Uwaga: Litera "m" w nawiasie przy danej opcji transportu oznacza, iż jest ona dostępna tylko dla graczy opłacających subskrypcję p2p!
Transport
Wprowadzenie
RuneScape jest światem, który wciąż się rozwija. Dlatego jest bardzo prawdopodobne, że podczas podróży po świecie, zechcesz przenieść się w odległe miejsca tak szybko jak to możliwe. W tym artykule znaleźć można informacje na temat wielu dostępnych możliwości, a tym samym zaoszczędzić cenny czas i uniknąć zbędnych wycieczek.
Ikony transportu na mini-mapie pokazują najważniejsze miejsca z tym związane. Możliwości podróżowania dzięki przedmiotom takim jak biżuteria i nagrody z questów, nie są przypisane do konkretnych lokacji, bo nie ma ściśle określonego miejsca by z nich korzystać. |
Podróż pieszo
Jeśli chcesz szybciej się poruszać, możesz trwale skonfigurować ustawienia swojej postaci. Ta funkcja może być aktywowana w oknie opcji gry (nie ma więcej informacji na temat tej opcji), można to zrobić, przytrzymując klawisz CTRL na klawiaturze, zanim klikniesz na lokalizację, do której chcesz przenieść swoją postać... Klikając na ikonę Run obok mini-mapy, można również przełączać między biegiem i chodem. |
Większy ciężar twojej postaci może powodować większe zużycie energii podczas biegu. Po uruchomieniu biegu na długich dystansach twoja energia będzie sukcesywnie malała, dlatego zaleca się nosić lekki sprzęt, specjalne szaty lub buty lekkości. Twoją pozostałą wytrzymałość widać po kliknięciu na ikonę klucza, które znajduje się prawym dolnym rogu. Można również kliknąć prawym przyciskiem na menu obok mini-mapy.
Membersi mogą również zregenerować swoją energię za pomocą następujących sposobów:
Nazwa przedmiotu | Przedmiot | Efekt działania |
Sq'irk juice (z mini-gry Sorcress's Garden) |
Przywraca 10-40% energii, w zależności od typu soku | |
White tree fruit (można zerwać z "White Tree" po ukończeniu misji Garden of Tranquillity) |
Przywraca 16% energii | |
Energy restore potion | Przywraca 20% energii po wypiciu dawki | |
Summer pie | Przywraca 20% energii, +5 do Agility | |
Super energy restore potion | Przewraca 40% energii po wypiciu dawki | |
Explorer's Ring (można uzyskać po ukończeniu Tasków Lumbridge/Draynor) |
Przywraca 50% energii kilka razy w ciągu dnia (zależy od poziomu pierścienia) | |
Strange fruit (można uzyskać w trakcie Random Eventu "Strange Plant") |
Przywraca 60% energii | |
Goutweed tuber (można uzyskać w trakcie mini-gry Tai Bwo Wannai Cleanup) |
Przywraca 100% energii | |
Mint cake (można uzyskać w trakcie -gry Gnome Restaurant) |
Przywraca 100% energii | |
Spirit terrobird, Tireless Run - specjalne działanie | Przywraca część twojej energii, bazując na twoim Agility lvl | |
Salt water spring, Oo'glog (udostępnione w trakcie As a First Resort) |
- | Przywraca twoją energię i na pewien czas zatrzymuje jej utratę |
Więcej o Agility można znaleźć w artykule dotyczącym tej umiejętności.
Skróty (m)
Krasnale najbardziej na świecie kochają przeróżne podróże - ale niekoniecznie piesze. Dlatego też stworzyliśmy szereg skrótów, a większość gnomów może ich używać bez problemów. Dla ludzi też przewidzieliśmy możliwość korzystania z tych udogodnień, pod warunkiem posiadania odpowiedniego poziomu Agility umożliwiającego pokonanie przeszkody. Czy można żądać czegoś więcej, ale nadal są lepsze sposoby, by zaoszczędzić mnóstwo przeznaczonego na podróże. Takie skróty są rozmieszczone w całym RuneScape. Szczegóły można znaleźć w artykule dotyczącym Agility. W menu umiejętności dotyczącym Agility znajduje się lista skrótów, które można wykorzystać wraz z poziomem tej umiejętności niezbędnym do pokonania tej przeszkody, dzięki czemu można szybko uzyskać informacje nawet w trakcie gry. |
Teleportacja
Teleportacja to najszybszy i najprostszy sposób, by dostać się do głównych miast. Potrzebny jest jednak pewien poziom Magic i zasób run odpowiednich dla danego teleportu. Zwróć uwagę, że niektóre z tych zaklęć są zarezerwowane tylko dla płacących użytkowników. Jakie runy są potrzebne, by wymówić właściwe zaklęcie, możesz to sprawdzić w tabelach poniżej.
Podstawowe teleporty
Podstawowe zaklęcie teleportacji można wykorzystywać za darmo, ponieważ jest bardziej rytualne niż pozostałe zaklęcia. To trwa chwilę dłużej od pozostałych i może być bardzo łatwo zatrzymane. Z powodu tych ograniczeń i nie nadaje się do ucieczki z Wilderness. Dodatkowym ograniczeniem jest możliwość korzystania z niego raz na 30 minut.
Gdy posiadasz zwykłą księgę zaklęć, po wykorzystaniu tego zaklęcia pojawisz się w Lumbridge.
Gdy posiadasz starożytną księgę zaklęć (ancient), po wykorzystaniu tego zaklęcia pojawisz się w Edgeville.
Gdy posiadasz księgę lunar, po wykorzystaniu tego zaklęcia pojawisz się na Lunar Isle.
Gdy znajdziesz się na darmowym świecie, twoja księga zaklęć automatycznie zmieni się na zwykłą, w związku z tym docelową lokalizacją tego teleportu będzie Lumbridge.
Teleporty z podstawowej księgi zaklęć
Zaklęcie | Wymagany lvl | Inne wymagania | f2p / p2p |
Mobilising Armies |
10 | nie | p2p |
Varrock* |
25 | nie | f2p |
Lumbridge |
31 | nie | f2p |
Falador |
37 | nie | f2p |
Twój Dom** |
40 | nie | p2p |
Camelot |
45 | nie | p2p |
East Ardougne |
51 | ukończone zadanie Plaque City | p2p |
Watchtower |
58 | ukończone zadanie Watchtower | p2p |
Trollheim |
61 | ukończone zadanie Eadgar's Ruse | p2p |
Ape Atoll |
64 | ukończona część Recipe for Disaster (związana z Awowogei) |
p2 |
*Po wykonaniu Easy Varrock Tasks mamy możliwość zmiany docelowego miejsca teleportu z centrum Varrock na Grand Exchange (i odwrotnie).
