+++

The Void Stares Back


The Void Stares Back
 

Co się stało z pozostałymi skrzyniami wypełnionymi wydzieliną Pest'ów, ukrytych w Black Knight's Hideout aby zniszczyć Falador? Kim była tajemnicza postać odpowiedzialna za śmierć Commodore Matthias'a? Czy Valluta jest tylko starą baśnią o Void'ach, a może jest w tym trochę prawdy? Po raz kolejny zinfiltruj twierdze Black Knight'ów aby poznać odpowiedzi, ale prawda nie jest tak czarno-biała, jak uważasz. I pamiętaj, jeśli zbyt długo będziesz patrzał na Void'a, Void odwzajemni spojrzenie...

Start: Capitan Korasi, Falador Park

Poziom trudności: Ekstremalny (Grandmaster)
Czas wykonania: Średni

Wymagane Questy:
- A Void Dance
- ukończony samouczek Conquest

Wymagane Umiejętności:
- 80 magic Magic
- 78 attack Attack
- 78 strength Strength
- 71 firemaking Firemaking
- 70 construction Construcion
- 70 crafting Crafting
- 70 smithing Smithing
- 55 summoning Summoning
- 10 defence Defence

Zalecane Umiejętności:
- 100+ multicombat_symbol Combat

Potrzebne przedmioty:
- Brak

Przydatne przedmioty:
- mocny Armour
- Food
- Super Set'y
- Prayer Potion'y
- Teleporty Ewakuacyjne

Inne: Możliwość pokonania Pest Queen 599lvl oraz hordy innych Pest'ów (60 - 130lvl).


1. Porozmawiaj z Korasi w Falador Park'u. Powie ci, że działania Temple Knight'ów w celu poszukiwania skrzyń z wydzieliną zakończyły się niepowodzeniem, i żeby dotrzeć do jakichś konkretnych informacji, trzeba dostać się do bazy Black Knight'ów. Twoje przeszłe wydarzenia pokazują, że nadajesz się do tego najlepiej, zwłaszcza, że Korasi udało się zdobyć specjalnie zmodyfikowany pancerz czarnego rycerza, który pomoże ci się tam dostać. Zgódź się rozwiązać zagadkę niebezpiecznych skrzyń. 

2. Skieruj swoje kroki na północ, do fortecy czarnych rycerzy. Mając założony Black Armour wejdź do środka, a automatycznie zaczepi cię Colby, który powie, że jesteś spóźniony, gdyż reszta pobratymców ruszyła do kwatery głównej. Teleportuje cię tam w celu oszczędności czasu i powie, żebyś więcej nie robił takich numerów.

3. Pojawisz się tuż obok Captain Gilroy'a, który powie, że nie toleruje spóźnień i musicie jak najszybciej dostać się do strzeżonego obszaru twierdzy. Zobaczysz scenkę, w której jeden z rycerzy ginie podczas próby otwarcia wrót. Do następnej próby przebicia się przez ten system zostaniesz wyznaczony ty. Przeszukaj skrzynię w celu znalezienia klucza, lecz okaże się, że ktoś majstrował przy skrzyniach i zamienił numery z faktycznym ciężarem kluczy. Gilroy może ci pomóc określić , który klucz jest cięższy.

4.Weź klucz każdej ze skrzyń i po kolei podawaj po dwa Gilroy'owi aż ustalisz kolejność wagi każdego z nich, następnie porozmawiaj z przywódcą i przedstaw prawdziwą wagę (2 to najlżejsze, 6 najcięższe). Gdy zrobisz to poprawnie, liczby na skrzyniach zostaną zamienione a ty, będziesz mógł zająć się panelem kontrolnym.

Musisz w obie części włożyć klucze tak, aby zachowały równowagę. Oprócz tego, na każdym poziomie znajdować się musi waga 15 jednostek. Jest to metoda prób i błędów, gdyż nie każde klucze są do siebie kompatybilne i trzeba próbować innych kombinacji. Ostateczne rozwiązanie przedstawia poniższy obrazek.

Gdy zrobisz wszystko poprawnie, usłyszysz we wrotach dźwięk świadczący o wyłączeniu zabezpieczenia.

5. Po wejściu do następnego pomieszczenia zaatakują was Pest'y, co będzie znakiem, że ktoś dostał się do strzeżonych obszarów bazy. Musisz, zabić wszystkie stworzenia i zebrać po nich Control Panel'e. Niestety jeden z nich jest uszkodzony i będziesz musiał go naprawić, aby wiązka energii dotarła do drzwi i wyłączyła zabezpieczenia. 

UWAGA! Przeciwnicy biją dość mocno, zwłaszcza w słabiutką czarną zbroję. Dobrym sposobem jest włączenie Protect from Melee przed atakami szalonego Brawler'a.

