Varrock
Varrock jest jednym z najstarszych miast w RuneScape, ale przed czasami ludzi były miasta o wiele starsze (choć nie ma już wielu dowodów na to, gdzie one się znajdowały). Lokalizacja jest idealna dla miasta: na przecięciu głównych szlaków handlowych, ze wszystkimi zasobami Misthalin do swojej dyspozycji. Jest to całkiem naturalne, że można je uznać za jedno spośród najpotężniejszych i najważniejszych miast na świecie. W przeszłości Misthalin spowodował opóźnienie ekspansji ciemności, niesłychanego zagrożenia ze strony Morytanii, jak również zapewnienie, że mieszkańcy pustyni pozostaną na swoich ziemiach. Jeśli którekolwiek z nich wykroczy poza swoje granice, Varrock będzie pierwszą linią obrony, a cały świat będzie miał nadzieję, że zdoła powstrzymać najeźdźców. |
Miasto nie jest pozbawione własnych problemów, podział na bogatych i biednych jest jak wielka przepaść rozdzielająca całe miasto. Południowa część jest pełna złodziei i biedy, podczas gdy na północy, ozdobionej pałacem i dobrze prosperującymi sklepami, jest wielu tych, którzy nie chcą oglądać brudniejszej części miasta.
Lokacja
Varrock leży bezpośrednio na północ od Lumbridge - miasta, w którym każdy poszukiwacz przygód rozpoczyna swoją wędrówkę. Leży także na północny-wschód od Draynor Village i Draynor Manor, na wschód od Falador. Północna granica miasta przylega bezpośrednio do Wilderness, ziemi bezprawia, morderców, oszustów i niebezpiecznych potworów.
Jest na tyle ważnym miastem, jest wiele sposobów, aby się dostać do Varrock, na piechotę, za pomocą teleportacji lub podziemnymi korytarzami.
Punkty zainteresowania
Varrock ma prawdopodobnie wszystko, czego można chcieć od miasta: sklepy są dobrze zaopatrzone, członkowie dostrzegą, że istnieje Sawmill Operator w północno-wschodniej części miasta, znajdują się tam kopalnie i Farming patche, istnieje także wiele questów do wykonania na obszarze tej lokacji.
Pamiętaj, by podziwiać pałac, gdy tam jesteś, jest to masywny obiekt z wieloma strażnikami i żołnierzami stale w trakcie szkolenia lub wykonywania swoich obowiązków. Będziesz także miał wrażenie, że całe miasto wygląda na przygotowane do inwazji - taka jest cena umiejscowienia tak blisko Wilderness i Morytanii. Spacerując w pobliżu wschodniego banku w Varrock, możesz spotkać Town Crier, który jest bardziej niż szczęśliwy, mogąc wyjaśnić ci zasady gry i rolę Graczy-Moderatorów.
Prawie na pewno, najpiękniejszą strukturą po pałacu jest Grand Exchange, w północno-zachodniej części miasta. Nie, dla handlowców z całego RuneScape jest to najcudowniejsze i najbardziej użyteczne miejsce, niesamowicie przysposobione do kupna i sprzedaży, w nadziei znalezienia korzystniejszych towarów i sprzedawania ich w celu pomnożenia swojej fortuny.
Pod warunkiem ukończenia questa Rune Mysteries, można uzyskać dostęp do kopalni rune i pure essence poprzez krótką rozmowę z Aubury, który znajduje się w swoim sklepie z runami w południowo-wschodniej części miasta. Ponieważ istnieje tylko niewielka liczba osób, które mogą cię tam teleportować, dobrze jest upewnić się, że wiesz, gdzie mieszka.
Na południe od miasta położona jest Champions Guild, która posiada w swoich podziemiach wyzwania dla utalentowanych poszukiwaczy przygód. Można znaleźć też kilka sklepów na piętrze budynku.
