Podstawowe szaty magiczne (Robes) są początkującym ogniwem dla maga, używane jedynie przez początkujących magów. Można je bardzo łatwo uzyskać i nie wymaga to żadnego wysiłku (wyjątek: Wizard Boots). Przyrost bonusu do magii jest raczej niewielki. Statystyki szat są takie same bez względu na kolor szaty (również trimmowane).
Przedmiot | Bonus Ataku | Bonus Obrony | Inne | |||||||||||
Wizard Hat |
+ 0 | + 0 | + 0 | + 2 | + 0 | + 0 | + 0 | + 0 | + 2 | + 0 | + 0 | + 0 | + 0 | - |
Wizard's Robe |
+ 0 | + 0 | + 0 | + 3 | + 0 | + 0 | + 0 | + 0 | + 3 | + 0 | + 3 | + 0 | + 0 | - |
Zamorak Robe Top |
+ 0 | + 0 | + 0 | + 2 | + 0 | + 0 | + 0 | + 0 | + 3 | + 0 | + 3 | + 0 | + 3 | - |
Zamorak Robe Bottom |
+ 0 | + 0 | + 0 | + 2 | + 0 | + 0 | + 0 | + 0 | + 3 | + 0 | + 0 | + 0 | + 3 | - |
Gnome Hat |
+ 0 | + 0 | + 0 | + 3 | + 0 | + 0 | + 0 | + 0 | + 3 | + 0 | + 0 | + 0 | + 0 | - |
Wizard's Boots |
+ 0 | + 0 | + 0 | + 4 | + 0 | + 0 | + 0 | + 0 | + 4 | + 0 | + 0 | + 0 | + 0 | - |
Zaczarowane szaty (Enchanted Robes) są jednym z losowych nagród z wachlarzu treasure trials. Posiadają one wyłącznie bonusy do magii, co czyni je słabym na inne rodzaje walki.
Wymagania:
40 20
Przedmiot | Bonus Ataku | Bonus Obrony | Inne | |||||||||||
Enchanted Hat |
+ 0 | + 0 | + 0 | + 4 | + 0 | + 0 | + 0 | + 0 | + 4 | + 0 | + 4 | + 0 | + 0 | - |
Enchanted Top |
+ 0 | + 0 | + 0 | + 20 | + 0 | + 0 | + 0 | + 0 | + 20 | + 0 | + 20 | + 0 | + 0 | 3% 1% 0% |
Enchanted Robe |
+ 0 | + 0 | + 0 | + 15 | + 0 | + 0 | + 0 | + 0 | + 15 | + 0 | + 15 | + 0 | + 0 | 2% 1% 0% |
Mistyczne szaty maga (Mystic Robes) to najbardziej popularne szaty maga dla graczy płacących. Posiadają w miare dobre bonusy do magii co czyni ich najbardziej handlowo-obiegową szatą magiczną. Występują w trzech różnych kolorach, które można zdobyć w trzech odrębnych od siebie miejscach. Niebieskie szaty można kupić w Magic Guild, czerwono-czarne zdobyć w Slayer Tower, natomiast biało-złote w Slayer Dungeon
Wymagania:
40 20
Przedmiot | Bonus Ataku | Bonus Obrony | Inne | |||||||||||
Mystic Hat |
+ 0 | + 0 | + 0 | + 4 | + 0 | + 0 | + 0 | + 0 | + 4 | + 0 | + 4 | + 0 | + 0 | 3% 1% 0% |
Mystic Robe Top |
+ 0 | + 0 | + 0 | + 20 | + 0 | + 0 | + 0 | + 0 | + 20 | + 0 | + 20 | + 0 | + 0 | 6% 2% 0% |
Mystic Robe Bottom |
+ 0 | + 0 | + 0 | + 15 | + 0 | + 0 | + 0 | + 0 | + 15 | + 0 | + 15 | + 0 | + 0 | 4% 2% 0% |
Mystic Boots |
+ 0 | + 0 | + 0 | + 3 | + 0 | + 0 | + 0 | + 0 | + 3 | + 0 | + 3 | + 0 | + 0 | - |
Mystic Gloves |
+ 0 | + 0 | + 0 | + 3 | + 0 | + 0 | + 0 | + 0 | + 3 | + 0 | + 3 | + 0 | + 0 | - |
Zbroja Szkieletu (Skeletal Armour) jest jedną ze zbroi tworzonych przez fremennik'ów. Do jej zdobycia i ubrania wymagany jest quest Fremennik Trails. Zbroja cechuje się dodatnym współczynnikiem do magii, w zamian za niewielką obronę przed bronią białą.
