Transport


Uwaga: Litera "m" w nawiasie przy danej opcji transportu oznacza, iż jest ona dostępna tylko dla graczy opłacających subskrypcję p2p! 

 

Transport 


Wprowadzenie

 
RuneScape jest światem, który wciąż się rozwija. Dlatego jest bardzo prawdopodobne, że podczas podróży po świecie, zechcesz przenieść się w odległe miejsca tak szybko jak to możliwe. W tym artykule znaleźć można informacje na temat wielu dostępnych możliwości, a tym samym zaoszczędzić cenny czas i uniknąć zbędnych wycieczek.

 transportation  Ikony transportu na mini-mapie pokazują najważniejsze miejsca z tym związane. Możliwości podróżowania dzięki przedmiotom takim jak biżuteria i nagrody z questów, nie są przypisane do konkretnych lokacji, bo nie ma ściśle określonego miejsca by z nich korzystać.

 

Podróż pieszo

running_energy

Jeśli chcesz szybciej się poruszać, możesz trwale skonfigurować ustawienia swojej postaci. Ta funkcja może być aktywowana w oknie opcji gry (nie ma więcej informacji na temat tej opcji), można to zrobić, przytrzymując klawisz CTRL na klawiaturze, zanim klikniesz na lokalizację, do której chcesz przenieść swoją postać...

Klikając na ikonę Run obok mini-mapy, można również przełączać między biegiem i chodem.

Im wyższy poziom Agility, tym szybciej odzyska swoją wytrzymałość, co ostatecznie oznacza, że można biegać dłużej. Gracze z bardzo wysokim poziomem Agility przekonają się, że mogą się bardzo szybko przemieszczać w RuneScape.

Większy ciężar twojej postaci może powodować większe zużycie energii podczas biegu. Po uruchomieniu biegu na długich dystansach twoja energia będzie sukcesywnie malała, dlatego zaleca się nosić lekki sprzęt, specjalne szaty lub buty lekkości. Twoją pozostałą wytrzymałość widać po kliknięciu na ikonę klucza, które znajduje się prawym dolnym rogu. Można również kliknąć prawym przyciskiem na menu obok mini-mapy.

Membersi mogą również zregenerować swoją energię za pomocą następujących sposobów:
 

Nazwa przedmiotu Przedmiot Efekt działania
Sq'irk juice
(z mini-gry Sorcress's Garden)
summerjuice Przywraca 10-40% energii, w zależności od typu soku
White tree fruit
(można zerwać z "White Tree" po ukończeniu misji Garden of Tranquillity)
white_fruit Przywraca 16% energii
Energy restore potion energy_pot Przywraca 20% energii po wypiciu dawki
Summer pie summer_pie Przywraca 20% energii, +5 do Agility
Super energy restore potion superenergy_pot Przewraca 40% energii po wypiciu dawki
Explorer's Ring (można uzyskać
po ukończeniu Tasków Lumbridge/Draynor)
explorer_s_ring Przywraca 50% energii kilka razy w ciągu dnia (zależy od poziomu pierścienia)
Strange fruit (można uzyskać w trakcie
Random Eventu "Strange Plant")
macro_fruit Przywraca 60% energii
Goutweed tuber (można uzyskać w trakcie
mini-gry Tai Bwo Wannai Cleanup)
goutweed Przywraca 100% energii
Mint cake (można uzyskać w trakcie
-gry Gnome Restaurant)
mint_cake Przywraca 100% energii
Spirit terrobird, Tireless Run - specjalne działanie tireless_run Przywraca część twojej energii, bazując na twoim Agility lvl
Salt water spring, Oo'glog (udostępnione
w trakcie As a First Resort)
- Przywraca twoją energię i na pewien czas zatrzymuje jej utratę

 
Więcej o Agility można znaleźć w artykule dotyczącym tej umiejętności.



Skróty (m)

Krasnale najbardziej na świecie kochają przeróżne podróże - ale niekoniecznie piesze. Dlatego też stworzyliśmy szereg skrótów, a większość gnomów może ich używać bez problemów. Dla ludzi też przewidzieliśmy możliwość korzystania z tych udogodnień, pod warunkiem posiadania odpowiedniego poziomu Agility umożliwiającego pokonanie przeszkody. Czy można żądać czegoś więcej, ale nadal są lepsze sposoby, by zaoszczędzić mnóstwo przeznaczonego na podróże.

Takie skróty są rozmieszczone w całym RuneScape. Szczegóły można znaleźć w artykule dotyczącym Agility. W menu umiejętności dotyczącym Agility znajduje się lista skrótów, które można wykorzystać wraz z poziomem tej umiejętności niezbędnym do pokonania tej przeszkody, dzięki czemu można szybko uzyskać informacje nawet w trakcie gry.
agility_rivershortcut




Teleportacja 


Teleportacja to najszybszy i najprostszy sposób, by dostać się do głównych miast. Potrzebny jest jednak pewien poziom Magic i zasób run odpowiednich dla danego teleportu. Zwróć uwagę, że niektóre z tych zaklęć są zarezerwowane tylko dla płacących użytkowników. Jakie runy są potrzebne, by wymówić właściwe zaklęcie, możesz to sprawdzić w tabelach poniżej.

Podstawowe teleporty
Podstawowe zaklęcie teleportacji można wykorzystywać za darmo, ponieważ jest bardziej rytualne niż pozostałe zaklęcia. To trwa chwilę dłużej od pozostałych i może być bardzo łatwo zatrzymane. Z powodu tych ograniczeń i nie nadaje się do ucieczki z Wilderness. Dodatkowym ograniczeniem jest możliwość korzystania z niego raz na 30 minut.

Gdy posiadasz zwykłą księgę zaklęć, po wykorzystaniu tego zaklęcia pojawisz się w Lumbridge.
Gdy posiadasz starożytną księgę zaklęć (ancient), po wykorzystaniu tego zaklęcia pojawisz się w Edgeville.
Gdy posiadasz księgę lunar, po wykorzystaniu tego zaklęcia pojawisz się na Lunar Isle.
Gdy znajdziesz się na darmowym świecie, twoja księga zaklęć automatycznie zmieni się na zwykłą, w związku z tym docelową lokalizacją tego teleportu będzie Lumbridge.