Poza taką ilością strażników i mieszkańców, miasto może okazać się intrygującym miejscem, godnym zainteresowania, by rozwijać tu swoje umiejętności, więc to wspaniale, że jest ono tak duże, aby pomieścić znaczną liczbę mieszkańców.
Na wszystkich mapach zaznaczone są lokalizacje rzadkich drzew, pieców kuchennych, także źródeł wody, więc zostały one pominięte w niniejszym opisie.
Miasto i przyległe do niego tereny podzieliłam na 4 części.
1. Grand Exchange jest miejscem, do którego ściągają się handlarze z całego świata, by zaprezentować swoje towary. Możesz także zasięgnąć porady odnośnie cen u tutejszych ekspertów.
2. Jest to jeden z wielu skrótów, ten prowadzi do pobliskiej wioski Edgeville.
3. W tym miejscu, jak w kilku innych na rzece Lumb, możesz zbudować canoe, by popłynąć w stronę Wilderness. Więcej szczegółów na ten temat w artykule Transport.
4. Dzięki uprzejmości karłów po rozpoczęciu questa The Giant Dwarf możesz korzystać z wagoników jako środka lokomocji, więcej na ten temat w artykule dotyczącym transportu.
5. Lokalizacja fairy ringów jest na tyle dogodna, że można nimi podróżować po całym świecie. Ten ma koordynaty DKR, więcej na temat tego sposobu przemieszczania się tutaj.
6. Właścicielem tej posiadłości położonej na uboczu jest sam Lucien, jako podróżnicy spragnieni przygód spotkamy go w dwóch questach (Temple Of Ikov, While Guthix Sleeps).
7. Podziemia tego skromnego zabudowania to część ciągnącej się pod okolicznymi terenami Edgeville Dungeon. Drzwi można otworzyć, posiadając jedynie brass key, którego respawn znajduje się w tychże podziemiach. Klucz można również kupić od innych graczy lub w Grand Exchange.
8. Jest to pole zboża o bardzo dogodnej lokalizacji dla zapalonych mistrzów i adeptów sztuki kulinarnej.
9. W tym miejscu jest zlokalizowana Cooking Guild, jedyna w swoim rodzaju gildia, bowiem na jej terenie znajduje się wiele udogodnień, a także respawn wielu przedmiotów, przydatnych nie tylko podczas gotowania (chocolate bar).
10. Dawniej był to dom Julii, obecnie mieszkają w nim bohaterowie questa Gunnar’s Ground, który jest rearanżacją historii dwojga kochanków.
11. Zmęczony podróżą? Usiądź na pobliskiej ławce, posłuchaj muzyki i zregeneruj swoją energię w niesamowitym tempie.
12. Jeden z dwóch (ba, nawet czterech, biorąc pod uwagę GE i Cooking Guild) banków w tym mieście. Ten fakt w niesamowity sposób podkreśla jego rangę.
13. Tu znajdziemy Captain Rovin, u którego rozpoczynamy quest Defender of Varrock, udzieli nam także pomocy w Demon Slayer.
14. Biblioteka pałacowa. Wśród wielu ksiąg znajdziemy Reldo, który w swoim życiu przeczytał niemalże każdą książkę, jest niesamowicie pomocnym źródłem wiedzy nawet w jednych z najtrudniejszych questów w grze. Możemy u niego rozpocząć także Varrock Tasks na średnim poziomie. W tym miejscu przebywa także mag Surok (What Lies Below).
15. W tym pomieszczeniu przebywa King Roald wraz ze swoim doradcą. Możemy u niego rozpocząć kilka zadań(np. Priest In Peril, All Fired Up)
16. W tej części pałacowego ogrodu przebywa całkowicie nim pochłonięta królowa Ellamaria, na jej polecenie wykonuje się zadanie Garden of Tranquillity.
17. Jest to jeden z kilku Tree patchy, pilnujący go ogrodnik za odpowiednią opłatą chętnie zaopiekuje się naszym wyrastającym drzewem, więcej na ten temat w artykule Farming.
