Darkness of Hallowvale


Darkness of Hallowvale



Walcząc zawzięcie z wampirzym zwierzchnikiem, Drakanem, Myreque przenieśli swój tajny obóz do Burgh de Rott. Teraz walka zaczyna się na poważnie! Veliaf potrzebuje kogoś do wyprawy w region Sanguinesti - wschodnią część Morytanii, odciętą od reszty jej terenów murem nie do przebycia.

Czy walka zostanie wsparta przez ruch oporu Myreque w środku siedziby vampyrów? Jakie ponure odkrycia zostaną dokonane za strasznym murem? I co ze śmiercionośnymi Vyrewatch, patrolującymi niebo w części ziem Meiyerditch, które muszą składać dziesięcinę z krwi?

Tylko odważny, bystry i spostrzegawczy agent może mieć szanse na udane spenetrowanie walących się slumsów Meiyerditch.

Start: Piwnica baru w Burgh de Rott, rozmowa z Veliafem

Poziom trudności: Średni (Intermediate)
Długość: Długi

Ukończenie questa jest konieczne, aby rozpocząć:
- Legacy of Seergaze

Wymagane questy:
- In Aid of Myreque


Wymagane umiejętności:
- 5 construction Construction

- 20 mining Mining
- 22 thieving Thieving
- 26 agility Agility
- 32 crafting Crafting
- 33 magic Magic
- 40 strength Strength


Wymagane przedmioty:
- 8 nails (dowolnego rodzaju)
- knife
- 2 planks
- hammer (może być w toolbelcie)
- runy do czaru Telekinetic Grab


Zalecane przedmioty:
- możliwie najlepszy pickaxe (przyspieszy wydostanie się z kopalni)
- Vyrewatch clothing set lub 2k, by je kupić (ułatwią zadanie, zmniejszają częstotliwość łapania przez Vyrewatch)




1. Porozmawiaj z Veliafem, którego znajdziesz w nowej kryjówce Myreque - czyli piwnicy baru w Burgh de Rott. Oświadczy Ci, że potrzebuje kogoś, kto mógłby się skontaktować z odłamem Myreque, który ma siedzibę w Meiyerditch.

001

2. Udaj się w kierunku południowo-wschodnim od wioski. Znajduje się tam przystań, która jest patrolowana przez Vyrewatch. Staraj się tak przemknąć do łódki, by Cię nie zauważyły. Pod żadnym pozorem nie próbuj z nimi walczyć, ponieważ są odporne na wszystkie rodzaje broni, które posiadasz. Napraw łódkę i rynnę za pomocą posiadanych materiałów. Wsiądź do lodzi, automatycznie popłyniesz do Meiyerditch.

002

3. Gdy dopłyniesz do Meiyerdith, wysiądź z łódki i skieruj się na północ. Na swojej drodze napotkasz deskę, którą będzie można opuścić w dół. Gdy będziesz na dole, idź na północ i przez uszkodzoną ścianę dostań się do miasta.

W mieście możesz być złapany przez Vyrewatch, wtedy masz do wyboru:
- zapłacić "podatek" własną krwią (zabiera 10% maksymalnej ilości punktów życia)
- odwrócić uwagę, jeśli ci się nie uda - zapłacisz podatek z krwi
- dodatkowo, gdy odkryjesz drogę do siedziby Myreque - będziesz mógł być zesłany do kopalni (trzeba wydobyć 15 rud, aby ją opuścić, jest to najszybszy sposób, by dostać się do siedziby Myreque)

Dodatkowo, jeśli będziesz miał na sobie Vyrewatch set, który można zakupić u Svena, będziesz zwracał na siebie mniej uwagi samych Vyrewatch.


4. Zaczep jakiegokolwiek mieszkańca miasta i zapytaj go o Myreque, dowiesz się, że jedynie Old Man Ral może ci udzielić tej informacji. Jego dom znajduje sie w centrum pierwszego sektora. Na południe od jego domu znajdziesz Trader Sven. Porozmawiaj z Old Man Ral, na każde pytanie będzie odpowiadał innym pytaniem. Zwróć sie do Trader Sven ze swoim problem, podpowie Ci, jak podpytać Old Man Ral. Wróć do niego ponownie i odwołaj się do informacji, które przed chwilą uzyskałeś ("Old Man Ral the sage of Sanquinesti"). Poradzi Ci, abyś pożądał za symbolami do trzeciego sektoru miasta.