Teleporty z podstawowej księgi zaklęć

Zaklęcie Wymagany lvl Inne wymagania f2p / p2p
mobilising_armies_teleport
Mobilising Armies
10 nie p2p
varrock_teleport1
Varrock*
25 nie f2p
lumbridge_teleport1
Lumbridge
31 nie f2p
falador_teleport1
Falador
37 nie f2p
house_teleport1
Twój Dom**
40 nie p2p
camelot_teleport1
Camelot
45 nie p2p
ardougne_teleport1
East Ardougne
51 ukończone zadanie Plaque City p2p
watchtower_teleport1
Watchtower
58 ukończone zadanie Watchtower p2p
trollheim_teleport1
Trollheim
61 ukończone zadanie Eadgar's Ruse p2p
ape_atoll_teleport1
Ape Atoll
64 ukończona część Recipe for Disaster
(związana z Awowogei)
p2

*Po wykonaniu Easy Varrock Tasks mamy możliwość zmiany docelowego miejsca teleportu z centrum Varrock na Grand Exchange (i odwrotnie).
**Taby-Teleporty do domu, wykonane w twoim domu, mogą mieć zmodyfikowaną docelową lokalizację teleportu. Do tego celu musisz mieć ukończony quest Love Story oraz posiadać dłuto (chisel) w ekwipunku, by manipulować lokalizacją.


Teleportowanie się przy pomocy innych graczy (m)

Możesz być teleportowany przez innych graczy do poniższych lokacji:

Zaklęcie Wymagany lvl Inne wymagania
teleother_lumbridge1
Lumbridge
74 nie
teleother_falador1
Falador
82 nie
teleother_camelot1
Camelot
90 nie

 
Więcej informacji na ten temat znajdziesz w artykule Magic. Okno zaklęć w grze pokazuje dostępne zaklęcia.
Książka magiczna w oknie gry wyświetla też zaklęcia teleportującego, można ich używać jedynie po uzyskaniu pewnego poziomu Magic, posiadając odpowiednie runy w plecaku, więc podczas gry można tą możliwość szybko sprawdzić.


Teleporty w starożytnej księdze zaklęć (m)

Po zakończeniu questa Desert Treasure można zmienić zwykłą księgę zaklęć na starożytną (ancient), która ma własny zakres czarów teleportujących. Jakie runy są potrzebne, by korzystać z tych zaklęć? Znajduje się to w tabelce poniżej.

Zaklęcie Wymagany lvl Inne wymagania
paddewwa_teleport
Paddewa (Edgeville Dungeon)
54 Ukończone zadanie
 Desert Treasure.
senntisten_teleport
Sennistan (Digsite)
60
kharyrll_teleport
Kharyrll (Canifis)
66
lassar_teleport
Lassar (Ice Mountain)
72
dareeyak_teleport
Dareeyak (23 lvl Wilderness)
78
carrallangar_teleport
Carrallangar (Graveyard of Shadows,
19 lvl Wilderness)
84
annakarl_teleport
Annakarl (Demonic Ruins,
47 lvl Wilderness)
90
annakarl_teleport
Ghorrock (Ice Plateau,
45 lvl Wilderness)
96

 
Teleporty z księgi lunar (m)

Po ukończeniu Lunar Diplomacy możesz zmienić swoją księga zaklęć na księgę lunar, która także posiada specyficzne dla siebie teleporty.
W poniższej tabeli znajdują się wymagania dotyczące konkretnych zaklęć teleportacyjnych:
 

Zaklęcie Wymagany lvl Inne wymagania
moonclan_teleport1
Moonclan teleport
69 Ukończone zadanie
Lunar Diplomacy.
moonclan_teleport_group1
Tele group Moonclan
70
ourania_teleport1
Ourania teleport
71 Ukończone zadanie
Lunar Diplomacy, wymaga
 także rozmowy z Babą Yagą.
waterbirth_teleport1
Waterbirth teleport
72 Ukończone zadanie
Lunar Diplomacy.
waterbirth_teleport_group1
Tele group Waterbirth
73
barbarian_teleport1
Barbarian teleport
75
barbarian_teleport_group1
Tele group Barbarian
76
khazard_teleport1
Khazard teleport
78
khazard_teleport_group1
Tele group Khazard
79
fishing_guild_teleport1
Fishing Guild teleport
85
fishing_guild_teleport_group1
Tele group Fishing Guild
86
catherby_teleport1
Catherby teleport
87
catherby_teleport_group1
Tele group Catherby
88
ice_plateau_teleport1
Ice Plateau teleport
89
ice_plateau_teleport_group1
Tele group Ice Plateau
90


Tele-taby i POH portale (m)

Varrock_tablet    Są to gliniane tabliczki, które mają możliwość teleportowania graczy do odpowiedniej lokalizacji. Można je wykonać samodzielnie w domu, do tego celu potrzebny jest odpowiedni lectern - im lepszy, tym więcej rodzajów tabliczek można wyrabiać (Contruction).   POH_portal
Do wykonania pojedynczej tabliczki są potrzebne runy niezbędne do danego teleportu i namoczona glina (soft clay). Są bardzo wygodne w użyciu, ponieważ zajmują tylko jedno miejsce w plecaku i należą do teleportów jednoklikowych.
Kolejnym elementem możliwym do zbudowania we własnym domu są POH portale. Działają jak jednostkowy teleport, ale nie ogranicza ich posiadanie run w ekwipunku, więc mogą być dobrą inwestycją, by przemieszczać się do niektórych lokacji. 

Biżuteria (m)

Prawie każdy element biżuterii w RuneScape może być zaczarowany, a niektóre z nich mogą być używane nawet do teleportacji. Te elementy są wymienione poniżej. Aby korzystać z biżuterii w celu teleportacji wszystko, co musisz zrobić, to zdjąć dany element, a następnie prawym przyciskiem myszy wybrać polecenie Rub. Aby uzyskać informacje na temat wyrobu konkretnego rodzaju biżuterii przejdź do artykułu Crafting. Aby dowiedzieć się w jaki sposób, nadać swojej biżuterii magiczne właściwości, przejdź do artykułu Magic.

