Shilo Village


Shilo Village

Zostały odkryte nowe obszary w południowej części wyspy Karamj'i wraz z tajemniczą wioską.

Kto wie, jakie skrywa skarby i jakie niebezpieczeństwa ich strzegą?

Start: Rozmowa z Mosol Rei, przed bramą do Shilo Village

mapa

Poziom trudności: Doświadczony (Experienced)
Czas wykonania: Długi 

Ukończenie questa jest konieczne, aby rozpocząć:
- Legend's Quest
- Lunar Diplomacy
- One Small Favour

Wymagane Questy:
- Jungle Potion

Wymagane Umiejętności:
- 32 agility Agility
- 20 crafting Crafting

Potrzebne Przedmioty:
- bronze wire (ewentualnie bronze bar i hammer^)
- rope^
- spade^
- chisel^
- candle/torch^ (zapalona)
- tinderbox^
- 3 bones (koniecznie muszą to być normalne kości)
- zbroja, broń, food
^ Przedmioty mogą być zakupione w General Store na północny-zachód od Tai Bwo Wannai village.

Przydatne przedmioty:
- dla graczy z niższym cmb lvl prayer potiony
- energy potiony
- anti-poisony
- ewentualnie teleporty, coins

Przeciwnicy: Nazastarool (lvl 91), (lvl 68), (lvl 93), przydatna jest także odporność na ataki innych przeciwników (lvl 60-80)


1. Porozmawiaj z nerwowo przechadzającym się Mosol Rei, który jest czymś wyraźnie zmartwiony. Prosi cię o uratowanie wioski, która została ogarnięta plagą nieumarłych. Z krótkiej rozmowy dowiesz się, że powróciła Rashiliyia i wszyscy będą zgubieni, trzeba ją koniecznie powstrzymać. Poleci ci się udać do szamana w Tai Bwo Wannai village, by zasięgnąć u niego porady. Wręczy ci Walpum, który musisz koniecznie przekazać szamanowi.

001

2. Rozmowę z Trufitus'em rozpoczynasz od pokazania mu Welpum. Trufitus nie będzie zadowolony z takiego obrotu spraw i opowie ci o tajemniczej świątyni Ah Za Rhoon, która w dziwny sposób zaginęła. Wielu ludzi próbowało ją odnaleźć, lecz wszyscy zawiedli. Jednak może ona kryć w sobie klucz do pokonania Rashiliyi'i...

016

3. Pamiętając, że świątynia jest położona na lądzie i blisko wody, skieruj się w miejsce oznaczone na mapie. Użyj łopaty na widocznej skarpie ziemi. Następnie zauważysz, że jest tam zbyt ciemno, dlatego posłużysz się zapaloną pochodnią, by rozjaśnić tamte wnętrza. Później przymocuj linę, aby umożliwić sobie zejście na dół.

021

4. Po wejściu do środka, kieruj się na południe, aż natrafisz na grotę, którą będziesz mógł przeszukać. Wejdź do środka, by znaleźć się w kolejnej komnacie. Skieruj się na południowy-zachód, znajdziesz tam notatki, które koniecznie przeczytaj. Przejdź kawałek na południowy-wschód, w lężących na ziemi workach, także znajdziesz bardzo ważne informacje. Z kolei idź w kierunku półocnym, na końcu korytarza zobaczysz szubienicę, po dokładnym jej przeszukaniu znajdziesz szczątki Zadimusa, które musisz zabrać ze sobą. Wróć do pierwszej komnaty, na północ znajduje się połamany stół, z któego zrobisz sobie tratwę i popłyniesz nią (droga ewakuacyjna).

025

026

027

028

029

030

5. Niezwłocznie udaj się do Trufitusa, opowiedz mu o odnalezieniu świątyni i o znalezionych w jej wnętrzu przedmiotach. Szaman poleci ci złożenie szczątków Zadimusa w swiętym miejscu w wiosce.

