+++

Ratcatchers


Ratcatchers

Gertruda wie co nieco o niektórych łapaczach szczurów przebywających w Varrock. Złóż jej wizytę, a być może powie ci o miejscu pobytu części z nich. Możliwe nawet, że w raz z swoim kotem dostaniecie parę wskazówek odnośnie łapania szczurów. Wejdź do podziemnego świata łapaczy szczurów i odkryj prawdziwy potencjał twojego kota!

Start: Porozmawiaj z Gertrude w zachodniej części Varrock.

Poziom trudności: Średni
Czas wykonania: Długi

Wymagane Questy:
- Icthlarin's Little Helper

Wymagane Umiejętności:
- Brak

Wymagane przedmioty:
- Cat lub Hellcat (Keeten technicznie działa, ale łapie szczury bardzo powoli i musi być karmiony; Overgrown cat nie działa w ogóle)
- 1 Rat poison (można znaleźć w piwnicy Clock Tower)
Jeśli nie masz Rat poison będziesz musiał go stworzyć z następujących składników:
• 1 Vial (koniecznie pusty)
• 1 Clean kwuarm (W razie potrzeby Zahur w Nardah wyczyści dla ciebie brudne zioło za 200 coins)
• 1 Red spiders' eggs
- 4 Cheese
- 1 Unicorn horn dust
- 1 Clean marrentill (W razie potrzeby Zahur w Nardah wyczyści dla ciebie brudne zioło za 200 coins)
- 1 Bucket of milk
- 1 Catspeak amulet
- 1 Weeds (chwasty, pozyskasz podczas oczyszczania Farming patch’a )
- 1 Tinderbox
- 1 Empty pot
- Około 600 Coins (300 jeśli posiadasz Ring of Charos [a])
- Raw fish lub Buckets of milk dla twojego kota/kociaka podczas walki (około 7-10).
- snake charm (pozyskasz podczas misji)

Zalecane przedmioty:
- Ring of Charos [a] – ułatwia rozmowę z ludźmi (wymagany quest Garden of Tranquillity)
- teleporty do Varrock, Ardougne, Draynor I Al Kharid (metoda obojętna).

Inne: Brak


Do punktów 1 – 9 potrzebujesz: Cat/Hellcat lub keeten.

1. Porozmawiaj z Gertrudą (domek na zachód od Varrock). Opowie ci o dwójce ludzi, którzy zajmują się łapaniem szczurów. Powie, że możesz ich znaleźć w kanalizacji Varrock.

001

2. Zejdź do kanałów włazem na wschód od zamku. Porozmawiaj tam z Grimesquit i jej koleżanką Phingspet.

002

Kobiety powiedzą ci, że zanim w czymkolwiek ci pomogą musisz złapać 8 szczurów. Wypuść swojego kota i rozpocznij polowanie.

*Aby kot zaczął polować musisz nacisnąć na niego PPM i użyć opcji "Interact-with" -> "Chase-Vermin". Zalecam zdjąć Catspeak Amulet, dzięki czemu kot nic nie mówi i zaoszczędzisz trochę czasu.

003

*Dodam też że duże koty są bardzo leniwe i nie chce im się polować. Najlepiej sprawdzają się średnie koty (Cat/Hellcat).

3. Gdy upolujesz już 8 szczurów, ponownie porozmawiaj z Grimesquit. Otrzymasz od niej Rat pole. Niestety, nie powiedzą ci, do czego konkretnie to służy. Lekko sobie z ciebie żartując, wyślą cię do człowieka o imieniu Jimmy Dazzler, który mieszka w Ardougne (dokładniej na zachód od baru).

4. Udaj się do Jimmiego i porozmawiaj z nim. Otrzymasz od niego zadanie oczyszczenia rezydencji ze szczurów i zawieszenia ich na Rat pole. Załóż go i użyj zwoju, który od niego dostałeś (wskazuje kierunek rezydencji).

004

5. Do środka nie możesz wejść głównym wejściem, a gdy któryś ze strażników cię zobaczy, wrócisz na miejsce startu. Oto droga, którą dobiegniesz do rezydencji:

• Biegnij prosto na grządki z kwiatami, po czym skręć na zachód I przebiegnij przez mostek. Biegnij dalej na północ, zatrzymaj się za małą wieżyczką strażniczą (Punkt A).

005.1

• Podbiegnij do żywopłotu (Punkt B) i zaczekaj, aż strażnik odejdzie parę kroków na wschód. W tym momencie biegnij na północ do kolejnego żywopłotu, za którym się schowaj (Punkt C).

