+++

Mourning's Ends Part II (The Temple of Light)


Mourning's Ends Part II (The Temple of Light)

Już po raz kolejny musisz zapuścić się daleko wgłąb gór Arandar'u, aby powstrzymać złowieszcze plany Mourner'ów. Jeśli chcesz odnieść sukces, to musisz rozwiązać jedne z najbardziej skomplikowanych zagadek w całym Gielinorze!

Start: Head Mourner, West Ardougne

Poziom trudności: Trudny (Master)
Czas wykonania: Długi

Ukończenie questa jest konieczne, aby rozpocząć:
- While Guthix Sleeps
- Within the Light

Wymagane Questy:
- Mourning's Ends Part I

Wymagane Umiejętności:
- Brak

Zalecane Umiejętności:
- wysoki poziom defence Defencehitpoints Constitutionagility Agility
- 43+ prayer Prayer

Wymagane przedmioty:
- Chisel
- Rope
- ubranie Mourner'a (Mourning's Ends Part I)
- Death Talisman lub 50 przedmiotów
 

Zalecane przedmioty:
- Prayer Potion'y
- dobra zbroja
- dużo jedzenia
- Llteya Teleport Crystal
- Ardougne Teleport'y

Inne: Odporność na ciągłe ataki silnych Shadows 73lvl; odporność na ataki Dark Beast 180lvl


1. Porozmawiaj z Arianwyn'em w Llteya'i i przekaż mu o tym, czego dowiedziałeś się o Mourner'ach. Arianwyn poprosi cię, abyś nie dopuścił Mourner'ów do wejścia do Świątyni Światła i zagarnięcia jej mocy wszelkimi możliwymi środkami.

2. Weź z banku trochę jedzenia i Teleport Crystal, udaj się do kryjówki Mourner'ów w Zachodnim Ardougne (budynek maksymalnie na północnym-wschodzie) i porozmawiaj z Head Mourner'em. Powie ci, że jedna z ekip, która kopała w tunelach w poszukiwaniu świątyni zaginęła i poprosi cię o zbadanie tuneli i odnalezienie jej. Dostaniesz klucz, który umożliwia wejście do jaskiń położonych na zachodzie.

001

3. Udaj się w kierunku zachodnim, mijając Dark Beasty, skręć w południowy korytarz. Na jego końcu znajdziesz martwą grupę poszukiwaczy przy wejściu do jakiegoś podziemnego kompleksu. Zdaje się, że znaleźli i otworzyli świątynię, lecz padli ofiarą cieni tam przebywających. Przeszukaj zwłoki jednego ze strażników, a powinieneś znaleźć Colours Wheel i Journal.

002

4. Musisz koniecznie powiadomić o tym Arianwyn'a. Za pomocą Teleport Crystal dostań się do Llteya'i, porozmawiaj z nim, opowiadając o znalezisku przed świątynią. Elf poprosi cię o wejście do świątyni, próbę odnalezienia dostępu do potężnego ołtarza ukrytego w sercu kompleksu i uaktywnienie go za pomocą specjalnego kryształu. Znajduje się on gdzieś pozostawiony przez przodków w świątyni. Musisz go odnaleźć.

5. Weź ze sobą Chisel, jedzenie, zbroję, Prayer Potion'y, Teleport Crystal i przez kwaterę Mourner'ów dostań się do jaskiń, omiń poległą grupę poszukiwaczy i wejdź do świątyni, a następnie wejdź po schodach zlokalizowanych dokładnie na przeciwko wejścia, a kawałek na wschodzie w ścianie powinieneś zauważyć Crystal Collector. Podejdź do niego, pociągnij za dźwignię, wyjmij wszystkie lusterka (4) i żółty kryształ.

