Spirits of the Elid
Mieszkańcy pustynnej wioski Nardah mają problem. Ich studnia wyschła, a cała woda, którą próbują przynieść z pobliskiej rzeki, tajemniczo znika zanim dotrą z nią do miasta.
Mieszkańcy podejrzewają, że ktoś rzucił na nich klątwę. Czy zdołasz odkryć, co jest tego przyczyną i uratować wioskę?
Start: Porozmawiaj z Awusah the Mayor in Nardah
Poziom trudności: Średni
Czas wykonania: Średniokrótki
Wymagane Questy:
- Brak
Wymagane umiejętności:
- 33 Magic
- 37 Ranged
- 37 Mining
- 37 Thieving
Wymagane przedmioty:
- 2 Law i Air runes (do dwukrotnegu rzucenia czaru Telekinetic Grab)
- Needle
- 2 Threads
- Broń do każdego stylu ataku (Stab, Crush, Slash). Pickaxe może być użyty do stylu Crush, ale zalecam użycie Spears i Hastas, ponieważ mogą one używać wszystkich 3 styli. Broń zatruta również będzie działała.
- Źródło światła (np. Torch, Mining helmet lub Bullseye lantern) lub Seer's Headband
- Tinderbox (niepotrzebne, jeśli masz Seer's Headband)
- Knife (Możesz kupić w Shantay Pass)
- Rope (Możesz kupić w Shantay Pass)
- Bow/Crossbow
- Arrows/Bolts
- Pickaxe
Zalecane przedmioty:
- ok. 1500 coins
- Desert Robes
- 4 Waterskins (Enchanted water tiara również zadziała)
- Ring of Charos(a) do tańszych podróży dywanem po pustyni
- Prayer potions i jedzenie.
Przeciwnicy:
- 3 Golems (75 level)
Inne: Brak
Do punktów 1 – 4 potrzebujesz: Law i Air runes, Needle, 2 Threads (oraz zalecam Waterskins i Desert Robes).
1. Z Shantay Pass poleć dywanem do Pollnivneach, tam przejdź do stanowiska dywanów w południowej części, skąd dolecisz do Nardah. W mieście kieruj się do wschodniej świątyni. Porozmawiaj tam z niejakim Awusah the Mayor. Zapytaj go, czy ma dla ciebie jakieś zadanie. Powie ci, że miasto jest przeklęte, przez co zabrakło w nim wody. Potrzebuje kogoś, kto przełamie klątwę i poprosi cię o pomoc. Oczywiście, zgódź się.
2. Idź do domu na północ od świątyni i porozmawiaj z Ghastlor the Elder. Powiedz mu, że szukasz sposobu na zdjęcie klątwy z miasta. Powie ci, że River Spirits mogą być jej przyczyną lub przynajmniej znać odpowiedź na to pytanie. Zapytaj się, czym one są, a otrzymasz od niego Ballade, która pomoże ci je odszukać.
3. Idź teraz do świątyni na północ od fontanny. Użyj na Ancestral key, leżącym na stoliku w wschodniej części świątyni, czaru Telekinetic Grab, by go zdobyć.
4. Następnie przeszukaj szafki w zachodniej części, powinieneś znaleźć Torn Robe.
Użyj na obu częściach igły i nici, aby je naprawić (po wykonaniu czynności powinny się przekształcić w Robe of elidnis). Gdy szaty zostaną naprawione, możesz je założyć (warto dodać, że mają na pustyni skuteczniejsze działanie niż Desert Robes).
Do punktów 5 - 7 potrzebujesz: Broń, Knife, Rope, Bow/Crossbow, Arrows/Bolts, Pickaxe (dla graczy niskolevelowych zalecam zabrać jedzenie i Prayer potions) oraz zdobyte szaty, klucz i ballada.