005.2

Stąd powinieneś już zobaczyć zieloną pergolę na ścianie rezydencji. To właśnie po niej musisz się wspiąć, aby się dostać do środka. Podbiegnij do niej i użyj opcji „Cling-up” wejdź na górę, uważaj jednak na strażnika.

005.3

6. Gdy znajdziesz się w rezydencji, możesz zabrać się do łapania szczurów. Stań obok wyjścia z balkonu (po lewej stronie) i poczekaj, aż strażnicy nie będą patrzeć na pokój po prawej stronie (tam właśnie znajduje się pierwszy szczur do złapania). Gdy nadarzy się możliwość, biegnij do pokoju i wypuść kota. Gdy futrzak złapie szczura, przypnij go do swojego Rat pole.

006

7. Poczekaj, aż strażnicy przejdą do zachodniej części domu i przejdź do pomieszczenia na północ od tego, w którym przed chwilą złapałeś szczura (punkt A). Poczekaj teraz, aż strażnicy przejdą do południowej części domu i biegnij do pomieszczenia w północno-zachodniej części rezydencji (punkt B). Tutaj musisz upolować dwa szczury i oczywiście przypiąć je do Rat pole.

007

8. Zejdź teraz drabiną znajdującą się w tym pomieszczeniu o poziom niżej. Upoluj tam kolejne 2 szczury. Gdy je złapiesz, przejdź drzwiami do pomieszczenia na północ, w którym upolujesz ostatniego szczura w tym domu. Przypnij go go swojego Rat pole, zapełniając go (powinieneś mieć ich 6). Wróć na balkon tą samą drogą (tak, aby nie zauważyli cię strażnicy), gdy zejdziesz po siatce przeniesiesz się do domu Jimmi'ego.

008

9. Porozmawiaj z nim i pokaż swoją zdobycz. Pogratuluje ci oraz wyśle cię do Hooknosed Jack'a w Varrock, u którego zaczniesz swoją karierę jako łapacz szczurów. Będziesz musiał pomóc mu oczyścić dom z gryzoni. Dostaniesz również od Jimmi'ego książkę z informacjami o kotach. Przeczytaj ją i udaj się na teren kwarantanny w Varrock.

Do punktów 10 – 13 potrzebujesz: Cat, Rat poison lub Vial; Clean kwuarm; Red spiders' eggs, 4 Cheese, Ground Unicorn Horn, Marrentil, Bucket of milk.

10. Porozmawiaj z Jackiem, jeśli nie masz trutki, powie, że przygotuje ją dla ciebie, jeśli przyniesiesz mu Vial, Clean kwuarm i Red spiders' eggs. Daj mu składniki, a otrzymasz buteleczkę trucizny.

009

11. Idź teraz na piętro domku w południowej części terenu kwarantanny. Użyj trucizny na każdym z 4 kawałków sera, po czym włóż po jednym do każdej z mysich dziur. Gdy to zrobisz wróć do Jacka.

010

12. Jack podziękuje za pomoc, jednak będzie bardzo smutny, gdyż jego kot Pox zachorował po zjedzeniu mięsa zatrutego szczura. Zaproponuj swoją pomoc. Powie ci, że lekarstwo może zrobić tutejszy aptekarz (Apothecary).

13. Idź do niego i porozmawiaj z nim na temat kotów („I need talk to you about cats”). Powiedz, że Pox jest chory. Poprosi cię o Ground Unicorn Horn, Marrentil oraz Bucket of milk. Daj mu składniki, a zrobi dla ciebie “Cat anti-poison”.

011

Do punktów 14 – 15 potrzebujesz: Cat, Raw fish/Bucket of milk ok. 7-10.

14. Wróć do Jacka i daj mu odtrutkę. Powie ci, że w domku został ostatni szczur. Idź ponownie na piętro domku. Użyj swojego kota na dziurze w ścianie. Okaże się, że ostatnim szczurem jest największy spośród wszystkich (King rat). Gdy zacznie się walka między kotem a szczurem, podrzucaj swojemu kotu surowe ryby lub mleko (użyj rybę/mleko na dziurze, nie na kocie!), gdy jego poziom życia zacznie dochodzić do połowy.

012

15. Wróć do Jacka i powiedz, że szczur nie żyje. On podziękuje ci, po czym wyśle cię do Keldagrim, abyś pomógł uporać się z szczurami pewnemu Dwarfowi.

Do punktów 16 - 22 potrzebujesz: Cat, Weeds, Tinderbox, Empty pot.

