Taktyka - Glacor
1. Wstęp↑
Glacor'y są potworami, z którymi można walczyć po queście Ritual of The Mahjarrat. Znajdują się w miejscu, w którym Mahjarrat Lucien wcześniej ukrył artefakt Stone of Jas. Przypominają i zapewne są żywiolakami lodu wzmocnionymi przez pozostałą w ich legowisku moc pozostawioną przez wyżej wymieniony artefakt. Są dość unikatowymi potworami, gdyż najskuteczniej walczy się z nimi przy pomocy magii, mają też interesujące łupy dla tych, którzy na nie polują.
Garść ogólnych informacji:
Nazwa potwora: Glacor
Poziom combat: 475
Style walki: Melee, Ranged, Magic
Ilość punktów życia: 5000
Zachowanie: nieagresywne
Unikatowe łupy: Shards of Armadyl, Steadfast boots, Ragefire boots, Glaiven boots
Cechy szczególne:
- wrażliwe na magię (zwłaszcza żywiołu ognia)
- przywołują trzy rodzaje Glacytes do pomocy w walce
- posiadają atak specjalny
- nie można ich zatruć
2. Legowisko potworów ↑
Monstra te znajdują się w jaskini na południe od kamienia rytualnego Mahjarratów, dokładnie tam, gdzie podczas questa znaleźliśmy Stone of Jas. Jednak zamiast iść przez płaskowyż i zmrożone na kość tereny starożytnej twierdzy Ghorrock można posłużyć się wynalazkiem teleportacji. A konkretnie systemu Fairy Rings. Przy pomocy koordynatów: DKQ.
Znajdziemy się na miejscu w zaledwie kilka sekund. Jest to duża jaskinia rozciągająca się na południe, wschód i nieco na zachód. Na północy znajdziemy wyjście z jaskini i złoża Bane ore, nie ma tam tych potworów.
3. Sugerowane umiejętności↑
- 75 Magic – minimalne wymaganie, by używać Fire Wave, czary słabsze niepotrzebne wydłużą walkę
- 95 Magic – poziom rekomendowany, czar Fire Surge jest naprawdę efektywny
- 70 Prayer i wyżej – chociaż można walczyć z nimi z niższym poziomem Prayer to jednak wyższy zdecydowanie pomoże, Protection Prayers są niezbędne, gdyż potwory atakują zbyt celnie, by próbować tankować ich ataki, Prayer Soul Split może okazać się pomocny
- 80 Constitiution – w przypadku pomyłki możemy otrzymać naprawdę spore obrażenia dlatego dobrze jest mieć dużą pulę punktów życia
- 80 Defence – wysoka obrona jest na pewno przydatna w przypadku pomyłek i konfrontacją z pomocnikami
- 88 Summoning – możliwość używania Stalion Unicorn
4. Wyposażenie i przygotowania przed walką↑
Zbroja i Broń
Na pewno warto założyć strój maga, jednak warto też zadbać o obronę w walce wręcz, gdyż pomocnicy Glacor'ów, Glacytes używają walki wręcz i aktywnie do niej dążą. Poniżej znajdziesz kilka propozycji wyposażenia.
Zestaw Void zapewnia przyzwoitą ochronę w walce wręcz jeśli chcemy tankować pomocników Glacor'a a jednocześnie zwiększa celność naszych ataków. Wersja Elite zapewnia ponadto Prayer bonus co nie jest bez znaczenia. Jeśli posiadamy deflector możemy go użyć zamiast tarczy a jednocześnie zamiast Void Robe Top założyć inną część stroju maga np. Ahrim Robe Top co jeszcze bardziej poprawi celność naszych ataków i może okazać się warte zastosowania.
Zestaw Battle robes to dobry wybór dla każdego kto lubi grać w minigrę Fist of Guthix a ponadto chce zaoszczędzić wydatki na runach, najlepiej spisuje się wtedy z Staff of Light. Oferuje równierz znakomitą celność chodź nienajlepiej chroni w walce wręcz, nie będzie to miało jednak znaczenia jeśli będziemy używać Protect from Melee lub Deflect Melee przeciwko pomocnikom Glacor'a.
