In Aid of the Myreque
Po ataku na Myreque dokonanym przez Vanstroma Klause i po śmierci Sani i Harolda, Veliaf dalej potrzebuje twojej pomocy. Teraz, gdy obóz Myreque'ańskich bojowników o wolność został odkryty, będą oni zmuszeni do założenia go gdzie indziej.
Veliaf słyszał o mało znanej wiosce na południe od Mort'ton, zwanej "Burgh de Rott". Mogłaby ona być miejscem podejmowania operacji uderzeniowych przeciw złu Lowerniel'a Vergidiyad'a Drakan'a i jego wampirzym sługom w Morytanii. A kto wie jakie jeszcze tajemnice dotyczące tego obszaru i jego mrocznej przeszłości zostaną ujawnione?
Start: Kryjówka Myreque, pod bagnami Hollows
Poziom trudności: Wtajemniczony
Czas wykonania: Średni
Ukończenie questa jest konieczne, aby rozpocząć:
- Darkness of Hallowvale
Wymagane Questy:
- In Search of the Myreque
Wymagane Umiejętności:
- 25 Crafting
- 15 Mining
Wymagane Przedmioty:
- 50gp
- jedzenie
- bucket*
- planks*
- swamp tar*
- jakikolwiek pickaxe (w toolbelt nie działa)
- silver sickle (b)
- nails (można zdobyć w trakcie questa)
- 10 bronze hatchets
- 4 tinderboxes*
- swamp paste*
- 2 steel bars
- silver bar
- mithril bar
- rope
- coal
- soft clay
- net, hammer (mogą być z toolbet)
*można zdobyć w trakcie questa lub kupić w pobliskim GS (wymagany Shades of Mort'ton)
Zalecane Przedmioty:
- broń, zbroja, jedzenie, prayer potiony, super set
- zbroja dla Ivana (steel chainbody, plateskirt, med helm), jedzenie dla niego np. 15 salmon.
Inne: umiejętność pokonania Gadderank (level 35) i 2 Vampyre juvinates (level 54), 4 Vampyre juvinates (level 50) lub 2 Vampyre juvinates (level 75)
1. Udaj się do Veliafa. Porozmawiaj z nim, poprosi Cię o znalezienie nowej kryjówki. Odpowiedz, że znajdziesz im nową kryjówkę. Opowie Ci także o legendarnym wojowniku, który walczył z hordami wampirów - Invadis Sergazee.
2. Wyjdź z kryjówki i przejdź na południe do łódki. Na południe Mortton znajduje się zniszczona wioska, a zamieszkujący ją ludzie nie są zbyt przyjaźni. Przeszukaj skrzynię i stół przed bramą. Włóż do skrzyni coś do jedzenia, a zostaniesz potraktowany przyjazniej.
3. Przeskocz przez bramę, porozmawiaj z Florinem. Podziękuje Ci za jedzenie, zapytaj go, co możesz zrobić dla miasta i czy mogłaby się tam ukryć grupka Twoich przyjaciół.
4. Porozmawiaj z mieszkańcem miasta, który kręci się wokół baru. Zapytaj go o kryjówkę dla Twoich przyjaciół, mogą się przenieść do piwnicy okolicznego pubu, poprosi Cię także o pomoc w podniesieniu kondycji miasta.
5. W pobliżu studni znajduje się wiadro, jeśli nie masz swojego weź kilka. Przeskocz przez murek pośród baru, za pomocą kilofa oczyść wejście do piwnicy. Zejdź na dół i oczyść podłogę, gdy wiadra będą pełne, możesz je wyrzucić i podnieść nowe. Pamiętaj, żeby niczego nie wyrzucać w piwnicy.
6. Twoim zadaniem będzie naprawa i zaopatrzenie General Store, remont banku i naprawa pieca hutniczego. Jeśli potrzebujesz, wróć do banku po potrzebne materiały lub zakup je w sąsiednim mieście.
- Musisz naprawić dach budynki i zniszczoną ścianę.
- Następnie zostaniesz poproszony o zaopatrzenie sklepu w najpotrzebniejsze przedmioty. Dostaniesz pudło, do którego należy włożyć 10 bronze hatchets, 4 tinderbox i 10 raw mackarel lub 10 raw snail meat (jest to losowo wybierane, dla każdego z graczy). Jeśli masz dostarczyć mackarel i nie masz ich przy sobie, łowiska znajdują się na południe miasta, bezpieczniej jest korzystac z tych po południowo-zachodniej stronie. Jeśli masz dostarczyć raw snail meat, wystarczy, że upolujesz 10 ślimaków dowolnej wielkości.
- Remont banku - postępujesz jak w przypadku remontu sklepu. Trzeba naprawić okienko bankowe i ścianę z tyłu.
- Naprawa pieca - użyj sztabki żelaża na piecu, nastepnie wypełnij go węglem i rozpal w nim.
7. Będziesz świadkiem rozmowy Vanstroma z Gadderrankiem. Po chwili usłyszysz także, że w sklepie dochodzi do kłótni. Zobaczysz jak Gadderrank wraz z dwoma wampirami przyszedł po haracz. W wyniku rozwoju wydarzeń dojdzie do bójki, przybędzie także Veliaf, który pomoże ci pokonać Gadderranka. Dostaniesz także Gadderranks hammer, który jest skuteczną bronią na shade'y.
8. Veliaf podziękuje ci za znalezienie nowej kryjówki, jednocześnie poprosi cię o odeskortowania Ivana w bezpieczne miejsce. Ivan może być ubrany (steel med helm, chainbody i platelegs) i wyposażony w jedzenie (np. 15 salmon'ów) przed podróżą, zniweluje to otrzymywane przez niego obrażenia. Masz do wyboru dwie drogi - krótszą i trudniejszą lub dłuższą i łatwiejszą.
9. Gdy Ivan będzie już bezpieczny, porozmawiaj z Drezelem na temat Ivandisa - jednego z obrońców Morytanii. W trakcie krótkiej rozmowy dostaniesz klucz do klasztornej biblioteki. Wejście jest pokazane na screenie poniżej.
10. W zbiorach klasztornych znajdziesz Ancient Tome, w książce będzie mowa o grobowcu siódmego z obrońców Morytanii, których został pochowany osobno - Invadisa. Posiadając potrzebne przedmioty, udaj się do podziemi baru w Canifis. Przejdź przez ścianę, nieopodal zauważysz barykadę z desek, pokonaj ją i wejdź do środka. Dostaniesz się do grobowca Invadisa, użyj soft clay na trumnie - otrzymasz formę. Udaj się do najbliższego pieca (np. Port Phasmathys).
11. Użyj silver ore na piecu i wybierz Silvthril Rod, użyj na niej zaklęcia enchant lvl 1.
12. Udaj się do podziemi Paterdomusa i posiadając sznur w ekwipunku, umieść Silvthrill rod w studni. W żadnym wypadku nie zakładaj go.
13. Udaj się do Veliafa, poinformuj go o swoich poczynaniach i daj mu Rod of Ivandis. Zaproponuje ci, abyś wstąpił do Myreque, tym samym kończąc questa.
Nagroda: 2QP, 2k Attack XP, 2k Defence XP, 2k Strength XP, 2k Crafting XP.
Aby przejść do tabeli z doświadczeniem z wszystkich questów, kliknij tutaj.