+++

Mourning's Ends Part I


Mourning's Ends Part I

Wydaje się, że w końcu Arianwyn potrzebuje twoich umiejętności.

Uważa on, że za Mourner'sami kryje się coś więcej niż wydaje się na pierwszy rzut oka i chciałby się przekonać, co oni knują. Czy potrafisz zdobyć zaufanie Mourner'ów?

Start: Eluned, w jednej z trzech lokacji w lesie elfów.

Poziom trudności: Trudny (Master)
Czas wykonania: Długi

Ukończenie questa jest konieczne, aby rozpocząć:
- Mourning's Ends Part II

Wymagane Questy:
- Big Chompy Bird Hunting
- Roving Elves
- Sheep Herder

Wymagane Umiejętności:
- 60 ranged Ranged
- 50 thieving Thieving

Wymagane przedmioty:
- Bucket of Water
- Bear Fur
- 2 Silk
- Toad Crunchies
- Feather
- Magic Log
- Soft Leather
- Ogre Bellows
- około 3,000gp
- 20-50 Coal (w zależności od umiejętności destylowania)

Zalecane przedmioty:
- Antipoison
- Restore Potion
- kilka Ardougne Teleport
- Explorer Ring
- Dueling Ring

Inne: Brak


1. Znajdź Eluned w jednej z możliwych lokacji i porozmawiaj z nią. Powie ci, że Arianwyn bardzo chce się z tobą spotkać w Llteya'i. Jeśli zapewnisz Eluned, że nie wiesz, gdzie jest to miejsce, zaprowadzi cię tam, a na końcu wręczy kryształ teleportacyjny.

001

2. Porozmawiaj z Arianwyn'em. Opowie ci o zagrożeniu, jakie niesie ze sobą dziwne pojawienie się Mourner'ów w górach Arandar'u na północy. Dowiesz się, że Mourner'zy to tak naprawdę Elfy, które z niewiadomych przyczyn przeszły na złą stronę i przesiedlili się do Ardougne, a ich liczba drastycznie wzrosła. Arianwyn poprosi cię, abyś przeniknął w szeregi Mourner'ów i poznał ich plany.

002

3. Należy rozpocząć od wycieczki do Arandar'u, w północnej części, między bramą elfów a bramą do Prifddinas krążą Mourner'zy. Zabij jednego z nich (uwaga! Mourner rzuci w ciebie szkłem, zmniejszając twoje umiejętności do 20 i hp do 200), podnieś po nim ubranie i list upoważniający na wejście do ich kryjówki.

003

4. Niestety część z ubrań uległa zniszczeniu lub poplamieniu i należy przywrócić je do dobrego stanu. Udaj się do Taverley i porozmawiaj z piorącym ubrania druidem. Powie ci, że możliwe jest zmycie krwi z ubrania specjalnym mydłem jego receptury, którą nie bardzo chciałby się dzielić. Zajrzyj więc do jego koszyka z brudnymi rzeczami i ukradnij mydło, następnie użyj je na Bloody Mourner Top, mając bucket of Water w plecaku, aby całkowicie ją oczyścić.

004

5. Mając 2 Silk oraz Bear Fur udaj się spowrotem do Llteya'i (crystal'em) i porozmawiaj z Oronwen'ą (ikonka sklepu odzieżowego). Powie ci, że owszem, naprawi twoje spodnie elfickim sposobem, jeśli przyniesiesz jej odpowiednie komponenty. Tkaczka zdziwi się dziwnym materiałem tych spodni, są półelfickie i półludzkie, więc zajmie jej to trochę czasu i każe wrócić za kilka minut. W międzyczasie kup od niej po 3 farby (Green, Yellow, Blue i Red), a odpowiednia ilość czasu upłynie i będziesz mógł odebrać spodnie.

6. Czas na wejście do kryjówki Mourner'ów. Załóż cały strój (bez żadnych dodatków: amuletów, pierścieni itp., gdyż nie wpuszczą cię do kwatery), Mourner Letter, Toad Crunchies, Feather, Soft Leather, Magic Logs i kilka teleportów do Arodugne. Udaj się do West Ardougne, zlokalizuj kompleks wysunięty najbardziej na północny-wschód, wejdź do niego (jeśli masz niepełny strój Mourner'a lub założone inne rzeczy, nie zostaniesz wpuszczony) i zejdź przez klapę do piwnicy.

