Slayer, umiejętność dla membersów. Jagex dodał ją w styczniu 2005 roku. Umiejętność ta nie wlicza się w Combat level, ale pozwala zabijać prastare i rzadko spotykane potwory, które normalnie są niewrażliwe na twoje ataki. Jak łatwo się domyśleć, im rzadszy stwór, tym bardziej legendarne przedmioty wyrzuca np. whip, dark bow, dragon boots. Slayer można łączyć razem z ćwiczeniem wielu innych umiejętności bojowych np. zbieranie charmów do Summoning, czy ćwiczeniem po prostu umiejętności walecznych. Również wiele stworów, które mamy przyjemność zabijać wyrzuca grimy herbs, dzięki temu możemy również ćwiczyć Herblore.
By rozpocząć trening Slayer, wystarczy pójść do jednego z Slayer Master’s, który zleci Ci zabicie danej ilości pewnych stworzeń. Za zabicie jednego zleconego stwora dostaje się doświadczenie. Ilość doświadczenia otrzymanego z jednego potwora jest taka, jaką ilość punktów życia posiada dany potwór. Wyjątkami są: Phoenix, Bork, Tarn Razorlor oraz roślina Jade Vine, przy zabiciu pierwszy trzech wymienionych stworów dostaje się 5000 doświadczenia w Slayer, a za kolejne zabicia od 500 do 250 doświadczenia za zabicie. Za roślinę dostaje się 2500 doświadczenia.
Każdy Slayer Master daje Ci inne zadania, które są zależne od Twojego poziomu Combat oraz Slayer. Umiejętność ta jest też przydatna, gdy nie mamy pomysłu z jakim stworzeniem powalczyć, a przy okazji można nieźle zarobić, zabijając pradawne bestie.
Pomocne również są bestie, które gracz może przyzwać do pomocy w walce. Stwór zabity przez przywołańca jest zliczany do zabić przez gracza. W strefach multicombat zabicia są liczone troszkę inaczej, ponieważ gdy inny gracz zacznie atakować nasz cel, wtedy doświadczenie jest dzielone na dwie osoby. Tą, która zadała najwięcej obrażeń oraz tą, która wykonała ostatnie uderzenie. Wyjątek jest wtedy, gdy stwora zabije trucizna. Wtedy nie liczony jest jako potwór zabity przez gracza.
Jak dotychczas jest tylko siedmiu Slayer Master’s rozmieszczonych po całym świecie RuneScape. Znajdują się w Burthorpe, Canifis, Edgeville Dungeon, Zanaris, Pollnivneach, Shilo Village i Ancient Cavern. Możemy skontaktować się z nimi na odległość, dzięki enchanted gems. Za pomocą niego dowiemy się, ile zostało nam do pokonania przeciwników oraz zawsze dostaniemy jakąś wskazówkę dotyczącą walki z danym stworem. Innymi przedmiotami do podobnej komunikacji są: Slayer Ring, który dodatkowo powie nam, ile mamy slayer reward points oraz naładowana Combat Bracelet, która informuje nas co 10 zabić, ile pozostało do końca.
Inną komunikacją z Slayer Master jest użycie zaklęcia NPC Contact z księgi zaklęć Lunar. Dzięki temu zaklęciu możemy otrzymać nowe zadanie od Mistrza lub po prostu samemu do nich przyjść.
Miejsca, w których się znajdują, oznaczone są ikoną .
Slayer Masters
Slayer Master: Turael / Spira (po wykonaniu While Guthix Sleeps) Wymagany Combat Level: Level 3 combat Lokalizacja: W małym domu, południe od general store w Burthorpe |
Zlecenia |
Ilości |
Lokalizacja |
Banshees | 15 - 50 | Slayer Tower Pollnivneach Slayer Dungeon |
Bats | 15 - 50 | Taverley Dungeon Coal Trucks |
Bears | 15 - 50 | Varrock Lumbridge Falador |
Birds | 15 - 50 | Tree Gnome Stronghold |
Cave bugs | 15 - 50 | Lumbridge Swamp Dungeon |
Cave slimes | 15 - 50 | Lumbridge Swamp Dungeon |
Cows | 15 - 50 | Crafting Guild |
Crawling hands | 15 - 50 | Slayer Tower Meiyerditch Tunnels |
Desert lizards | 15 - 50 | Kharidian Desert |
Dogs | 15 - 50 | East Ardougne Brimhaven Dungeon McGrubor's Woods |
Dwarves | 15 - 50 | Dwarven Mine Taverley Dungeon Keldagrim Wilderness |
Ghosts | 15 - 50 | Taverley Dungeon Edgeville Dungeon |
Goblins | 15 - 50 |
Goblin Village Draynor Village |
Icefiends | 10 - 20 | Ice Mountain |
Minotaurs | 15 - 50 | Stronghold of Security - Vault of War |
Monkeys | 15 - 50 | Ape Atoll Karamja BrimhavenArdougne Zoo |
Scorpions | 15 - 50 | Al Kharid Ape Atoll Karamja Scorpion Pit |
Skeletons | 15 - 50 | Taverley Dungeon Edgeville Dungeon |
Spiders | 15 - 50 | Varrock Sewers Draynor Village Lumbridge Castle |