18. Agent nieruchomości, który posiada w tym budynku swoje biuro, wyświadczy wiele pożytecznych usług, począwszy od możliwości dokonania zakupu samego domu poprzez zmianę jego lokalizacji, aż po takie elementy wystroju jak wybór materiału, z jakiego będą wykonane ściany naszego domostwa.
19. Zejście do Varrock Sewers, bardzo niebezpiecznego miejsca dla niedoświadczonych i nieostrożnych poszukiwaczy przygód. Są one połączone skrótem z Edgeville Dungeon.
20. Jedno z kilku lokalizacji kowadeł w tym mieście, mieści się tu też sklep z zbroją wykonaną z różnych materiałów.
21. Stragan jest z pewnością nieodłączną częścią każdego centrum miasta, tutejszy sprzedawca ma do zaoferowania skóry zwierzęce. Nieopodal znajdziemy dwóch całkowicie pochłoniętych zabawą synów Gertrudy.
22. Niby z pozoru zwykła fontanna, jednak to tu, po użyciu zaklęcia teleportującego do tego miasta, zjawiają się podróżni (jeśli lokalizacja nie została zmieniona na GE, jest to możliwe po wykonaniu Varrock Tasks na łatwym poziomie)
23. W tym sklepie zaopatrzysz się w m.in. różdżki czterech żywiołów oraz laski bojowe, ich ilość zależy od tego na jakim poziomie wykonałeś Varrock Tasks.
24. Jest to jedno z miejsc, w których możemy trenować umiejętność Woodcutting, ścinając ivy.
25. Tu znajduje się obóz bandytów, z którymi zmierzymy się w queście What Lies Below.
26. Spirit Tree po krótkiej rozmowie przeniesie nas do Tree Gnome Stronghold, musisz mieć skończony quest Gnome Village, więcej szczegółów w artykule poświęconym różnym sposobom podróży.
27. Jest to sala treningowa przeznaczona do szkolenia łuczników.
28. Muzeum w Varrock, jedyna w całym Gielinor. Możemy tu zebrać Kudos, a także pochwalić się swoimi wyczynami, do tego celu należy wykonywać questy.
29. Jedna z trzech kaplic w mieście, jest dogodnie ulokowana dla śmiałków, którzy planują wypady na wild. Spotkamy tu Father Lawrence’a, a na piętrze jest Elsie, której opowiadamy swoje przygody podczas jednego z tasków w tym mieście.
30. Jolly Boar Inn, jeden z kilku barów w mieście.
31. Teren Lumber Yard, w tym miejscu wśród skaczących pudełek znajdziesz coś, za czym tęskni kociak Gertrudy.
32. Sawmill Operator chętnie sprzeda ci narzędzia i przybory potrzebne do budowy i dekoracji twojego domu (Construction), a także za odpowiednią opłatą potnie dla ciebie deski. Możesz się także zatrudnić w tym tartaku, jednak to wymaga 80 lvl Woodcuttingu.
33. Earth Altar, który służy do wyrobu earth rune, więcej na ten temat w artykule dotyczącym Runecraftingu.
34. Varrock jest jedną z lokacji, do której można się także dostać, lecąc balonem (mini-quest Balloon Routes).
35. Oto drugi punkt świetlny, jaki musimy rozpalić podczas questa All Fired Up, znajomość jego lokalizacji przydaje się także podczas mini-gry Beacon Network.
36. Dom Rag and Bone Man’a, który pasjonuje się zbieraniem różnego rodzaju kości i ich konserwacją. Możemy u niego wykonać quest Rag and Bone Man, Fur'n'Seek oraz mini-quest Fur’n’Seek Wishlist.