Przedmiot Wymagana
 biżuteria
Możliwe
lokalizacje
Liczba początkowych
 ładunków, efekty zużycia
blueneck
Games necklace
Sapphire necklace Pokój gier w zamku w Burthrope
Barbarian Assault
Clan Wars
jaskinia Corporeal Beast
8 ładunków,
po zużyciu znika
greenring
Ring of duelling
Emerald ring obszar mini-gry Castle War
obszar mini-gry Duel Arena
obszar mini-gry Fist of Guthix
obszar mini-gry Mobilising Armies
8 ładunków,
po zużyciu znika
digsite_pendant
Digsite pendant
Ruby necklace Digsite 5 ładunków,
po zużyciu znika
whitering
Ring of life
Diamond ring Jeśli będziesz mieć mniej niż 10% punktów
 życia, teleportuje cię do punktu odrodzenia.
 Jeśli jakiś cios zredukuje twoją liczbę
 punków życia do 0, umrzesz.
1 ładunek,
po zużyciu znika
ring_of_wealth
Ring of wealth
Dragonstone ring Grand Exchange
Miscellania
4 ładunki,
może być ładowany
w Hero'es Guild
glory_amulet1
Amulet of glory
Dragonstone amulet Edgeville
Karamja
Draynor Village
Al Kharid
4 ładunki,
może być ładowany
w Hero'es Guild
combbrace
Combat bracelet
Dragonstone bracelet Warrior's Guild
Champion's Guild
Ranging Guild
Prayer Guild
4 ładunki,
może być ładowany
 w Legend's Guild
skillsneck
Necklace of skills
Dragonstone necklace Fishing Guild
Mining Guild
Cooking Guild
Crafting Guild
4 ładunki,
może być ładowany
w Legend's Guild


Scrolle teleportujące (m)

Gdy zakończysz Treasure Trail, istnieje możliwość, że otrzymasz jednorazowy teleport w postaci scrolla. Te teleporty są możliwe do zdobycia w trakcie każdego trudniejszego poszukiwania skarbów. Można nimi handlować z innymi graczami i przeniosą cię w następujące lokalizacje:
• Bandit Camp
• Lumber Yard
• Miscellania
• Nardah
• Phoenix Lair
• Tai Bwo Wannai

Oldak's Marvellous Moving-over-distance Sphere (m)

sphere Wielki uczony goblinów, Oldak trochę eksperymentował z runami i dokonał niesamowitego odkrycia, rozwijając możliwości teleportu. Kula teleportacyjna nie jest doskonałym produktem tajemniczej technologii, dlatego teleportuje losowo do jednego z kilku miejsc w Dorgesh-Kaan Dungeon, kiedy się zepsuje.
sphere  Aby uzyskać nową kulę wystarczy przynieść dwie law runy i trochę stopionego szkła (molten glass) do laboratorium Oldak'a w północno-wschodnich podziemiach Dorgesh-Kaan.
goblin_village_sphere Jeśli ukończysz quest Another Slice H.A.M., Oldak może dla Ciebie wykonać kulę, która pomoże ci dostać się do Goblin Village. Jak w przypadku wszystkich innych przedmiotów tego typu potrzebne będzie stopione szkło i dwie law runy.
plain_of_mud_sphere Jeśli ukończysz przygodę Land of the Goblins, Oldak będzie mógł wykonać dla Ciebie kulę, która będzie cię teleportować do Plain of Mud. Jak w przypadku wszystkich innych przedmiotów tego typu będzie potrzebne również stopione szkło i dwie law runy.
bandos_throne_sphere Po zakończeniu Choosen Commander, Oldak odkryje bardziej wydajne metody teleportacji i zaoferuje ci kulę, dzięki której możesz dostać się do sali tronowej Bandosa w Yu'biusk.


Bonesack(e) and Ram Skull Helm(e) (m)

bonesack_e ram_helm_e Zarówno Bonesack (e), jak i Ram Skull Helm (e) przeniosą cię do siedziby Odd Old Man'a, położonej na wschód od Varrock, w pobliżu kopalni limestone. Zadziała to tylko raz w rekonstrukcji Skeletal Horror.


The Pharaoh's Sceptre (m)

pp_sceptre Szczególnie sprytni złodzieje będą poszukiwać tych starych symboli władzy, gdyż można je zdobyć tylko we wnętrzu piramidy w Jalsavrah Sophanem (Piramid Plunder). To berło jest na pewno nasycone magicznymi właściwościami, dzięki nim może cię przenieść w okolice jednej z trzech Wielkich Piramid: Jalsavrah, Jaleustrophos i Jaldraocht.

Jalsavrah jest piramidą, we wnętrzu której możesz znależć to berło. Teleport prowadzi bezpośrednio do Guardian Mummy.

Jaleustrophos jest to Agility Piramid. Teleportujesz się bezpośrednio do obozu Simon'a Templeton.

Jaldraocht - tą piramidę musisz odwiedzić, jeśli chcesz, aby przełączyć księgę zaklęć czar na starożytną księgę zaklęć. Oczywiście zakłada się, że zadanie Desert Treasure zostało zakończone.

Berło ma tylko trzy ładunki, ale możesz je w każdej chwili naładować u Guardian Mummy za odpowiednią opłatą. Musisz w tym celu zdobyć 24 kościane artefakty, 12 kamiennych lub 6 złotych artefaktów, by w pełni naładować swoje Pyramid Sceptre.


Skull sceptre

skull_sceptre W głębi Stronghold of Security wśród różnych nieprzyjemnych zwierząt czekają na ciebie te, które posiadają elementy potrzebne do zbudowania Scull Sceptre. Potwory te są rozproszone na wszystkich czterech poziomach tych podziemi, a tylko jedni z najpotężniejszych wojowników będą mogli je zebrać.

Każdy element berła znajduje się na innym poziomie, więc trzeba będzie walczyć z potworami na każdym piętrze, by zebrać wszystkie części.

  1. Right skull half - Minotaurs ( level 12-27 ) na pierwszym piętrze
  2. Bottom of sceptre - Flesh crawlers ( level 28-41 ) na drugim piętrze
  3. Top of sceptre - Catablepons ( level 49-68 ) na trzecim piętrze
  4. Left skull half - Ankous ( level 75-86 ) na czwartym piętrze 

Ponieważ żaden z poszczególnych elementów nie znajduje się w handlu, jest to jedyny sposób, aby uzyskać Scull Sceptre. Będziesz miał większe szanse na uzyskanie fragmentu berła, jeśli będziesz miał na sobie Varrock Armour. W danym czasie możesz posiadać tylko jedno berło.

Jeśli uda Ci się złożyć je razem, okaże się, że berło ma pięć ładunków (dziesięć po zakończeniu wszystkich zadań w Easy Varrock Tasks), z których każdy teleportuje cię do centrum Barbarian Village, w pobliżu wejścia do Stronghold of Security.


Ring of Kinship

Ring_of_kinship
Ten pierścień przeniesie cię do Deamonheim. Jest także niezbędny w trakcie ćwiczenia Dungeoneeringu.

Możesz go dostać od Dungeoneering Tutor'a, który znajduje się przed wejściem do zamku w Deamonheim.