Wolves | 15 - 50 | White Wolf Mountain |
Zombies | 15 - 50 |
Varrock Sewers |
Slayer Master: Mazchna Wymagany Combat Level: Level 20 combat Lokalizacja: Północny-wschód od Canifis |
Zlecenia |
Ilości |
Lokalizacja |
Banshees | 40-70 | Slayer Tower Pollnivneach Slayer Dungeon |
Bats | 40-70 | Taverley Dungeon Coal Trucks |
Bears | 40-70 | Varrock Falador |
Catablepon | 40-70 | Stronghold of Security - Pit of Pestilence |
Cave crawlers | 40-70 | Lumbridge Swamp Dungeon Fremennik Slayer Dungeon Pollnivneach Slayer Dungeon |
Cave slimes | 40-70 | Lumbridge Swamp Dungeon |
Cockatrices | 40-70 | Fremennik Slayer Dungeon |
Crawling hands | 40-70 | Slayer Tower Meiyerditch Tunnels |
Desert lizards | 40-70 | Kharidian Desert |
Dogs | 40-70 | East Ardougne Brimhaven Dungeon McGrubor's Woods |
Flesh crawlers | 40-70 | Stronghold of Security - Catacomb of Famine |
Ghouls | 40-70 | Mort Myre Swamp |
Ghosts | 40-70 | Taverley Dungeon Varrock Sewers |
Hill giants | 40-70 | Tree Gnome Village Maze The Wilderness Taverley Dungeon North of the Observatory |
Hobgoblins | 40-70 | Edgeville Dungeon Asgarnian Ice Dungeon The Wilderness Na zachód od Crafting Guild |
Ice warriors | 40-70 | Asgarnian Ice Dungeon Ice Plateau |
Kalphites | 40-70 | Kalphite Hive |
Mogres | 40-70 | Mudskipper Point |
Pyrefiends | 40-70 | Fremennik Slayer Dungeon |
Rock slugs | 40-70 | Fremennik Slayer Dungeon Lumbridge Swamp Dungeon |
Skeletons | 40-70 | Taverley Dungeon Edgeville Dungeon The Wilderness |
Vampires | 40-70 | Haunted Woods |
Wall beasts | 10-20 | Lumbridge Swamp Dungeon |
Wolves | 40-70 | White Wolf Mountain |
Zombies | 40-70 | Varrock Sewers Magic Guild Tarn's Lair |
Slayer Master: Vannaka Wymagany Combat Level: Level 40 combat Lokalizacja: Edgeville Dungeon, blisko bramy Wilderness |
Zlecenia |
Ilości |
Lokalizacja |
Aberrant spectres | 60 - 120 | Slayer Tower Pollnivneach Slayer Dungeon |
Ankou | 60 - 120 | Stronghold of Security - Sepulchre of Death |
Banshees | 60 - 120 | Slayer Tower Pollnivneach Slayer Dungeon |
Basilisks | 60 - 120 | Fremennik Slayer Dungeon Pollnivneach Slayer Dungeon |
Bloodvelds | 60 - 120 | Slayer Tower Meiyerditch Tunnels |
Brine rats | 60 - 120 | Sven the Helmsman's cave |
Cockatrice | 60 - 120 | Fremennik Slayer Dungeon |
Crocodiles | 30 - 60 | River Elid przy Pollnivneach Swamps of Ullek |
Dust devils | 60 - 120 | Smoke Well w Kharidian Desert Chaos Tunnels |
Earth warriors | 30 - 60 | Edgeville Dungeon |
Ghouls | 60 - 120 | Mort Myre Swamp |
Green dragons | 30 - 60 | The Wilderness |
Harpy bug swarms | 60 - 120 | Karamja |
Hill giants | 60 - 120 | Tree Gnome Village Maze The Wilderness Taverley Dungeon North of the Observatory |
Ice giants |
60 - 120 |
White Wolf Mountain |
Ice warriors |
60 - 120 | White Wolf Mountain Dungeon Ice Plateau |
Infernal mages | 60 - 120 | Slayer Tower |
Jellies | 60 - 120 | Fremennik Slayer Dungeon Chaos Tunnels |
Jungle horror | 60 - 120 | Mos Le'Harmless |
Killerwatts | 60 - 120 | Killerwatt Plane |
Lesser demons | 60 - 120 | Taverley Dungeon Crandor The Wilderness |
Mogres | 60 - 120 | Mudskipper Point |
Molanisks | 60 - 120 | Podziemia na południe od Dorgesh-Kaan |
Moss giants | 60 - 120 | Varrock Sewers Crandor Brimhaven Dungeon Na zachód od Fishing Guild The Wilderness |
Ogres | 60 - 120 | Feldip Hills Tree Gnome Village Maze Gu'Tanoth, Na zachód od Oo'glog |
Otherworldly beings | 60 - 120 | Zanaris |
Pyrefiends | 60 - 120 | Fremennik Slayer Dungeon |
Sea snakes |
30 - 60 | Miscellania Tunnels |
Shades |
60 - 120 | Stronghold of Security - Sepulchre of Death Mort'ton |
Shadow warriors | 60 - 120 | Legends' Guild Dungeon |
Turoth | 60 - 120 | Fremennik Slayer Dungeon Pollnivneach Slayer Dungeon |
Vampires | 60 - 120 | Haunted Woods God Wars Dungeon |
Werewolves | 60 - 120 | Canifis God Wars Dungeon |
Slayer Master: Chaeldar Wymagany Combat Level: Level 70 combat Lokalizacja: Południe od wejścia do Lost City, w sali tronowej |
Zlecenia |
Ilości |
Lokalizacja |
Aberrant spectres | 110 - 170 | Slayer Tower Pollnivneach Slayer Dungeon |