7. Wejdź do pokoju znajdującego się dokładnie na południe od ciebie i porozmawiaj z Head Moruner'em. Opowie ci o ich zadaniu podtrzymywania paniki wywołanej fikcyjną plagą i innym tajnym zadaniu, o którym nie dowiesz się, póki nie awansujesz. Zleci ci on zadanie 'pomalowania' owiec farmera z Ardougne, gdyż malowanie jakie zapewnili Mourner'zy wcześniej spowodowało podejrzenia właściciela. Do tego zadania potrzebujesz specjalnego działa, naładowanego farbą, lecz podczas ostatniej akcji uległo ono zniszczeniu i trzeba to naprawić. Niestety, jest to gnomi sekret, a więzień nie chce niczego powiedzieć. Dostaniesz od szefa uszkodzoną maszynę i klucz do pokoju z więzionym gnomem w celu próby wyciągnięcia z niego sekretu.

005

8. Wejdź do więzienia i porozmawiaj z gnomem. Powie ci, że nigdy nie zdradzi sekretu, a żadne tortury na niego nie działają, lecz jego głupota spowoduje, że powie, że nie cierpi łaskotek i kocha jeść Toad Cruncher. Użyj na nim pióra, lecz on dalej nie będzie chciał nic mówić, więc powtórz czynność. Gnom powie, że musisz mu przynieść Magic Logs, Soft Leather i oczywiście jego przysmak, a zobaczy, co da się zrobić. Jeśli masz odpowiednie przedmioty, uwolnij go (Release), daj przedmioty i poczekaj dwie minuty, a naprawi dla ciebie działo.

006

9. Musisz teraz stworzyć amunicję z farbą do twojej broni. Uaj się do banku, weź wszystkie farby, które kupiłeś oraz Ogre Bellow i za pomocą Ring of Dueling dostań się na Castle Wars. Na południowy-zachód znajduje się miejsce, w którym można złapać żaby. Najpierw, użyj farbę na Ogre Bellow, następnie sprzęt użyj na żabie, a otrzymasz kolorową amunicje. Kontynuuj proces, aż do uzyskania żab i zmarnowania farb.

007

10. Najwyższy czas wykonać swoje zadanie udaj się do Ardougne i za pomocą poniższej mapki wybierz kolor amunicji i załaduj broń (Use toad na Fixed Device) i w menu wyboru ataku wybierz Aim and Shot. Trafienie do owiec wymaga sprawności klikania, ponieważ nastawienie dobrego celu strzałkami trwa długo a cel szybko się przemieszcza. Gdy chcesz strzelić, naciśnij czerwony przycisk pomiędzy strzałkami. Zadanie zostanie zaliczone, gdy trafisz wszystkimi kolorami JEDEN raz w poszczególną owcę (wszystkie wtedy zmienią kolor).

008

11. Wróć do Head Moruner'a iporozmawiaj z nim. Powie ci, że ma dla ciebie jeszcze jedno zadanie. Niedawno pewien żartowniś dolał dziwnej substancji do jedzenia Mourner'ów, przez co pojawiły się dziwne symptomy choroby. Szef chce wykorzystać działanie tej trucizny, aby ludzie mimo wszystko uwierzyli w zarazę w zachodnim Ardougne. Zgódź się pomóc wytworzyć chorobotwórczy produkt.

009

12. Wyjdź z kryjówki Mourner'ów i podnieś Rotten Apple leżące kawałek na zachód od budynku (czerwona kropka na minimapie).

010

13. Udaj się do Elen'y, mieszkającej we wschodniej części miasta Ardougne na północ od zamku i zapytaj o truciznę z toksyn. Po twoim długim tłumaczeniu w celu wytłumaczenia użycia tej trucizny Elena stwierdzi, że jest to możliwe, potrzebuje tylko Rotten Apple. Porozmawiaj z nią jeszcze raz, a powie ci, że jabłko ma właściwości chorobotwórcze, lecz ma bardzo małą siłę, w porównaniu z twoim zadaniem, dlatego będziesz potrzebował całej beczki musu ze zgniłych jabłek, dodatkowo beczkę nafty, aby zneutralizować zapach i smak jabłka.