Nagrody z Tasków (m)

  Po wykonaniu Tasków, których celem jest sprawdzenie znajomości danej lokacji przez gracza, otrzymuje się w nagrodę przedmioty, które posiadają też właściwości teleportacyjne. Są to:

Przedmiot Nagroda za
ukończenie Tasków
Lokalizacje
Ardougne_cloak_4
Ardougne cloak (m)
Ardougne,
Easy
Monastery na południe od Ardougne
Ardougne,
Medium
Raz dziennie Farming patch na północ od Ardougne
Ardounge,
Elite
Nielimitowany teleport do Farming patcha na północ od Ardougne
explorer_s_ring
Explorer's ring
 Lumbridge/Draynor,
Hard
 
Darmowy teleport na pole niedaleko Portu Sarim
karamja_gloves_elite
Karamja gloves (m)
Karamja, Hard Darmowy teleport do Shilo Village
Fremshoes2
Fremennik boots (m)
Fremennik Province,
Medium
Jeden teleport dziennie za darmo z lirą
 bez zużycia ładunku w okolice Rellekki


Spirit Trees (m)

Po ukończeniu questa Tree Gnome Village masz możliwość korzystania z teleportacji za pomocą Spirit Trees.
Posiadają one sześc różnych lokacji. Są to:
- Grand Exchange w Varrock
- Battlefield, na północny-zachód od Clock Tower
- Centrum labiryntu Tree Gnome Village
- Tree Gnome Stronghold, na zachód od wejścia na Agility Course
- Przełęcz na wschód od Poison Wastes (odblokowane w trakcie Path of Glouphrie)
- Przy Mobilising Armies Command Centre
tree_spirit
Tylko Spirit Tree w Tree Gnome Village i Tree Gnome Stronghold mogą cię przeteleportować do któregokolwiek z pozostałych trzech Spirit Tree, inne drzewa umożliwiają tylko powrót do Tree Gnome Village. Po osiągnięciu pewnego etapu podczas wykonywania Path of Glouphrie będziesz mógł używać dowolnego drzewa, by podróżować do innego.

Ponadto, możesz zasadzić swoje własne Spirit Tree, rozwijając umiejętność Farming. Zabierze
ono Cię do Spirit Tree w Tree Gnome Stronghold. Wymaga to poziom 83 Farming lvl i możesz mieć tylko jedno takie drzewo na raz. Więcej informacji można znaleźć w artykule Farming.

Po ukończeniu questa The Prisoner of Glouphrie gracz otrzymuje możliwość posiadania 2 Spirit Tree jednocześnie.



Transport powietrzny (m) 


Gnome Gliders

Po ukończeniu questa Grand Tree masz możliwość korzystania z Gnomskich Linii Lotniczych, by przemieszczać się do innych lokacji. By skorzystać z tej formy transportu, porozmawiaj z pilotem i wybierz na mapie docelowe miejsce twojej podróży.
Pamiętaj, że możesz wybierać dowolną lokalizację, lecąc z Tree Gnome Stronghold. Musisz do tej lokalizacji dolecieć przed podjęciem nowego celu.

- Ta Quir Priw - The Grand Tree
- Lemantolly Undri - zachodnie Feldip Hills (wymagany One Small Favour)
- Gandius - na północ od Ship Yard we wschodniej Karamja'i
- Kar-Hewo - Al Kharid
- Lemanto Andra - na zachód od wykopalisk Digsite
- Sindarpos - White Wolf Mountain
-
Priw Gnomo Andralo - Tree Gnome Village (wymagany The Prisoner of Glouphrie)
gnome_glider

Zwróć uwagę na to, że możesz lecieć do Digsite, ale nie z powrotem ze względu na możliwość awaryjnego lądowania.

 

Military Gliders 

Po rozpoczęciu questa Monkey Madness masz możliwość korzystania z wojskowych gliderów. Musisz tylko porozmawiać z Daero, którego znajdziesz w Blurberry's Bar w Grand Tree. Zabierze cię on do ściśle tajnego wojskowego hangaru.

Tu musisz porozmawiać z Wydar, który zabierze cię do Lumdo na Crash Island, który z kolei popłynie z tobą na Ape Atoll swoją łodzią. Aby powrócić do Grand Tree, musisz wykonać te czynności w odwrotnej kolejności.

 

Magic Carpets

Ali Morrisane rozwinął sieć magicznych dywanów, które ułatwiają podróżowanie po pustyni. Obecnie kupcy dywanów posiadają swoje stoiska w siedmiu lokalizacjach na całej pustyni, pokazano to w tabeli poniżej.
rug_merchant
transportation Aby polecieć dywanem, trzeba porozmawiać z kupcem dywanów, oznaczonym przez ikonkę transportu na mini-mapie, a następnie po prostu wybrać wymagane miejsce przeznaczenia. 
Za kurs będziesz musiał zapłacić kupcowi 200gp. Następnie rozpoczniesz przyjemną podróż do wybranego miejsca przeznaczenia pod warunkiem spełnienia wszystkich wymogów.

 

 

  Lokalizacja docelowa
Shantay Pass północne
Pollnivneach
południowe
Pollnivneach
Ruiny Uzer Bedabin Camp Sophanem Mephanos Nardah Monkey Colony
L
o
k
a
l
z
a
c
j
a

p
o
c
z
ą
t
k
o
w
a
Shantay Pass - tak tak@& tak* tak^ - - - tak@
północne
Pollnivneach
tak - - - - - - - -
południowe
Pollnivneach
tak@& - - - - tak tak tak tak@
Ruiny Uzer tak - - - - - - - -
Bedabin Camp tak^ - - - - - - - -
Sophanem - tak - - - - - - -
Mephanos - tak - - - - - - -
Nardah - tak - - - - - - -
Monkey Colony - - tak@ - - - - - -
* Ukończone zadanie The Golem.  
^ Ukończone zadanie Tourist Trap.   @ Ukończone zadanie Do No Evil (darmowy kurs).
 &  Kurs przez Monkey Colony.

Informację dotyczące kursów dostępnych po ukończeniu questa Do No Evil zdobyte dzięki Lord Hagen X.

 

Pamiętaj, że pobyt na pustyni może być niebezpieczny bez odpowiedniego sprzętu. Najlepiej zawsze posiadać odpowiednie szaty i buty(desert), oczywiście kilka pełnych waterskins. Można je kupić w Al Kharid.

Hot Air Balloons

Po udzieleniu pomoc przedsiębiorczemu Auguste, po wypełnieniu gorącym powietrzem wnętrza balonu w Enlightened Journey, będziesz mógł korzystać z tej wspaniałej możliwości transportu wokół RuneScape. Balon może udać się tylko do określonej liczby miejsc, z których każde ma inne wymagania. Aby odblokować cel, należy również polecieć tam przynajmniej raz z Entrany (mini-quest Balloon Routes).