003

6. Cofnij się do schodów i odbij od nich na południe, a za pierwszym napotkanym filarem powinieneś zobaczyć wykute w skale schody, wejdź po nich. Następnie pobiegnij na północ, zejdź po schodach i wejdź po następnych. Stamtąd udaj się na wschód aż do końca korytarza, kawałek na południe znajduje się ogromny czarny kryształ, użyj na nim Chisel, a odnajdziesz poszukiwany kryształek.

004

7. Wróć do Llteya'i i porozmawiaj z Arianwyn'em. gdy pokażesz mu kryształ, przywoła Eluned, która pomoże zamienić ci kryształ napełniony mocą na czysty biały kawałek kryształu. Musisz udać się do serca świątyni i naładować go mocą na specjalnym ołtarzu i podmienić go z czarnym kryształem, aby moc świątyni spowodowała włączenie systemów obronnych przed pozyskaniem mocy przez osobę z zewnątrz.

8. Czas wrócić do świątyni i zmierzyć się z jej zagadkami świetlnymi. Przydatna będzie duża ilość jedzenia, wytrzymała zbroja i Prayer Potion'y, lina (Rope), Teleport Crystal i Ardougne Teleport. W świątyni każda wiązka światła zaczyna się od białego kryształu na parterze i idzie do góry przez filar umiejscowiony niedaleko Crystal Collectora na pierwszym piętrze i stamtąd zaczynać się będzie każda część zagadki.

Część I - Niebieskie Drzwi


I

9. Włóż lusterko do pierwszego filaru i skieruj wiązkę światła na północ.

I001

10. Kolejny filar również zaopatrz w lustro i skieruj wiązkę na zachód.

I002

11. Powtórz czynność z kolejnym filarem, tym razem kierując światło na południe.

I003

12. Światło przechodzi przez filar na skrzyżowaniu korytarzy, włóż tam żółty kryształ, aby kolor światła zmienił się na żółty.

I004

13. W ostatnim filarze na południowym krańcu świątyni skieruj za pomocą lusterka wiązkę światła w kierunku wschodnim (tam, gdzie znajdują się drzwi za dziurą w podłodze). Spróbuj teraz przejść, po przeszkodzie powieszonej na ścianie (uchwyty), a gdy ci się uda, będziesz mógł przejść przez niebieskie drzwi i otworzyć skrzynię, w której znajduje się Cyan Crystal oraz 2 dodatkowe lusterka.

I005

UWAGA! przeszkoda może być trudna do pokonania przy małym poziomie Agility! Jeśli spadniesz, będziesz musiał odnaleźć schody na północy i spróbować jeszcze raz.

I006

 

Część II - Różowe Drzwi


II



14. Udaj się do Collector'a i pociągnij za dźwignię, aby zresetować ustawienie i weź wszystkie lusterka i kryształy (Collect).

15. Zacznij tak jak poprzednio, kierując światło na północ i na zachód.

16. W filarze na skrzyżowaniu korytarzy włóż żółty kryształ, aby zmienić kolor światła.

17. W kolejnym filarze skieruj światło na północ.

II001

18. Następny filar przy północnej ścianie świątyni powinien mieć skierowane światło na wschód.

II002

19. Światło przechodzi przez kolejny filar, włóż tam Cyan Crystal, aby zmienić światło na jasnoniebieskie, które otwiera różowe drzwi. Za nimi znajduje się skrzynia, w której znajdziesz kolejne 2 lusterka.

II003

II004


Część III - Żółte Drzwi

III 

III1 

III2

20. Za pomocą Collector'a zrestartuj ustawienia i weź lustra i kryształy.

21. Zacznij dokładnie tak samo jak w części drugiej, z tym że w filar, w który włożyłeś żółty kryształ włóż jasnoniebieski, a w miejscu filaru z kryształem jasnoniebieskim włóż lustro, które skieruje światło do góry.

III001

22. Za pomocą drabiny na ścianie (ciężko ją dostrzec) dostań się na wyższy poziom, i skieruj światło w stronę zachodnią.

III002

23. Musisz teraz wrócić do Collector'a stamtąd udać się na południe i na zachód do schodów, a następnie przejść przez podwójne schody i skierować się na zachód i później na północ, dotrzesz do filaru, do którego dochodzi niebieskie światło. Włóż tam lustro i skieruj je na dół (dłuższa krawędź powinna być przy stronie wschodniej).