Wymagania:
40 40
Przedmiot | Bonus Ataku | Bonus Obrony | Inne | |||||||||||
Skeletal Helmet |
+ 0 | + 0 | + 0 | + 2 | - 2 | + 10 | + 9 | + 11 | + 3 | + 0 | + 6 | + 0 | + 0 | 3% 1% 0% |
Skeletal Top |
+ 0 | + 0 | + 0 | + 8 | - 10 | + 35 | + 25 | + 42 | + 15 | + 0 | + 30 | + 0 | + 0 | 6% 3% 0% |
Skeletal Bottoms |
+ 0 | + 0 | + 0 | + 6 | - 7 | + 22 | + 20 | + 24 | + 10 | + 0 | + 10 | + 0 | + 0 | 4% 2% 0% |
Skeletal Gloves |
+ 0 | + 0 | + 0 | + 0 | + 0 | + 0 | + 1 | + 2 | + 0 | + 0 | + 0 | + 0 | + 0 | - |
Skeletal Boots |
+ 0 | + 0 | + 0 | + 0 | + 0 | + 0 | + 1 | + 1 | + 0 | + 0 | + 1 | + 0 | + 0 | - |
Szata Ahrima (Ahrim Robe) to bez wątpienia najlepsza szata maga występująca w RuneScape. Jest uniwersalna, ma ogromny przyrost bonusu do magii oraz wysokie współczynniki obrony. Zdobyć ją można w minigrze Barrows.
Wymagania:
70 70
Przedmiot | Bonus Ataku | Bonus Obrony | Inne | |||||||||||
Ahrim's Hood |
+ 0 | + 0 | + 0 | + 6 | - 2 | + 15 | + 13 | + 16 | + 6 | + 0 | + 15 | + 0 | + 0 | 5% 2% 0% |
Ahrim's Robe Top |
+ 0 | + 0 | + 0 | + 30 | - 10 | + 52 | + 37 | + 63 | + 30 | + 0 | + 60 | + 0 | + 0 | 10% 5% 0% |
Ahrim's Robe Bottom |
+ 0 | + 0 | + 0 | + 22 | - 7 | + 33 | + 30 | + 36 | + 22 | + 0 | + 30 | + 0 | + 0 | 7% 3% 0% |
Szata Nieskończoności (Infinity Robes) jest jedną z nagród za punkty w Mage Training Arena. Posiada wysoki współczynnik do magii, nie wymagając zbyt dużych umiejętności do założenia jej!
Wymagania:
50 25
Przedmiot | Bonus Ataku | Bonus Obrony | Inne | |||||||||||
Infinity Gloves |
+ 0 | + 0 | + 0 | + 5 | + 0 | + 0 | + 0 | + 0 | + 5 | + 0 | + 0 | + 0 | + 0 | - |
Infinity Hat |
+ 0 | + 0 | + 0 | + 6 | + 0 | + 0 | + 0 | + 0 | + 6 | + 0 | + 7 | + 0 | + 0 | - |
Infinity Top |
+ 0 | + 0 | + 0 | + 22 | + 0 | + 0 | + 0 | + 0 | + 22 | + 0 | + 20 | + 0 | + 0 | 3% 1% 0% |
Infinity Bottom |
+ 0 | + 0 | + 0 | + 17 | + 0 | + 0 | + 0 | + 0 | + 17 | + 0 | + 17 | + 0 | + 0 | 2% 1% 0% |
Infinity Boots |
+ 0 | + 0 | + 0 | + 5 | + 0 | + 0 | + 0 | + 0 | + 5 | + 0 | + 5 | + 0 | + 0 | - |
Zbroja z obdartej kory (Splitbark Armour) to specyficzna zbroja. Wykonana z lekkiego tworzywa jakim jest kora, która zapewnia uniwersalność. Dodatek do magii nie jest duży, lecz zbroja może poszczycić się dobrą obroną. Możliwa do zrobienia po Shadow of Mort'ton quest.