Banshees | 110 - 170 | Slayer Tower Pollnivneach Slayer Dungeon |
Basilisks | 110 - 170 | Fremennik Slayer Dungeon Pollnivneach Slayer Dungeon |
Blue dragons | 110 - 170 | Taverley Dungeon Gu'Tanoth Enclave Heroes' Guild Dungeon Kuradal's Dungeon |
Bloodvelds | 110 - 170 | Slayer Tower Meiyerditch Tunnels |
Brine rats | 110 - 170 | Sven the Helmsman's cave |
Bronze dragons | 30 - 60 | Brimhaven Dungeon |
Cave crawlers | 110 - 170 | Fremennik Slayer Dungeon Lumbridge Swamp Dungeon Pollnivneach Slayer Dungeon |
Cave horrors | 110 - 170 | Mos Le'Harmless Caves |
Crawling hands | 110 - 170 | Slayer Tower Meiyerditch Tunnels |
Dagannoths | 110 - 170 | Lighthouse Dungeon Waterbirth Island Dungeon |
Dust devils | 110 - 170 | Smoke Well w Kharidian Desert Chaos Tunnels |
Elves | 60 - 90 | Tirannwn Elf Camp |
Fever spiders | 110 - 170 | Braindeath Island |
Fire giants | 110 - 170 | Baxtorian Falls Brimhaven Dungeon Deep Wilderness Dungeon Chaos Tunnels |
Gargoyles | 110 - 170 | Slayer Tower Chaos Tunnels Kuradal's Dungeon |
Harpy bug swarms | 110 - 170 | Karamja |
Infernal mages | 110 - 170 | Slayer Tower |
Jellies | 110 - 170 | Fremennik Slayer Dungeon Chaos Tunnels |
Jungle horrors | 110 - 170 | Mos Le'Harmless |
Kalphites | 110 - 170 | Kalphite Hive |
Kurasks | 110 - 170 | Fremennik Slayer Dungeon Pollnivneach Slayer Dungeon |
Lesser demons | 110 - 170 | Taverley Dungeon Crandor The Wilderness |
Mutated zygomites | 30 - 60 | Zanaris |
Shadow warriors | 110 - 170 | Legends' Guild Dungeon |
Trolls | 110 - 170 | Death Plateau Troll Stronghold Jatizso/Neitiznot |
Turoth | 110 - 170 | Fremennik Slayer Dungeon Pollnivneach Slayer Dungeon |
Warped tortoises | 110 - 170 | Poison Waste sewers |
Slayer Master: Sumona Wymagany Combat Level: Level 85 combat Slayer level Required: Over level 35 Slayer Lokalizacja: Pollnivneach, po skończeniu Smoking Kills |
Zlecenia |
Ilości |
Lokalizacja |
Aberrant spectres | 120 - 185 | Slayer Tower Pollnivneach Slayer Dungeon |
Abyssal demons | 120 - 185 | Slayer Tower Kuradal's Dungeon |
Aquanites | 120 - 185 | Fremennik Slayer Dungeon |
Banshees | 120 - 185 | Slayer Tower Pollnivneach Slayer Dungeon |
Basilisks | 120 - 185 | Fremennik Slayer Dungeon Pollnivneach Slayer Dungeon |
Black demons | 120 - 185 | Edgeville Dungeon Taverley Dungeon Brimhaven Dungeon |
Blue dragons | 120 - 185 | Taverley Dungeon Gu'Tanoth Enclave Heroes' Guild Dungeon Kuradal's Dungeon |
Bloodvelds | 120 - 185 | Slayer Tower Meiyerditch Tunnels |
Cave crawlers | 120 - 185 | Fremennik Slayer Dungeon Lumbridge Swamp Dungeon Pollnivneach Slayer Dungeon |
Cave horrors | 120 - 185 | Mos Le'Harmless Caves |
Dagannoths | 120 - 185 | Waterbirth Island Dungeon |
Dust devils | 120 - 185 | Smoke Well w Kharidian Desert Chaos Tunnels |
Elves | 60 - 90 | Tirannwn Elf Camp |
Fire giants | 120 - 185 | Baxtorian Falls Brimhaven Dungeon Deep Wilderness Dungeon Chaos Tunnels |
Gargoyles | 120 - 185 | Slayer Tower Chaos Tunnels Kuradal's Dungeon |
Greater demons | 120 - 185 | The Wilderness Brimhaven Dungeon Entrana Dungeon Gu'Tanoth Enclave Kuradal's Dungeon |
Hellhounds | 120 - 185 | Taverley Dungeon The Wilderness God Wars Dungeon Kuradal's Dungeon |
Iron dragons | 30 - 60 | Brimhaven Dungeon Kuradal's Dungeon |
Kalphites | 120 - 185 | Kalphite Hive |
Kurask | 120 - 185 | Fremennik Slayer Dungeon Pollnivneach Slayer Dungeon |
Nechryael | 120 - 185 | Slayer Tower Chaos Tunnels |
Red dragons | 30 - 60 | Lava Maze Brimhaven Dungeon |
Scabarite minions | 30 - 60 | w podziemiach Sophanem Jaskinia na wschód od Sophanem |
Spiritual mages | 120 - 185 | God Wars Dungeon |
Spiritual warriors | 120 - 185 | God Wars Dungeon |
Terror dogs | 30 - 60 | Tarn's Lair |
Trolls | 120 - 185 | Death Plateau Troll Stronghold Jatizso/Neitiznot |
Turoth | 120 - 185 | Fremennik Slayer Dungeon Pollnivneach Slayer Dungeon |
Warped tortoises | 120 - 185 | Poison Waste sewers |
Slayer Master: Duradel / Lapalok (po wykonaniu While Guthix Sleeps) Wymagane Levele: Level 100 combat level 50 Slayer Lokalizacja: Nad sklepem rybnym w Shilo Village |