 PORADA: Należy najpierw zabić Spinner'a, gdyż leczy on swoich pobratymców.

6. Gdy pokonasz przeciwników porozmawiaj z dowódcą. Dowiesz się, że panel da się naprawić w piecu hutniczym, jednak ostatnio w zamku była jego awaria i musisz przywrócić jego sprawność aby przetopić w nim zniszczony panel. Wyjdź ze strefy chronionej, udaj się na północ, do wyjścia z siedziby Black Knight'ów i skieruj swoje kroki na wschód, do kuchni (ikona kropli wody). W skrzyni znajdziesz drewno, a w pokoju na południu - młotek i zapałki. 

7. Udaj się w kierunku więzienia. Obok strażnika znajduje się skrzynia, w której znajdziesz Hard Leather. Skieruj się następnie do pieca po zachodniej stronie bazy i znajdź w skrzyni się tam znajdującej Limestone Brick. Teraz, za pomocą wszystkich znalezionych przedmiotów, napraw piec i rozpal w nim drewno. Gdy urządzenie będzie działać poprawnie, użyj na nim panelu aby go naprawić.

8. Wróć do sektora chronionego i umieść wszystkie cztery panele na ścianie aby magiczna wiązka wyłączyła zabezpieczenia kolejnych wrót. Możesz je teraz spokojnie otworzyć i przejść przez nie.

9. W następnym pomieszczeniu znajdziesz panel zabezpieczający na ścianie. Podejdź do niego i przeszukaj w celu wykrycia magicznej pułapki (Magical Trap). Gdy uda ci się ją wyłączyć, możesz przejść do unicestwiania zabezpieczeń. Musisz tak ułożyć elementy, aby przez środek każdego prostokąta przechodziła pozioma linia, która później wyłączy zasilanie w drzwiach. Gdy zrobisz to poprawnie, pod schematem powinien pojawić się przycisk Confirm. Kliknij aby wyłączyć zabezpieczenia i otworzyć drzwi. Jeśli nie możesz sobie poradzić - schemat ułożonych elementów znajduje się poniżej.

10. Otwarte drzwi ukażą wam widok pustych skrzyń i wykradzionej wydzieliny oraz magicznego portalu, przez który prawdopodobnie uciekli sprawcy. Kapitan Gilroy stwierdzi, że sytuacja jest fatalna i weźmie Lorda Daquarius'a, który po rozpoznaniu sytuacji każe ci zdjąć swój hełm. Zrób to, a po krótkiej wymianie zdań pojawią się Korasi, Sir Tiffy i Jessica, którzy razem namówią Lord'a Daquarius'a na tymczasowy sojusz białych i czarnych rycerzy w celu wyeliminowania zagrożenia Pest'ów. Lord zgodzi się pod warunkiem, że to ty będziesz prowadził wojska. Zgódź się, a przybędzie do was pokaźna armia. Otrzymasz w tym celu specjalny miecz od Korassi, który ma podobno magiczne właściwości i ma coś wspólnego z legendą o Valutta'cie.

11. Przejdź przez portal a w końcu poznasz tożsamość tajemniczego maga. Jest nim... Wizard Grayzag, który powie ci o swoich niecnych planach i o jego potędze w przywoływaniu potworów. Po wyjaśnieniu kilku spraw, ruszy do kolejnego pomieszczenia zostawiając przeciwko wam armię Pest'ów. Sytuacja niestety przyjmie zły obrót, gdyż po chwili znajdziecie się w pułapce i jedynym sposobem na pozbycie się wrogów jest walka poprzez wydawanie rozkazów. Zgódź się ją wykonać.

Będzie to walka identyczna jak w minigrze CONQUEST z tą małą różnicą, że przeciwko tobie stanie armia Pest'ów.

Dobrym sposobem jest umiejętne zarządzanie jednostkami. Przede wszystkim należy pozbyć się Ravagers'ów, ponieważ po przedarciu w twoje szeregi mogą zasiać wielkie spustoszenie. Trzeba równiez uważać na Shihfter'ów, ponieważ bardzo szybko się przemieszczają i mogą przerzedzić twoje szeregi magów i łuczników oraz Defilers'ów, którzy są podobni do ludzkich magów.
Spinner'zy mają bardzo dużą ilość życia (800 HP !), w zamian za 100 zadawanych obrażeń.
Torcher'zy to łucznicy, warto byłoby pozbyć się ich za pomocą Scout'ów.
Splatter'zy przy dotarciu do twojego oddziału wybuchną, raniąc wszystkich wokół, dlatego nie należy trzymac jednostek w zwartej grupie!