37. Kopalnia limestone. Znajduje się tu 7 skałek, z których możemy wydobywać ten surowiec.
38. Tu widzimy zejście do katakumb pod świątynią Paterdomus, czeka na nas tam Drezel, który potrzebuje naszej pomocy (Nature Spirit). Jest to także jedna z dwóch możliwych dróg przejścia na tereny Morytanii.
39. Paterdomus, w trakcie questa Priest in Peril opanowana przez czcicieli Zamoraka.
40. Jest to druga z możliwości przejścia na tereny Morytanii, jednak wymaga 65 lvl Agility.
41. W tą głębinę wyruszamy w poszukiwaniu małego Tolna, jak się później okazuje, nie jest to „typowa” wyprawa (A Soul’s Bane).
42. Pierwszy punkt świetlny, także potrzebny w queście All Fired Up i mini-grze Beacon Network.
43. Glidery są jedną z możliwości transportu, dzięki uprzejmości gnomów można z niej korzystać po ukończeniu Grand Tree, więcej na ten temat w artykule poświęconym różnym środkom lokomocji.
44. Przyjemnie jest posiedzieć na trawie i posłuchać muzyki po wyczerpującym biegu.
45. Niby zwykła statua Saradomina, ale jednak jak wszystko w tym świecie kryje sekret (What Lies Below).
46. Teren wykopalisk znany z questa Digsite, znajdujemy tu starą tablicę dotyczącą Zarosa.
47. Exam Centre, w którym musimy zdać trzy egzaminy przed dopuszczeniem do prowadzenia wykopalisk archeologicznych (Digsite), a także można rozpocząć tu quest Elemental Workshop II.
48. Wokół miasta zlokalizowanych jest kilku muzyków, oto jeden z nich.
49. Ta kopalnia jest zasobna w złoża potrzebne dla początkujących graczy (tin i copper), a także niezwykle potrzebny iron, więcej na temat wydobycia tych rud w artykule Mining, a wykorzystania wydobytych surowców – Smithing.
50. W tym miejscu spotykamy Rat Burgiss, który prosi nas o pomoc (What Lies Below). Możemy u niego także rozpocząć Varrock Tasks na poziomie łatwym, po zakończeniu serii zadań odbieramy u niego nagrodę, a także możemy podczas rozmowy z nim zmienić docelowe miejsce teleportu do Varrock na Grand Exchange.
51. Do tej zagrody zagoniono szczury, by początkujący magowie i łucznicy mogli się doskonalić w umiejętnościach walki.
52. W tym domu mieszka Guidor wraz ze swoją troskliwą małżonką, spotykamy go podczas questa Biohazard.
53. Jest to miejsce, którym możemy nabyć, nigdzie niedostępne, stroje, w których możemy wyglądać podobnie do zwierząt.
54. Właścicielem tego domu jest sam Dimintheis Flitzharmon, którego spotykamy podczas questów Family Crest i Defender of Varrock.
55. Dunky Donkey Inn, ten bar posiada stałych bywalców, w tym znanych nam już przemytników z questa Biohazard.
56. Jak na biedną okolicę przystało wszędzie zabite okna, nawet w miejscowej kaplicy, która została pewnie niejeden raz zdewastowana przez miejscowe gangi.
57. Jeśli poczujemy się spragnieni, w tym miejscu zawsze dostaniemy filiżankę gorącej herbaty.
58. Senventior dishtine molenko! Tak, na pewno jesteś w sklepie z runami Aubury’ego. Możesz tu zakupić lub sprzedać runy, a wspomniane wcześniej zaklęcie przeniesie cię do kopalni rune/pure essence.
59. Wokół rośnie wiele krzaków redberry i cadavaberry, które mogą być przydatne podczas trenowania Cookingu i Herblore.
60. W tym pomieszczeniu znajdują się kowadła, które są niezbędne podczas ćwiczenia Smithingu.
61. Wschodni bank w Varrock, dawniej był jednym z najważniejszych wypadach na Wild, teraz jego lokalizacja jest wykorzystywana także przy ćwiczeniu innych umiejętności.
