Magia starożytna to najpotężniejszy rodzaj magii w całym świecie RuneScape. Została ona odczytana z prastarych piramid, daleko na południu pustynii RuneScape, i my również możemy jej używać po queście Desert Treasure. Składa się ona tylko z magii ofensywnej i teleportów.
Jest ona podzielona na 4 rodzaje czarów, w których znajduje się 4 rodzaje uderzeń. Oprócz zwykłych obrażeń, magia starożytna, ma specjalne właściwości, które w znacznym stopniu pomagają w walce z przeciwnikiem.
Bardzo ciekawym aspektem starożytnej magii jest to, że czary typu Burst i Barrage, działają na terenie 3x3, czyli jeden czar potrafi zadać jednocześnie obrażenia 9 przeciwnikom.
Czary dymu (smoke), nie tylko mocno zadają obrażenia, lecz wydzielają trujące opary, przez które przeciwnik zostaje zatruty.
Nazwa Czaru |
Wygląd |
Poziom |
Wymagane Runy |
Max Hit |
Smoke Rush |
|
50![]() |
|
130 |
Smoke Burst |
|
62![]() |
|
170 |
Smoke Blitz |
|
74![]() |
|
230 |
Smoke Barrage |
|
86![]() |
|
270 |
Czary cienia (shadow) słyną z tego, że potrafią porządnie obniżyć komuś Attack wraz z obrażeniami
Nazwa Czaru |
Wygląd |
Poziom |
Wymagane Runy |
Max Hit |
Shadow Rush |
|
52![]() |
|
140 |
Shadow Burst |
|
64![]() |
|
180 |
Shadow Blitz |
|
76![]() |
|
240 |
Shadow Barrage |
|
88![]() |
|
280 |
Czary krwi (blood) leczą 1/4 ilości damage, jakie zadaliśmy przeciwnikowi tym właśnie czarem
Nazwa Czaru |
Wygląd |
Poziom |
Wymagane Runy |
Max Hit |
Blood Rush |
|
56![]() |
|
150 |
Blood Burst |
|
68![]() |
|
210 |
Blood Blitz |
|
80![]() |
|
250 |
Blood Barrage |
|
92![]() |
|
290 |
Czary lodu (ice), przy trafieniu potrafią zamrozić przeciwnika i uniemożliwić mu dalszy ruch do nawet 20 sekund!
Nazwa Czaru |
Wygląd |
Poziom |
Wymagane Runy |
Max Hit |
Ice Rush |
|
58![]() |
|
160 |
Ice Burst |
|
70![]() |
|
220 |
Ice Blitz |
|
82![]() |
|
260 |
Ice Barrage |
|
94![]() |
|
300 |
- Starożytna Magia na światach PvP
Na światach PvP istnieje również inny rodzaj starożytnych czarów. Używać jej możemy tylko, gdy mamy aktywnego Zuriel Staff'a, a efekty związane z tymi czarami potrafią przechylić szale zwycięstwa na naszą stronę. Potrafią one obniżyć przeciwnikowi umiejętności combat'owe lub ranged przez pewien czas* nawet o 50%!
Nazwa Czaru |
Wygląd |
Poziom |
Wymagane Runy |
Efekt |
Max Hit |
Miasmic Rush |
![]() |
61 |
|
12 s. |
180 |
Miasmic Burst |
![]() |
73 |
|
24 s. |
240 |
Miasmic Blitzt |
![]() |
85 |
|
36 s. |
280 |
Miasmic Barrage |
![]() |
97 |
|
48 s. |
320 |
* - Czas podany w kolumnie EFEKT