Docelowa lokalizacja Początkowy koszt Późniejsze podróże Wymagany lvl
Entrana - normal_logs
1 Logs
20
Taverley umożliwione w trakcie questa normal_logs
1 Logs
20
Crafting Guild oak_logs
10 Oak logs
oak_logs
1 Oak logs
30
Varrock willow_logs
10 Willow logs
willow_logs
1 Willow logs
40
Castle Wars yew_logs
10 Yew logs
yew_logs
1 Yew logs
50
The Grand Tree magic_logs2
3 Magic logs
magic_logs2
1 Magic logs
60

 

Eagle Transport

Aby odblokować orli transport należy zakończyć Eagles Peak.


Gigantyczne orły, które żyją w swoich gniazdach (eyrie) w RuneScape nie należą do zbytnio oswojonych stworzeń, z drugiej strony są one również nieagresywne. Poszukiwacze przygód, którzy nauczyli się sposobów, aby je poskromić, będą wiedzieć, że mogą nimi latać po świecie.


By podróżować za pomocą olbrzymich orłów, po prostu użyj liny na jednym z nich, który przesiaduje w gnieździe.Zaskoczony orzeł będzie podnosił cię w powietrze wraz z liną i zabierze cię do miejsca docelowego.
woodland_eagle
Istnieją cztery rodzaje ogromnych orłów, a każdy ma w gniazdo w innym rewirze Hunter. Gniazdo leśnych orłów jest w Eagles Peak, polarnych - w rejonie Hunter Rellekka, pustynne preferują suchy klimat obszaru Hunter Nardah, orły z dżungli są najczęściej widziane w okolicy Hunter Feldip.


W celu pełnego wykorzystania olbrzymich orłów, musisz upewnić się, że możesz wejść i wyjść z Eyries.

- Eyrie Feldip
Aby móc dostać się do gniazda, musisz pomóc małej winorośli rosnąć przy wejściu do niego. Aby to zrobić, należy użyć trzciny ogrodowej (dostępna z Fenkenstrain Castle) lub drażnić młodą winorośl u podstawy. Zostaw ją na chwilę, by wyrosła, w końcu będzie na tyle mocna i wysoka, abyś mógł się wspinać.

- Eyrie Rellekka
Aby wejść i wyjść do gniazda na tym obszarze Hunter, musisz być w stanie wynaleźć jakieś uchwyty. Wymagany 35 Agility lvl.

- Nardah eyrie
Gniazdo w okolicach Nardah jest zablokowane od strony pustyni przez duży głaz. Aby przesunąć go z drogi, należy wprowadzić z pustyni i mieć Agility na poziomie 45 lub wyższym. Przepchnij go w stronę jaskini, a będzie można swobodnie przemieszczać za pomocą gigantycznych orłów.

- Eyrie Karamja
Aby korzystać z gniazda na Karamja'i, musisz mieć osiągnęty pewien etap Back To My Roots, dlatego że znajduje się ono na szczycie gęstego i niebezpiecznego labiryntu Vine Jade.

Gniazdo w Peak Eagles jest jedynym, które zawiera jeden z każdego typu orłów, dzięki czemu można dostać się stamtąd do każdego z pozostałych trzech gniazd. Feldip, Rellekka i Nardah - natomiast gniazda w tych obszarach Hunter umożliwiają tylko transport z powrotem do Peak Eagles.

 


Carts (m)


Krasnoludy wprowadziły wagonikową sieć kolejową, która przeniesie Cię między głównymi osiedlami krasnoludów, i nie tylko! Aby korzystać z wózków, musisz rozpocząć Giant Dwarf, aby uzyskać dostęp do Keldagrim.

Krasnoludy z Keldagrim sprawiły, że wózki są dostępne całkowicie za darmo dla ludzi, więc można wykorzystać któryś z nich, aby dostać się w następujących lokalizacjach:
traveling_by_cart
Od Do
           Keldagrim            White Wolf Mountain
(wymgany ukończony
quest Fishing Contest)
Keldagrim Ice Mountain
Keldagrim Grand Exchange

Ponadto osoby, które ukończyły Another Slice H.A.M. będą mogły korzystać z połączenia kolejowego między Dorgesh-Kaan i Keldagrim.

shilo_cart

W celu korzystania z systemu wózków do Shilo Village, po pierwsze trzeba mieć ukończony quest Shilo Village.


 Bracia Vigroy i Hajedy przewiozą Cię swoim wózkiem między Brimhaven a Shilo Village za niewielką opłatą.


Hajedy i jego wózek znajdują się na południe od pomostu w Brimhaven, Vigroy jest zlokalizowany na zachód od banku w Shilo Village.


 


Transport wodny 


Al Kharid - Daemonheim

Porozmawiaj z kapitanem statku na zachodnim wybrzeżu Al Kharid, za bankiem. Weźmie cię na Daemonheim za darmo, także możesz się tam przyczynić się do wysiłków Fremennik'ów. Możesz powrócić z powrotem, również za darmo, po rozmowie z kapitanem statku na południowo-wschodnim wybrzeżu Daemonheim.

Port Sarim - Karamja

Porozmawiaj z Seaman Lorris, Seaman Thresnor lub kapitanem Tobias'em w Porcie Sarim. Zabiorą cię na północno-wschodni dok na Karamja za 30gp. Możesz powrócić do Portu Sarim za taką samą opłatą po rozmowie z agentem celnem.

Port Sarim - Entrana (m)

Porozmawiaj z jednym z mnichów z Entrany w Port Sarim, by popłynąć na Entranę, i z powrotem. Mnisi nie pobierają opłat za tą usługę, ale nie możesz posiadać przy sobie żadnych przedmiotów związanych z walką.
   

Ardougne - Brimhaven (m)

Stacja dokująca w Ardougne znajduje się na południe od rynku. Można stąd płynąć do północnej stacji dokującej Brimhaven, po rozmowie z Kapitanem Barnaby i uiszczeniu opłaty 30gp.

Shilo Village (m)

"Lady of the Waves" jest położona na zachód od Shilo Village, umożliwia podróż do Portu Khazard i Portu Sarim. Bilety można kupić na 25gp u Seravel, który znajduje się na piętrze w sklepie wędkarskim w Shilo Village. Bilety w powrotną stronę można kupić u kapitana Shanks'a, który znajduje się na pokładzie statku.
 

