The Curse of Arrav


The Curse of  Arrav

Lodowe pustkowia na północ od siedziby trolli są bardziej tajemnicze niż jakiekolwiek inne miejsce w RuneScape, nie inaczej, ponieważ zainteresowanie Mahjarrat'ami również nigdy nie było duże. Ali the Wise uważa, że mógłby znaleźć miejsce, w którym ty miałbyś okazję zwiedzić więcej tych dziwnych miejsc. Odkryj więcej tajemnic Mahjarrat'ów i poznaj czarną magię, która była użyta wiele wieków temu do zawładnięcia Arrav'em.

Start: Ali the Wise, północno-zachodnia część Nardah

Poziom trudności: Trudny (Master)
Czas wykonania: Średni

Ukończenie questa jest konieczne, aby rozpocząć:
- Temple of Senntisten

Wymagane Questy:
- Defender of Varrock
- Missing my Mummy
- Shades od Mort'ton
- Troll Romance
- The Tale of the Muspah

Wymagane umiejętności:
- 37 slayer Slayer
- 41 summoning Summoning
- 61 agility Agillity
- 64 ranged Ranged
- 64 mining Minning
- 64 strength Strenght
- 66 thieving Thieving
- 100% uzdrowionego ducha Senliten

Wymagane przedmioty:
- Pickaxe
- Sacred Oil (1)
- 3 Dwellberries
- Ring of Life
- Insulated Boots
- Macaw Pouch
- Mithril Grapple
- Rune Crossbow

Zalecane przedmioty:
- około 2,000gp
- Waterskin'y (lub Enchanted Water Tiara)
- Teleport to Trollheim
- Broom lub Amulet of Glory (teleportacja do Al Kharid) lub teleportacja do domu w Pollinveach
- trochę food

Inne: Umiejętność walki z Arrav'em lvl 180, odporność na ataki przeciwników poziomu 85 - 124

_____________________________________________________________________________________

1. Porozmawiaj z Ali the Wise. Powie ci, że jeden z jego przyjaciół znalazł tajemniczą świątynię daleko na północy, niedaleko Trollweis, która może być miejscem rytuałów Mahjarrat'ów. Niestety nie może sobie on poradzić z wejściem do tego miejsca. Zgódź się dostać do tego miejsca.

2. Weź ze sobą kilof, przeteleportuj się na Trollheim i udaj się w kierunku lodowej bramy (północny-zachód). Tuż przed nią po lewej stronie zauważysz jaskinię. Wejdź do niej.

3. Przemknij koło lodowych trolli i wyjdź przez szczelinę na końcu jaskini. Znajdziesz się na Trollweis, w pobliżu gnoma. Zignoruj go i udaj się na wschód, a powinieneś znaleźć kolejne wejście do jaskini. Wejdź tam.

4. Znajdzesz się w jaskiniach przypominających kopalnie. Udaj się do północnego tunelu i skuj kilfoem mniejsza skałę, a powinna się zawalić. Wróć do wyjścia i wejdź we wschodnią odnogę, a powinieneś dojść do rzędu skał. Skuj najmniejszą, a otworzysz przejście. Idąc dalej, dojdziesz do skały, którą odwiedziłeś jako pierwszą, lecz teraz będziesz mógł usunąć oba najmniejsze głazy. Zrób to i przejdź dalej.

5. Znajdziesz dwie kamienne tablice. Jedną możesz podnieść od razu, lecz do drugiej trzeba się przebić przez duże zwalisko kamieni. Wypatrz najmniejsze kamienie i usuń je, większe trzeba będzie usuwać z dwóch lub nawet trzech stron. Niektóre kamienie, gdy mają za sobą wolną przestrzeń, mogą się przesunąć. Gdy ci się uda, podnieś tablicę i przejdź dalej.

6. Obok kolejnego zwaliska znajdziesz kolejną tablicę. Przejdź najpierw do węższego korytarza i przekop skały, jak tylko jest to możliwe. Gdy to uczynisz, wróć i zabierz się za większe zagrzebisko, usuwając kamienie tą samą metodą co wcześniej, a następnie skręć na południe i usuń kamień, który skułeś przedtem.

7. Udaj się dalej, a zobaczysz pogorzelisko połączone z pewnym pomieszczeniem ze schodami. Zacznij je usuwać od korytarza, w którym leży kamienna tablica (oczywiście ją podnieś), następnie usuń co się da korytarzem północnym i skończ dzieło korytarzem południowym. Gdy dostaniesz się do pomieszczenia, przeszukaj biblioteczki, a znajdziesz notatkę o Mahjarrat'ach.