Wymagania:
40 40
Przedmiot | Bonus Ataku | Bonus Obrony | Inne | |||||||||||
Splitbark Helm |
+ 0 | + 0 | + 0 | + 3 | - 2 | + 10 | + 9 | + 11 | + 3 | + 0 | + 7 | + 0 | + 0 | 3% 1% 0% |
Splitbark Body |
+ 0 | + 0 | + 0 | + 10 | - 10 | + 36 | + 26 | +42 | + 15 | + 0 | + 40 | + 0 | + 0 | 6% 3% 0% |
Splitbark Legs |
+ 0 | + 0 | + 0 | + 7 | - 7 | + 22 | + 20 | + 25 | + 10 | + 0 | + 15 | + 0 | + 0 | 4% 2% 0% |
Splitbark Gloves |
+ 0 | + 0 | + 0 | + 2 | - 1 | + 3 | + 2 | + 4 | + 2 | + 0 | + 3 | + 0 | + 0 | - |
Splitbark Boots |
+ 0 | + 0 | + 0 | + 2 | - 1 | + 3 | + 2 | + 4 | + 2 | + 0 | + 9 | + 0 | + 0 | - |
Szaty Ducha (Ghostly Robes) nie są specjalnie dobrym dodatkiem do bonusu magii, aczkolwiek to wygląd sprawia, że tą szatę posiadają wszyscy! Możliwa do uzyskania po quest'cie Desert Treasure.
Przedmiot | Bonus Ataku | Bonus Obrony | Inne | |||||||||||
Ghostly Hood |
+ 0 | + 0 | + 0 | + 3 | + 0 | + 0 | + 0 | + 0 | + 3 | + 0 | + 0 | + 0 | + 0 | - |
Ghostly Robe Top |
+ 0 | + 0 | + 0 | + 5 | + 0 | + 0 | + 0 | + 0 | + 5 | + 0 | + 5 | + 0 | + 0 | - |
Ghostly Robe Bottom |
+ 0 | + 0 | + 0 | + 4 | + 0 | + 0 | + 0 | + 0 | + 4 | + 0 | + 0 | + 0 | + 0 | - |
Ghostly Gloves |
+ 0 | + 0 | + 0 | + 2 | + 0 | + 0 | + 0 | + 0 | + 2 | + 0 | + 0 | + 0 | + 0 | - |
Ghostly Boots |
+ 0 | + 0 | + 0 | + 2 | + 0 | + 0 | + 0 | + 0 | + 2 | + 0 | + 0 | + 0 | + 0 | - |
Ghostly Cloak |
+ 0 | + 0 | + 0 | + 5 | + 0 | + 0 | + 0 | + 0 | + 5 | + 0 | + 0 | + 0 | + 0 | - |
Szaty Walki (Combat Robes) uzyskane w minigrze Fist of Guthix pozwalają na dostarczenie części run mind, chaos, death i blood podczas walki magią elementarną. Szaty niszczą się, lecz mogą być naprawiane za niewielką opłatą u Reggie.
Wymagania:
20 10
Przedmiot | Bonus Ataku | Bonus Obrony | Inne | |||||||||||
Combat Hood | + 0 | + 0 | + 0 | + 3 | + 0 | + 1 | + 1 | + 1 | + 3 | + 0 | + 4 | + 0 | + 0 | - |
Combat Robe Top | + 0 | + 0 | + 0 | + 7 | + 0 | + 1 | + 1 | + 1 | + 7 | + 0 | + 8 | + 0 | + 0 | 2% 1% 0% |
Combat Robe Bottom | + 0 | + 0 | + 0 | + 6 | + 0 | + 1 | + 1 | + 1 | + 6 | + 0 | + 7 | + 0 | + 0 | - |
Szaty Bitwy (Battle Robes) uzyskane w minigrze Fist Of Guthix dają duże szanse na dostarczenie części run mind, chaos, death i blood podczas walki magią elementarną. Szaty niszczą się, lecz mogą być naprawiane za niewielką opłatą u Reggie. Posiadają bardzo dobre współczynniki magiczne.
Wymagania:
60 50
Nazwa | Bonus Ataku | Bonus Obrony | Inne | |||||||||||
Battle Hood | + 0 | + 0 | + 0 | + 5 | + 0 | + 7 | + 6 | + 8 | + 5 | + 0 | + 8 | + 0 | + 0 | 4% 2% 0% |
Battle Robe Top | + 0 | + 0 | + 0 | + 26 | + 0 | + 17 | + 15 | + 20 | + 26 | + 0 | + 30 | + 0 | + 0 | 8% 4% 0% |
Battle Robe Bottom | + 0 | + 0 | + 0 | + 20 | + 0 | + 14 | + 11 | + 16 | + 20 | + 0 | + 23 | + 0 | + 0 | 5% 2% 0% |
Szaty Druida (Druid Robes) uzyskane w minigrze Fist of Guthix zwiększają efektywność czarów: Bind, Snare, Entangle. Szaty niszczą się, lecz mogą być naprawiane za niewielką opłatą u Reggie.