**Taby-Teleporty do domu, wykonane w twoim domu, mogą mieć zmodyfikowaną docelową lokalizację teleportu. Do tego celu musisz mieć ukończony quest Love Story oraz posiadać dłuto (chisel) w ekwipunku, by manipulować lokalizacją.
Teleportowanie się przy pomocy innych graczy (m)
Możesz być teleportowany przez innych graczy do poniższych lokacji:
Zaklęcie | Wymagany lvl | Inne wymagania |
Lumbridge |
74 | nie |
Falador |
82 | nie |
Camelot |
90 | nie |
Więcej informacji na ten temat znajdziesz w artykule Magic. Okno zaklęć w grze pokazuje dostępne zaklęcia.
Książka magiczna w oknie gry wyświetla też zaklęcia teleportującego, można ich używać jedynie po uzyskaniu pewnego poziomu Magic, posiadając odpowiednie runy w plecaku, więc podczas gry można tą możliwość szybko sprawdzić.
Teleporty w starożytnej księdze zaklęć (m)
Po zakończeniu questa Desert Treasure można zmienić zwykłą księgę zaklęć na starożytną (ancient), która ma własny zakres czarów teleportujących. Jakie runy są potrzebne, by korzystać z tych zaklęć? Znajduje się to w tabelce poniżej.
Zaklęcie | Wymagany lvl | Inne wymagania |
Paddewa (Edgeville Dungeon) |
54 | Ukończone zadanie Desert Treasure. |
Sennistan (Digsite) |
60 | |
Kharyrll (Canifis) |
66 | |
Lassar (Ice Mountain) |
72 | |
Dareeyak (23 lvl Wilderness) |
78 | |
Carrallangar (Graveyard of Shadows, 19 lvl Wilderness) |
84 | |
Annakarl (Demonic Ruins, 47 lvl Wilderness) |
90 | |
Ghorrock (Ice Plateau, 45 lvl Wilderness) |
96 |
Teleporty z księgi lunar (m)
Po ukończeniu Lunar Diplomacy możesz zmienić swoją księga zaklęć na księgę lunar, która także posiada specyficzne dla siebie teleporty.
W poniższej tabeli znajdują się wymagania dotyczące konkretnych zaklęć teleportacyjnych:
Zaklęcie | Wymagany lvl | Inne wymagania |
Moonclan teleport |
69 | Ukończone zadanie Lunar Diplomacy. |
Tele group Moonclan |
70 | |
Ourania teleport |
71 | Ukończone zadanie Lunar Diplomacy, wymaga także rozmowy z Babą Yagą. |
Waterbirth teleport |
72 | Ukończone zadanie Lunar Diplomacy. |
Tele group Waterbirth |
73 | |
Barbarian teleport |
75 | |
Tele group Barbarian |
76 | |
Khazard teleport |
78 | |
Tele group Khazard |
79 | |
Fishing Guild teleport |
85 | |
Tele group Fishing Guild |
86 | |
Catherby teleport |
87 | |
Tele group Catherby |
88 | |
Ice Plateau teleport |
89 | |
Tele group Ice Plateau |
90 |
Tele-taby i POH portale (m)
Są to gliniane tabliczki, które mają możliwość teleportowania graczy do odpowiedniej lokalizacji. Można je wykonać samodzielnie w domu, do tego celu potrzebny jest odpowiedni lectern - im lepszy, tym więcej rodzajów tabliczek można wyrabiać (Contruction). | ||
Do wykonania pojedynczej tabliczki są potrzebne runy niezbędne do danego teleportu i namoczona glina (soft clay). Są bardzo wygodne w użyciu, ponieważ zajmują tylko jedno miejsce w plecaku i należą do teleportów jednoklikowych. | ||
Kolejnym elementem możliwym do zbudowania we własnym domu są POH portale. Działają jak jednostkowy teleport, ale nie ogranicza ich posiadanie run w ekwipunku, więc mogą być dobrą inwestycją, by przemieszczać się do niektórych lokacji. |
Biżuteria (m)
Prawie każdy element biżuterii w RuneScape może być zaczarowany, a niektóre z nich mogą być używane nawet do teleportacji. Te elementy są wymienione poniżej. Aby korzystać z biżuterii w celu teleportacji wszystko, co musisz zrobić, to zdjąć dany element, a następnie prawym przyciskiem myszy wybrać polecenie Rub. Aby uzyskać informacje na temat wyrobu konkretnego rodzaju biżuterii przejdź do artykułu Crafting. Aby dowiedzieć się w jaki sposób, nadać swojej biżuterii magiczne właściwości, przejdź do artykułu Magic.