16. Musisz porozmawiać z Smokin` Joe, przebywającym w Keldagrim (na wschód od Rellekki). Możesz się tam dostać na 2 sposoby. Pierwszy to podniesienie klapy przy murze na północny wschód od Grand Exchange (wymagany quest The Giant Dwarf). Drugi to dojście do Keldagrim na piechotę (Jeśli posiadasz dostęp do Fairy ringów z questa A Fairy Tale Part II, możesz się przenieść do wejścia kopali za pomocą kodu DKS).

013

Jeśli idziesz pierwszy raz do Keldagrim, musisz porozmawiać z Krasnoludem zwanym "Boatman", by rozpocząć quest The Giant Dwarf i dostać się tym samym do miasta.

Gdy już będziesz w mieście, udaj się do jego wschodniej części. Tam na wschód od sklepu z kilofami znajdziesz Smokin` Joe, porozmawiaj z nim.

014

17. Poprosi cię, abyś wypędził szczury z jego domu. Aby to zrobić, musisz je najpierw wypłoszyć z nory.
Użyj chwasty (Weeds) na garnku (Empty Pot), po czym to podpal za pomocą zapałek (Tinderbox), by zaczęło się kopcić.

Użyj teraz Smouldering pot (to, co otrzymałeś) na rat hole znajdującej się za Smokin` Joe (obok drewnianych skrzynek) i pamiętaj, aby mieć założony Catspeak amulet.
Zobaczysz, że szczury wybiegają z nory, ale powracają do niej, zanim ty do nich dobiegniesz. Powtórz czynność 2-3 razy, a twój kot zaproponuje ci pomoc. Zgódź się i ponownie użyj Smouldering pot na rat hole. Gdy to zrobisz zobaczysz, jak twój kot zjada myszy.

015

* Czasami kot może nie reagować, jeśli nie wypuścisz go na ziemie. Może również zniknąć po filmiku, wtedy wystarczy się wylogować do Lobby i zalogować ponownie.

18. Gdy pomożesz Joe, ten wyśle cię do Port Sarim, na rozmowę z kobietą zwaną "The Face". Ona odeśle cię do niejakiej "Felkrash". Zejdź kanałem obok The Face i odszukaj ją.

016

19. Felkrash będzie chciała, abyś złapał wszystkie szczury za jednym zamachem. Niestety, nie masz pojęcia, jak to zrobić. Wyjdź na powierzchnię i porozmawiaj ponownie z The Face. Usłyszysz od niej pewną opowieść, z której się dowiesz, że odpowiedź na pytanie, jak złapać wszystkie szczury znajdziesz w Pollnivneach.

017

20. Udaj się do Pollnivneach i porozmawiaj z zaklinaczem węży (znajdziesz go za barem). Pamiętaj, że aby zacząć z nim rozmowę, za każdym razem musisz wrzucić mu 1gp do koszyczka na pieniądze.

018

Zapytaj go o zaklinanie zwierząt i powiedz, że potrzebujesz pomocy. Początkowo nie będzie chciał ci pomóc, ale gdy zaproponujesz mu pieniądze zmieni zdanie.
Zażyczy sobie kwotę, jaką aktualnie masz w plecaku. Nie ważne, ile to jest, nie zgadzaj się i zaproponuj mu 100gp (jeśli masz Ring of Charos [a], to 50gp). Zaklinacz zgodzi się, po czym otrzymasz od niego Music scroll oraz flet do zaklinania węży.

21. Wróć do Port Sarim i stań przed wejściem do podziemi. Użyj fleta i zagraj muzykę zapisaną na zwoju.

019

Pamiętaj, że przy 6 dźwięku musisz zaznaczyć symbol w lewym górnym rogu i dopiero potem wybrać odpowiednią opcję. Gdy już cała melodia będzie ustawiona naciśnij PLAY.

020

021

Szczury powinny wyjść z kanału i podążyć za tobą po moście, wprost do wody.

22. Wróć teraz do Felkrash i powiadom ją o swoim sukcesie. Zakończysz tym samym zadanie.

022


Nagroda: 2QP, 4,5K Thieving XP, Możliwość posiadania Willy and Lazy cat (dzikiego i leniwego kota), dostęp do Rat Pits.


© 2004-2011 Wygląd zaprojektowany przez Bartosz Bociek
Runescape jest znakiem towarowym Jagex Software 1999 - 2011 Andrew Gower and Jagex Ltd.
My nie jesteśmy Jagex Ltd. Teksty kursywą są tłumaczeniem i wraz z obrazkami należą w całości do Jagex Ltd