62. W tej piwnicy znajduje się siedziba Phoenix Gang (Shield of Arrav).
63. W tym mieście nie brakuje nawet zagrody owiec, jest to dobra wiadomość dla hobbystów-postrzygaczy, którzy pragną doskonalić swój Crafting lvl.
64. Dla jednych to tylko uszkodzony płot, dla innych możliwość ułatwienia przemieszczania się z jednego miejsca w inne.
65. Kolejne pole pszenicy, jednak o dużo mniej dogodnej lokalizacji niż poprzednie.
66. W tym miejscu możemy sobie wystrugać canoe i popłynąć nim w kierunku Wilderness, więcej na ten temat w artykule Woodcutting lub o różnych środkach transportu.
67. Champions Guild, rozpoczyna się tu Dragon Slayer, a także w podziemiach gildii można podjąć wyzwanie walki z championem danego gatunku (Champion Challenge).
68. Na tym Bush patchu z pewnością wyhodujesz niejedną roślinę, a okoliczny ogrodnik w zamian za niewielką opłatą chętnie jej przypilnuje, więcej w artykule dotyczącym Farmingu.
69. Ta kopalnia jest zasobna w liczne surowce, które po obróbce wstępnej będą przydatne w ćwiczeniu Smithingu (copper i tin), a także by podnosić Crafting lvl (silver i clay).
70. Dzięki temu skrótowi można szybko dostać się w pobliże Draynor Village i Draynor Manor.
71. W tym kręgu był odprawiony rytuał, który przywołał Delricha, demona, którego pokonałeś w queście Demon Slayer.
72. Kolejny punkt, w którym możesz zbudować canoe i dostać się na Wilderness, więcej o tym środku lokomocji w artykule na ten temat.
73. Jest to, z pewnością, wszystkim znany Air Altar, można tu wyrabiać air runy, podnosząc swój Runecrafting lvl.
74. Dom Gertrudy, rozpoczniesz tu quest polegający na poszukiwaniu jej kota (Gertrude’s Cat), a także po jego zakończeniu możesz dostać od niej kotka jako zwierzątko, którym masz się zaopiekować. Za domem rośnie doogle leaf.
75. Ze względu na swoją lokalizacje blisko banku jest to najbardziej oblegane kowadło w grze, pozwala to szybko i efektywnie podnosić Smithing lvl.
76. Ten garbarz, równie chętnie jak inni, za niewielką opłatą przerobi twoje skóry na mocniejsze pancerze.
77. O tym, że Varrock jest miastem jedynym w swoim rodzaju świadczy także obecność aptekarza, który niedawno nauczył się wykonywania kilku strenght potionów na raz.
78. Czym byłoby to miasto bez wróżki? Przecież to właśnie Gypsy zobaczyła w swojej kryształowej kuli, że Dark Wizards chcą odprawić rytuał i przywołać straszliwego demona, pomoże ci także w queście Recipe of Disaster.
79. W każdym mieście w Gielinor znajduje się General Store, Varrock nie jest wyjątkiem. Zawsze miła obsługa, a także podstawowy asortyment.
80. W tym miejscu możesz za niewielką opłatą (5k), zmienić swój dotychczasowy wygląd, a także kupić elementy ubioru potrzebne podczas ćwiczenia niektórych umiejętności lub niezbędne przedmioty do questów. Można tu też dostać stroje z Random Eventów.
81. Zamierzasz trenować Ranged? Potrzebujesz łuku, strzał lub innego niezbędnego wyposażenia? W tym sklepie na pewno znajdziesz coś, co będzie odpowiadało twoim wymaganiom.