011

14. Weź Teleport Crystal i Explorer Ring, 20 Coalu i teleportację do Ardougne. wyjdź z miasta i udaj się na zachód do sadu jabłoni, który znajduje się na zachód od Training Camp. Podnieś beczkę, napełnij zgniłymi jabłkami, następnie użyj ją na maszynie, dzięki czemu otrzymasz całą beczkę musu. Wychodząc, weź jeszcze jedną beczkę.

012

15. Teleportuj się do Llteya'i za pomocą kryształu i wyjdź z miasta, lokalizując Elf Tracker'a. Jego położenie jest mniej więcej w środku lasu na południowych krańcach, należy przejść przez drzewa na zachód i skręcić na południe. Jeszcze dalej, kawałek na południe od Elf Tracker'a rozcierają się wielkie bagna, użyj beczki na ropie, a otrzymasz Coal-Tar Barrel.

013

16. Za pomocą Explorer Ring'a dostań się do Rimmington. Na zewnątrz domu chemika znajduje się dystrybutor, którego musisz użyć w celu pozyskania beczki z naftą. Użyj beczki Coal-Tar na maszynie i zacznij destylację (Operate). Jak to działa?

014

Są dwa zawory Pressure oraz Tar, a na środku piec z napisem Add Coal. Najpierw dodaj dwa Coal'e, a wskaźnik ciepła (Heat) zacznie się podnosić, przekręć więc Tar Regulator, aby go obniżyć, następnie Pressure Value aby obniżyć rosnące ciśnienie (Pressure). Powtórz czynność ponownie, aż do uzyskania pełnego paska Total Distilled. Nie możesz dopuścić, aby wskazówki przekroczyły stan czerwony, inaczej destylacja się nie powiedzie i będziesz musiał zaczynać od nowa. Gdy pasek dotrze do końca, będziesz mógł zamknąć okienko, a w twoim plecaku pojawi się Barrel of Naphtha.

015

17. Przeteleportuj się z powrotem do Ardougne, weź z banku beczkę z jabłkowym musem i użyj na beczce z naftą, a powinieneś otrzymasz toksyny. Użyj na nie otrzymane od Elena'y sitko, a następnie upiecz na kuchence (UWAGA! NIE NALEŻY PIEC TOKSYN NA OGNIU, SKOŃCZY SIĘ TO WIELKĄ EKSPLOZJĄ I BĘDZIESZ MUSIAŁ ZACZYNAĆ OD NOWA!), a otrzymasz dwie garście toksyn w proszku.

016

18. Udaj się teraz do zachodniego Ardougne i zlokalizuj dwa źródła żywieniowe. Jeden znajduje sie na pierwszym piętrze kościoła (centralna część miasta), a drugi przy sklepie (maksymalnie południowy-zachód miasta). Użyj na obu workach z ziarnem toksyny i wróć do Head Mourner'a.

018

018

19. Szef będzie zadowolony z twojego skutecznego działania i powie o sekretnej misji Mourner'ów. Okazuje się, że stare książki mówią o źródle mocy pod górą Arandar'u, najprawdopodobniej świątynia, której ołtarz ma niewyobrażalnie potężną moc, która przyspieszyłaby powrót czarnego pana. Niestety istnieją pewne komplikacje, w jaskiniach jest pełno potworów, a świątyni jeszcze nie znaleziono... Head Mourner obieca dać sygnał, kiedy coś zostanie znalezione.

019


Nagroda: 2QP, 25k Constitution XP, 25k Thieving XP, Dostęp do Llteya'i.

Aby przejść do tabeli z doświadczeniem z wszystkich questów, kliknij tutaj.


© 2004-2011 Wygląd zaprojektowany przez Bartosz Bociek
Runescape jest znakiem towarowym Jagex Software 1999 - 2011 Andrew Gower and Jagex Ltd.
My nie jesteśmy Jagex Ltd. Teksty kursywą są tłumaczeniem i wraz z obrazkami należą w całości do Jagex Ltd