+++

Slug Menace


Slug Menace

Coś mrocznego szykuje się w Witchaven. Niegdyś dobrze prosperująca wioska rybacka posiada starożytny sekret spoczywający pod nią, który może przynieść złowieszczy los mieszkańcom RuneScape.

Dlaczego wieśniacy zachowują się tak dziwnie? Co sprawiło, że Burmistrz Hobb wygląda tak nietypowo? Dlaczego Pułkownik O'Niall odszedł z Temple Knight na emeryturę do tak beznadziejnego miejsca? Czy Ezekial Lovecraft kiedykolwiek znajdzie przyjaciela?

Wszystkie te pytania muszą znaleźć odpowiedź, nim przyczajone zło ucieknie, by pogrążyć cały świat!

Start: Sir Tiffy Cashien, Falador.

Poziom trudności: Intermediate (średni)
Czas wykonania: Medium (średni)

Ukończenie questa jest konieczne, aby rozpocząć:
- Kennith Concerns
- Ritual of the Majharrat

Wymagane Questy:
- Sea Slug
- Wanted!

Wymagane umiejętności:
- 30 crafting Crafting
- 30 runecrafting Runecrafting
- 30 slayer Slayer
- 30 thieving Thieving

Zalecane Umiejętności:
- 51 magic Magic (Ardougne Teleport - wymagany Plague City)

Wymagane przedmioty:
- Commorb
- Chisel
- Rune lub Pure Essence (około 10)
- Swamp Paste,
- przedmioty, dzięki którym możemy dostać się do Air, Water, Earth, Fire i Mind Altar (Talismany, Tiary, Elemental Talisman, Omni-Talisman, Omni-Tiara, Runecrafting Staff z Omni-Talisman, dostęp do Abyss itd.)
- broń do walki wręcz

Zalecane przedmioty:
Teleporty w pobliże Altarów (Varrock, Lumbridge, Falador, Al-Kharid), Teleporty do Ardougne.

Przeciwnicy:
- Slug Prince (level 62)

Inne:
- Slug Prince można zabić, jedynie używając Melee.
- Ten quest może być niesamowicie ciekawy dla fanów serialu "Gwiezdne Wrota". 


1. Idziemy do naszego zwierzchnika w Temple Knights, mając przy sobie Commorb i pytamy się go o kolejne zadanie (opcja "Slug Menace"). Każe on nam wybrać się do Witchaven, położonego na południowy wschód od Ardougne i ulepsza nasz Commorb do wersji v2.

2. Po teleportacji idziemy do wioski, mijamy kościół i rozmawiamy z człowiekiem na pomoście, siedzącym na bujanym fotelu. Pułkownik Jake O'Niall (przez dwa "l") powie nam, o co chodzi i z kim porozmawiać. Musimy pogadać z Burmistrzem Hobbem, Holgartem (znanym nam z Sea Slug) i tutejszym opiekunem świątyni- bratem Maledict'em. Przy okazji każe się zwracać do siebie Jake.

001

3. Idziemy do burmistrza. Rozmawiamy z nim chwilę, po czym próbujemy odejść. Zatrzyma nas Savant i poleci nam go zeskanować. Używamy do tego Commorb v2. Savant mówi, że nie wykrywa żadnej magii, ale wydaje jej się, że widzi dwie formy życia. Rozłącza się i możemy iść dalej.

002

003

4. Idziemy do Holgarta. Dowiadujemy się do niego, że stracił swoją łódź, gdyż złamał nowe prawa, a Burmistrz dał łódź Jeb'owi, który według niego zachowuje się dziwnie. Odtąd Jeb będzie mógł nas przewieźć na Fishing Platform.

5. Idziemy do brata Maledicta. Mówi on nam, że nieco się martwi, gdyż ludzie odwracają się od Saradomina, mimo że potrzebują jego pomocy po upadku handlu w wiosce. Oznajmia także, że chętnie odwiedziłby świątynię odbudowywaną z rozkazu Burmistrza. Po

004

6. Zdajemy raport Pułkownikowi. Każe on nam przyjrzeć się kaplicy, którą odkopano z polecenia Burmistrza (ta sama, którą prawdopodobnie zwiedziłeś podczas Family Crest). W pierwszym pomieszczeniu sprawdzamy prawą ścianę:

005

Otwieramy tajne przejście i wchodzimy do tunelu z Giant Lobsters. Przechodzimy go (możemy skrócić sobie drogę używając Agility Shortcut). Dochodzimy do pokoju z bramą, gdy do niej podejdziemy, Savant się z nami skontaktuje. Powie nam, byśmy zeskanowali drzwi. Robimy to i Savant mówi nam, że znajdują się na nich starożytne runy wyznawców Saradomina. Mówi nam, byśmy skontaktowali się z Jorralem w Outpost na północny zachód od Ardougne, przy okazji dając nam zwój z zapisanymi runami. Ruszamy tam.