82. Miecze jednoręczne, dwuręczne, sztylety… Do wyboru masz także rodzaj materiału, z jakiego zostały wykonane. Również możesz kupić Dragon Scimitar od biegającej po sklepie małpki, po wykonaniu questa Monkey Madness. Jeśli chcesz normalnie porozmawiać z małpą, to koniecznie musisz posiadać monkey speak amulet z questa Monkey Madness, ale nawet bez niego będziesz mógł kupić sobie Dragon Scimitar.
83. Blue Moon Inn, jeden z najbardziej obleganych barów, jaki widziałeś. Wśród stałych bywalców jest wiele ważnych osobistości np. Johny the Bird (Shield of Arrav) lub Dr Harlow (Vampire Slayer).
84. Charlie the Tramp wygląda jak zwykły przechodzień, porozmawiaj z nim, a dowiesz się o mieście czegoś, o czym nie chcą słyszeć wyższe warstwy społeczne. W ten sposób rozpoczniesz zadanie Shield of Arrav.
85. Jesteśmy niedaleko siedziby Black Arms - gangu, który jest w opozycji do Phoenix gang i walczy z nim o wpływy w mieście (Shield of Arrav).
Ważne postacie
Król Roald | Królowa Ellamaria |
Jako władca Królestwa Misthalin, Król Roald stale martwi się tym i owym, ale najbardziej zagrożeniem ze strony Morytanii, co mu nie wychodzi na dobre. Jest on jednak mądrym władcą, ale w ostatnim czasie pod wpływem swoich doradców podjął się zbyt wielu zadań. | Królowa Ellamaria lubi, kiedy każdy myśli, że pochodzi z jednego z domów szlacheckich Misthalin. Jest więc nieco mniej przyjemna, dla tych którzy myślą inaczej. Oznacza to, że prawie każdy awanturnik ją denerwuje. Uwielbia ładne ogrody i ma nadzieję, że królowi Roald’owi też się podobają. (Tylko dla memberów) |
Reldo | Dimintheis |
Reldo jest bibliotekarzem w Varrock. Czytał niemal każdą książkę w bibliotece i prawdopodobnie wie więcej o historii RuneScape, niż ktokolwiek inny - nawet mędrcy. Jest także chętny pomagać graczom, więc jeśli sądzisz, że może Ci pomóc, to warto z nim porozmawiać. |
Jest on dość skromnym szlachcicem, nie przyjmuje żadnej pomocy nawet od graczy, którzy bardzo chcą jej udzielić. (Tylko dla memberów) |
Father Lawrence | Gypsy Aris |
Ojciec Lawrence jest kapłanem miasta i nie uznaje niczego przyjemniejszego nad prawieniem kazań pośród nie zawsze zainteresowanego ludu. Jest znajomym Romea i dobrze zna problemy między rodzinami dwojga zakochanych. Ma on obsesję na temat planów dotyczących śmierci, ale są one niewątpliwie przydatne w jego branży. | Jak wszystkie dobre wróżki i jasnowidze, Gypsy Aris jest doskonała w tym, co robi. Ona jest tak stara, jak wszystko inne w RuneScape, więc przypuszczam, że wie więcej, niż jesteśmy sobie w stanie wyobrazić. Jej jedyną wadą jest to, że nie pozwoli ci zapomnieć o tym, jaki jesteś młody w porównaniu z nią. |
Sir Prysin | Captain Rovin |
Sir Prysin jest najpotężniejszym rycerzem królestwa (jak zresztą zdążył Ci zapewne wielokrotnie powiedzieć). Jego wyczyny muszą być znane, a męstwo – niesamowite. Jak inaczej udałoby się utrzymać spokój i harmonię w pałacu? |
Kapitan Rovin jest szefem straży pałacowej, więc bezpieczeństwo króla spoczywa wyłącznie na jego potężnych barkach. To dlatego jest taki podejrzliwy i nietolerancyjny. |
Gertrude | |