003

5. Możesz samodzielnie podążać za symbolami sierpa, które znajdują się na ścianach lub skorzystać z poniższych punktów:

- Idź do domu na południowy zachód od domu Old Man Ral.
- Wejdź po drabinie na górę.
- Przeskocz na deski (floorboards) na południe.
- Przeskocz na deski na wschód.
- Przejdź do północno-wschodniej części pokoju, pchnij ścianę i przeskocz na drugą stronę.
- Przeczołgaj się przez szczelinę w ścianie na północy.
- Idź na północ do kolejnego pokoju, po zachodniej stronie pchnij ścianę i przejdź na drugą stronę.
- Zejdź na dół po drabinie.
- Przeszukaj stół, otwórz klapę pod nim i przejdź do kolejnego pokoju.
- Wspinaj się po półkach (shelf).
- Przecołgaj się przez szczelinę w ścianie po wschodniej stronie.
- Przeskocz na deski na wschód.
- Zejdź na dół pop drabinie.
- Przeszukaj garnki (pots) leżące w pobliżu wschodnich drzwi, otwórz je znalezionym kluczem.
- Wejdź po drabinie w pokoju na wschód.
- Przeskocz na deski na południe.
- Idź na wschód, następnie na południe, w końcu na zachód i wspinaj się po półce.
- Idź na zachód i wejdź na górę po drabinie.
- Przeskocz na deski na południe.
- Idź na południowy zachód i zejdź na dół po drabinie.
- Skieruj się na wschód przez pokoje, przejdź po sznurze z praniem.
- Zejdź na dół po drabinie.
- Pchnij ścianę na północy i przejdź na drugą stronę.
- Wspinaj się po półce na północy.
- Zejdź po półce, która jest na północny-wschód.
- Przeskocz na deski na północ.
- Przeskocz ponownie na północ.
- Idź na północ, a następnie na wschód i przeskocz przez deski.
- *Ten punkt należy wykonać tylko przy pierwszej wizycie: Wejdź na górę po drabinie, na zachodniej ścianie wisi część drabiny, weź ją. Zejdź w dół, gdy natrafisz zepsutą drabinę, napraw ją za pomocą posiadanej części i zejdź po niej.
- Otwórz drzwi i idź na północ, następnie nieco na zachód do domu z kominkiem. Jeśli nie masz noża, możesz zabrać jeden ze stołu na dole i wejśc na górę z powrotem. Koniecznie zapamiętaj to miejsce.
- Przejdź na zachód przez drzwi do następnego pomieszczenia, a następnie na północ - aż zobaczysz barykady.
- Idź na wschód, w domu położonym na południe powinna być drabina, wejdź po niej.
- Przeskocz przez deski na wschód.
- Zejdź na dół po schodach.
- Idź na południe, następnie przeszukaj ścianę, użyj na niej noża, by móc ją przesunąć.
- Pchnij dekorację na ścianie.
- Pod jednym z rogów dywanu znajduje się klapa, która jest wejściem do kryjówki Myreque.

6. Gdy znajdziesz się w środku, idź naprzód. W pomieszczeniu na końcu znajdziesz Flaygiana i Vertida. Porozmawiaj z nimi powiedz im, że zostałeś przysłany przez Veliafa. Dostaniesz od nich wiadomość, a którą musisz wrócić do Burgh de Rott.

7. Po powrocie do Burgh de Rott porozmawiaj z Veliafem na temat sytuacji w Meiyerditch. Poprosi cię, abyś sprawdził, co się dzieje w okolicy Paterdomus'a, ponieważ Drezel słyszał coś dziwnego. Będzie chciał także, abyś porozmawiał z królem Roald'em odnośnie wsparcia militarnego w walce z wampirami.

8. Po przybyciu do świątyni dowiesz się, że słyszano wokół niej dziwne odgłosy. Poprosi cię, abyś to sprawdził. Idź w kierunku limestone mines, aż znajdziesz coś dziwnego, wystającego spod krzaka. Zobaczysz krótką scenkę, jak zostajesz oszołomiony przez wilkołaki, które zabierają twoje dziwne znalezisko.

004

9. Wróć do Drezela i poinformuj go o tym, co się stało. Będzie zaskoczony i jednocześnie zszokowany, tym że wilkołaki przeszły przez River Salve. Poprosi cię, abyś natychmiast zawiadomił króla, zaoferuje ci także teleport.

10. Wejdź do sali tronowej, porozmawiaj z królem na temat zaistniałej sytuacji i pomocy militarnej. Król będzie skory do pomocy, ale niestety doradca przypomni mu, że takie działania mogą zakłócić równowage na świecie, więc będzie musiał odmówić. Doradca królewski może cie przeteleportować do Paterdomus'a.