Rellekka - Miscellania and Etcetaria (m)

Możesz podróżować do Miscellania i Etceterii za darmo po rozmawie z marynarzem w doku w Rellekka. Musisz mieć ukończone zadanie Fremennik Trials, jeśli chcesz skorzystać z tej usługi.

Rellekka - Waterbith Island (m)

Na Waterbirth Island można dostać się tylko łodzią. Aby się tam dostać, należy rozmawiać z Jarvald'em, który jest w doku daleko na zachód w Rellekka. Musisz porozmawiać z nim ponownie na Waterbirth Island, by powrócić do Rellekka.

Ogre Boatride (m)

Po zakończeniu części poświęconej ogrom Recipe for Disaster, będziesz miał dostęp do skrótów z Feldip Hills Karamja, przez łódź obsługiwaną przez dzieci Rantz'a. Aby skorzystać z tej możliwości podróży, będziesz musiał uiścić opłatę ogrowi. Może to być "glug glug herbsies" (zioła, takie jak rogues purse i inne, jakie można znaleźć na Karamja'i) lub ptaków chompy, więc bądź przygotowany do odbioru tych przedmiotów, jeśli chcesz wziąć udział podróży.

Charter Ships (m)


Membersi mogą zauważyć, że niektóre z doków zostały przedłużone o nowe pomosty, które są dodawane. Tutaj znajdziesz statki czarterowe, możesz dostać się do różnych miejsc w całym RuneScape. To nie tylko zaoszczędzi sporą ilość czasu, ale pracownicy czarteru mogą również sprzedawać różne przedmioty z ziem, do których się żegluje.
Mapa lokalizacji dostępnych lokalizacji:
 
- aby dopłynąć do portu Phasmatys, trzeba mieć ukończony Ghost's Ahoy!
- aby dopłynąć do Portu Tyras, trzeba mieć ukończony Regicide.
- aby dopłynąć do Mos Le'Harmless, trzeba mieć ukończone Cabin Fever.
- aby dopłynąć do Oo'glog, trzeba mieć ukończone As a First Resort.


Dla tych, którzy ukończyli Cabin Fever, cena przedstawiono poniżej wzrośnie o połowę.
Ponadto, Ring of Charos (a) ma mozliwość obniżenia kosztów.
ship_map

Żaglowce docierają do miejsc zaznaczonych na mapie poniżej. Oczywiście, nie będą wszystkie wyświetlane w grze na tej mapie. Niektóre miejsca są niedostępne z niektórych portów, na przykład, nie można korzystać ze statku, by płynął z Phasmatys do Mos Le'Harmless - statek Bill'a jest zadokowany w Port Phastmatys i weźmie cię za darmo.

 

  Lokacja docelowa
Brimhaven Catherby Karamja Mos Le'Harmless Port Khazard Port Phasmatys Port Sarim Shipyard Tyras Camp Oo'glog



L

o
k
a
c
j
a

p
o
c
z
ą
t
k
o
w
a


Brimhaven - 480 480 975* 400 2900 1600 400 3200 3200
Catherby 480 - 480 625* 1600 2500 1000 1600 3200 3400
Karamja 200 480 - 225* 400 1100 - 200 3200 2000
Mos Le'Harmless 725* 625* 1025* - 1025* - 325* 275* 1600* 500*
Port Khazard 1600 1600 1600 1025* - 4100 1280 1600 3200 5000
Port Phasmatys 2900 2500 1100 - 4100 - 1300 - 3200 2800
Port Sarim 1600 1000 - 325* 1280 1300 - 400 3200 1400
Shipyard 400 1600 200 225* 720 - 400 - 3200 900
Tyras Camp 3200 3200 3200 1600* 3200 3200 3200 3200 - 3200
Ooglog 3800 3400 2000 550* 5000 2800 1400 900 3200 -

* Koszty te są już zmniejszonę o połowę, ponieważ podróże tymi trasami są dostępne tylko po ukończeniu Cabin Fever.

Canoes

Istnieją cztery stanowiska wzdłuż rzeki Lum, które pozwalają na zbudowanie canoe i podróż wzdłuż rzeki. Musisz zlokalizować drzewo przeznaczone do zbudowania canoe na rzece Lum i zetnij je siekierą. Gdy drzewo zostało ścięte można wystrugać kajak. Dostępne także dla graczy f2p.

Z wysokim poziomem Woodcuttingu możesz budować lepsze kajaki i podróżować dalej w dół rzeki. Jeśli jesteś w stanie zrobić waka, będziesz mógł podróżować na 35 poziom Wilderness.

Uwaga: To jest jeden ze sposobów, aby dostać się na pustkowie, ale jest to podróż w jedną stronę. Aby powrócić, musisz sobie zapewnić inny środek transportu.

 


Fairy rings (m) 


Wstęp 

Po uzyskaniu zgody Fairy Godfather podczas Fairy Tale część II - Cure a Queen, będzie ci udostępniona nowa sieć transportu: Fairy Rings.

Jak było można się spodziewać, Fairy Ringi są napędzane przez magię wróżek. Aby korzystać z nich musisz być uzbrojony dramen/lunar staff, by wykorzystać ich magiczne właściwości (chyba, że masz ukończone A Fairy Tale Część III - Battle of Orks Rift, w takim przypadku nie trzeba już staffa).


Główny Fairy Ring znajduje się w Zanaris, na wschód od banku. Po kliknięciu na niego, aby go uaktywnić, można zauważyć, trzy grzybki-kontrolery pop-up. Każdy kontroler posiada cztery litery przypisane jej zadania. Kliknięcie na grzyby będzie obracać litery. Możesz uzyskać wiele kombinacji liter z tych grzybów, a następnie kliknij przycisk teleport, aby przejść do lokalizacji.

mushroom_controls

Główne lokalizacje są wymienione poniżej, ale jeśli chcesz zobaczyć inne kombinacje, możesz znaleźć się w dziwnych i cudownych miejscach. Wróżki są na ogół zadowolene z lokalizacji Fairy ring'ów, ale czasami mogą zmienić zdanie i przekierować pierścień do nowej lokalizacji.



