Magia starożytna to najpotężniejszy rodzaj magii w całym świecie RuneScape. Została ona odczytana z prastarych piramid, daleko na południu pustynii RuneScape, i my również możemy jej używać po queście Desert Treasure. Składa się ona tylko z magii ofensywnej i teleportów.
Jest ona podzielona na 4 rodzaje czarów, w których znajduje się 4 rodzaje uderzeń. Oprócz zwykłych obrażeń, magia starożytna, ma specjalne właściwości, które w znacznym stopniu pomagają w walce z przeciwnikiem.
Bardzo ciekawym aspektem starożytnej magii jest to, że czary typu Burst i Barrage, działają na terenie 3x3, czyli jeden czar potrafi zadać jednocześnie obrażenia 9 przeciwnikom.
Czary dymu (smoke), nie tylko mocno zadają obrażenia, lecz wydzielają trujące opary, przez które przeciwnik zostaje zatruty.
Nazwa Czaru |
Wygląd |
Poziom |
Wymagane Runy |
Max Hit |
Smoke Rush | 50 |
x1 x1 x2 x2 |
130 |
|
Smoke Burst | 62 |
x2 x2 x2 x4 |
170 |
|
Smoke Blitz | 74 |
x2 x2 x2 x2 |
230 |
|
Smoke Barrage | 86 |
x4 x4 x4 x2 |
270 |
Czary cienia (shadow) słyną z tego, że potrafią porządnie obniżyć komuś Attack wraz z obrażeniami
Nazwa Czaru |
Wygląd |
Poziom |
Wymagane Runy |
Max Hit |
Shadow Rush | 52 |
x1 x2 x1 x2 |
140 |
|
Shadow Burst | 64 |
x1 x2 x2 x4 |
180 |
|
Shadow Blitz | 76 |
x2 x2 x2 x2 |
240 |
|
Shadow Barrage | 88 |
x4 x4 x3 x2 |
280 |
Czary krwi (blood) leczą 1/4 ilości damage, jakie zadaliśmy przeciwnikowi tym właśnie czarem
Nazwa Czaru |
Wygląd |
Poziom |
Wymagane Runy |
Max Hit |
Blood Rush | 56 |
x2 x2 x1 |
150 |
|
Blood Burst | 68 |
x2 x4 x2 |
210 |
|
Blood Blitz | 80 |
x2 x4 |
250 |
|
Blood Barrage | 92 |
x4 x1 x4 |
290 |
Czary lodu (ice), przy trafieniu potrafią zamrozić przeciwnika i uniemożliwić mu dalszy ruch do nawet 20 sekund!
Nazwa Czaru |
Wygląd |
Poziom |
Wymagane Runy |
Max Hit |
Ice Rush | 58 |
x2 x2 x2 |
160 |
|
Ice Burst | 70 |
x4 x2 x4 |
220 |
|
Ice Blitz | 82 |
x3 x2 x2 |
260 |
|
Ice Barrage | 94 |
x6 x4 x2 |
300 |
- Starożytna Magia na światach PvP
Na światach PvP istnieje również inny rodzaj starożytnych czarów. Używać jej możemy tylko, gdy mamy aktywnego Zuriel Staff'a, a efekty związane z tymi czarami potrafią przechylić szale zwycięstwa na naszą stronę. Potrafią one obniżyć przeciwnikowi umiejętności combat'owe lub ranged przez pewien czas* nawet o 50%!
Nazwa Czaru |
Wygląd |
Poziom |
Wymagane Runy |
Efekt |
Max Hit |
Miasmic Rush |
61 |
x1 x1 x2 |
12 s. |
180 |
|
Miasmic Burst |
73 |
x2 x2 x4 |
24 s. |
240 |
|
Miasmic Blitzt |
85 |
x3 x3 x2 |
36 s. |
280 |
|
Miasmic Barrage |
97 |
x4 x4 x4 |
48 s. |
320 |
* - Czas podany w kolumnie EFEKT