Przedmiot | Wymagana biżuteria |
Możliwe lokalizacje |
Liczba początkowych ładunków, efekty zużycia |
Games necklace |
Sapphire necklace | Pokój gier w zamku w Burthrope Barbarian Assault Clan Wars jaskinia Corporeal Beast |
8 ładunków, po zużyciu znika |
Ring of duelling |
Emerald ring | obszar mini-gry Castle War obszar mini-gry Duel Arena obszar mini-gry Fist of Guthix obszar mini-gry Mobilising Armies |
8 ładunków, po zużyciu znika |
Digsite pendant |
Ruby necklace | Digsite | 5 ładunków, po zużyciu znika |
Ring of life |
Diamond ring | Jeśli będziesz mieć mniej niż 10% punktów życia, teleportuje cię do punktu odrodzenia. Jeśli jakiś cios zredukuje twoją liczbę punków życia do 0, umrzesz. |
1 ładunek, po zużyciu znika |
Ring of wealth |
Dragonstone ring | Grand Exchange Miscellania |
4 ładunki, może być ładowany w Hero'es Guild |
Amulet of glory |
Dragonstone amulet | Edgeville Karamja Draynor Village Al Kharid |
4 ładunki, może być ładowany w Hero'es Guild |
Combat bracelet |
Dragonstone bracelet | Warrior's Guild Champion's Guild Ranging Guild Prayer Guild |
4 ładunki, może być ładowany w Legend's Guild |
Necklace of skills |
Dragonstone necklace | Fishing Guild Mining Guild Cooking Guild Crafting Guild |
4 ładunki, może być ładowany w Legend's Guild |
Scrolle teleportujące (m)
Gdy zakończysz Treasure Trail, istnieje możliwość, że otrzymasz jednorazowy teleport w postaci scrolla. Te teleporty są możliwe do zdobycia w trakcie każdego trudniejszego poszukiwania skarbów. Można nimi handlować z innymi graczami i przeniosą cię w następujące lokalizacje:
• Bandit Camp
• Lumber Yard
• Miscellania
• Nardah
• Phoenix Lair
• Tai Bwo Wannai
Oldak's Marvellous Moving-over-distance Sphere (m)
Wielki uczony goblinów, Oldak trochę eksperymentował z runami i dokonał niesamowitego odkrycia, rozwijając możliwości teleportu. Kula teleportacyjna nie jest doskonałym produktem tajemniczej technologii, dlatego teleportuje losowo do jednego z kilku miejsc w Dorgesh-Kaan Dungeon, kiedy się zepsuje. | |
Aby uzyskać nową kulę wystarczy przynieść dwie law runy i trochę stopionego szkła (molten glass) do laboratorium Oldak'a w północno-wschodnich podziemiach Dorgesh-Kaan. | |
Jeśli ukończysz quest Another Slice H.A.M., Oldak może dla Ciebie wykonać kulę, która pomoże ci dostać się do Goblin Village. Jak w przypadku wszystkich innych przedmiotów tego typu potrzebne będzie stopione szkło i dwie law runy. |
|
Jeśli ukończysz przygodę Land of the Goblins, Oldak będzie mógł wykonać dla Ciebie kulę, która będzie cię teleportować do Plain of Mud. Jak w przypadku wszystkich innych przedmiotów tego typu będzie potrzebne również stopione szkło i dwie law runy. | |
Po zakończeniu Choosen Commander, Oldak odkryje bardziej wydajne metody teleportacji i zaoferuje ci kulę, dzięki której możesz dostać się do sali tronowej Bandosa w Yu'biusk. |
Bonesack(e) and Ram Skull Helm(e) (m)
Zarówno Bonesack (e), jak i Ram Skull Helm (e) przeniosą cię do siedziby Odd Old Man'a, położonej na wschód od Varrock, w pobliżu kopalni limestone. Zadziała to tylko raz w rekonstrukcji Skeletal Horror. |
The Pharaoh's Sceptre (m)
Szczególnie sprytni złodzieje będą poszukiwać tych starych symboli władzy, gdyż można je zdobyć tylko we wnętrzu piramidy w Jalsavrah Sophanem (Piramid Plunder). To berło jest na pewno nasycone magicznymi właściwościami, dzięki nim może cię przenieść w okolice jednej z trzech Wielkich Piramid: Jalsavrah, Jaleustrophos i Jaldraocht. | |
Jalsavrah jest piramidą, we wnętrzu której możesz znależć to berło. Teleport prowadzi bezpośrednio do Guardian Mummy. Jaleustrophos jest to Agility Piramid. Teleportujesz się bezpośrednio do obozu Simon'a Templeton. Jaldraocht - tą piramidę musisz odwiedzić, jeśli chcesz, aby przełączyć księgę zaklęć czar na starożytną księgę zaklęć. Oczywiście zakłada się, że zadanie Desert Treasure zostało zakończone. Berło ma tylko trzy ładunki, ale możesz je w każdej chwili naładować u Guardian Mummy za odpowiednią opłatą. Musisz w tym celu zdobyć 24 kościane artefakty, 12 kamiennych lub 6 złotych artefaktów, by w pełni naładować swoje Pyramid Sceptre. |
Skull sceptre
W głębi Stronghold of Security wśród różnych nieprzyjemnych zwierząt czekają na ciebie te, które posiadają elementy potrzebne do zbudowania Scull Sceptre. Potwory te są rozproszone na wszystkich czterech poziomach tych podziemi, a tylko jedni z najpotężniejszych wojowników będą mogli je zebrać. | |
Każdy element berła znajduje się na innym poziomie, więc trzeba będzie walczyć z potworami na każdym piętrze, by zebrać wszystkie części.
Ponieważ żaden z poszczególnych elementów nie znajduje się w handlu, jest to jedyny sposób, aby uzyskać Scull Sceptre. Będziesz miał większe szanse na uzyskanie fragmentu berła, jeśli będziesz miał na sobie Varrock Armour. W danym czasie możesz posiadać tylko jedno berło. Jeśli uda Ci się złożyć je razem, okaże się, że berło ma pięć ładunków (dziesięć po zakończeniu wszystkich zadań w Easy Varrock Tasks), z których każdy teleportuje cię do centrum Barbarian Village, w pobliżu wejścia do Stronghold of Security. |
Ring of Kinship
Ten pierścień przeniesie cię do Deamonheim. Jest także niezbędny w trakcie ćwiczenia Dungeoneeringu. Możesz go dostać od Dungeoneering Tutor'a, który znajduje się przed wejściem do zamku w Deamonheim. |
Nagrody z Tasków (m)