Zlecenia |
Ilości |
Lokalizacja |
Aberrant spectres | 130 - 200 | Slayer Tower Pollnivneach Slayer Dungeon |
Abyssal demons | 130 - 200 | Slayer Tower Kuradal's Dungeon |
Aquanites | 130 - 200 | Fremennik Slayer Dungeon |
Black demons | 130 - 200 |
Edgeville Dungeon |
Black dragons | 40 - 80 | Taverley Dungeon Lava Maze Evil Chicken's Lair |
Bloodvelds | 130 - 200 | Slayer Tower Meiyerditch Tunnels |
Dagannoths | 130 - 200 | Waterbirth Island Dungeon |
Dark beasts | 130 - 200 | Light Temple Path Kuradal's Dungeon |
Dust devils | 130 - 200 | Smoke Well w Kharidian Desert Chaos Tunnels |
Fire giants | 130 - 200 | Baxtorian Falls Brimhaven Dungeon Deep Wilderness Dungeon Chaos Tunnels |
Gargoyles | 130 - 200 | Slayer Tower Chaos Tunnels Kuradal's Dungeon |
Goraks | 40 - 80 | Gorak Plane God Wars Dungeon |
Greater demons | 130 - 200 | Wilderness Brimhaven Dungeon Entrana Dungeon Gu'Tanoth Enclave Kuradal's Dungeon |
Hellhounds | 130 - 200 | Taverley Dungeon The Wilderness God Wars Dungeon Kuradal's Dungeon |
Iron dragons | 40 - 80 | Brimhaven Dungeon Kuradal's Dungeon |
Kalphites | 130 - 200 | Kalphite Hive |
Mithril dragons | 4 - 8 | Ancient Cavern |
Nechryael | 130 - 200 | Slayer Tower Chaos Tunnels |
Scabarite minions | 40 - 80 | w podziemiach Sophanem Jaskinia na wschód od Sophanem |
Skeletal wyverns | 40 - 80 | Asgarnian Ice Dungeon |
Spiritual mages | 130 - 200 | God Wars Dungeon |
Steel dragons | 40 - 80 | Brimhaven Dungeon Kuradal's Dungeon |
Suqahs | 40 - 80 | Lunar Isle |
Warped terrorbirds | 130 - 200 | Poison Waste sewers |
Waterfiends | 130 - 200 | Ancient Cavern |
Slayer Master: Kuradal Wymagane Levele: Level 110 combat Level 75 Slayer Lokalizacja: Południowy-zachód jaskini Ancient Cavern, na podwyższeniu. |
Zlecenia |
Ilości |
Lokalizacja |
Aberrant spectres | 150 - 250 | Slayer Tower Pollnivneach Slayer Dungeon |
Abyssal demons | 150 - 250 | Slayer Tower Kuradal's Dungeon |
Black demons | 190 - 250 | Edgeville Dungeon Taverley Dungeon Brimhaven Dungeon |
Black dragons | 40 - 90 | Taverley Dungeon Lava Maze Evil Chicken's Lair |
Bloodvelds | 180 - 250 | Slayer Tower Meiyerditch Tunnels |
Blue dragons | 120 - 200 | Taverley Dungeon Gu'Tanoth Enclave Heroes' Guild Dungeon Kuradal's Dungeon |
Dark beasts | 150 - 250 | Light Temple Path Kuradal's Dungeon |
Dust devils | 150 - 250 | Smoke Well w Kharidian Desert Chaos Tunnels |
Fire giants | 170 - 250 | Baxtorian Falls Brimhaven Dungeon Deep Wilderness Dungeon Chaos Tunnels |
Gargoyles | 150 - 250 | Slayer Tower Chaos Tunnels Kuradal's Dungeon |
Greater demons | 150 - 250 | Wilderness Brimhaven Dungeon Entrana Dungeon Gu'Tanoth Enclave Kuradal's Dungeon |
Hellhounds | 130 - 220 | Taverley Dungeon The Wilderness God Wars Dungeon Kuradal's Dungeon |
Iron dragons | 60 - 100 | Brimhaven Dungeon Frozen Fortress Kuradal's Dungeon |
Kalphites | 170 - 250 | Kalphite Hive |
Living rock creatures | 140 - 200 | Living Rock Caverns |
Mithril dragons | 4 - 15 | Ancient Cavern |
Nechryael | 140 - 220 | Slayer Tower Chaos Tunnels |
Skeletal wyverns | 40 - 90 | Asgarnian Ice Dungeon |
Spiritual mages | 150 - 240 | God Wars Dungeon |
Steel dragons | 40 - 100 | Brimhaven Dungeon Frozen fortress Kuradal's Dungeon |
Suqahs | 50 - 100 | Lunar Isle |
Terror dogs | 60 - 80 | Tarn's Lair |
TzHaar | 80 - 110 | TzHaar |
Warped tortoises | 150 - 240 | Poison Waste sewers |
Waterfiends | 170 - 250 | Ancient Cavern |
Specjalne zadanie TzHaar
Jest jedno specjalne zadanie od Kuradal związane z TzHaar, w którym liczą się tylko zabici w Fight Caves i jeśli gracz zabije TzTok-Jad otrzyma za niego 25 000 exp w Slayer
Slayer Reward Points
Po wykonaniu questu Smoking Kills, dostępna jest nowa opcja. Jest nią dostawanie punktów za wykonywanie zadań. Dzięki temu teraz już nie tylko zabijamy stworki, by mieć doświadczenie w tej umiejętności, ale również po to by zdobywać punkty, za które można otrzymać całkiem ciekawe, niekiedy bardzo pomocne przedmioty i też również inne rzeczy, ale o tym to zaraz.