11. Porozmawiaj ponownie z Drezelem, będzie zawiedziony tym, że nie udało ci się niczego wskórać. Udaj się ponownie do Burgh de Rott, zreferuj Veliaf'owi to, czego się dowiedziałeś. Nie będzie zadowolony obrotem wydarzeń i wyśle cię ponownie do Meiyerditch. Tym razem masz zaniesc wiadomość do Safalaan'a.

12. Udaj się do Meiyerditch. Najszybciej się dostaniesz do kryjówki Myreque, jeśli dasz się złapać i zostaniesz zesłany do kopalni. Po wykopaniu 15 rud będziesz mógł opuścić kopalnie. Następnie kieruj się w kierunku południowym. W kryjówce dowiesz się, że Safalaan szkicuje rzuty zamku Drakana.

13. Udaj się do południowej części miasta. W miejscu, w którym schodziłeś po desce, idź naprzód. Gdy napotkasz drabinę, zejdź po niej. Przeszukaj ścianę na prawo, uruchomisz mechanizm, dzięki któremu będziesz mógł pchnąć ścianę naprzeciwko siebie. Idź prosto przed siebie, pokonując przeszkody, aż nie spotkasz Safalaan'a. Dostaniesz od niego 3 sztuki papyrus i charcoal, zostaniesz poproszony o wykonanie szkiców - on tymczasem wróci do siedziby Myreque.

005

14. Szkice należy zrobić z miejsca, w którym zobaczysz znak sierpu na podłodze - jak na screenie (wystarczy użyć charcoal na papyrus). Najpierw idź na zachód, potem na północ i wschód. Wracając się, zrób drugi szkic. Po chcwili będziesz świadkiem rozmowy Vanstroma z Vanesculą i Ranisem. Gdy odlecą, idź w kierunku miejsca, w którym widzisz 3 znak sierpu. Zostaniesz zaatakowany przez Vanstroma (nie możesz go zranić, włącz protect from melee, wtedy przestanie zadawać ci obrażenia). Będzie chciał cię zabić, ale przeszkodzi mu służąca Vanesculi, mówiąc, że jej pani go wzywa. Dowiesz się od niej, że w domu z kominkiem znajduje się coś ważnego. Zrób trzeci szkic i skieruj się w strone kryjówki.

15. Wracając do kryjówki, gdy będziesz w wcześniem wspomnianym domu (tam, gdzie był także nóż). Użyj noża na piecu, znajdziesz notatkę o ciekawym labolatorium. Idź z tym do Safalaan'a, daj mu także szkice. Będzie zadowolony z twojego znaleziska. Poprosi cię o odszukanie labolatorium. Wróć do domu z kominkiem, na jednej z ścian zobaczysz obraz, przeszukaj go - powinieneś znaleźć klucz.

006


16. Udaj się na północ, w tamtej części jest dom z czerwono-żółtą tapetą na ścianie, użyj na niej noża i wejź do środka. Znaleziony klucz powieś na statule, którą znajdziesz w pokoju - otworzą się drzwi, przejdź przez nie i zejdź na dół.

007

17. Gdy będziesz w labolatorium, na jednym ze stołów zobaczysz książkę. Użyj na niej czaru Telekinetic grab, po czym wróć z nią do Safalaan'a. Podziękuje ci za pomoc oraz podaruje Shortcut key, powinineś także wrócić do Burgh de Rott, aby złożyć relacje ze swoich działań. Gdy porozmawiasz z Veliafem, zakończysz questa.


008

 


Nagroda: 2QP, 7k Agility XP, 6k Thieving XP, 2k Construction XP, Tome of experience (daje trykrotnie 2k do wybranego skilla powyżej 30 lvl), Shortcut Key, 2 dodatkowe spiny w Squeal of Fortune.

Aby przejść do tabeli z doświadczeniem z wszystkich questów, kliknij tutaj.


Pozostałe informacje:

Shortcut Key umożliwia szybsze przechodzenie pomiędzy sektorami miasta, może także być przypięty do steel key ring (po queście One Small Favour).



© 2004-2011 Wygląd zaprojektowany przez Bartosz Bociek
Runescape jest znakiem towarowym Jagex Software 1999 - 2011 Andrew Gower and Jagex Ltd.
My nie jesteśmy Jagex Ltd. Teksty kursywą są tłumaczeniem i wraz z obrazkami należą w całości do Jagex Ltd