroda: 5QP, Lump of Dragon Metal, 5,000 coins, 4 x 100k XP w wybranej umiejętności, możliwość plądrowania bazy Movario, dostęp do Tormented Demons i fortecy czarnych rycerzy, możliwość wykonywania Dragon Platebody, po jednym egzemplarzu oraz możliwości zdobywania Dagon'hai Set oraz Elite Black Knight Set, dwie połówki Strange Key, możliwość łapania i wykorzystywania dzika (Broav).

Aby przejść do tabeli z doświadczeniem z wszystkich questów, kliknij tutaj.


© 2004-2011 Wygląd zaprojektowany przez Bartosz Bociek
Runescape jest znakiem towarowym Jagex Software 1999 - 2011 Andrew Gower and Jagex Ltd.
My nie jesteśmy Jagex Ltd. Teksty kursywą są tłumaczeniem i wraz z obrazkami należą w całości do Jagex Ltd