III003

24. Musisz wrócić ponownie do Collector'a i zejść schodami na dół, aby stamtąd udać się w kierunku północno-zachodnim do otwartych, żółtych drzwi. Przekręć lustro w środku na stronę południową, aby otworzyć drugą część komnaty. Na jej końcu znajduje się skrzynia z kryształem i dwoma lustrami. Aby się stąd ewakuować, musisz ponownie przekręcić lustro na wschód.

III004


Część IV - Jasnoniebieskie Drzwi


IV1 

IV2 

IV3

25. NIE pociągaj za dźwignię! Podmień żółty kryształ z jasnoniebieskim w filarze na poziomie z Collector'em.

26. Udaj się na najwyższy poziom i w północno-zachodniej części przestaw światło, które jest skierowane na dół, na południe.

IV001

27. Skieruj swoje kroki do filaru po przeciwległej stronie korytarza (pomiń filar na środku) i skieruj jego światło w dół (dłuższa krawędź ku północy).

IV002

28. Na północ, a później na wschód znajdź schody prowadzące na poziom niżej, stamtąd udaj się kawałek na zachód, gdzie znajdziesz komnatę z dziurą w ziemi, lecz aby się tam dostać należy przejść przez niski mur (Low Wall). Na rumowisku na skraju dziury użyj liny i za jej pomocą dostań się na dół.

IV003

29. Przejdź przez jasnoniebieskie drzwi na końcu korytarza, aby otrzymać niebieski kryształ. Wróć do Collector'a, zresetuj ustawienia i weź wszystkie kryształy i lustra.

 

Część V - Rozproszenie Światła


V1 

V2 

V3

30. Zacznij dokładnie tak samo jak część I, otwierając niebieskie drzwi. Przedostań się przez uchwyty na drugą stronę i za owymi drzwiami w filarze umieść niebieski kryształ.

31. NIE resetuj ustawień, wróć i zbierz lustro prowadzące do niebieskich drzwi i żółty kryształ, a w filarze na północy zmień kierunek światła do góry.

V001

32. Wejdź do góry i przejdź przez podwójne schody, zaraz za nimi, po wschodniej stronie w filarze umieść lustro i skieruj jego światło na południe.

V002

33. Przejdź ponownie przez podwójne schody i w filarze, do którego dochodzi światło, umieść Fractuled Crystal, aby rozproszyć światło.

V003

34. Udaj się na zachód i w najbliższym filarze skieruj światło w dół (dłuższa krawędź lustra po wschodniej stronie).

V004

35. Wróć do filaru z rozproszeniem światła i podążaj południowym światłem, w filarze, do którego dochodzi, umieść lustro i skieruj światło na wschód.

V005

36. W filarze, do którego dochodzi światło, skieruj światło na dół (dłuższa krawędź lustra po zachodniej stronie).

V006

37. Zejdź dwa poziomy w dół i znajdź filar, do którego wchodzi z góry zielone światło, włóż tam lustro i skieruj wiązkę światła na południe.

V007

38. Następnie skieruj światło na wschód w kolejnym filarze.

V008

39. Różowe drzwi stoją otworem, przejdź przez nie i w filarze w środku umieść lustro, kierując niebieską wiązkę światła na żółte drzwi. Za nimi znajduje się skrzynia z trzema lusterkami i kryształem.

