+++

Dragon Slayer


Dragon Slayer

Udowodnij, że jesteś prawdziwym bohaterem! Zabij potężnego smoka Elvarg'a, zamieszkałego na wyspie Crandor i zdobądź pierwszeństwo do noszenia potężnej, runicznej zbroi płatowej!

Start: Guildmaster, Champions Guild

Poziom trudności: Trudny (Experienced)
Czas Wykonania: Długi

Wymagania:
- 33 Quest Points

Zalecane:
- 33 magic Magic

Potrzebne przedmioty:
- 12,000gp (jeśli posiadasz 33 Magic to weź 2,000gp, 1 Air Rune, 1 Law Rune)
- Unfired Bowl
- Wizard Mind Bomb
- Silk
- Lobster Cage
- 3 Plank
- 90 Iron Nails

Zalecane przedmioty:
- Dobra zbroja
- Miecz (jednoręczny)
- Jedzenie
- Teleportacja do Varrock, Lumbridge i Fallador

Inne: Umiejętność pokonania smoka lvl 83, demona lvl 82 oraz odporność na ataki przeciwników poziomu 6 - 82


1. Porozmawiaj z Guildmaster'em w Champions Guild, na południe od Varrock. Powie ci, że możesz jak każdy nowy członek Champions Guild, doznać zaszczytu posiadania niezwykłej zbroi płatowej. Musisz jednak wykonać zadanie dla Oziach'a, człowieka, który zajmuje się wyrobem tych zbroji.

2. Udaj się do chaty Oziach'a, znajdującej się tuż przed Wilderness, pomiędzy Monanstery a Edgeville. Powie ci, że nie ma zamiaru dać swojej zbroi byle jakiemu podróżnikowi i zleci ci zadanie pokonania potężnego smoka Elvarga, zamieszkującego wyspę Crandor.

3. Wróć do Guildmaster'a i przekaż mu, jakie Oziach wyznaczył zadanie. Mimo ogromnego zaszokowania, które wywołała wieść o tak trudnym zadaniu, pomoże ci on dotrzeć do smoka. Opowie ci o wyspie Crandor, niegdyś największej potędze handlowej w całym świecie RuneScape, która została całkowicie spalona przez smoka mieszkającego wewnątrz wulkanu. Dowiesz się, że z całkowitego spalonego miasta uciekło trzech magów, Melzar, Thalza i Lozar, każdy posiadający jeden fragment mapy. Musisz zebrać wszystkie, aby wiedzieć jak dotrzeć na Crandor. Oprócz tego, potrzebujesz czegoś, co zapobiegnie śmiertelnemu oddechu smoka oraz statku, dzięki któremu dostaniesz się na wyspę.

4. Udaj się do Lumbridge, na pierwsze piętro pałacu i porozmawiaj z Duke. Zapytaj go o pancerz, który pozwoli na zniwelowanie strat zadawanych przez oddech smoka. Powie ci, że posiada na stanie tarcze i odda ci ją bo wierzy, że jesteś tym, który pokona potężnego smoka.

5. Weź ze sobą runy do zabicia goblina oraz runy do telekinezy (33 lvl) lub 10,000gp i udaj się do Goblin Village. Zapytaj jednego z dowódców goblinów o zaatakowanie i złupienie czarodzieja z Lumbridge, a dowiesz się, że wszystko jak zwykle ukradł Wormbrain, który został złapany i wsadzony do więzienia w Port Sarim.

6. Udaj się do Port Sarim. Więzienie to najbardziej południowy budynek w porcie. Porozmawiaj z Wormbrain'em i spróbuj od niego wyciągnąć mapę. Dowiesz się, że nie zamierza ci jej dać i jedyne co możesz zrobić, aby ją otrzymać jest zapłacenie 10,000 złota. Jeśli masz 33lvl Magic, możesz zabić goblina i przywołać kawałek mapy czarem Telecinetic Grab, jeśli nie, to niestety zmuszony będziesz zapłacić.

7. Weź ze sobą dobrą zbroję, broń, trochę jedzenia i klucz, który dał ci Guildmaster i udaj się do wspomnianej fortecy Melzar'a znajdującej się na południe od Crafting Guild i na północ od Rimmington. Wejdź do środka, a bardzo szybko przekonasz się, że budowla ta nie przypomina fortecy, lecz labirynt pełen pułapek i nieumarłych. Zacznij zabijać szczury (3 lvl) na parterze, a po pewnym czasie powinien wypaść ci czerwony klucz. Otwórz nim drzwi usytuowane na północnym-zachodzie i wejdź po drabinie do góry.

8. Znajdziesz się w pomieszczeniu pełnym duchów (lvl 19). Zacznij zabijać duchy, aż do otrzymania pomarańczowego klucza i otwórz nim drugie od południa pomarańczowe drzwi. Wejdź po drabinie do góry, a znajdziesz się w pomieszczeniu pełnym szkieletów (22 lvl). Rozpocznij znowu proces eksterminacji, po którym powinieneś otrzymać żółty klucz. Otwórz nim drzwi przy zachodniej ścianie, przejdź korytarzem i zejdź drabinami do piwnic labiryntu.

9. Powtórz czynność z Zombie (24 lvl), a spotkasz się z właścicielem tunelu Melzar the Mad'em (42 lvl). Czarodziej niestety zdziwaczał na starość i zacznie cię atakować. Zabij go i podnieś klucz prowadzący do ostatniego pomieszczenia. Jeśli straciłeś trochę HP, warto zregenerować je kapustami wyczarowanymi przez Melzara i warto również wypić w tym miejscu potion'y, jeśli je posiadasz.