7. Idziemy do Jorrala, dajemy mu dokument, wcześniej sprzedając bajeczkę. Ten nam mówi, że tekst traktuje o wielkiej bitwie między wojskami Saradomina, a czymś co nazywane jest Mahey'sh Medron, czyli Mother Mallum. Mówi nam też, że wojska boga dobra zamknęły ją za bramą, którą znaleźliśmy. Po chwili połączy się z nami Savant i da nam garść porządnych informacji. Temple Knights walczyli już z Mother Mallum, ale była zbyt potężna, by ją zabić. Mogli ją jedynie zamknąć w magicznym więzieniu. Mówi także, że jest sposób na wyrwanie się z władzy Slugów, jednak nie wiadomo do końca jak, gdyż kwatera główna Temple Knights została zaatakowana przez smoka i część księgozbioru uległa zniszczeniu. Wracamy do Witchaven.

006

8. Na miejscu rozmawiamy z O'Niall'em. Każe on nam porozmawiać z Maledict'em, który może coś wiedzieć. Idziemy do niego.

9. Niestety, przybywamy zbyt późno. Pokaże nam się cut-scenka, w której burmistrz "powita" Maledict'a wśród swoich. Rozmawiamy z nim i dowiadujemy się, że skradziono strony z księgi traktujące o świątyni. Idziemy ich szukać. Trzy osoby mają strony księgi: burmistrz, właściciel sklepu koło kaplicy, Ezekial Lovecraft i Jake. Burmistrz trzyma swoją w biurku, Ezekial da nam swoją, jeśli zabraliśmy jedną od burmistrza, a Jake jak będziemy mieli pozostałe. Niestety, Pułkownik O'Niall został przejęty przez Sea Slugs. Jego strona będzie w kawałkach, więc musisz ją posklejać. Użyj na niej Swamp Paste. Powstrzyma cię Savant i każe użyć czegoś innego, mianowicie kleju ze Sea Slugs. Wracamy do odkrytej wcześniej bramy. Tam znajdujemy Dead sea slug.

10. Musi on zostać ugotowany, w tym celu wybieramy się na Fishing Platform do Bailey'a. Ugotuje on dla ciebie klej. Zaczynamy sklejać kartkę. Po złożeniu czytamy ją. Musimy teraz stworzyć specjalne runy. Teleportujemy się do któregoś z pięciu altarów wymienionych na stronach (Air, Water, Earth, Fire lub Mind) i używamy opcji "shape-...", którą znajdziemy po kliknięciu na kartkę prawym przyciskiem myszy. Potem używamy naszej prawie-runy na altarze.
UWAGA!
Może się nie udać, więc warto mieć trochę dodatkowej Essence.

007

11. Wracamy do Witchaven i idziemy do drzwi, wcześniej przygotowując się do walki. Potrzebujemy dobrej broni i trochę fooda, jeśli taka jest potrzeba. Wkładamy runy do otworów w drzwiach, a wrota się otwierają. Wita nam Mayor Hobb, już "zrybowaciały". Dowiadujesz się, że zostałeś wykorzystany do otwarcia bramy i uwolnienia Sea Slugs. Czeka się teraz walka ze Slug Prince (level 62). Ma on 600 LP. Po pokonaniu go zostajemy unieruchomieni przez śluz, a po chwili przybywa Mother Mallum.

008

009

12. Po pogadance kontaktuje się z nami Savant. Prosimy ją o teleport, gdyż królowa Sea Slugs chce nas zmienić w jednego z jej popleczników, czyli mówiąc prościej: zrobić z nas zombie posłuszne jej woli dzięki Slugs. Mallum próbuje założyć nam Teleblocka, ale Savant nas zabiera w ostatniej chwili. Pojawiamy się kilka kroków od Sir Tiffy'ego. Idziemy do niego zdać raport. Gratulacje, zadanie zakończone!

010

011


Nagroda: 1QP, 3500 Crafting XP, 3500 Runecrafting XP, 3500 Thieving XP, oraz awans na Proselyte, czyli kolejny poziom w hierarchii Temple Knights. Dostajemy dostęp do jeszcze lepszego uzbrojenia, Proselyte Armour. Dostępna jest nawet żeńska forma pancerza!

012

Aby przejść do tabeli z doświadczeniem z wszystkich questów, kliknij tutaj.


© 2004-2011 Wygląd zaprojektowany przez Bartosz Bociek
Runescape jest znakiem towarowym Jagex Software 1999 - 2011 Andrew Gower and Jagex Ltd.
My nie jesteśmy Jagex Ltd. Teksty kursywą są tłumaczeniem i wraz z obrazkami należą w całości do Jagex Ltd