Lokacje

Lokacja  Koordynat
 Inne
 wymagania 
Lokacja  Koordynat Inne
wymagania
aiq
Mudskipper Point
AIQ Nie air
Wyspa na południe
od Witchaven
AIR Nie
ajq
Dorgesh-Kaan
Agility Course
AJQ Death to the
Dorgeshuun
ajr
Wejście do
Fremennik Dungeon
AJR Nie
ajs
Penguin island
AJS Nie akq
Piscatoris Hunter Area
AKQ Nie
aks
Feldip Hills
AKS Nie alp
Gu'Tanoth cave
(na południe od Jiggig)
ALP A Fairy Tale Part III
- Battle at Orks Rift
alq
Haunted Woods
ALQ Priest in Peril alr
Abyssal area
ALR Nie
als1
McGrubor's Wood
ALS Nie biq
Kharidian Desert
w pobliżu Kalphite Hive
BIQ Nie
bir
Sparse Plane
BIR Nie bis
Ardoudne Zoo
(klatka unicorna)
BIS Nie
bjq
Ancient Cavern
BJQ* Barbarian Training bkp
Na południe Castle Wars
BKP Nie
bkq
Enchanted Valley
BKQ A Fairy Tale Part III
- Battle at Orks Rift
bkr
Mort Myre Swamp
BKR Priest in Peril
blp
Południowa część TzHaar
BLP Nie blq
Yu'biusk
BLQ Land of the Goblins
blr
Na południowy-wschód
od Legends Guild
BLR Nie cip
Północno-zachodnia
Miscellania
CIP The Fremennik Trials
ciq
Na południe od
Tree Gnome Village
CIQ Nie cjr
Okolica Sinclair Mansion
CJR Nie
ckp
Starflower Plane
CKP A Fairy Tale Part II
- Cure a Queen
ckr
Karamja, północny-zachód
 od Shilo Village
CKR Nie
cks
Canifis Mushroom Patch
CKS Priest in Peril clr
Ape Atoll, okolice
Agility Course
CLR A Fairy Tale Part III
- Battle at Orks Rift
cls
Przylądek Hazelmere
CLS Nie dip
Mos Le'Harmless
(wyspa K'Chunk)
DIP A Fairy Tale Part III
- Battle at Orks Rift
dir
Gorak lair
DIR A Fairy Tale Part II
- Cure a Queen
dis
Na południe of
Wizard Tower
DIS Nie
djp
Pomiędzy Necromancer's
Tower a Tower of Life
DJP Nie djr
Na zachód od
Sinclair Mansion
DJR Nie
dkp
Karamja, okolice
Karambwan fishing spot
DKP Nie dkr
Na wschód od Edgeville
DKR Nie
dks
Rellekka Hunter Area
DKS Nie dlq
Nardah Hunter Area
DLQ Nie
dlr
Wyspa na Poison Waste
DLR Nie dls
Przejście poniżej
Mort Myre
DLS In Search
of the Myreque
resistance_hq
Fairy Resistance HQ
AIR DLR
DJQ AJS
Nie orks_rift
Orks Rift
BIR DIP
CLR ALP
Nie

* Fairy Ring w Ancient Cavern może być używany, ale najpierw musi być naprawiony. Aby to zrobić, należy najpierw uzyskać dostęp do Ancient Cavern, wykonując większość Barbarian Training, a następnie przy użyciu pięciu grzybów skonfigurować Fairy Ring, posiadając przy sobie spade.

 


Przedmioty z questów (m)

 


Niektóre przedmioty, uzyskiwane jako nagrody z quest'ów w grze, pozwalają na teleport do danej lokalizacji. Te elementy są wymienione poniżej: 

ectophial 
Ectophial
Ectophial jest częścią nagrody w zadaniu Ghosts Ahoy! Po jego opróżnianiu, będziesz przeniesiony do Ectofuntus na północ od Port Phasmatys. Aby go naładować, wystarczy użyć Ectophial na Ectofuntus. Przedmiot ten jest bardzo przydatny, ze względu na jego zdolność nielimitowanego teleportu za pomocą jednego kliknięcia.
lletya_teleport_crystal
Elf teleport crystal
Elf teleport crystal można uzyskać, uruchamiając misję Mourning End Part I. Przedmiot teleportuje cię do Lletya'i w krainie elfów . Może być ładowany przez Eluned za odpowiednią opłatą. Dodatkowe kryształy można otrzymać w postaci dropów z elfich strażników.
enchanted_lyre
Enchanted lyre
 Enchanted lyre zdobędziesz w trakcie The Fremennik Trials. Możesz ponownie zaczarować lirę, oferując Fossegrimen jedną z wymienionych rzeczy:

- raw shark - daje 2 teleporty
- raw seabass - daje 2 teleporty (jeśli masz założony Ring of Charos (a))
- raw manta ray - daje 3 teleporty
- raw seaturtle - daje 4 teleporty

Kiedy zagrasz na lirze, zostaniesz teleportowany do Rellekki. Po każdym zużyciu teleportów możesz ponownie zaczarować swoją lirę.
sled
Sled
Sanki są uzyskiwane w trakcie poszukiwania w queście Troll Romance. Są używane do jazdy w dół po terenach górskich, w pobliżu Troll Stronghold, by dotrzeć do powierzchni, aby zerwać trollweiss flower. Podczas jazdy na sankach można odebrać wiele różnych spawnów, runy chaos i dodatkowe trasy dla sań.
camulet
Camulet
Camulet otrzymujemy w nagrodę za quest Enakhra's Lament. Kiedy go przetrzesz, to teleportuje cię do świątyni odkrytej w tym zadaniu. Camulet ma 4 ładunki, a gdy skończą się, będzie trzeba użyć na nim wiadra z wielbłądzim łajnem, aby go naładować. Po połączeniu go w cramulet, będziesz mógł nadal korzystać z tej możliwości teleportu.
goblin_village_sphere
Moving-over-distance
sphere (Goblin Village)
Wygodny Oldak wynalazł sferę teleportującą do losowego miejsca na terenie Goblin Village, uzyskaną w trakcie Another Slice H.A.M. Każda sfera może być użyta tylko raz. Aby ją otrzymać, należy zanieść stopione szkło i dwie law runy do Oldaka w Dorgesh-Kaan.
plain_of_mud_sphere
Moving-over-distance sphere (Plain of Mud)
Owa sfera uzyskana w misji Land of the Goblins i może cię zabrać do jaskiń, Plain of Mud. Każda sfera może być użyta tylko raz. Aby ją otrzymać, należy przynieść stopione szkło i dwie law runy do Oldaka w Dorgesh-Kaan.
bandos_throne_sphere
Moving-over distance sphere (sala tronowa Bandos'a)
Najnowsza z teleportujących sfer Oldak'a, dostepna po wykonaniu The Chosen Commander, zabierze cię ona do Sali tronowej Bandos'a w Yu'biusk. Każda sfera może być użyta tylko raz. Aby ją otrzymać, należy zanieść sztukę stopionego szkła i dwie law runy do Oldaka w Dorgesh-Kaan.
jennica_s_ring
Jennica's Ring


Jennica's Ring jest uzyskawany podczas Spirit of Summer, może być używane podczas wycieczek do kilku miejsc na pustkowie, aby uzyskać dostęp do równoległego świata dusz do RuneScape. Aby odzyskać pierścień, przeszukaj tereny w pobliżu ruin, w których byłeś pierwszy raz transportowany do tej dziwnej rzeczywistości.

broomstick
Broomstick

Miotła jest nagrodą podarowaną przez Maggie, po wypełnieniu Swept Away, może zachwycać membersów, biorąc cię do kilku czarownic, kolegów Maggie w świecie RuneScape. Inspirujące jest to, że po pierwszym teleportach do ogrodu czarodziejki, otrzymasz bonus doświadczenia do Magic. Jeśli utracisz swoją miotłę, można dostać nową od Maggie.
 