5. Idź do pobliskiego banku i weź potrzebne przedmioty. Musisz teraz udać się do źródła rzeki na północ. Niestety musisz, albo dojść na piechotę, albo wrócić do Shantay Pass, skąd możesz polecieć dywanem do Uzer, co skróci wędrówkę. Gdy już dotrzesz na miejsce, użyj liny na korzeniu przy grocie, aby wejść za wodospad.
6. Po wejściu idź na północ i przejdź przez drzwi (musisz mieć założoną Robe of elidnis). Idź na wschód, aż zobaczysz 3 pomieszczenia. Przy próbie wejścia do każdego pojawi się golem, którego musisz zabić odpowiednim stylem walki. Gdy golem polegnie, odblokuj przepływ wody w pomieszczeniu.
Najpierw wejdź do pierwszego pomieszczenia od zachodniej strony. Zaatakuje ciebie biały (white) golem, którego musisz pokonać stylem STAB. Gdy golem polegnie, odblokuj przepływ wody w pomieszczeniu (musisz mieć nóż).
W pomieszczeniu obok czeka na ciebie Szary (gray) Golem, którego musisz zabić stylem SLASH. Gdy polegnie, odblokuj przepływ wody w pomieszczeniu za pomocą kilofa.
Idź teraz do ostatniego pomieszczenia i zabij Czarnego (black) Golema, stylem CRUSH. Tym razem przepływ wody musisz odblokować, strzelając w cel widoczny przy ścianie pomieszczenia.
7. Gdy wszystkie pływy zostały odblokowane, przejdź przez drzwi w północnej części podziemi. Idź dalej ścieżką obok wody, aż znajdziesz River Spirts. Porozmawiaj z nimi o zdjęciu klątwy z Nardah. Powiedzą, że nie one przeklęły miasto. Wody w nim nie ma, dlatego że ktoś ukradł posążek z tamtejszej świątyni. Nie wiedzą, niestety, kto to zrobił oraz gdzie teraz jest posążek.
Do punktów 8 - 10 potrzebujesz: Knife, Rope, Źródło światła i Tinderbox (niepotrzebne jeśli masz Seer's Headband).
8. Wróć do Nardah i porozmawiaj z Awusah the Mayor. Powiedz mu o wszystkim, czego się dowiedziałeś. On, niestety, też nie wie, kto ukradł posążek, ale uważa, że ten problem może rozwiązać dżin. Powie ci, że znajdziesz go w szczelinie, na zachód od miasta.
Koniecznie weź buty leżące przy wejściu do świątyni, nim wybierzesz się do dżina.
9. Idź na zachód, aż zobaczysz szczelinę, użyj na niej liny, a znajdziesz się w grocie pełnej węży. Przejdź przez drzwi i porozmawiaj z dżinem. Z początku nie będzie chciał pomóc, ale gdy powiesz mu, że musi spełnić twoje życzenie, nie będzie miał wyjścia. Gdy poprosisz o posążek, wpadnie w zakłopotanie, bo może jedynie stworzyć nowy, ale potrzebuje do tego podeszwy. Powiedz, że mu ją dostarczysz.
Użyj nóż na butach, które zabrałeś z świątyni, a otrzymasz podeszwę (sole). Porozmawiaj ponownie z dżinem, a ten zmieni podeszwę w świętą statuę.
10. Wróć teraz do Nardah i idź do świątyni na północ od fontanny. Naprzeciw wejścia znajdziesz miejsce na statuę, ulokuj na nim tą, którą otrzymałeś od dżina, kończąc tym samym zadanie.
Nagroda: 2QP, 8k Prayer XP, 1k Thieving XP, 1k Magic XP, Dostęp do fontanny i sanktuarium w Nardah, Robe of elidinis.
Informacje dodatkowe
- Modlitwa pod pomnikiem wypełni twój LP, tymczasowo je zwiększając i przywróci twoje punkty modlitwy.
- Robe of elidinis mają skuteczniejsze działanie niż desert robes.