10. Przejdź przez fioletowe drzwi i zabij znajdującego się tam Lesser Demon'a (82 lvl). Potrafi uderzyć za 8, także miej oko na stan swojego życia. Gdy go zabijesz, wypuści on klucz do ostatnich drzwi, za którymi jest skrzynia zawierająca drugi fragment mapy.

11. Opuść labirynt drabiną znajdującą się nieopodal skrzyni i udaj się na Ice Mountain, znajdującą się na północ od Fallador. Znajduje się tam wyrocznia Oracle, gdy zapytasz ją o miejsce pochówku ostatniego czarodzieja, odpowie ci zagadką, pomocną w znalezieniu i otwarciu wrót do grobowca.

12. Weź ze soba Unfired Bowl, Wizard Mind Bomb, Silk, Lobster Cage i udaj się do Dwarven Mine, pod Fallador i Ice Mountain. W północnej części tejże kopalni znajdują się magicznie zaryglowane drzwi. Użyj na nich kolejno przedmiotów, które ze sobią wziąłeś, a wrota powinny się przed tobą otworzyć. Przeszukaj skrzynię w centralnej części komnaty, a powinieneś otrzymać trzeci, ostatni kawałek mapy.

13. Uzyj kawałków mapy na sobie, a powinieneś otrzymać pełną mapę, dzięki której możliwe będzie popłynięcie na Crandor. Weź ze sobą 2,000gp, 3 planks i 90 nails, udaj się do Port Sarim. W południowych dokach porozmawiaj z Klarensem, który jak się okaże, chce sprzedać łódź 'Lady Lumbridge' za jedyne 2,000 sztuk złota, gdyż podczas ostatniego kursu została ona uszkodzona. Kup tą łódź i wejdź na nią. Porozmawiaj z Cabin Boy Jenkins'em, a dowiesz się, że łódź jest uszkodzona pod pokładem.

14. Zejdź po drabinie na dół i napraw dziurę, używając na nią 3-krotnie deski. Wróć na pokład i ponownie porozmawiaj z Jenkins'em. Powie ci, że musisz znaleźć kapitana, aby statek mógł popłynąć. Jenkins znał marynarza, który bardzo chciał pływać. Zamieszkiwał on Draynor Village, lecz niewiadomo, czy jeszcze tam mieszka.

15. Udaj się do Draynor i znajdź Ned'a. Zapytaj go o możliwość poprowadzenia statkiem w wyprawie na Crandor, a on z chęcią przysta na twoją propozycję.

16. Weź ze sobą dobrą zbroję, miecz, jedzenie, potion'y, teleport i tarczę chroniącą przed oddechem smoka, udaj się spowrotem na swoją łódź. Ned już tam będzie i oznajmi, że łajba jest gotowa do rejsu. Sprawdź, czy jesteś przygotowany do walki ze smokiem i zgódź się popłynąć. Zobaczysz scenę, podczas której przyjemny rejs zamienia się w piekło, wywołane przez smoczy atak na łódź. Jenkins zginie, a łódź rozbije się na nieznanej wyspie.

17. Wróć do zniszczonej łodzi i porozmawiaj z Ned'em. Powie ci, że łodzi nie da się naprawić i musisz znaleźć inne wyjście z wyspy oraz życzy ci on powodzenia w walce ze smokiem. Udaj się wzdłuż góry, omijając kolejne potwory. Na szczycie, nieopodal demonów znajdziesz wejście do podziemi. Wejdź, a zobaczysz, że jest to legowisko smoka. Udaj się kawałek na południe, wypij potion'y, które ze sobą wziąłeś i przeskocz przez niskie stalaktyty do siedziby smoka.

18. Zacznij walczyć ze smokiem. Mając tarczę, jego oddech nie będzie zadawał ci krytycznych obrażeń, lecz w samej walce jest bardzo potężny. Używa również magicznych pocisków, które potrafią zadać obrażenia za 12. Gdy uda ci się zabić smoka, zobaczysz jak bestia pada i odcinasz jej łeb.

19. Gdy znajdziesz się poza legowiskiem, udaj się na południe. Omijając demony, przejdź przez kamienną ścianę i udaj się wzdłuż lawy na wschód. Wypatrz tam linę, po której wejdź do góry, a znajdziesz się na Karamja'i. Jeśli zostało ci trochę jedzenia, sprzedaj je w sklepie do uzyskania 30gp, jeśli nie, to użyj Home Teleport, aby się stąd wydostać.

20. Wróć do Edgeville i porozmawiaj z Oziach'em. Powie ci, że nie wierzył w twój sukces i będzie zaszczycony, jeśli będziesz chciał nosić jego zbroje runiczne.


Nagroda: 2QP, 18650 Strenght XP, 18650 Defence XP, możliwość założenia Rune Platebody oraz D'hide, dostęp do wyspy Crandor.


© 2004-2011 Wygląd zaprojektowany przez Bartosz Bociek
Runescape jest znakiem towarowym Jagex Software 1999 - 2011 Andrew Gower and Jagex Ltd.
My nie jesteśmy Jagex Ltd. Teksty kursywą są tłumaczeniem i wraz z obrazkami należą w całości do Jagex Ltd