Punkty za zadania dostajemy od każdego mistrza, nie licząc Turaela i Spriy. Oczywiście, czym lepszy Slayer Master, tym więcej punktów otrzymamy od niego za zadanie. Punkty sumują się od każdego mistrza tak więc nie ma różnicy, u którego robimy zadania.
By zacząć otrzymywać punkty, najpierw musimy skończyć cztery zadania pod rząd bez zmiany ich u Turaela )czy Spriny po quescie While Guthix Sleeps). Za te cztery zadania nie otrzymamy punktów, a zmienienie zadania u Turael/Spria resetuje twoje zadania do zera i musisz znowu cztery zadania wykonać, zanim zaczniesz dostawać punkty. Po ukończeniu 10 zadań otrzymamy dodatkowe punkty, które są 5x podstawowej wartości punktów, jaka daje dany Slayer Master. Dodatkowo po wykonaniu 50 zadań otrzymamy kolejny bonus taki sam jak wyżej, tylko że 15x podstawowa wartość punków od Slayer Master.
Slayer Master | Punkty za zadanie | Punkty za każde 10 zadań | Punkty za każde 50 zadań | Dodatkowe informacje |
Turael / Spria | 0 | 0 | 0 | Jak już mówiłem, gdy zmienimy u niego zadanie, wtedy nasz licznik wykonanych zadań resetuje się do zera |
Mazchna | 1 | 5 | 15 | Daje krótkie zadania dzięki czemu opłaca się u niego zrobić pierwsze 4 zadania, a dopiero wtedy robić zadania u innych Slayer Masterów |
Vannaka | 4 | 20 | 60 | Daje więcej slayer doświadczenia niż Mazchna za zadania. |
Chaeldar | 10 | 50 | 150 | Dłuższe zadania, ale więcej doświadczenia. |
Sumona | 12 | 60 | 180 | Dostępna po wykonaniu questu Smoking kills . |
Duradel / Lapalok | 15 | 75 | 225 | Trzeba mieć skończony quest Shilo Village. Jego zadania są długie i przeważnie trudne. Gdy mamy już zrobione 4 zadania, to najbardziej opłaca się wtedy brać zadania od niego. |
Kuradal | 18 | 90 | 270 | Trzeba mieć rozpoczęty Barbarian Training. Daje największe ilości do zabicia co sprawia, że zadania od niej są bardzo długie. |
Nagrody za punkty
Kategorie | Nagroda | Koszt | Dodatkowe informacje |
Kupno | 10000 doświadczenia Slayer | 400 | Daje 10000 doświadczenia w Slayer |
Ring of Slaying | 75 | Teleportuje Cię do Fremennik Slayer Dungeon, Slayer Tower, Desert Slayer Dungeon i Tarn's Lair (jeśli masz skończony mini quest The Lair of Tarn Razorlor) posiada 8 ładunków, dodatkowo można sprawdzać nim ile pozostało nam stworków do zabicia. | |
250 czarów Magic Dart | 35 | Otrzymujesz 250 death rune i 1000 mind rune które starczają na 250 wystrzałów magicznych. | |
250 Broad-tipped bolts | 35 | Otrzymujesz 250 Broad-tipped bolts które można wystrzelić z kuszy. | |
250 Broad arrows | 35 | Otrzymujesz 250 Broad arrows które można wystrzelić z łuku | |
Zdolność | Zdolność tworzenia Broad arrows i Broad-tipped bolts | 300 | Wymagany 52 Fletching lvl do broad arrows i 55 lvl do broad-tripped bolts do wytwarzania. |
Zdolność tworzenia Ring of slaying | 300 | Wymagany 75 Crafting lvl do wytwarzania | |
Zdolność tworzenia Slayer helmet | 400 | Wymagany 55 Crafting lvl potrzebne przedmioty: Black mask (bez ładunków), Spiny helmet, Facemask, Nose peg, i Earmuffs; Hełm ten ma właściwości tych wszystkich przedmiotów, a jego bonusy sa zbliżone do bonusów rune full helm | |
Zdolność przekonania Kuradal, abyś dostał task na aquanties | 50 | Po odblokowaniu tej zdolności możesz dostawać taski na aquanties |
|
Zdolność do automatycznego zadawanie ciosu końcowego | 400 | Dzięki tej zdolności twoja postać będzie potrafiła zadać automatycznie ostateczny cios |
|
Nowa technika atakowania strykewyrms | 2000 | Dzięki tej technice możesz dostać task na ice strykewyrm, nawet jeśli nie posiadasz fire cape |
|
Zadania | Zmień zadanie | 30 | Zmiana zadania za pomocą tej nagrody nie zeruje twojego stanu wykonanych zadań. Czyli nie trzeba robić znowu czterech zadań by otrzymywać punkty. |
Blokowanie zadania | 100 | Blokuje dane zadanie na zabijanie danego stworka, tzn. jeśli masz do zabicia Fire gianty to wykupując blokowanie zadania już nigdy więcej nie otrzymasz w zadaniu by zabić Fire gianty. Można zablokować maksymalnie 5 zadań*. |
