Love Story


Love Story

Wise Old Man z Draynor wycofał się ze swojej długiej kariery poszukiwacza przygód po wydarzeniach w Swan Song. Jednakże spokój* po przejściu na emeryturę ma zostać brutalnie rozbity, kiedy wyłania się postać z przeszłości, która sieje w nim spustoszenie (i w tobie też!). Przygotuj się do połączenia sił z Wise Old Man'em by walczyć nie tylko o swoje życie, ale o reputację wszystkich innych poszukiwaczy przygód.

* Mógłby być bardziej spokojny, gdyby nie zdecydował się obrabować banku! 

Start: Mabel, stodoła na północny-wschód od Draynor Village

Poziom trudności: Trudny (Master)
Czas wykonania: Średni

Wymagane Questy:
- Swan Song
- Recipe for Disaster: Sir Amik Varze

Wymagane Umiejętności:
- 77 magic Magic
- 68 construction Construcion
- 68 smithing Smithing
- 67 crafting Crafting

Wymagane przedmioty:
- Chisel
- Mithril Bar
- Steel Bar
- 2 Oak Planks
- Antifire Shield

Zalecane przedmioty:
- Wszystkie trzy style walki
- Food
- teleporty awaryjne

Inne: Możliwość pokonania wymagającego przeciwnika 246lvl


1. Porozmawiaj z płaczącą Mabel w stodole na północny-wschód od Draynor. Powie ci, że zniknął jej pierścień, do którego była przywiązana i poprosi cię o jego odnalezienie. Mabel powie ci, że zgubiła go podczas zabawy na strychu stodoły.

001

2. Wejdź na górę, a na odległej skrzyni ujrzysz pierścień, niestety na przeszkodzie stoją bele siana. Musisz, przesuwając maksymalnie do dwóch, utorować sobie przejście do pierścienia. Gdy ci się uda i podniesiesz przedmiot, usłyszysz na dole eksplozję, która wstrząśnie budynkiem.

002

3. Zejdź na dół, zobaczysz Zenevivi'e i Mabel związaną w worku. Kobieta powie ci, że musiała nastraszyć młodą dziewczynę, bo denerwowało ją jej płakanie i weźmie od ciebie pierścień. Odda go właścicielce pod warunkiem, że przyniesiesz jej patyk, który podczas spektaklu poszybował w stogi siana. Przeszukaj najbliższe stogi, a powinieneś go bez problemu znaleźć. Wróć z nim do właścicielki.

4. Zenevivia nie zrobi nic, aby dotrzymać umowy, a nawet będzie chciała, abyś przyniósł jej inne patyki. Niestety nie odda ona pierścienia właścicielce, więc musisz pokierować rozmową w inny sposób. Gdy powiesz, że chcesz nagrodę, W pewnym momencie czarodziejka oburzy się, że nie robicie nic bezinteresownie i rzuci ona wyzwanie dwóm największym bohaterom, czyli tobie i Wise Old Man'owi. Oszalała kobieta będzie chciała walczyć na śmierć i życie, musicie się do tego dobrze przygotować. Musisz podjąć odpowiednie kroki, by dowiedzieć się, gdzie przebywa teraz Zenevivia.

003

5. Udaj się do Draynor i porozmawiaj z Wise Old Man'em. Powie ci, że Zenevivia to jego dawna, utracona miłość i zobaczysz ich porywczą miłość ukazywaną we wspólnych przygodach. Niestety nie skończyło się to dobrze. Old Man powie ci, że Zenevivia ukradła mu dom za to, że prawie ją pokonał i najprawdopodobniej tam teraz przesiaduje.

004

6. Wise Old Man będzie czekał na zewnątrz. Weź z banku Chisel, Steel Bar, Mithril Bar, 2 Oak Planks, Antidragon Shield oraz wszystkie trzy style walki i daj znać, że jesteś gotowy do drogi. Będziesz musiał zrobić sobie spacerek do Rimmington z Wise Old Man'em za sobą. Gdy znajdziecie się koło portalu, Dyonisus powie ci, że najprawdopodobniej Zenevivia wyłączyła jego dom z Teleportation Matrix i nie można dostać się tam teleportem. Old Man ma jednak pomysł, który mógłby rozwiązać wasz problem.

005

7. Potrzebujesz do tego Chisel. Old Man będzie w domu na południowy-wschód, porozmawiaj z nim. Powie ci, że jest możliwość zmiany przepływu magii w teleportach robionych z gliny (Tablet). Aby to zrobić, trzeba go delikatnie rozłupać. Zagadka polega na tym, aby od kratki START poprowadzić wiązkę magii do kratki DESTINATION za pomocą kabelków rozmieszczonych po prawej stronie. Jest to dosyć dobra łamigłówka, rozwiązanie znajduje się poniżej.