Broń: Chaotic Staff>Akrisae War Mace (tylko w wypadku gdy używamy zestawu Akrisae)>Staff of Light>Ancient Staff>dowolny Fire Staff
Hełm: Ahrim Hood, Battle Hood (jeśli używamy Battle Robes), Void Mage Helm (jeśli chcemy używać Void'a), Akrisae Hood (tylko jeślu używamy zestawu Akrisae)>Farseer Helmet, Infinity Hat>Dagon'hai Hat>Mystic Hat
Tors: Ahrim Robe Top, Battle Robe Top (jeśli używamy Battle Robes), Void Robe Top (jeśli chcemy używać Void'a), Akrisae Robe Top (Tylko jeśli używamy zestawu Akrisae)>Infinty Robe Top>Dagon'hai Robe Top>Mystic Robe Top
Nogi: Ahrim Robe Bottom, Battle Robe Bottom (jeśli używamy Battle Robes), Void Robe Bottom (jeśli chcemy używać Void'a), Akrisae Robe Bottom (Tylko jeśli używamy zestawu Akrisae)>Infinity Robe Bottom>Dagon'hai Robe Bottom> Mystic Robe Bottom
Tarcza: Arcane Spirit Shield>Farseer Kiteshield>Mages Book>Tome of Frost>Unholy Book>Void Knight Deflector (Tylko jeśli chcemy zamienić Void Robe Top na inną część stroju maga)>Blessed spirit shield>Inne tarcze
Jeśli używamy szat maga mających słabą obronę magiczną a nie chcemy używać protect from Melee przeciwko pomocnikom, warto nadrobić dobrą tarczą tę słabość.
Cape: Soul Wars Cape>God Cape>Ardougune Cloak 1,2,3,4>Skill Cape (t)>Fire Cape
Aura: Reverence
Buty: Ragefire boots>Infinity Boots>Mystic Boots,
Rękawice: Barrows Gloves>Infinity Gloves>Mystic Gloves>Void Knight Gloves (Tylko jeśli używamy Void'a)
Amulet: Arcane Steam Necklace>Arcane Blast Necklace>Arcane Pulse Necklace>Amulet of Fury>Amulet of Glory
Amulety z Dungeonering'a są bez wątpienia najlepszym wyborem, mają najlepsze statystyki do ataku magicznego oraz oferują zwiększenie obrażeń magicznych.
Pierścień: Ring of Wealth, Seers Ring, Explorer Ring
Plecak:
Do plecaka naturalnie zabieramy potrzebne nam runy do czarów Fire wave lub Fire Surge oraz kilka Prayer Potionów, zwykle 5 bądź 6 wystarczy. Jeśli idziemy po raz pierwszy zalecam zabrać więcej jedzenia, gdy nabierzemy wprawy i będziemy otrzymywać coraz mniej obrażeń możemy stopniowo zabierać więcej Prayer Potionów. Dobrym pomysłem jest zabranie przedmiotu Vecna Skull, zwiększa on nasze obrażenia i celność, a przy czym nie zużywa się jak Magic Potiony chociaż można go używać jedynie co 5 minut. Naturalnie zabieramy również jedzenie, Sharki, Cavefish'e lub Rocktail'e. Jeśli zabieramy leczącego przywołańca pamiętajmy o Scrollach dla niego. W wypadku gdy oszczędzamy runy możemy zabrać dobrą broń do walki wręcz, by nią rozprawiać się z pomocnikami, Abyssal Whip, Dragon Scimtar lub Chaotic Rapier w zupełności wystarczą. W wypadku gdy nie zamierzamy używać ataku specjalnego Staff of light, warto zabrać Enhanced Excalibura dla darmowego leczenia co jakiś czas. Jeśli bardzo boimy się zginąć można zabrać tablet lub przedmiot do szybkiej teleportacji, aczkolwiek to miejsce jest dość szybkie, by się tam dostać, ponadto potwory nie są agresywne, więc nie jest to wielkie ryzyko.