Jeśli będziesz mądrze zarządzał mocami i nie posyłał jednostek na pewną śmierć, powinieneś wygrać. Po pokonaniu wrogów za pomoca Teleorb'a zostaniecie przeniesieni z zawalonego pomieszczenia, aby móc dalej krzyzować plany Grayzag'a w przywołaniu królowej Pest'ów.

UWAGA! ZANIM PRZEJDZIESZ DALEJ, PRZYGOTUJ SIĘ NA WALKĘ Z POTĘŻNYM PRZECIWNIKIEM!
Zalecany EQ poniżej

12. Po przejściu przez wrota znajdziesz uwięzioną Korassi, Jessica'ę oraz Grayzag'a, który pobiera moc z wielkiego żółwia o nazwie... Valluta. Niestety, będziesz musiał poświęcić jednego z twoich przyjaciół (Jessica albo Korassi), gdyż zwariowany czarodziej postawił ci ultimatum. Przywoła on następnie wielką królową Pest'ów przez wielki portal, którego Korassi po chwili zniszczy, co uniemożliwi (albo przynajmniej opóźni) pojawianie się pomocników. Niestety... musisz zmierzyć się z tym potworem aby przywrócić porządek.

Jak zabić Pest Queen?
Wielka królowa stoi na środku koło portalu i przywołuje do okoła swoje sługi. Zadaniem twoim jest unieszkodliwianie Elite Pest'ów i próba zabicia królowej, którą leczą pojawiające się wokół Dron'y. Łucznicy będa je skutecznie eliminować jeśli tylko nie zostaną zgładzeni przez Elite Pest'y. Należy mieć aktywny Protect from Melee (gdy atakujesz bezpośrednio królową) lub Protect from Magic (gdy odchodzisz od niej w celu eliminacji Elite).

Królowa raz na jakiś czas ładuje się i uderza specjalnym atakiem. Wówczas musisz, za pomocą Korasi Sword użyć Special Attack, który zniweluje atak przeciwnika zadając mu obrażenia.

UWAGA! Jeśli nie przerwiesz ładowania królowej, ty, oraz twoi sojusznicy otrzymacie 520 punktów obrażeń!

Walka będzie długa i wyczerpująca, dlatego warto się do niej odpowiednio przygotować

ZALECANY EQ:
Zbroja zarówno z wysokim współczynnikiem Strength oraz Prayer, jak i wytrzymała w walce wręcz (Dobrym połączeniem jest tutaj Bandos + Soul Wars Cape)
Dobrze sprawdza się Godsword i Abyssal Whip.
UWAGA! Nie należy brać żadnej broni, która używana jest w specjalnych atakach (Dragon Claws, Statius Warhammer), ponieważ Special Attack zarezerwowany jest do przełamania ataku królowej za pomocą Korassi Sword.
Bardzo przydatne również są Pack Yack'i/War Tortoise.

Należy mimo wszystko dobrać ekwipunek według własnych upodobań. Walka z królową to przede wszystkim kwestia długiej potyczki, ze średnią ilością obrażeń, więc kwestia ubioru jest otwarta i każdy może założyć tą zbroje, która według niego będzie najbardziej efektywna.

UWAGA! Jeśli zginiesz, twój pomnik pojawi się przed portalem. Można wtedy spokojnie wrócić i zebrać rzeczy (Sir Tiffy w parku steleportuje cię tam za darmo).

13. Po pokonaniu królowej i uprowadzeniu Grayzag'a Valutta opowie ci o swojej roli w świątyni Void oraz o tym, że portale zostały zamknięte i tylko na południowych wyspach Void Knight'y będą musieli zmagać się ze szkodnikami. Będziesz musiał również zdecydować o losie zwariowanego czarodzieja, lecz bez względu wybór - sojusz między White i Black Knight'ami zostanei rozwiązany a Void Knight'y postanowią wręczyć ci zasłużoną nagrodę.


Nagroda: 1QP, 20k Magic XP, 20k Crafting XP, 20k Smithing XP, 20k Firemaking XP, 20k Construcion XP, 2x Equilibrium Book (2x 50,000 XP do wybranej umiejętności Combatowej, Korasi's Sword, Elite Void Knight Torso, możliwość ulepszania Void Knight Armour.

Aby przejść do tabeli z doświadczeniem z wszystkich questów, kliknij tutaj.


© 2004-2011 Wygląd zaprojektowany przez Bartosz Bociek
Runescape jest znakiem towarowym Jagex Software 1999 - 2011 Andrew Gower and Jagex Ltd.
My nie jesteśmy Jagex Ltd. Teksty kursywą są tłumaczeniem i wraz z obrazkami należą w całości do Jagex Ltd