Po wykonaniu Tasków, których celem jest sprawdzenie znajomości danej lokacji przez gracza, otrzymuje się w nagrodę przedmioty, które posiadają też właściwości teleportacyjne. Są to:
Przedmiot | Nagroda za ukończenie Tasków |
Lokalizacje |
Ardougne cloak (m) |
Ardougne, Easy |
Monastery na południe od Ardougne |
Ardougne, Medium |
Raz dziennie Farming patch na północ od Ardougne | |
Ardounge, Elite |
Nielimitowany teleport do Farming patcha na północ od Ardougne | |
Explorer's ring |
Lumbridge/Draynor, Hard |
Darmowy teleport na pole niedaleko Portu Sarim |
Karamja gloves (m) |
Karamja, Hard | Darmowy teleport do Shilo Village |
Fremennik boots (m) |
Fremennik Province, Medium |
Jeden teleport dziennie za darmo z lirą bez zużycia ładunku w okolice Rellekki |
Spirit Trees (m)
Po ukończeniu questa Tree Gnome Village masz możliwość korzystania z teleportacji za pomocą Spirit Trees. Posiadają one sześc różnych lokacji. Są to: - Grand Exchange w Varrock - Battlefield, na północny-zachód od Clock Tower - Centrum labiryntu Tree Gnome Village - Tree Gnome Stronghold, na zachód od wejścia na Agility Course - Przełęcz na wschód od Poison Wastes (odblokowane w trakcie Path of Glouphrie) - Przy Mobilising Armies Command Centre |
|
Tylko Spirit Tree w Tree Gnome Village i Tree Gnome Stronghold mogą cię przeteleportować do któregokolwiek z pozostałych trzech Spirit Tree, inne drzewa umożliwiają tylko powrót do Tree Gnome Village. Po osiągnięciu pewnego etapu podczas wykonywania Path of Glouphrie będziesz mógł używać dowolnego drzewa, by podróżować do innego. Ponadto, możesz zasadzić swoje własne Spirit Tree, rozwijając umiejętność Farming. Zabierze ono Cię do Spirit Tree w Tree Gnome Stronghold. Wymaga to poziom 83 Farming lvl i możesz mieć tylko jedno takie drzewo na raz. Więcej informacji można znaleźć w artykule Farming. Po ukończeniu questa The Prisoner of Glouphrie gracz otrzymuje możliwość posiadania 2 Spirit Tree jednocześnie. |
Transport powietrzny (m)
Gnome Gliders
Po ukończeniu questa Grand Tree masz możliwość korzystania z Gnomskich Linii Lotniczych, by przemieszczać się do innych lokacji. By skorzystać z tej formy transportu, porozmawiaj z pilotem i wybierz na mapie docelowe miejsce twojej podróży. |
|
Pamiętaj, że możesz wybierać dowolną lokalizację, lecąc z Tree Gnome Stronghold. Musisz do tej lokalizacji dolecieć przed podjęciem nowego celu. - Ta Quir Priw - The Grand Tree - Lemantolly Undri - zachodnie Feldip Hills (wymagany One Small Favour) - Gandius - na północ od Ship Yard we wschodniej Karamja'i - Kar-Hewo - Al Kharid - Lemanto Andra - na zachód od wykopalisk Digsite - Sindarpos - White Wolf Mountain - Priw Gnomo Andralo - Tree Gnome Village (wymagany The Prisoner of Glouphrie) |
|
Zwróć uwagę na to, że możesz lecieć do Digsite, ale nie z powrotem ze względu na możliwość awaryjnego lądowania. |
Military Gliders
Po rozpoczęciu questa Monkey Madness masz możliwość korzystania z wojskowych gliderów. Musisz tylko porozmawiać z Daero, którego znajdziesz w Blurberry's Bar w Grand Tree. Zabierze cię on do ściśle tajnego wojskowego hangaru.
Tu musisz porozmawiać z Wydar, który zabierze cię do Lumdo na Crash Island, który z kolei popłynie z tobą na Ape Atoll swoją łodzią. Aby powrócić do Grand Tree, musisz wykonać te czynności w odwrotnej kolejności.
Magic Carpets
Ali Morrisane rozwinął sieć magicznych dywanów, które ułatwiają podróżowanie po pustyni. Obecnie kupcy dywanów posiadają swoje stoiska w siedmiu lokalizacjach na całej pustyni, pokazano to w tabeli poniżej. |
||
Aby polecieć dywanem, trzeba porozmawiać z kupcem dywanów, oznaczonym przez ikonkę transportu na mini-mapie, a następnie po prostu wybrać wymagane miejsce przeznaczenia. | ||
Za kurs będziesz musiał zapłacić kupcowi 200gp. Następnie rozpoczniesz przyjemną podróż do wybranego miejsca przeznaczenia pod warunkiem spełnienia wszystkich wymogów. |
Lokalizacja docelowa | ||||||||||
Shantay Pass | północne Pollnivneach |
południowe Pollnivneach |
Ruiny Uzer | Bedabin Camp | Sophanem | Mephanos | Nardah | Monkey Colony | ||
L o k a l z a c j a p o c z ą t k o w a |
Shantay Pass | - | tak | tak@& | tak* | tak^ | - | - | - | tak@ |
północne Pollnivneach |
tak | - | - | - | - | - | - | - | - | |
południowe Pollnivneach |
tak@& | - | - | - | - | tak | tak | tak | tak@ | |
Ruiny Uzer | tak | - | - | - | - | - | - | - | - | |
Bedabin Camp | tak^ | - | - | - | - | - | - | - | - | |
Sophanem | - | tak | - | - | - | - | - | - | - | |
Mephanos | - | tak | - | - | - | - | - | - | - | |
Nardah | - | tak | - | - | - | - | - | - | - | |
Monkey Colony | - | - | tak@ | - | - | - | - | - | - |
* Ukończone zadanie The Golem. |
^ Ukończone zadanie Tourist Trap. | @ Ukończone zadanie Do No Evil (darmowy kurs). |
& Kurs przez Monkey Colony. |
Informację dotyczące kursów dostępnych po ukończeniu questa Do No Evil zdobyte dzięki Lord Hagen X.
Pamiętaj, że pobyt na pustyni może być niebezpieczny bez odpowiedniego sprzętu. Najlepiej zawsze posiadać odpowiednie szaty i buty(desert), oczywiście kilka pełnych waterskins. Można je kupić w Al Kharid.
Hot Air Balloons
Po udzieleniu pomoc przedsiębiorczemu Auguste, po wypełnieniu gorącym powietrzem wnętrza balonu w Enlightened Journey, będziesz mógł korzystać z tej wspaniałej możliwości transportu wokół RuneScape. Balon może udać się tylko do określonej liczby miejsc, z których każde ma inne wymagania. Aby odblokować cel, należy również polecieć tam przynajmniej raz z Entrany (mini-quest Balloon Routes).