Glacor walczy przy użyciu wszystkich stylów walki, jeśli jednak trzymamy się na dystans, ogranicza się jedynie do używania magii, ranged i ataku specjalnego. Przy ataku magicznym używa lewej ręki, a przy ranged prawej. Nie opłaca się walczyć z nim w zwarciu, ma bardzo wysoką obronę, możliwe nawet, że wyższą od Mithril Dragon'ów, ponadto wciąż okazjonalnie używa ranged i magii, zadając duże obrażenia. Dlatego lepiej trzymać się na dystans i używać magii, ranged również nie jest efektywnym stylem walki z nimi. Magia jest naprawdę świetna, Fire Wave jest w stanie uderzać nawet za 500 obrażeń podczas gdy Fire Surge nawet 800 i więcej! Ponadto nawet pudłując, stworzenie nadal otrzyma pewne obrażenia.
5. Styl walki potwora i jak z nim walczyć↑
Atak magiczny wygląda w ten sposób, uwaga jeśli trafi ma szansę zamrozić nas w miejscu!
Atak ranged wygląda tak.
Atak specjalny wygląda tak, prayery nie chronią przed obrażeniami!
Glacora atakujemy z dystansu naszymi czarami, a jednocześnie uważamy na typ ataku, którego używa. Stworzenie, co jakiś czas zmienia styl walki, więc warto zmieniać Protection Prayers, sprawiają one, że otrzymywane przez nas obrażenia są minimalne. Uważajmy zwłaszcza na atak magiczny, jeśli trafi ma szansę zamrozić nas w miejscu i wtedy musimy bardzo szybko klikać, by się oswobodzić, podobnie jak podczas robienia questa. Często zdarza się, że po zmianie stylu używa ataku specjalnego, są to lodowe sople, które lecą w miejsce, w którym stoimy i jeśli nie uciekniemy możemy dość mocno oberwać, ten atak nie jest przypisany do głównych stylów walki i Prayer'y nie ochronią nas przed obrażeniami.
Walkę z potworem można podzielić na Trzy Fazy.
Pierwsza Faza to nic nadzwyczajnego, walczymy tak jak wyżej, gdy zbijemy mu życie do połowy Glacor przywoła 3 pomocników nazwanych Glacyte i rozpocznie się następna faza.
Druga Faza zmusza nas do poradzenia sobie z problemem pomocników. Glacor w tej fazie otrzymuje znikome obrażenia dopóki nie poradzimy sobie z pomocnikami, poznamy to po efekcie podobnym, jak użycie ataku specjalnego Staff of light. Zaraz po przywołaniu 2 typy Glacytes ruszą natychmiast w naszą stronę, by zaatakować nas w walce wręcz, trzeci pozostanie w pobliżu Glacora.
Oto typy Glacyte:
Enduring Glacyte
Im bliżej znajduje się Glacor'a, tym obrażenia mu zadawane są mniejsze aż wreszcie te stworzenia stają się niemożliwe do zaranienia. Aby łatwo się z nimi uporać, musimy je odciągnąć z dala od Glacor'a. Dopiero wtedy efektywnie go zabijemy. Ten typ Glacyte nie zaatakuje nas zaraz po przywołaniu, musimy go do tego sprowokować. Gdy będziemy to robić, trzeba uważać na ataki Glacor'a. Jeśli ten Glacyte zginie jako ostatni z trójki pomocników obrażenia zadawane w trzeciej fazie Glacor'owi znacznie spadną, nawet o 60% potencjalnych obrażeń! Dlatego staraj się nie zabijać go jako ostatniego. Ma słabą obronę.
Sapping Glacyte
Również nieprzyjemne stworzenie, które z każdym atakiem zmniejsza nasz Prayer o 10 punktów. Atakuje nas zaraz po przywołaniu więc aby zapobiec utracie punktów Prayer, warto pozbyć się go jako pierwszego. Obrażenia mu zadawane są normalne i nie zależą od odległości od Glacor'a. Ma bardzo słabą obronę.