V009

 

Część VI - Ostatni Filar

VI1 

VI2 

VI3

40. Zresetuj ustawienia, weź wszystkie komponenty i standardowo zacznij w pierwszym filarze, kierując światło na północ.

41. W kolejnym skieruj światło w dół (dłuższa krawędź lustra po południowej stronie).

VI001

42. Zejdź na dół, w filarze na północ, do którego dochodzi światło, umieść lustro i skieruj wiązkę na zachód.

VI002

43. W filarze na skrzyżowaniu korytarzy umieść kryształ rozpraszający z wcięciem po wschodniej stronie.

VI003

44. Pobiegnij na zachód, później na północ i wschód, w filar, do którego dochodzi światło, włóż lustro i skieruj je do góry.

VI004

45. Wróć do filaru z rozpraszającym kryształem i pobiegnij na południe do kolejnego filaru, do którego włóż drugi kryształ rozpraszający.

VI005

46. Po stronie wschodniej od drugiego kryształu rozpraszającego skieruj światło w filarze do góry.

VI006

47. Zrób dokładnie to samo po zachodniej stronie.

VI007

48. Wejdź piętro wyżej i po północnej stronie w filarze, przez który przechodzi światło, umieść żółty kryształ.

VI008

49. W filar, do którego dostaniesz się kamienną drabiną, obok miejsca, w którym jesteś, włóż lustro i skieruj żółtą wiązkę światła na zachód.

VI009

50. Dostań się na przeciwległą stronę poziomu po schodach po południowej stronie i skieruj zielone światło, wkładając lustro w najbliższy filar, na zachód.

VI010

51. Na wschodzie w filarze przy końcu korytarza umieść lustro, aby skierować je na zachód.

52. W kolejnym filarze zamontuj lustro kierujące światło na północ.

VI011

53. Pokonaj podwójne schody i w miejscu, w którym kończy się światło, za pomocą lustra skieruj je na zachód.

VI012

54. W filarze, który światło pokonuje, umieść niebieski kryształ.

55. Pobiegnij dalej na zachód, ignorując niebieską wiązkę światła, przejdź przez wąski korytarz do filaru, w którym kończy swój bieg czerwone światło. Włóż tam lustro i skieruj je na południe.

VI013

56. Idź za światłem do kolejnego filaru, w którym umieść lustro tak, aby przekierowało światło na wschód.

VI014

57. Jeśli zrobiłeś wszystko poprawnie, otworzą się jasnoniebieskie drzwi w głównym pomieszczeniu, między podwójnymi schodami. Przejdź przez nie i przekieruj czerwoną wiązkę światła na Final Pillar, a otworzysz sobie przejście do ołtarza świątynnego.

VI015

 

Zakończenie - Talizman Śmierci

58. Udało ci się dostać do ołtarza, lecz jednak nie jesteś tam jako pierwszy. Znajduje się tam Dwarf Thorgel, który przypadkowo natknął się na świątynię, kopiąc tunel od drugiej strony. Znalazł klucz do środka Death Altar i da ci go w zamian za przedmioty, które przydadzą mu się, aby uzupełnić zapasy. Jego lista wymagań jest długa i zawiera 50 przedmiotów.

UWAGA! Lepiej spróbować kupić Death Talisman na GE, jest to dużo prostszy i szybszy sposób!

005

Oto lista przedmiotów, które potrzebuje Thorgel (w nawiasach podano alternatywne źródła dostępu):