Docelowa lokalizacja | Początkowy koszt | Późniejsze podróże | Wymagany lvl |
Entrana | - | 1 Logs |
20 |
Taverley | umożliwione w trakcie questa | 1 Logs |
20 |
Crafting Guild | 10 Oak logs |
1 Oak logs |
30 |
Varrock | 10 Willow logs |
1 Willow logs |
40 |
Castle Wars | 10 Yew logs |
1 Yew logs |
50 |
The Grand Tree | 3 Magic logs |
1 Magic logs |
60 |
Eagle Transport
Aby odblokować orli transport należy zakończyć Eagles Peak. Gigantyczne orły, które żyją w swoich gniazdach (eyrie) w RuneScape nie należą do zbytnio oswojonych stworzeń, z drugiej strony są one również nieagresywne. Poszukiwacze przygód, którzy nauczyli się sposobów, aby je poskromić, będą wiedzieć, że mogą nimi latać po świecie. By podróżować za pomocą olbrzymich orłów, po prostu użyj liny na jednym z nich, który przesiaduje w gnieździe.Zaskoczony orzeł będzie podnosił cię w powietrze wraz z liną i zabierze cię do miejsca docelowego. |
|
Istnieją cztery rodzaje ogromnych orłów, a każdy ma w gniazdo w innym rewirze Hunter. Gniazdo leśnych orłów jest w Eagles Peak, polarnych - w rejonie Hunter Rellekka, pustynne preferują suchy klimat obszaru Hunter Nardah, orły z dżungli są najczęściej widziane w okolicy Hunter Feldip. |
W celu pełnego wykorzystania olbrzymich orłów, musisz upewnić się, że możesz wejść i wyjść z Eyries.
- Eyrie Feldip
Aby móc dostać się do gniazda, musisz pomóc małej winorośli rosnąć przy wejściu do niego. Aby to zrobić, należy użyć trzciny ogrodowej (dostępna z Fenkenstrain Castle) lub drażnić młodą winorośl u podstawy. Zostaw ją na chwilę, by wyrosła, w końcu będzie na tyle mocna i wysoka, abyś mógł się wspinać.
- Eyrie Rellekka
Aby wejść i wyjść do gniazda na tym obszarze Hunter, musisz być w stanie wynaleźć jakieś uchwyty. Wymagany 35 Agility lvl.
- Nardah eyrie
Gniazdo w okolicach Nardah jest zablokowane od strony pustyni przez duży głaz. Aby przesunąć go z drogi, należy wprowadzić z pustyni i mieć Agility na poziomie 45 lub wyższym. Przepchnij go w stronę jaskini, a będzie można swobodnie przemieszczać za pomocą gigantycznych orłów.
- Eyrie Karamja
Aby korzystać z gniazda na Karamja'i, musisz mieć osiągnęty pewien etap Back To My Roots, dlatego że znajduje się ono na szczycie gęstego i niebezpiecznego labiryntu Vine Jade.
Gniazdo w Peak Eagles jest jedynym, które zawiera jeden z każdego typu orłów, dzięki czemu można dostać się stamtąd do każdego z pozostałych trzech gniazd. Feldip, Rellekka i Nardah - natomiast gniazda w tych obszarach Hunter umożliwiają tylko transport z powrotem do Peak Eagles.
Carts (m)
Krasnoludy wprowadziły wagonikową sieć kolejową, która przeniesie Cię między głównymi osiedlami krasnoludów, i nie tylko! Aby korzystać z wózków, musisz rozpocząć Giant Dwarf, aby uzyskać dostęp do Keldagrim. Krasnoludy z Keldagrim sprawiły, że wózki są dostępne całkowicie za darmo dla ludzi, więc można wykorzystać któryś z nich, aby dostać się w następujących lokalizacjach: |
Od | Do |
Keldagrim | White Wolf Mountain (wymgany ukończony quest Fishing Contest) |
Keldagrim | Ice Mountain |
Keldagrim | Grand Exchange |
Ponadto osoby, które ukończyły Another Slice H.A.M. będą mogły korzystać z połączenia kolejowego między Dorgesh-Kaan i Keldagrim.
W celu korzystania z systemu wózków do Shilo Village, po pierwsze trzeba mieć ukończony quest Shilo Village. Bracia Vigroy i Hajedy przewiozą Cię swoim wózkiem między Brimhaven a Shilo Village za niewielką opłatą. Hajedy i jego wózek znajdują się na południe od pomostu w Brimhaven, Vigroy jest zlokalizowany na zachód od banku w Shilo Village. |
Transport wodny
Al Kharid - Daemonheim
Porozmawiaj z kapitanem statku na zachodnim wybrzeżu Al Kharid, za bankiem. Weźmie cię na Daemonheim za darmo, także możesz się tam przyczynić się do wysiłków Fremennik'ów. Możesz powrócić z powrotem, również za darmo, po rozmowie z kapitanem statku na południowo-wschodnim wybrzeżu Daemonheim.
Port Sarim - Karamja
Porozmawiaj z Seaman Lorris, Seaman Thresnor lub kapitanem Tobias'em w Porcie Sarim. Zabiorą cię na północno-wschodni dok na Karamja za 30gp. Możesz powrócić do Portu Sarim za taką samą opłatą po rozmowie z agentem celnem.
Port Sarim - Entrana (m)
Porozmawiaj z jednym z mnichów z Entrany w Port Sarim, by popłynąć na Entranę, i z powrotem. Mnisi nie pobierają opłat za tą usługę, ale nie możesz posiadać przy sobie żadnych przedmiotów związanych z walką.
Ardougne - Brimhaven (m)
Stacja dokująca w Ardougne znajduje się na południe od rynku. Można stąd płynąć do północnej stacji dokującej Brimhaven, po rozmowie z Kapitanem Barnaby i uiszczeniu opłaty 30gp.
Shilo Village (m)
"Lady of the Waves" jest położona na zachód od Shilo Village, umożliwia podróż do Portu Khazard i Portu Sarim. Bilety można kupić na 25gp u Seravel, który znajduje się na piętrze w sklepie wędkarskim w Shilo Village. Bilety w powrotną stronę można kupić u kapitana Shanks'a, który znajduje się na pokładzie statku.
Rellekka - Miscellania and Etcetaria (m)
Możesz podróżować do Miscellania i Etceterii za darmo po rozmawie z marynarzem w doku w Rellekka. Musisz mieć ukończone zadanie Fremennik Trials, jeśli chcesz skorzystać z tej usługi.
Rellekka - Waterbith Island (m)
Na Waterbirth Island można dostać się tylko łodzią. Aby się tam dostać, należy rozmawiać z Jarvald'em, który jest w doku daleko na zachód w Rellekka. Musisz porozmawiać z nim ponownie na Waterbirth Island, by powrócić do Rellekka.