8. Wejdź po schodach do góry, a staniesz oko w oko z legendarnym Arrav'em. Porozmawiaj z nim, próbując prosić go o pomoc, a zobaczysz, że jest pod zbyt silnym wpływem Zemouregal'a, który nakazuje Arrav'owi z tobą walczyć. Gdy Arrav będzie miał pół życia, porozmawiaj z nim ponownie, a dowiesz się, że coś co może pomóc jemu i tobie, znajduje się w południowym pokoju.

9. Przejdź przez drzwi i przeszukaj ozdobę na ścianie (Tapestry). Znajdziesz plany bazy znajdującej się gdzieś w południowej części Wilderness, a wraz z nimi klucz. Niestety nie będziesz mógł samemu rozszyfrować znaków na mapie, dlatego musisz wrócić do Ali. On będzie wiedział, co robić.

10. Ali the Wise opowie ci o sercu Arrav'a ukrytym w bazie i o pułapkach, które sprawiają, że dostanie się do niego, aby uwolnić właściciela, wydaje się niemożliwym. Niestety, nawet jeśli udałoby się dotrzeć do serca Arrav'a, to zdjęcie z niego magicznego zaklęcia, zabije go. Podczas rozmowy wyjdzie imię królowej faraonów, której niegdyś pomagałeś odbudować świątynię.

11. Udaj się do królowej Senliten (droga Missing my Mummy). Powie ci, że istnieje pewien sposób na przyłączenie serca do ciała, lecz jest to jedna z najbardziej czarnych magii starożytności. Dowiesz się, że duch osoby nie ginie, jeśli serce jest przechowywane w urnie, w której znajduje się Sacred Oil, 3 sztuki Dwellberries oraz Ring of Life.

12. Dostaniesz Canopic Jar. Użyj kolejno wymagane przedmioty, a naczynie dla serca Arrav'a będzie gotowe do użycia.

13. Wróć do Ali the Wise i spytaj go o dokładniejszy dostęp do bazy Zemouregal'a. Powie ci, że przeanalizował jeszcze raz wszystkie pułapki w bazie i powie ci, że pomocne będzie coś, co zapewni obronę przed prądem, pozwoli obserwować wszystko dookoła oraz hak z liną.

14. Weź Insulated Boots, Macaw Pouch, Mithril Graple, Rune Crossbow, Base Key i trochę food, udaj się do bazy, której wejście znajduje się w Chaos Altar na 12 lvl Wilderness. Gdy już tam będziesz, przejdź przez klapę w podłodze i idź korytarzami, a dojdziesz do wejścia do środka bazy Zemouregal'a

15. Omiń czary wykrywające ludzi, przechodząc przez kanalizację w kuchni. Mając założone Insulated Boots, prąd nie będzie tobie wyrządzał krzywdy, wiec bezpiecznie przejdź przez kanały. Przy wyjściu z nich, przywołaj Macawa i każ mu sprawdzić drugą stronę, aby nie natknąć się na patrolujących Zombie.

16. Gdy znajdziesz się po drugiej stronie, udaj się do pokoju na południu, weź ze stołu Notes i Decoder Strips oraz ze skrzyni Code Key. Przeczytaj i zapamiętaj cztery litery, jakie tam się znajdują. Uważając na strażników, wróć do drzwi i za pomocą panelu kontrolnego otwórz je, wpisując odpowiedni kod, który wskażą ci paski naniesione na odpowiednie litery (odpowiednio te zapamiętane z kodu). Gdy zrobisz to poprawnie, drzwi otworzą się.

17. Gdy znajdziesz się po drugiej stronie, użyj Mithril Graple i Crossbow, aby przejść pułapki za pomocą rury wiszącej przy suficie. Dzięki temu bezpiecznie przedostaniesz się na drugą stronę, będziesz mógł ostrożnie wyjąć serce Arrav'a i włożyć do urny.

18. Wróć do Ali the Wise i powiedz mu o swoim dokonaniu. Ali weźmie serce i powie, że popracuje nad tym, aby przywrócić je do Arrav'a i ostatecznie wyzwolić go spod panowania Zemouregal'a. Lecz zajmie mu to troche czasu...

Nagroda: 1QP, 14k Thieving XP, 9k Ranged XP, 9k Strenght XP, 9k Agility XP, 30k Minning XP, 2,5k Slayer XP, 4k Summoning XP.

Aby przejść do tabeli z doświadczeniem z wszystkich questów, kliknij tutaj.


© 2004-2011 Wygląd zaprojektowany przez Bartosz Bociek
Runescape jest znakiem towarowym Jagex Software 1999 - 2011 Andrew Gower and Jagex Ltd.
My nie jesteśmy Jagex Ltd. Teksty kursywą są tłumaczeniem i wraz z obrazkami należą w całości do Jagex Ltd