          
 


Specjalne metody (m) 


Magic Portals (m)

Na drugim piętrze Magic Guild w Yanille (musisz posiadać 66 Magic lvl, by tam wejść) znajdują się trzy portale, które teleportują do różnych miejsc:
- Wschodni portal teleportuje cię do Wizard Tower, na południe od Draynor Village.
- Południowy portal teleportuje cię do Dark Wizard Tower, na północ od Crafting Guild
- Zachodni portal teleportuje cię do Thormac'a w Sorceror's tower, na zachód od Catherby.

Mort Myre Swamps (m)

Kiedy ukończysz obie przygody (Priest in Peril, In search Myreque), możesz korzystać ze skrótu prowadzącego z Morytanii do Mort Myre Swamp.

Pierwszy raz musisz zejść za pomocą małej klapy w podłodze, znajduje się ona pod barem Hair of the Dog w Canifis, znajdziesz tam kryjówkę Myreque. Za ścianą w następnym pokoju po przeszukaniu i wejściu tam, znajdziesz podziemne przejście, które prowadzi do dużych drewnianych drzwi. Przejdź przez nie i znajdziesz się na Mort Myre Swamp.

Z tego miejsca należy przemieszczać się na południe (ghasty mogą cię straszyć i uczynić twoje zapasy żywności niezdatnymi do użycia) aż do zerwanego mostu. Wejdź na drzewo, aby przejść przez most, a następnie kliknij prawym przyciskiem myszy na nie, aby wybrać opcję "zejść." Idź dalej na południe, tam powinna się znajdować łódź.

Za pomocą łodzi możesz bezpłatnie podróżować do wschodniej części Mort'ton. Za możliwość powrotu musisz zapłacić Cyreg Paddlehorn dokładnie 10gp.

Z Ardougne do Desert Keep (m)

W chacie na zachód od Zamku w Ardougne znajduje się dźwignia. Kiedy ją pociągniesz, zostaniesz teleportowany do opuszczonych ruin głęboko na Wildzie. Musisz posiadać ze sobą jakiś ostry przedmiot, na przykład nóż, który będzie przydatny podczas pokonywania sieci pajęczych powstałych w ruinach. Jeśli chcesz się z powrotem znaleźć w Ardougne, pociągnij dźwignie ponownie.
Taka sama dźwignia znajduje się w Edgeville na południe od banku.
 

The Abyss (m)

Przed wejściem do Abyss musisz oddać przysługę Mage of Zamorak (Abyss mini-quest).

Wejście do Abyss znajduje się na Wilderness, bezpośrednio na północ od Egdevile. Jest to niebezpieczna okolica, są tam Skeletons lub Revenanty, które będą cię atakować. Ponadto po wejściu do otchłani zostaniesz oznaczony czaszką, a twoje punkty Prayer będą obniżone do 0. Dlatego też wchodząc do Abyss, ruzykujesz utratę wszystkich swoich przedmiotów.

Gdy jesteś wewnątrz Abyss, jesteś chroniony przed niebezpieczeństwami związanymi z pustkowiem. Następnie możesz zdecydować, którym portalem chcesz przejść do innego wymiaru. Każde wejście jest oznaczone runą i będzie przenosić cię do odpowiednie ołtarza. Zwróć uwagę na to, że przeszkody nie zawsze są w tym samym miejscu!
*Znajduję się tam także szczelina, która jest obecnie niedostępna dla graczy (odpowiada soul rune).

Uważaj, bo znajduje się się tutaj strefa multi-combat, która zapełniona jest potworami, w związku z czym jest to bardzo niebezpieczna metoda, by się przemieszczać.

Wilderness Teleport Portals (m)

wilderness_teleport
Na Wilderness znajduje się sześć Portali. Te Portale mają zdolność teleportowania graczy w obrębie Wilderness.

Portale są dość duże, więc trudno je pominąć. Jeśli znalazłeś portal, musisz dotknąć jednego z jego czterech filarów, by go aktywować. Należy szybko wejść w środek portalu, przeniesie cię to do jednego z pozostałych portali na Wilderness.

Uwaga:
Może to oznaczać, że niespodziewanie znajdziesz się w dalszych częściach pustkowia, może się tam znajdować więcej nieumarłych i innych agresywnych wobec ciebie potworów. Należy także pamiętać, że za pomocą portali możesz teleportować revenanty.


Śmierć

Jeśli umrzesz podczas gry, na szczęście nie umierasz na zawsze, odrodzisz się ponownie (to miejsce to respawn point). Domyślnie jest to dziedziniec przed zamkiem w Lumbridge, ale może być zmieniony po wykonaniu odpowiednich zadań na Falador (po ukończeniu Recruitment drive), na Camelot (po ukończeniu King's Ransom) lub Soul Wars Island (po ukończeniu Nomad's Requiem).

Po odrodzeniu się odnowisz swoje wszystkie statystyki umiejętności, a także zatrzymasz swoje trzy najcenniejsze przedmioty (które nie są w postaci noted). Jednak jeśli przed śmiercią posiadałeś czaszkę nad swoją głową, nie pozostanie przy tobie ani jeden przedmiot.

Jedynym wyjątkiem jest modlitwa "protect item," która pozwala na zachowanie dodatkowego przedmiotu (niezależnie od tego, czy posiadałeś przed śmiercią czaszkę nad głową).

By zasięgnąć większej ilości informacji na ten temat, przeczytaj poradnik Podstawy gry- Śmierć.


© 2004-2011 Wygląd zaprojektowany przez Bartosz Bociek
Runescape jest znakiem towarowym Jagex Software 1999 - 2011 Andrew Gower and Jagex Ltd.
My nie jesteśmy Jagex Ltd. Teksty kursywą są tłumaczeniem i wraz z obrazkami należą w całości do Jagex Ltd