Ogre Boatride (m)
Po zakończeniu części poświęconej ogrom Recipe for Disaster, będziesz miał dostęp do skrótów z Feldip Hills Karamja, przez łódź obsługiwaną przez dzieci Rantz'a. Aby skorzystać z tej możliwości podróży, będziesz musiał uiścić opłatę ogrowi. Może to być "glug glug herbsies" (zioła, takie jak rogues purse i inne, jakie można znaleźć na Karamja'i) lub ptaków chompy, więc bądź przygotowany do odbioru tych przedmiotów, jeśli chcesz wziąć udział podróży.
Charter Ships (m)
Membersi mogą zauważyć, że niektóre z doków zostały przedłużone o nowe pomosty, które są dodawane. Tutaj znajdziesz statki czarterowe, możesz dostać się do różnych miejsc w całym RuneScape. To nie tylko zaoszczędzi sporą ilość czasu, ale pracownicy czarteru mogą również sprzedawać różne przedmioty z ziem, do których się żegluje. |
|
Mapa lokalizacji dostępnych lokalizacji: - aby dopłynąć do portu Phasmatys, trzeba mieć ukończony Ghost's Ahoy! - aby dopłynąć do Portu Tyras, trzeba mieć ukończony Regicide. - aby dopłynąć do Mos Le'Harmless, trzeba mieć ukończone Cabin Fever. - aby dopłynąć do Oo'glog, trzeba mieć ukończone As a First Resort. Dla tych, którzy ukończyli Cabin Fever, cena przedstawiono poniżej wzrośnie o połowę. Ponadto, Ring of Charos (a) ma mozliwość obniżenia kosztów. |
|
Żaglowce docierają do miejsc zaznaczonych na mapie poniżej. Oczywiście, nie będą wszystkie wyświetlane w grze na tej mapie. Niektóre miejsca są niedostępne z niektórych portów, na przykład, nie można korzystać ze statku, by płynął z Phasmatys do Mos Le'Harmless - statek Bill'a jest zadokowany w Port Phastmatys i weźmie cię za darmo. |
Lokacja docelowa | |||||||||||
Brimhaven | Catherby | Karamja | Mos Le'Harmless | Port Khazard | Port Phasmatys | Port Sarim | Shipyard | Tyras Camp | Oo'glog | ||
L o k a c j a p o c z ą t k o w a |
Brimhaven | - | 480 | 480 | 975* | 400 | 2900 | 1600 | 400 | 3200 | 3200 |
Catherby | 480 | - | 480 | 625* | 1600 | 2500 | 1000 | 1600 | 3200 | 3400 | |
Karamja | 200 | 480 | - | 225* | 400 | 1100 | - | 200 | 3200 | 2000 | |
Mos Le'Harmless | 725* | 625* | 1025* | - | 1025* | - | 325* | 275* | 1600* | 500* | |
Port Khazard | 1600 | 1600 | 1600 | 1025* | - | 4100 | 1280 | 1600 | 3200 | 5000 | |
Port Phasmatys | 2900 | 2500 | 1100 | - | 4100 | - | 1300 | - | 3200 | 2800 | |
Port Sarim | 1600 | 1000 | - | 325* | 1280 | 1300 | - | 400 | 3200 | 1400 | |
Shipyard | 400 | 1600 | 200 | 225* | 720 | - | 400 | - | 3200 | 900 | |
Tyras Camp | 3200 | 3200 | 3200 | 1600* | 3200 | 3200 | 3200 | 3200 | - | 3200 | |
Ooglog | 3800 | 3400 | 2000 | 550* | 5000 | 2800 | 1400 | 900 | 3200 | - |
* Koszty te są już zmniejszonę o połowę, ponieważ podróże tymi trasami są dostępne tylko po ukończeniu Cabin Fever.
Canoes
Istnieją cztery stanowiska wzdłuż rzeki Lum, które pozwalają na zbudowanie canoe i podróż wzdłuż rzeki. Musisz zlokalizować drzewo przeznaczone do zbudowania canoe na rzece Lum i zetnij je siekierą. Gdy drzewo zostało ścięte można wystrugać kajak. Dostępne także dla graczy f2p.
Z wysokim poziomem Woodcuttingu możesz budować lepsze kajaki i podróżować dalej w dół rzeki. Jeśli jesteś w stanie zrobić waka, będziesz mógł podróżować na 35 poziom Wilderness.
Uwaga: To jest jeden ze sposobów, aby dostać się na pustkowie, ale jest to podróż w jedną stronę. Aby powrócić, musisz sobie zapewnić inny środek transportu.