Gertruda jest dobrą matką wybitnego hodowcy kotów. Jeśli kiedykolwiek będziesz chciał mieć kota na własność, chociaż przez jeden dzień, Gertrude jest osobą, z którą musisz porozmawiać. Jej dzieci, niestety, są bardziej wyrachowane niż ta dobra kobieta. (Tylko dla memberów) |
Questy, które rozpoczynają się w Varrock:
- Demon Slayer
- Dragon Slayer
- Shield of Arrav
- Priest in Peril (Members)
- The Family Crest (Members)
- Garden of Tranquillity (Members)
- Gertrude's Cat (Members)
- Rat Catchers (Members)
- What Lies Below (Members)
- All Fired Up (Members)
- Defender of Varrock (Members)
Mini-gry, które można rozegrać w okolicach miasta:
- Beacon Network (Members)
Stworzenia, które można spotkać w mieście jak i w jego okolicach:
Goblin (Level 5) | Giant rat (Level 6) |
Gobliny są najczęściej spotykanymi stworzeniami w RuneScape, a także bardzo skłonnymi do kłótni są. Jeśli kiedykolwiek będą mogli organizować się prawidłowo, przestać walczyć ze sobą, możliwe jest, że mogą one zagrozić istnieniu dużych miastach, a teraz są tylko zagrożeniem dla bardzo młodych poszukiwaczy przygód. |
Giant rat są większą i bardziej obrzydliwą wersją małych gryzoni, twojego kota ucieszy polowanie na nie. Ich grube futro jest słabym pancerzem, a żółte zęby nie są aż tak niebezpieczne, jak wyglądają. Giant rat okaże się słabym przeciwnikiem dla wszystkich, ale nie dla najmniej doświadczonych poszukiwaczy przygód. |
Dark wizard (Level 7, Level 20) | Thief (Level 16) |
Kamienny krąg na południe od miasta jest powszechnie znany, jako siedlisko wielkiego zła, w którym królestwo Zamorak’a styka się ze światem RuneScape. Nie dziwi więc nikogo, że ci czarodzieje w czarnych szatach spędzają większość czasu na przygotowaniu rytuałów przyzywania demonów, które ogarną ciemnością miasto. |
Znacznie lepiej wykwalifikowani i wyposażeni niż muggers, dzięki uprzejmości dwóch gangów w Varrock, złodzieje są przebiegli i znają zasady, które panują w południowej części miasta. Nie są te tereny szczególnie niebezpieczne, ale dla nowoprzybyłych miasto powinno spróbować swoich sił w rozwiązaniu konfliktu wewnątrz swoich murów. |
Bear (Level 19) | Guard (Level 21) |
Chociaż niedźwiedzie są oczywiście rzadkim widokiem w granicach miasta, jest kilka w lesie poza Varrock. Są to ogromne bestie z łapami wielkości głowy mężczyzny i ostrymi jak brzytwa pazurami. Powinny one nie stanowić żadnych trudności dla poszukiwaczy przygód z pewnym doświadczeniem. |
Varrock ma wielu strażników, którzy zazwyczaj strzegą bramy, murów i pałacu. W połączeniu z zabudowaniami obronnymi, miasto wygląda, jakby stale było gotowe do wojny. Tak powinno być, jeśli kiedykolwiek Varrock stanie się bezbronne, cały Misthalin będzie stał otworem... |
Warrior woman (Level 24) | Black Knight (Level 33) |
Varrock nie polega wyłącznie na swoich strażnikach, w pałacu znajduje się niewielka liczba Warrior woman. Są one bardziej wykwalifikowanymi strażnikami, wyposażone także w lepszą broń i zbroje, prawdopodobnie dlatego są one umieszczone tak blisko króla. |
Najbardziej zbrodniczy rycerze, Black Knights nie są normalnie obecni tak daleko od swojego zamku. Mimo to, można znaleźć kilku w granicach Varrock. Nikt nie wie, co oni tam robią, ale bez wątpienia nic pomyślnego dla miasta i jego mieszkańców. |