* Ilość możliwych zadań do zablokowania zależy od ilości posiadanych Quest Point'ów. Za każde kolejne 50 Quest Ponit'ów będziesz mógł zablokować jedno zadanie, więc aby móc zablokować 5 zadań, musisz zdobyć 250 QP.
Stworzenia
Dzięki umiejętności Slayer mamy również dostęp do nowych stworzeń, które możemy zabijać w celu uzyskania przedmiotów, które nie są wyrzucane przez normalne stworzenia. Jednak że do tych stworzeń potrzebujemy niekiedy specjalny ekwipunek oraz musimy spełniać wymagania by móc zadać obrażenia im.
Stwór |
Combat Level |
Wymagany Slayer level |
Wymagany ekwipunek |
Położenie |
Crawling hand |
8 12 |
5 | - | Slayer Tower w Canifis |
Skeletal/Zombie hand |
80 90 |
5 | - | Meiyerditch Tunnels |
Cave bug (mały) |
6 | 7 | - | Lumbridge Swamp Dungeon, Podziemia na południe od Dorgesh-Kaan |
Cave bug (duży) |
96 | 7 | - | Podziemia na południe od Dorgesh-Kaan |
Cave crawler |
23 138 |
10 | - | Fremennik Slayer Dungeon Pollnivneach Slayer Dungeon |
Banshee |
23 90 |
15 | Earmuffs | Slayer Tower w Canifis Pollnivneach Slayer Dungeon |
Cave slime |
23 | 17 | - | Lumbridge Swamp Dungeon |
Rock slug |
29 | 20 | Bag of salt | Fremennik Slayer Dungeon |
Desert lizard |
12 24 |
22 | Ice cooler | Kharidian Desert |
Cockatrice |
37 | 25 | Mirror shield | Fremennik Slayer Dungeon |
Pyrefiend |
43 | 30 | - | Fremennik Slayer Dungeon |
Mogre |
60 | 32 | Fishing explosive Super fishing explosive |
Mudskipper Point |
Harpie bug swarm |
46 | 33 | Bug lantern | Północna plaża Karamja |
Wall beast |
49 | 35 | Spiny helmet | Lumbridge Swamp Dungeon |
Killerwatt |
55 | 37 | Insulated boots | Killerwatt Plane |
Molanisk |
51 | 39 | Slayer bell | Podziemia na południe od Dorgesh-Kaan |
Basilisk |
61 | 40 | Mirror shield | Fremennik Slayer Dungeon Pollnivneach Slayer Dungeon |
Terror dog |
100 110 |
40 | - | Tarn's Lair |
Fever spider |
49 | 42 | Slayer gloves | Braindeath Island |
Infernal mage |
66 | 45 | - | Slayer Tower w Canifis |
Brine rat |
70 | 47 | - | Tunele po wykonaniu Olaf's Quest |
Bloodveld |
76 | 50 | - | Slayer Tower w Canifis |
Mutated bloodveld |
126 146 |
50 | - | Meiyerditch Tunnels |
Jelly |
78 | 52 | - | Fremennik Slayer Dungeon |
Turoth |
83 85 87 89 |
55 | Leaf bladed spear Leaf bladed sword Broad arrows Broad-tipped bolts Slayer staff |
Fremennik Slayer Dungeon Pollnivneach Slayer Dungeon |
Warped terrorbird |
81 | 56 | Crystal chime | Poison Waste Sewers |
Warped tortoise |
96 | 56 | Crystal chime | Poison Waste Sewers |
Mutated zygomite |
74 86 |
57 | Fungicide spray | Zanaris |
Cave horror |
80 | 58 | Witchwood icon | Jaskinie na Mos Le'Harmless |
Aberrant spectre |
96 | 60 | Nose peg | Slayer Tower w Canifis Pollnivneach Slayer Dungeon |
Spiritual ranger |
115 - 127 | 63 | - | God Wars Dungeon |
Dust devil |
93 | 65 | Face mask | Smoke Well na pustyni Kharidian |
Spiritual warrior |
115 - 134 | 68 | - | God Wars Dungeon |
Kurask |
106 | 70 | Leaf bladed spear Leaf bladed sword Broad arrows Broad-tipped bolts Slayer staff |
Fremennik Slayer Dungeon Pollnivneach Slayer Dungeon |
Skeletal wyvern |
140 | 72 | Elemental shield | Asgarnian Ice Dungeon |
Gargoyle |
111 | 75 | Rock hammer | Slayer Tower w Canifis |
Aquanite |
114 | 78 | - | Fremennik Slayer Dungeon |
Nechryael |
115 | 80 | - | Slayer Tower w Canifis |
Spiritual mage |
120 - 122 | 83 | - | God Wars Dungeon |
Abyssal demon |
124 | 85 | - | Slayer Tower w Canifis |
Dark beast |
182 | 90 | - | Light Temple Path |
Alternatywne stowrzenia
Czasem zdarza się że niektóre stwory mogą być dla Ciebie za silne, bądź chcesz szybciej skończyć zadanie a nie jesteś w stanie. Dlatego niektóre stworzenia mają swoje „zastępcze” stworzenia, które również będą zaliczały się do zadania otrzymanego od Slayer master’a.