Fairy rings (m)
Wstęp
Po uzyskaniu zgody Fairy Godfather podczas Fairy Tale część II - Cure a Queen, będzie ci udostępniona nowa sieć transportu: Fairy Rings. |
|
Jak było można się spodziewać, Fairy Ringi są napędzane przez magię wróżek. Aby korzystać z nich musisz być uzbrojony dramen/lunar staff, by wykorzystać ich magiczne właściwości (chyba, że masz ukończone A Fairy Tale Część III - Battle of Orks Rift, w takim przypadku nie trzeba już staffa). Główny Fairy Ring znajduje się w Zanaris, na wschód od banku. Po kliknięciu na niego, aby go uaktywnić, można zauważyć, trzy grzybki-kontrolery pop-up. Każdy kontroler posiada cztery litery przypisane jej zadania. Kliknięcie na grzyby będzie obracać litery. Możesz uzyskać wiele kombinacji liter z tych grzybów, a następnie kliknij przycisk teleport, aby przejść do lokalizacji. |
|
Główne lokalizacje są wymienione poniżej, ale jeśli chcesz zobaczyć inne kombinacje, możesz znaleźć się w dziwnych i cudownych miejscach. Wróżki są na ogół zadowolene z lokalizacji Fairy ring'ów, ale czasami mogą zmienić zdanie i przekierować pierścień do nowej lokalizacji. |
Lokacje
Lokacja | Koordynat |
Inne wymagania |
Lokacja | Koordynat | Inne wymagania |
Mudskipper Point |
AIQ | Nie | Wyspa na południe od Witchaven |
AIR | Nie |
Dorgesh-Kaan Agility Course |
AJQ | Death to the Dorgeshuun |
Wejście do Fremennik Dungeon |
AJR | Nie |
Penguin island |
AJS | Nie | Piscatoris Hunter Area |
AKQ | Nie |
Feldip Hills |
AKS | Nie | Gu'Tanoth cave (na południe od Jiggig) |
ALP | A Fairy Tale Part III - Battle at Orks Rift |
Haunted Woods |
ALQ | Priest in Peril | Abyssal area |
ALR | Nie |
McGrubor's Wood |
ALS | Nie | Kharidian Desert w pobliżu Kalphite Hive |
BIQ | Nie |
Sparse Plane |
BIR | Nie | Ardoudne Zoo (klatka unicorna) |
BIS | Nie |
Ancient Cavern |
BJQ* | Barbarian Training | Na południe Castle Wars |
BKP | Nie |
Enchanted Valley |
BKQ | A Fairy Tale Part III - Battle at Orks Rift |
Mort Myre Swamp |
BKR | Priest in Peril |
Południowa część TzHaar |
BLP | Nie | Yu'biusk |
BLQ | Land of the Goblins |
Na południowy-wschód od Legends Guild |
BLR | Nie | Północno-zachodnia Miscellania |
CIP | The Fremennik Trials |
Na południe od Tree Gnome Village |
CIQ | Nie | Okolica Sinclair Mansion |
CJR | Nie |
Starflower Plane |
CKP | A Fairy Tale Part II - Cure a Queen |
Karamja, północny-zachód od Shilo Village |
CKR | Nie |
Canifis Mushroom Patch |
CKS | Priest in Peril | Ape Atoll, okolice Agility Course |
CLR | A Fairy Tale Part III - Battle at Orks Rift |
Przylądek Hazelmere |
CLS | Nie | Mos Le'Harmless (wyspa K'Chunk) |
DIP | A Fairy Tale Part III - Battle at Orks Rift |
Gorak lair |
DIR | A Fairy Tale Part II - Cure a Queen |
Na południe of Wizard Tower |
DIS | Nie |
Pomiędzy Necromancer's Tower a Tower of Life |
DJP | Nie | Na zachód od Sinclair Mansion |
DJR | Nie |
Karamja, okolice Karambwan fishing spot |
DKP | Nie | Na wschód od Edgeville |
DKR | Nie |
Rellekka Hunter Area |
DKS | Nie | Nardah Hunter Area |
DLQ | Nie |
Wyspa na Poison Waste |
DLR | Nie | Przejście poniżej Mort Myre |
DLS | In Search of the Myreque |
Fairy Resistance HQ |
AIR DLR DJQ AJS |
Nie | Orks Rift |
BIR DIP CLR ALP |
Nie |
* Fairy Ring w Ancient Cavern może być używany, ale najpierw musi być naprawiony. Aby to zrobić, należy najpierw uzyskać dostęp do Ancient Cavern, wykonując większość Barbarian Training, a następnie przy użyciu pięciu grzybów skonfigurować Fairy Ring, posiadając przy sobie spade.
Przedmioty z questów (m)
Niektóre przedmioty, uzyskiwane jako nagrody z quest'ów w grze, pozwalają na teleport do danej lokalizacji. Te elementy są wymienione poniżej:
Ectophial |
Ectophial jest częścią nagrody w zadaniu Ghosts Ahoy! Po jego opróżnianiu, będziesz przeniesiony do Ectofuntus na północ od Port Phasmatys. Aby go naładować, wystarczy użyć Ectophial na Ectofuntus. Przedmiot ten jest bardzo przydatny, ze względu na jego zdolność nielimitowanego teleportu za pomocą jednego kliknięcia. |
Elf teleport crystal |
Elf teleport crystal można uzyskać, uruchamiając misję Mourning End Part I. Przedmiot teleportuje cię do Lletya'i w krainie elfów . Może być ładowany przez Eluned za odpowiednią opłatą. Dodatkowe kryształy można otrzymać w postaci dropów z elfich strażników. |
Enchanted lyre |
Enchanted lyre zdobędziesz w trakcie The Fremennik Trials. Możesz ponownie zaczarować lirę, oferując Fossegrimen jedną z wymienionych rzeczy: - raw shark - daje 2 teleporty - raw seabass - daje 2 teleporty (jeśli masz założony Ring of Charos (a)) - raw manta ray - daje 3 teleporty - raw seaturtle - daje 4 teleporty Kiedy zagrasz na lirze, zostaniesz teleportowany do Rellekki. Po każdym zużyciu teleportów możesz ponownie zaczarować swoją lirę. |
Sled |
Sanki są uzyskiwane w trakcie poszukiwania w queście Troll Romance. Są używane do jazdy w dół po terenach górskich, w pobliżu Troll Stronghold, by dotrzeć do powierzchni, aby zerwać trollweiss flower. Podczas jazdy na sankach można odebrać wiele różnych spawnów, runy chaos i dodatkowe trasy dla sań. |
Camulet |
Camulet otrzymujemy w nagrodę za quest Enakhra's Lament. Kiedy go przetrzesz, to teleportuje cię do świątyni odkrytej w tym zadaniu. Camulet ma 4 ładunki, a gdy skończą się, będzie trzeba użyć na nim wiadra z wielbłądzim łajnem, aby go naładować. Po połączeniu go w cramulet, będziesz mógł nadal korzystać z tej możliwości teleportu. |
Moving-over-distance sphere (Goblin Village) |
Wygodny Oldak wynalazł sferę teleportującą do losowego miejsca na terenie Goblin Village, uzyskaną w trakcie Another Slice H.A.M. Każda sfera może być użyta tylko raz. Aby ją otrzymać, należy zanieść stopione szkło i dwie law runy do Oldaka w Dorgesh-Kaan. |
Moving-over-distance sphere (Plain of Mud) |
Owa sfera uzyskana w misji Land of the Goblins i może cię zabrać do jaskiń, Plain of Mud. Każda sfera może być użyta tylko raz. Aby ją otrzymać, należy przynieść stopione szkło i dwie law runy do Oldaka w Dorgesh-Kaan. |
Moving-over distance sphere (sala tronowa Bandos'a) |
Najnowsza z teleportujących sfer Oldak'a, dostepna po wykonaniu The Chosen Commander, zabierze cię ona do Sali tronowej Bandos'a w Yu'biusk. Każda sfera może być użyta tylko raz. Aby ją otrzymać, należy zanieść sztukę stopionego szkła i dwie law runy do Oldaka w Dorgesh-Kaan. |
Jennica's Ring |
Jennica's Ring jest uzyskawany podczas Spirit of Summer, może być używane podczas wycieczek do kilku miejsc na pustkowie, aby uzyskać dostęp do równoległego świata dusz do RuneScape. Aby odzyskać pierścień, przeszukaj tereny w pobliżu ruin, w których byłeś pierwszy raz transportowany do tej dziwnej rzeczywistości. |
Broomstick |
Miotła jest nagrodą podarowaną przez Maggie, po wypełnieniu Swept Away, może zachwycać membersów, biorąc cię do kilku czarownic, kolegów Maggie w świecie RuneScape. Inspirujące jest to, że po pierwszym teleportach do ogrodu czarodziejki, otrzymasz bonus doświadczenia do Magic. Jeśli utracisz swoją miotłę, można dostać nową od Maggie. |
Specjalne metody (m)
Magic Portals (m)
Na drugim piętrze Magic Guild w Yanille (musisz posiadać 66 Magic lvl, by tam wejść) znajdują się trzy portale, które teleportują do różnych miejsc:
- Wschodni portal teleportuje cię do Wizard Tower, na południe od Draynor Village.