Unstable Glacyte
Zamachowiec samobójca. Nad paskiem jego życia znajduje się drugi, który jest niczym innym jak odliczaniem do wybuchu. Jeśli będziemy stać w momencie eksplozji zaraz obok niego, otrzymamy obrażenia równe 33% naszego obecnego HP! Krótko przed wybuchem zostanie unieruchomiony w miejscu, to najbardziej odpowiedni moment, by uciec z dala od niego. Po wybuchu otrzyma bardzo duże obrażenia i można go bez problemu zabić jednym ciosem. Jeśli jednak tego nie zrobimy, zacznie bardzo szybko się leczyć, a odliczanie do wybuchu zacznie się od nowa. Warto go zabijać jako ostatniego, Glacor otrzyma wtedy w fazie trzeciej jego zdolność do wybuchania i częściowego leczenia. Eksplozje nie będą wtedy problemem, ponieważ i tak walczymy na dystans, a wspominane już częściowe leczenie będzie niczym w porównaniu do potężnych obrażeń od zaklęć ognia.
Ta faza jest zdecydowanie najtrudniejsza, gdyż mamy przeciw sobie aż czterech przeciwników, ale na szczęście mamy głowę na karku i wiemy co zrobić. Przede wszystkim należy znaleźć Safe-spot, w którym nie będziemy atakowani przez Glacor'a, w którym spokojnie użyjemy prayera Protect from Melee lub Deflect Melee i wykończymy pierwszą ofiarę: Sapping Glacyte. Jeszcze przed ukryciem się w Safe-spocie zaatakujmy Enduring Glacyte by podążył za nami. Na razie nie atakujmy Unstable Glacyte, lecz trzeba na niego uważać, przede wszystkim trzymajmy się od niego z dala, gdy jest bliski eksplozji. Ponadto jeśli mamy przywołanego walczącego summona takiego jak Ice/Fire/Moss titan postarajmy się, by nie atakował Unstable Glacyte zaraz po eksplozji, może nam to popsuć szyki i utrudnić fazę trzecią. Jako drugiego zabijmy Enduring Glacyte, pamiętajmy by odciągnąć go jak najdalej od Glacora. Pozostał jeszcze ostatni problem – Unstable Glacyte którego można szybko się pozbyć atakując go zaraz po tym jak wybuchnie.
Przykład użycia Safe-spot'a, Glacor nie jest w stanie atakować gracza który ma wolną rękę by zająć się pomocnikami.
Faza Trzecia jest już dużo mniej absorbująca od fazy drugiej, jedyna różnica to to, że Glacor otrzymuje zdolność ostatniego zabitego Glacyte. Jeśli zachowamy powyższą kolejność wystarczy, że trzymamy się z dala od naszej ofiary, zabijamy ją po prostu naszymi czarami. Jeśli jako ostatni zginął Enduring Glacyte, walka nieco się nam przedłuży przez zmniejszone obrażenia. Jeśli jako ostatni zginął Sapping Glacyte stracimy trochę więcej niż normalnie punktów Prayer. Potem wystarczy tylko podnieść nasz łup i zacząć od nowa.
6. Uproszczony schemat walki bez wchodzenia w szczegóły↑
I. Zaatakuj Glacora i poczekaj, aż poziom jego życia spadnie do połowy
II. Zaatakuj ale nie zabijaj Enduring Glacyte, ukryj się i zabij Sapping Glacyte
III. Zabij Unstable Glacyte
IV. Zabij Glacora
7. Łupy↑
No właśnie - łupy, najważniejsza rzecz. Glacor ma kilka unikatowych dropów i sporo zwyczajnych.
Do unikatowych zalicza się przedmioty: Shards of Armadyl, Steadfast Boots, Ragefire Boots i Glaiven boots. Shards of Armadyl służą do tworzenia Armadyl Runes, a jeśli zbierze się ich 100 możemy stworzyć Armadyl Orb, który po użyciu na zwykłym kiju Battlestaff zamienia go w Armadyl Battlestaff. Steadfast Boots, Ragefire Boots i Glaiven Boots to nowe buty przypisane do wszystkich trzech stylów walki w Runescape, mają bardzo dobre bonusy. Steadfast boots są przypisane wojownikom, Ragefire to buty dla magów, a Glaiven boots są dla łuczników.
Z przedmiotów zwyczajnych Glacor dropi wiele przedmiotów z metalu Rune, runy magiczne, Water Talisman'y notowane, Runite Ore notowane, notowane Blue Dragonhides, pieniądze, Magic Potion'y, ugotowane i nieugotowane Shark'i, Clue Scroll'e (hard i elite) oraz notowane Pure Essence.
Udanej walki i wielu cennych dropów!