Stworzenie | Alternatywne stworzenie |
Banshee | Mighty Banshee |
Birds | Chickens Terrorbirds Oomlie birds Seagulls Jubbly Chompty bird |
Bear | Grizzly bear Grizzly bear cub |
Black Dragon | Baby Black Dragon King Black Dragon |
Blue Dragon | Baby Blue Dragon |
Bloodveld | Mutated Bloodveld |
Crawling hand | Skeletal hand Zombie hand |
Dog | Guard dog Wild dog |
Dwarf | Dwarven Gang Member Chaos Dwarf Black Guard |
Elf | Mourner |
Ghost | Ghostly warrior Revenants Tormented wraith Tortured soul |
Kalphite | Kalphite workers Kalphite soldier Kalphite guardians Kalphite Queen |
Ogre | Ogre chieftain Ogress Ogress Warrior Skogre Zogre |
Red dragon | Baby Red Dragon |
Scabarite | Locust lancer Locust ranger Scabaras lancer Scabaras mage Scabaras ranger Scarab swarm |
Skeleton | Giant skeleton Skeletal hand Skeletal Miner Skeleton mage Skeleton Fremennik Skeleton warlord |
Spiritual ranger/warrior/mage | Armadyl spiritual ranger/warrior/mage Bandos spiritual ranger/warrior/mage Saradomin spiritual ranger/warrior/mage Zamorak spiritual ranger/warrior/mage |
Troll | Ice troll Mountain troll Troll general River troll |
Wolf | Jungle Wolf |
Zombie | Armoured zombie Zogre Zombie hand Zombie pirate Zombie swab Zombie monkey |
Przedmioty
Istnieje zbiór przedmiotów które chronią nas przed atakami stworów bądź pozwalają nam zadać rany specjalnym stworą. Przedmioty te możemy nabyć u Slayer Master’a.
Przedmiot |
Wymagany level |
Zastosowanie |
Enchanted gem |
1 | Pozwala Ci na kontakt z Slayer Master'em |
Zabijające
Przedmiot |
Wymagany level |
Zastosowanie |
Bag of salt |
1 | Wykańcza rock slugs |
Ice cooler |
1 | Finishes off desert lizards |
Rock hammer |
1 | Zabija osłabione gargoyles |
Fishing explosive |
32 | Przywołuje mogres |
Bug lantern |
33 | Odpędza by móc zaatakować harpy bug swarms |
Slayer bell |
39 | Pozwala na zaatakowanie molanisks |
Crystal chime |
56 | Pozwala ranić warped terrorbirds i warped tortoises |
Fungicide spray |
57 | Wykańcza mutated zygomites |
Zadające obrażenia
Przedmiot |
Wymagany level |
Zastosowanie |
Super fishing explosive |
32 | Przywołuje mogres i zadaje im 15 damage |
Leaf-bladed spear |
55 50 |
Pozwala na zadanie uszkodzeń turoth i kurask |
Leaf-bladed sword |
55 50 |
Pozwala na zadanie uszkodzeń turoth i kurask |
Broad arrows |
55 50 |
Pozwala na zadanie uszkodzeń turoth i kurask |
Broad-tipped bolts |
55 50 |
Pozwala na zadanie uszkodzeń turoth i kurask |
Slayer staff |
55 50 |
Pozwala na użycie zaklęcia Magic Dart które rani turoth i kurask |
Ochronne
Przedmiot |
Wymagany level |
Zastosowanie |
Spiny helmet |
1 5 |
Chroni przed atakami wall beast |
Face mask |
10 | Chroni przed atakami dust devils |
Earmuffs |
15 | Chroni przed atakami banshees |
Mirror shield |
25 20 |
Chroni przed atakami cockatrice i basilisk |
Witchwood icon |
35 | Chroni przed atakami cave horrors |
Insulated boots |
37 | Chroni przed atakami killerwatts |
Slayer gloves |
42 | Chroni przed atakami fever spiders |
Nosepeg |
60 | Chroni przed atakami aberrant spectres |
Masked earmuffs |
wymagane rozpoczęcie Smoking Kills questu | Chroni przed atakami banshees i dust devils |
Slayer helmet |
10 (wymagane skończenie Smoking Kills questu) |
Połaczenie przedmiotów spiny helmet, earmuffs, face mask, black mask i nosepeg |
Ferocious ring |
żadne (Wyrzucane przez potwory w Kuradal Dungeon) |
Teleportuje do Kuradal (5 ładunków), +4 obrażenia do stworów w Kuradal Dungeon oraz działa jak Ring of Life w obrębie podziemi. |
Lokalizacje
Miejsca gdzie znajdują się unikatowe storzenia.