006

8. Gdy Teleport zostanie zmieniony, możesz go użyć. Znajdziesz się z Wise Old Man'em w jego domu. Okazuje się, że Zenevivia "przebudowała" trochę dom i jedyne wejście do środka znajduje się przez podziemia. Niestety natrafisz tam na magiczną pułapkę, która spowoduje utratę dużej części życia. Wise Old Man powie, że trzeba wyłączyć pułapki, lecz nie można tego zrobić magią, lecz urządzeniami mechanicznymi i zaproponuje budowę odpowiedniego sprzętu w warsztacie koło portalu. Potrzebujesz do tego Steel Bar, Mithril Bar i 2 Oak Plank.

008

9. Porozmawiaj ze sprzymierzeńcem ponownie. Powie ci, żebyś zrobił z Steel Bar'a Clockwork na stole, a następnie wykonywał jego polecenia. Po dość długiej pracy zbudujecie kukłę, która odpowiednio zaczarowana będzie pokonywać pułapki w podziemiach. Czas na ponowne zejście na dół.

009

10. Wpuść swojego nowego mechanicznego przyjaciela do podziemi. Będziesz musiał, sterując nim, wykrywać pułapki, które mogłyby potencjalnie przeszkodzić wam w pokonywaniu podziemi. Pamiętaj, że jeżeli nie odkryjesz pułapki i na nią później wdepniesz, otrzymasz duże obrażenia. Gdy dotrzesz na drugą stronę do schodów i jesteś pewny, że nie zostało nic, co mogłoby was zaskoczyć, pozwól Wise Old Man'owi sprowadzić kukłę spowrotem.

010

11. Teraz czas na ciebie. Wejdź do podziemi i przejdź na drugą stronę po wykrytych pułapkach, zabijając odpowiednio, Pit Dog 52lvl, Pit Ogre 62lvl, Pit Rock Protector 120lvl, Pit Scabarite 150lvl, Pit Black Demon 172lvl i Pit Iron Dragon 204lvl. Gdy pokonasz wszystkich obrońców, wejdź schodami po drugiej stronie do wnętrza budynku.

011

12. Znajdziecie się w domu, porozmawiaj z Zenevivia'ą a, dowiesz się, że jest poważnie obrażona na swoją dawną miłość i zamierza was zabić. O ile poprzednie walki były proste, to teraz czeka cię prawdziwy sprawdzian manualny. Magia czarodziejki nie wyrządza dużych szkód, natomiast tworzy ona na ziemi ogień, zadaje ci obrażenia (30 - 40hp) co sekundę, więc jesteś zmuszony do biegania. Poza tym, gdy znajdzie się ona na jednym z piedestałów, podatna jest tylko na ataki z dystansu, a oprócz tego używa prayer, więc trzeba przełączać między magią, a łucznictwem. Gdy uda ci się ją pokonać, porozmawiaj z nią.

012
Podczas walki z Zenevivią pomocny może być special atack włóczni (dragon lub zamorakian spear). Podczas walki przeciwnik przemieszcza się na jeden z czterech piedestałów (tylko tu może używać potectów!). Użycie speca spowoduje zepchnięcie jej i jednocześnie uniemożliwi ponowne wejście na ten sam piedestał. Najłatwiej użyć speca, wchodząc pomiedzy dwa piedestały.

13. Zaczną się tłumaczenia Dionysius'a i ponownie rozwinie się między nimi wspaniała miłość. Gdy znajdziecie się już w Draynor, obejrzysz śmieszny napad na Wizard Tower i otrzymasz zasłużoną nagrodę.

014

015


Nagroda: 2QP, 50k Construcion XP, 50k Magic XP, 40k Smithing XP, 40k Crafting XP, 30k gp, możliwość wykonywania zmodyfikowanych teletab'ów, możliwość ustawienia nowego stylu w domku, możliwość stworzenia nowych potworów w podziemiach domku

Aby przejść do tabeli z doświadczeniem z wszystkich questów, kliknij tutaj.

Informacje dodatkowe

UWAGA! Jeśli po zadaniu pójdziesz i oddasz Mabel jej pierścionek, otrzymasz lampę dodającą 10,000exp do dowolnej, wybranej umiejętności.

ZMODYFIKOWANE TELETABY
Gdy użyjesz Chisel na Home Teleport, będziesz mógł go zmodyfikować w ten sposób, aby przeniósł cię do dowolnego House Portal'u na świecie bez względu na to, gdzie posiadasz dom.
Przykładowo: Możesz zrobić Teletab do Relleka, mając dom w Rimmington.


© 2004-2011 Wygląd zaprojektowany przez Bartosz Bociek
Runescape jest znakiem towarowym Jagex Software 1999 - 2011 Andrew Gower and Jagex Ltd.
My nie jesteśmy Jagex Ltd. Teksty kursywą są tłumaczeniem i wraz z obrazkami należą w całości do Jagex Ltd