Wymagania:
20 10
Przedmiot | Bonus Ataku | Bonus Obrony | Inne | |||||||||||
Druidic Mage Hood | + 0 | + 0 | + 0 | + 3 | + 0 | + 0 | + 0 | + 0 | + 3 | + 0 | + 3 | + 0 | + 0 | - |
Druidic Mage Top | + 0 | + 0 | + 0 | + 7 | + 0 | + 0 | + 0 | + 0 | + 7 | + 0 | + 7 | + 0 | + 0 | 2% 1% 0% |
Druidic Mage Bottom | + 0 | + 0 | + 0 | + 6 | + 0 | + 0 | + 0 | + 0 | + 6 | + 0 | + 6 | + 0 | + 0 | - |
Szaty Lunar'a (Lunar Attire) są przedmiotami uzyskanymi w quest'cie Lunar Diplomacy. Nie posiadają dobrych współczynników dodającym bonus do magii, lecz wyglądają fajnie i mają niewielkie współczynniki do obrony. Oprócz szat, strój Lunar'a obejmuje także amulet, różdżkę i pierścień.
Wymagania:
6545
Przedmiot | Bonus Ataku | Bonus Obrony | Inne | |||||||||||
Lunar Helm |
+ 0 | + 0 | + 0 | + 3 | - 2 | + 8 | + 7 | + 10 | + 2 | + 0 | + 7 | + 0 | + 0 | 3% 1% 0% |
Lunar Torso |
+ 0 | + 0 | + 0 | + 10 | - 10 | + 34 | + 22 | + 40 | + 12 | + 0 | + 35 | + 0 | + 0 | 6% 3% 0% |
Lunar Legs |
+ 0 | + 0 | + 0 | + 7 | - 7 | + 20 | + 19 | + 23 | + 9 | + 0 | + 20 | + 0 | + 0 | 4% 2% 0% |
Lunar Gloves |
+ 0 | + 0 | + 0 | + 4 | - 1 | + 2 | + 1 | + 1 | + 2 | + 0 | + 1 | + 0 | + 0 | - |
Lunar Boots |
+ 0 | + 0 | + 0 | + 2 | - 1 | + 1 | + 2 | + 2 | + 2 | + 0 | + 2 | + 0 | + 0 | - |
Lunar Cape |
+ 0 | + 0 | + 0 | + 0 | + 0 | + 0 | + 1 | + 1 | + 0 | + 2 | + 0 | + 0 | + 0 | - |
Lunar Amulet |
+ 0 | + 0 | + 0 | + 1 | + 0 | + 0 | + 0 | + 0 | + 1 | + 0 | + 0 | + 0 | + 0 | - |
Lunar Ring |
+ 0 | + 0 | + 0 | + 2 | + 0 | + 0 | + 0 | + 0 | + 2 | + 0 | + 0 | + 0 | + 0 | - |
Lunar Staff |
+ 3 | + 2 | + 16 | + 13 | + 0 | + 2 | + 3 | + 2 | + 13 | + 1 | + 0 | + 15 | + 0 | - |
Szaty z poświęconej gliny (Sacred Clay Robes) można uzyskać po minigrze Stealing Creation's. Perfekcyjna do zmiany stylu walki, bez względu na współczynniki jakimi dysponuje. Dwukrotnie zwiększa doświadczenie zadawane w walce! Niestety szata się niszczy.
Wymagania:
40 40 dla staffa tylko Magic
Przedmiot | Bonus Ataku | Bonus Obrony | Inne | |||||||||||
Sacred Clay Hat | + 0 | + 0 | + 0 | + 4 | + 0 | + 0 | + 0 | + 0 | + 4 | + 0 | + 4 | + 0 | + 0 | - |
Sacred Clay Robe Top | + 0 | + 0 | + 0 | + 15 | + 0 | + 0 | + 0 | + 0 | + 15 | + 0 | + 15 | + 0 | + 0 | - |
Sacred Clay Robe Bottom | + 0 | + 0 | + 0 | + 20 | + 0 | + 0 | + 0 | + 0 | + 20 | + 0 | + 20 | + 0 | + 0 | - |
Sacred Clay Staff | + 10 | - 1 | + 40 | + 10 | + 0 | + 2 | + 3 | + 1 | + 10 | + 0 | + 0 | + 50 | + 0 | - |
Szaty Maga Dagon'hai (Dahon'hai Robes) można uzyskać po quest'cie While Guthix Sleeps, w którym otrzymujemy je, po zabiciu jednego z magów Dagon'hai. Szata ma dobre współczynniki bonusowe do magii.