031

6. Podejdź do totemu i złóż pod nim szczątki kapłana. Niespodziewanie pojawi się duch, który wręczy ci... kość.

038

7. Wróć do Trufitusa i pokaż mu otrzymaną kość. Po dokładnym przeczytaniu znalezionych notatek udaj się na południowy-zachód, do grobowca Breviriusa.

039

8. Musisz się wspiąć po skałkach i przejść przez most. Ostatnią przeszkodę łatwiej pokonać, posiadając 100% run. Następnie w północnej części wysepki powinineś znaleźć grupę skałek, które należy dokładnie przeszukać (opcja search), zejdź w dół, a znajdziesz się w grobowcu Breviriusa. W południowej części grobowca zobaczysz Tolb dolmen, który musisz dokładnie przeszukać. Weź ze sobą wszystkie przedmioty, które znajdziesz. Dokładnie przeczytaj notatki, a dłuta (chisel) użyj na ivory pommel. Otrzymane korale (beads) nawlecz na bronze wire, naszyjnik, który w ten sposób powstanie powinieneś nosić do końca questa.

043

044

045

046

9. Aby wydostać się z grobowca, wspinaj się po skałkach znajdujących się nieopodal, pokonaj pozostałe przeszkody.

053

10. Znalezione przedmioty pokaż Trufitus'owi, szaman będzie usatysfakcjonowany przedmiotem o nazwie locating crystal. Jest krzyształ, który pozwala na odnalezienie grobowca Rashiliyi'i, zmienia on kolory w zależności od odległości od grobowca po użyciu opcji activate (niebieski - daleko, czerwony - bliżej, biały - znalazłeś grobowiec).

057

11. Udaj się do miejsca, które jest oznaczone na mapie jako grobowiec Rashiliyi'i (powinieneś posiadać broń, zbroje, food, ewentualnie potiony). Przeszukaj drzwi, a zauważysz, że są zrobione z kości. Pamiętając słowa Zadimusa, za pomocą dłuta (chisel) zrób z bone sharp klucz. Otrzymanym kluczem otwórz kościane drzwi i wejdź do środka (nie wyrzucaj klucza, musisz jakoś się stąd wydostać). Idź przed siebie, pokonaj skałki, a następnie skieruj się na południowy-zachód, aż ujrzysz drzwi z dwoma szkieletami.

058

12. Przyjrzyj się dokładnie drzwiom, spostrzeżesz, że brakuje trzech kości. Użyj kości kolejno na drzwiach (koniecznie opcja use), po czym zobaczysz wiadomość, że możesz wejść do środka - drzwi otworzą się automatycznie.

064

13. Po tym jak dotkniesz dolmen, trochę zatrzęsie grobowcem i rozpocznie się walka. Masz za zadanie pokonać Nazastarool w trzech postaciach: zombie (lvl 91), skeleton (lvl 68), ghost (lvl 93).

067

069

071

14. Po walce podnieś szczątki, które znajdziesz znjadują się na dolmen i zanieś je do Trufitus'a. Szaman poradzi ci wybrać dla niej odpowiednie miejsce pochówku.

073

15. Znając legengę o jej miłości do syna, udaj się do jego grobowca i tam pochowaj Rashilyi'ę. Pojawi ci się ona i podziękuję za to, co dla niej zrobiłeś.

076

16. Gratulacje. Quest skończony.

077


Nagroda: 2QP, 3875 Crafting XP, dostęp do Shilo Village, dostęp do Gem Rocks, możliwość korzystania z Shilo Village Service (komunikacja między Brimhaven a Shilo Village).

Aby przejść do tabeli z doświadczeniem z wszystkich questów, kliknij tutaj.


© 2004-2011 Wygląd zaprojektowany przez Bartosz Bociek
Runescape jest znakiem towarowym Jagex Software 1999 - 2011 Andrew Gower and Jagex Ltd.
My nie jesteśmy Jagex Ltd. Teksty kursywą są tłumaczeniem i wraz z obrazkami należą w całości do Jagex Ltd