Magia Ofensywna
Magia elementarna to najbardziej pospolite czary używane przez magów. Ich nazwa wzięła się od rodzajów run wykorzystywanych do danego czaru oraz mocy każdej tej runy. Są cztery typy magii elementarnej a w każdym typie są cztery czary, każdy o innej mocy żywiołów.
Nazwa Czaru |
Wygląd |
Poziom |
Wymagane Runy |
Max Hit |
Wind Rush* | 1 | x2 | 10 | |
Wind Strike | 1 |
x1 x1 |
20 |
|
Water Strike | 5 |
x1 x1 x1 |
40 |
|
Earth Strike |
|
9 |
x2 x1 x1 |
60 |
Fire Strike |
|
13 |
x3 x2 x1 |
80 |
Wind Bolt |
|
17 |
x2 x1 |
90 |
Water Bolt |
|
23 |
x2 x2 x1 |
100 |
Earth Bolt |
|
39 |
x3 x2 x1 |
110 |
Fire Bolt | 35 |
x4 x3 x1 |
120 |
|
Wind Blast | 41 |
x3 x1 |
130 |
|
Water Blast | 47 |
x3 x3 x1 |
140 |
|
Earth Blast | 53 |
x4 x3 x1 |
150 |
|
Fire Blast | 59 |
x5 x4 x1 |
160 |
|
Wind Wave | 62 |
x5 x1 |
170 |
|
Water Wave | 65 |
x7 x5 x1 |
180 |
|
Earth Wave | 70 |
x7 x5 x1 |
190 |
|
Fire Wave | 75 |
x7 x5 x1 |
200 |
|
Wind Surge |
81 |
x 7 x 1 x 1 |
220 |
|
Water Surge |
85 |
x 10 x 7 x 1 x 1 |
240 |
|
Earth Surge |
90 |
x 10 x 7 x 1 x 1 |
260 |
|
Fire Surge |
95 |
x 10 x 7 x 1 x 1 |
280 |
* - Zaklęcie nie działa przeciwko graczom na PvP Worlds.
W zwykłej magii, obok elementarnej, występuje również kilka czarów ofensywnych specjalnych, mających na celu zaskoczyć przeciwnika. Te czary są wyjątkowe, do nich potrzeba odpowiednich różdżek, lub używać ich tylko na poszczególnych potworach
Nazwa Czaru |
Wygląd |
Poziom |
Wymagane Runy |
Opis |
Max Hit |
Crumble Undead |
|
39 |
x2 x2 x1 |
Działa tylko na nieumarłych |
150 |
Magic Dart |
|
50 |
x1 x1 |
Wymagany Slayer Staff (55 Slayer) |
190 |
Iban Blast |
|
50 |
x5 x1 |
Wymagany Iban Staff (Underground Pass Quest) |
250 |
Boska magia znalazła swoje miejsce w drabinie czarów na jednym z najwyższych szczebli. Są one potężne, lecz aby je rzucać, należy mieć specjalne boskie różdżki. Dostać je możemy w Mini-Quescie Mage Arena. Każdy boski czar cechuje się danym efektem. W połączeniu z Charge spell (lvl 80), powodują krytyczne obrażenia.
Nazwa Czaru |
Wygląd |
Poziom |
Wymagane Runy |
Efekt |
Max Hit |
Saradomin Strike | 60 |
x2 x4 x2 |
Obniża Prayer przeciwnikowi |
200 (300*) | |
Claws of Guthix | 60 |
x1 x4 x2 |
Obniża Obronę przeciwnikowi |
200 (300*) | |
Zamorak Flames | 60 |
x4 x1 x2 |
Obniża Magię przeciwnikowi |
200 (300*) |
* - z użyciem Charge spell
Charge spell (czar zmiany) jest potężną pomocą dla każdego maga używającego czarów bogów. Aby rzucić ten czar potrzeba wielkiego doświadczenia w Magii, a w zamian nasze obrażenia wzrastają o połowę!
Nazwa Czaru |
Wygląd |
Poziom |
Wymagane Runy |
Efekt |
Czas działania |
Charge | 80 |
x3 x3 x3 |
Zwiększa o połowe zadawanych obrażeń (wymagana ubrana God Cape) | 10 min. |
Klątwy są prawdziwym utrapieniem dla przeciwników magii. Są to czary w magii podstawowej, do obniżania przeciwnikowi danych poziomów bojowych lub zatrzymywania go w miejscu. Pomaga to zarówno w walce, jak i obronie, nie wymagając już ogromnych zdolności magicznych
Nazwa Czaru |
Wygląd |
Poziom |
Wymagane Runy |
Efekt |
Confuse | 3 |
x2 x3 x1 |
Redukuje Atak przeciwnika o 5% | |
Weaken | 11 |
x2 x3 x1 |
Redukuje Siłę przeciwnika o 5% |
|
Curse | 19 |
x3 x2 x1 |
Redukuje Obronę przeciwnika o 5% |
|
Bind | 20 |
x3 x3 x2 |
Zatrzymuje przeciwnika na 5 sek. | |
Snare | 50 |
x4 x4 x3 |
Zatrzymuje przeciwnika na 10 sek. | |
Vulnerability | 66 |
x5 x5 x1 |
Redukuje Obronę przeciwnika o 10% |
|
Enfeeble | 73 |
x8 x8 x1 |
Redukuje Siłę przeciwnika o 10% | |
Entagle | 79 |
x5 x5 x4 |
Zatrzymuje przeciwnika na 15 sek. | |
Stun | 80 |
x12 x12 x1 |
Redukuje Atak przeciwnika o 10% |