Wymagania:
40 20
Przedmiot | Bonus Ataku | Bonus Obrony | Inne | |||||||||||
Dagon'hai Hat | + 0 | + 0 | + 0 | + 4 | + 0 | + 0 | + 0 | + 0 | + 4 | + 0 | + 4 | + 0 | + 0 | - |
Dagon'hai Robe Top | + 0 | + 0 | + 0 | + 20 | + 0 | + 0 | + 0 | + 0 | + 20 | + 0 | + 20 | + 0 | + 2 | 3% 1% 0% |
Dagon'hai Robe Bottom | + 0 | + 0 | + 0 | + 15 | + 0 | + 0 | + 0 | + 0 | + 15 | + 0 | + 15 | + 0 | + 2 | 2% 1% 0% |
Szaty trzeciej ery (Third Age Robes) to szaty będące podstawą w poprzedniej erze RuneScape, wówczas większośc magów posiadało je. Dzisiaj, na wolnym rynku mają one niewyobrażalną wartość, a o uzyskanie ich można się starać w Treasure Trials, mimo że graniczy to z cudem.
Wymagania:
65 30
Przedmiot | Bonus Ataku | Bonus Obrony | Inne | |||||||||||
Third Age Mage Hat |
+ 0 | + 0 | + 0 | + 8 | + 0 | + 0 | + 0 | + 0 | + 8 | + 0 | + 12 | + 0 | + 0 | 2% 1% 0% |
Third Age Robe Top |
+ 0 | + 0 | + 0 | + 24 | + 0 | + 0 | + 0 | + 0 | + 24 | + 0 | + 24 | + 0 | + 0 | 4% 2% 0% |
Third Age Robe Bottom |
+ 0 | + 0 | + 0 | + 19 | + 0 | + 0 | + 0 | + 0 | + 19 | + 0 | + 20 | + 0 | + 0 | 4% 2% 0% |
Third Age Amulet |
+ 0 | + 0 | + 0 | + 15 | + 0 | + 0 | + 0 | + 0 | + 10 | + 0 | + 0 | + 0 | + 0 | - |
Szaty Zuriel'a (Zuriel Robes) to szaty wspaniałego wojownika wywodzącego się z przeszłości, gdy czasy były opanowane przez barbarzyńskie zwyczaje. Z powodu starości używać je można tylko przez 60 minut (15 minut w słabszej wersji) i zdobyć je można, zabijając innych na PvP World'ach. Szaty Zuriel'a mają świetne statystyki bonusowe zarówno do ataku, jak i obrony.
Wraz ze strojem możliwa do używania jest Różdżka Zuriela (Zuriel Staff). Posiada ona bardzo duże właściwości magiczne zarówno do ataku jak i obrony i dzięki niej możemy rzucać czary typu Miasmic. Różdżka używa domyślnie czarów starożytnych (Ancient).
Wymagania:
Zuriel Hood/Robe/Bottom 20/78 20/78
Zuriel Staff 20/78 20/78
Przedmiot | Bonus Ataku | Bonus Obrony | Inne | |||||||||||
Zuriel's Hood | + 0 | + 0 | + 0 | + 8 | - 2 | + 20 | + 16 | + 22 | + 8 | + 0 | + 15 | + 0 | + 0 | 6% 3% 0% |
Zuriel's Robe Top | + 0 | + 0 | + 0 | + 35 | - 10 | + 63 | + 45 | + 74 | + 35 | + 0 | + 60 | + 0 | + 0 | 12% 6% 0% |
Zuriel's Robe Bottom | + 0 | + 0 | + 0 | + 25 | - 7 | + 38 | + 35 | + 44 | + 24 | + 0 | + 30 | + 0 | + 0 | 8% 4% 0% |
Zuriel's Staff | + 13 | - 1 | + 65 | + 18 | + 0 | + 5 | + 7 | + 4 | + 18 | + 0 | + 0 | + 72 | + 0 | - |
- Pozostałe przedmioty magiczne
Peleryna Bogów (God Cape) jest nagrodą w miniquest'cie Mage Arena. Bez względu na rodzaj wybranej peleryny (Zamorak, Guthix, Saradomin) mają taki sam, bardzo dobry współczynnik do ataku.
Nazwa | Bonus Ataku | Bonus Obrony | Inne | |||||||||||
God Cape | + 0 | + 0 | + 0 | + 10 | + 0 | + 1 | + 1 | + 2 | + 10 | + 0 | + 5 | + 0 | + 0 | - |