- Południowy portal teleportuje cię do Dark Wizard Tower, na północ od Crafting Guild
- Zachodni portal teleportuje cię do Thormac'a w Sorceror's tower, na zachód od Catherby.
Mort Myre Swamps (m)
Kiedy ukończysz obie przygody (Priest in Peril, In search Myreque), możesz korzystać ze skrótu prowadzącego z Morytanii do Mort Myre Swamp.
Pierwszy raz musisz zejść za pomocą małej klapy w podłodze, znajduje się ona pod barem Hair of the Dog w Canifis, znajdziesz tam kryjówkę Myreque. Za ścianą w następnym pokoju po przeszukaniu i wejściu tam, znajdziesz podziemne przejście, które prowadzi do dużych drewnianych drzwi. Przejdź przez nie i znajdziesz się na Mort Myre Swamp.
Z tego miejsca należy przemieszczać się na południe (ghasty mogą cię straszyć i uczynić twoje zapasy żywności niezdatnymi do użycia) aż do zerwanego mostu. Wejdź na drzewo, aby przejść przez most, a następnie kliknij prawym przyciskiem myszy na nie, aby wybrać opcję "zejść." Idź dalej na południe, tam powinna się znajdować łódź.
Za pomocą łodzi możesz bezpłatnie podróżować do wschodniej części Mort'ton. Za możliwość powrotu musisz zapłacić Cyreg Paddlehorn dokładnie 10gp.
Z Ardougne do Desert Keep (m)
W chacie na zachód od Zamku w Ardougne znajduje się dźwignia. Kiedy ją pociągniesz, zostaniesz teleportowany do opuszczonych ruin głęboko na Wildzie. Musisz posiadać ze sobą jakiś ostry przedmiot, na przykład nóż, który będzie przydatny podczas pokonywania sieci pajęczych powstałych w ruinach. Jeśli chcesz się z powrotem znaleźć w Ardougne, pociągnij dźwignie ponownie.
Taka sama dźwignia znajduje się w Edgeville na południe od banku.
The Abyss (m)
Przed wejściem do Abyss musisz oddać przysługę Mage of Zamorak (Abyss mini-quest).
Wejście do Abyss znajduje się na Wilderness, bezpośrednio na północ od Egdevile. Jest to niebezpieczna okolica, są tam Skeletons lub Revenanty, które będą cię atakować. Ponadto po wejściu do otchłani zostaniesz oznaczony czaszką, a twoje punkty Prayer będą obniżone do 0. Dlatego też wchodząc do Abyss, ruzykujesz utratę wszystkich swoich przedmiotów.
Gdy jesteś wewnątrz Abyss, jesteś chroniony przed niebezpieczeństwami związanymi z pustkowiem. Następnie możesz zdecydować, którym portalem chcesz przejść do innego wymiaru. Każde wejście jest oznaczone runą i będzie przenosić cię do odpowiednie ołtarza. Zwróć uwagę na to, że przeszkody nie zawsze są w tym samym miejscu!
*Znajduję się tam także szczelina, która jest obecnie niedostępna dla graczy (odpowiada soul rune).
Uważaj, bo znajduje się się tutaj strefa multi-combat, która zapełniona jest potworami, w związku z czym jest to bardzo niebezpieczna metoda, by się przemieszczać.
Wilderness Teleport Portals (m)
Na Wilderness znajduje się sześć Portali. Te Portale mają zdolność teleportowania graczy w obrębie Wilderness. Portale są dość duże, więc trudno je pominąć. Jeśli znalazłeś portal, musisz dotknąć jednego z jego czterech filarów, by go aktywować. Należy szybko wejść w środek portalu, przeniesie cię to do jednego z pozostałych portali na Wilderness. Uwaga: Może to oznaczać, że niespodziewanie znajdziesz się w dalszych częściach pustkowia, może się tam znajdować więcej nieumarłych i innych agresywnych wobec ciebie potworów. Należy także pamiętać, że za pomocą portali możesz teleportować revenanty. |
Śmierć
Jeśli umrzesz podczas gry, na szczęście nie umierasz na zawsze, odrodzisz się ponownie (to miejsce to respawn point). Domyślnie jest to dziedziniec przed zamkiem w Lumbridge, ale może być zmieniony po wykonaniu odpowiednich zadań na Falador (po ukończeniu Recruitment drive), na Camelot (po ukończeniu King's Ransom) lub Soul Wars Island (po ukończeniu Nomad's Requiem).
Po odrodzeniu się odnowisz swoje wszystkie statystyki umiejętności, a także zatrzymasz swoje trzy najcenniejsze przedmioty (które nie są w postaci noted). Jednak jeśli przed śmiercią posiadałeś czaszkę nad swoją głową, nie pozostanie przy tobie ani jeden przedmiot.
Jedynym wyjątkiem jest modlitwa "protect item," która pozwala na zachowanie dodatkowego przedmiotu (niezależnie od tego, czy posiadałeś przed śmiercią czaszkę nad głową).
By zasięgnąć większej ilości informacji na ten temat, przeczytaj poradnik Podstawy gry- Śmierć.