Slayer Tower
Lokalizacja: Na północ od Mort Myre Swamp, północny-wschód od Canifis.
Parter :
Pierwsze piętro:
Drugie piętro:
Fremennik Slayer Dungeon
Lokalizacja: Wschód od Rellekka i Golden Apple Tree w Prowincji Fremennik
Mos Le'Harmless Caves Lokalizacja: Południowy-zachód od Trouble Brewing compound w Mos Le'Harmless (potrzebna latarnia).
Lumbridge Swamp Caves Lokalizacja: Południowy-zachód od Lumbridge Castle na bagnach Lumbridge (potrzebna latarnia).
Podziemia na południe od Dorgesh-Kaan
Lokalizacja: Wejścia do południa z Dorgesh-Kaan albo przez wejście w Kalphite Lair.
Podziemia Kuradal
Lokalizacja: Południowy-zachód w Ancient Cavern.
Unikatowe przedmioty
Przedmiot |
Slayer Monster |
Bronze armoured boots |
Cave crawler |
Mystic gloves |
Rockslug Banshee Desert lizard |
Mystic boots |
Cockatrice Desert lizard Infernal mage |
Iron armoured boots |
Cockatrice Cave slime |
Steel armoured boots |
Pyrefiend Harpie bug swarm |
Mystic hat |
Basilisk Infernal mage Wall beast |
Granite helm |
Terror dog |
Brine sabre |
Brine rat |
Black armoured boots |
Bloodveld |
Mithril armoured boots |
Jelly |
Leaf-bladed sword |
Turoth Kurask |
Mystic robe bottom |
Turoth Aberrant spectre |
Black mask |
Cave horror |
Mystic robe top |
Kurask Gargoyle |
Granite legs |
Skeletal wyvern |
Granite maul |
Gargoyle |
Adamant armoured boots |
Gargoyle |
Amulet of ranging |
Aquanite |
Rune armoured boots |
Nechryael |
Dragon boots |
Spiritual mage |
Abyssal whip |
Abyssal demon |
Dark bow |
Dark beast |
~Ferocious ring |
Wszystkie stworzenia w Kuradal Dungeon |
~Ferocious ring - jest wyrzucany tylko przez potwory znajdujące się w Kuradal Dungeon. Każdy pierścień ma pięć ładunków, które pozwalają Tobie teleportować się do Kuradal. Jeśli nosisz ten przedmiot masz szanse zadać +4 obrażenia wszystkim stworą w tych podziemiach (cały czas zostaje szansa uniknięcia lub nie otrzymania obrażeń). Również Ferocious ring działa podobnie jak Ring of Life, tyle tylko, że działa w obrębie Kuradal Dungeon i teleportuje Cię do Kuradal.
Trening
1. Jeżeli zadane zadanie jest dla ciebie za trudne podszkol swój level combat lub wymień zadanie na łatwiejsze u Slayer master w Burthorpe.
2. Przeczytaj o zadanym potworze i znajdź odpowiedni ekwipunek aby osiągnąć najlepsze efekty.
3. Zabieraj ze sobą dobre jedzenie wyruszając na trenowanie slayer'a.
Slayer skill cape
Więcej informacji w tym artykule.
Doświadczenie z questów
Cała tabela jest dostępna w artykule o doświadczeniach z questów.
FAQ (Najczęściej zadawane pytania)
1. Jak zaczac trenowac Slayer?
- Znajdź Slayer master i zapytaj sie go o zadanie dla ciebie. Zadanie będzie polegało na zabiciu odpowiedniej ilości danego potwora. Wróć do slayer master po następne zadanie po skończeniu aktualnego.
2) Co mam zrobić jak nie chce mojego zadania ?
- Idź do Turael w Burthorpe. Da ci on łatwiejsze zadanie.
3) Gdzie mogę dostać Slayer crystal?
- Możesz go kupić u każdego Slayer Master'a
4) Dlaczego potwor nie daje mi slayer exp?
- Potwor daje Slayer exp wtedy gdy go całkiem zabijesz i masz zadanie żeby go zabić.
5) Mogę zabić potwora na non-member world i da mi on exp do Slayer ?
- Nie, taka możliwość istnieje tylko na members world.
6) Mam a zadanie zabić kalphites. Czy to znaczy ze musze zabić Kalphite Queen?
- Nie. Kalphite Queen nie jest jedynym członkiem "rodziny" kalphites. Możesz zabijać także kalphite workers (level 28), guardians (level 141) and soldiers (level 85)