1) Ticket (każdy gracz ma wybrane losowo jeden z trzech ponizszych ticket'ów):
- Archery Ticket (Ranged Guild Minigame)
- Agility Arena Ticket (Brimhaven Agility Arena)
- Castle Wars Ticket (Castle Wars Minigame)
2) Book (każdy gracz ma wybrane losowo jeden z trzech ponizszych book'ów):
- Crumbling Tome (Barrows)
- Prifddinas a History (przeszukaj regały z książkami w Llteya'i)
- Slashed Book (Elemental Workshop)
3) Key (każdy gracz ma wybrane losowo jeden z trzech ponizszych kluczy):
- Jail Key (Jailer w Taverley Dungeon)
- Dusty Key (u Prisoner'a w zamian za Jail Key w Taverley Dungeon)
- Door Key (Pod doniczką przed domem wiedźmy w Taverley)
4) Rope (Ned w Draynor)
5) Spade (Farming Store)
6) Iron Pickaxe (Dwarven Mines Shop)
7) Iron Hatchet (Bob w Lumbridge)
8) Knife (General Store)
9) Plank (Construcion Skill)
10) Pie Dish (Recipe for Disaster chest)
11) Potatoes (10) (Farming)
12) Pot of Flour (Recipe for Disaster chest)
13) Bucket of Milk (Recipe for Disaster chest)
14) Ball of Wool (Shear Sheep)
15) Oak Log (Woodcuting)
16) Chisel (Crafting Shop w Al Kharid)
17) Shears (General Store)
18) Needle (Crafting Shop w Al Kharid)
19) Thread (Crafting Shop w Al Kharid)
20) Cooked Meat (Canifis Food Shop)
21) Iron Nail (robota własna)
22) Unicorn Horn Dust (użyj Pestle&Mortar na Unicorn Horn)
23) Bronze Bar (Smithing)
24) White Berries (Red Dragon Isle, Isafdar)
25) Hammer (General Store)
26) Potato Cactus (Kalphite Dungeon)
27) Skull (na północ od GE)
28) Baby dragon Bones (Taverley Dungeon)
29) Facemask (Slayer Master)
30) Pure Essence (Rune Essence Mine)
31) Lobster Pot (sklep wędkarski w Port Sarim)
32) Fishing Rod (sklep wędkarski w Port Sarim)
33) Tinderbox (General Store)
34) Lockpick (Rogues Den)
35) Bronze Med Helm (Peksa, w Barbarian Village)
36) White Apron (Varrock Clothes Shop)
37) Jug of Wine (Keldagrim)
38) Kebab (sprzedawca kebabów w Al Kharid)
39) Leather Boots (piwnica Lumbridge)
40) Swamp Paste (Port Khazard General Store)
41) Redberries (Varrock Mine, Draynor Village)
42) Cheese (Recipe for Disaster chest, Aggie w Draynor)
43) Vial of Water (Herblore Shop w Taverley)
44) Flax (Llteya, Seers Village)
45) Gold Ring (robota własna)
46) Egg (Recipe for Disaster chest; kurnik w Lumbridge)
47) Leather Gloves (Varrock Clothes Shop)
48) Cake Tin (Recipe for Disaster chest)
49) Necklace Mould (Crafting Store w Al Kharid)
50) Rotten Tomato (Duel Arena Bank)

Gdy przyniesiesz Thorgel'owi wszystkie przedmioty, otrzymasz Death Talisman.

59. Użyj swojego nowego talizmanu na Death Altar, a zostaniesz przeniesiony do Runecrafting Altar. Użyj Newly Made Crystal na ołtarzu, aby naładować go mocą i wróć z powrotem przez czerwony portal.

006

60. Przestaw z powrotem lustro w filarze, aby wyjść z głównego pomieszczenia świątyni i udaj się z naładowanym kruszcem na samą górę, do czarnych kryształów i użyj go na nich, a ochrona magiczna zostanie włączona.

007

61. Wróć do Llteya'i i poinformuj Arianwyn'a o wspaniałych wieściach. Powie ci, że świątynia jest bezpieczna, a on w tym czasie wyśle ludzi, aby porozumieli się z Dwarf'ami odnośnie tylnego wejścia do świątyni.

008


Nagroda: 2QP, 20k Agility XP, dostęp do Death Altar, możliwość wytwarzania Death Rune.

Aby przejść do tabeli z doświadczeniem z wszystkich questów, kliknij tutaj.


© 2004-2011 Wygląd zaprojektowany przez Bartosz Bociek
Runescape jest znakiem towarowym Jagex Software 1999 - 2011 Andrew Gower and Jagex Ltd.
My nie jesteśmy Jagex Ltd. Teksty kursywą są tłumaczeniem i wraz z obrazkami należą w całości do Jagex Ltd